KPN portforwarding thomson tg789vn (Experiabox) werkt niet
Geplaatst: 23 dec 2013 18:42
Voor een klant heb ik enkele weken geleden een camerasysteem geplaatst.
De klant wil de camerabeelden bekijken via een app op zijn smartphone, daarvoor moet in het modem van kpn een portforwarding gemaakt worden.
Het configureren gaat goed, ik heb dit al vaak gedaan.
Het lukt echter niet om het modem te benaderen van buitenaf.
Na verschillende telefoontjes met de helpdesk van kpn heeft een medewerker van kpn op afstand de instellingen nagelopen (met een remoteclient de pc op locatie overgenomen), maar ook hij kreeg het niet voor elkaar.
De medewerker stuurt een monteur die 3 dagen later daar was. De monteur kreeg het ook niet voor elkaar en vertelde me dat het modem als defect beschouwd mocht worden en dat de verkeerde software in het modem stond (het is een zakelijk abonnement met particuliere software volgens de monteur)
De monteur vertrok met het advies dat ik de helpdesk moest bellen en een nieuw modem moest vragen.
Na het hele verhaal uitgelegd te hebben aan de helpdesk werd ik 10 min. in de wacht gezet, daarna vertelde de kpn medewerker me dat hij geen nieuw modem kon sturen omdat hij de lijn gemeten had en dat alles in orde was.
Inmiddels was ik dus al de 3e dag bezig met deze storing en maakte dit de medewerker ook duidelijk.
Ik maakte de KPN medewerker duidelijk dat me dit te duur werd en dat ik beter een andere provider kon zoeken.
De volgende dag opnieuw gebeld omdat de klant toch graag wilde weten of er nu wel of niet iets aan te doen was.
Ik kreeg een expert aan de lijn die me vertelde om een ander extern IP adres te gebruiken, dat zou wel werken. Dit werkte echter ook niet. Bovendien verteld de expert dat er geen particuliere software bestaat, de geïnstalleerde software is de software voor zakelijke klanten volgens deze medewerker.
Vandaag, +/- 1 week later toch maar weer gebeld omdat er nog steeds geen oplossing was.
Na het verhaal weer helemaal opnieuw uitgelegd te hebben aan weer een nieuwe medewerker, omdat intern doorverbinden bij KPN niet mogelijk is (werd me letterlijk zo verteld), vertelde deze medewerker me dat geen enkel IP adres van het modem van buitenaf te benaderen is en dat de enige mogelijkheid is om een extra IP adres te kopen/ huren.
Ik heb de klant geadviseerd om een andere provider te nemen, omdat we geen steek verder komen.
De medewerkers van KPN zijn vriendelijk, maar ik krijg de indruk dat er niet echt onderling wordt samengewerkt.
Waarom is duidelijkheid geven zo moeilijk KPN ?
Vertel me dan vooraf dat het niet mogelijk is, dat had mij en mijn klant geld bespaard en we hadden dan meteen naar een andere oplossing gezocht.
Update 26-01-2014:
Een medewerker van het expertteam van KPN (dit zijn ingeleende krachten) is 2 dagen langs geweest.
Er is 2x een modem vervangen, maar de portforwarding is niet gelukt.
De klant gaat nu naar Ziggo, hopelijk gaat dat in 1x goed.
De klant wil de camerabeelden bekijken via een app op zijn smartphone, daarvoor moet in het modem van kpn een portforwarding gemaakt worden.
Het configureren gaat goed, ik heb dit al vaak gedaan.
Het lukt echter niet om het modem te benaderen van buitenaf.
Na verschillende telefoontjes met de helpdesk van kpn heeft een medewerker van kpn op afstand de instellingen nagelopen (met een remoteclient de pc op locatie overgenomen), maar ook hij kreeg het niet voor elkaar.
De medewerker stuurt een monteur die 3 dagen later daar was. De monteur kreeg het ook niet voor elkaar en vertelde me dat het modem als defect beschouwd mocht worden en dat de verkeerde software in het modem stond (het is een zakelijk abonnement met particuliere software volgens de monteur)
De monteur vertrok met het advies dat ik de helpdesk moest bellen en een nieuw modem moest vragen.
Na het hele verhaal uitgelegd te hebben aan de helpdesk werd ik 10 min. in de wacht gezet, daarna vertelde de kpn medewerker me dat hij geen nieuw modem kon sturen omdat hij de lijn gemeten had en dat alles in orde was.
Inmiddels was ik dus al de 3e dag bezig met deze storing en maakte dit de medewerker ook duidelijk.
Ik maakte de KPN medewerker duidelijk dat me dit te duur werd en dat ik beter een andere provider kon zoeken.
De volgende dag opnieuw gebeld omdat de klant toch graag wilde weten of er nu wel of niet iets aan te doen was.
Ik kreeg een expert aan de lijn die me vertelde om een ander extern IP adres te gebruiken, dat zou wel werken. Dit werkte echter ook niet. Bovendien verteld de expert dat er geen particuliere software bestaat, de geïnstalleerde software is de software voor zakelijke klanten volgens deze medewerker.
Vandaag, +/- 1 week later toch maar weer gebeld omdat er nog steeds geen oplossing was.
Na het verhaal weer helemaal opnieuw uitgelegd te hebben aan weer een nieuwe medewerker, omdat intern doorverbinden bij KPN niet mogelijk is (werd me letterlijk zo verteld), vertelde deze medewerker me dat geen enkel IP adres van het modem van buitenaf te benaderen is en dat de enige mogelijkheid is om een extra IP adres te kopen/ huren.
Ik heb de klant geadviseerd om een andere provider te nemen, omdat we geen steek verder komen.
De medewerkers van KPN zijn vriendelijk, maar ik krijg de indruk dat er niet echt onderling wordt samengewerkt.
Waarom is duidelijkheid geven zo moeilijk KPN ?
Vertel me dan vooraf dat het niet mogelijk is, dat had mij en mijn klant geld bespaard en we hadden dan meteen naar een andere oplossing gezocht.
Update 26-01-2014:
Een medewerker van het expertteam van KPN (dit zijn ingeleende krachten) is 2 dagen langs geweest.
Er is 2x een modem vervangen, maar de portforwarding is niet gelukt.
De klant gaat nu naar Ziggo, hopelijk gaat dat in 1x goed.