LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Discussieer hier over de documentaire Radar Extra: De Schuldvraag.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door sjohie »

Tilasmi schreef:Wat hebben we nu gehoord... De NCB wordt NIET gereguleerd door onze regering. We hebben GEEN inzage in hun boekhouding. De NCB is in 1918 gekocht van het Nederlandse koningshuis, de Oranjes, voor 2x het bedrag dat deze waard was met onze belasting centen.

Dus is de bank van de Nederlandse staat. Echter de bank heeft 10 commissarissen waarvan EEN de staat vertegenwoordigd en 33% zeggenschap heeft. 3 Commissarissen komen uit de drie rijkste families van Nederland waaronder ons koningshuis. Deze drie stellen de overige 6 commissarissen aan...

Deze bank De Nederlandse Bank, de centrale bank, bepaalt WIE er mag bankieren. Is geen opleiding voor, geen diploma... nee, je moet voldoen aan de eisen van deze niet democratisch verkozen elite. Deze bepalen hoeveel rente er minimaal gevraagd moet worden over het geld uit niks gemaakt!

De banken vragen allemaal nagenoeg dezelfde rente over dit geld wat NIETS kost om het te maken. Er is hier sprake van een criminele organisatie onder leiding van het Koningshuis die de markt monopoliseert, prijs afspraken maakt en onze economie stelselmatig aan het leeg zuigen en vernietigen is.

Maar wij worden wakker. Wij gaan onze regering wegens SAMENZWERING met deze LANDVERRADERS afzetten, de schuldigen straffen, het oneigenlijk verkregen vermogen confiskeren en terug geven aan het volk.

Hierna worden de banken weer genationaliseerd en het geld scheppen door onze volksvertegenwoordiging gereguleerd. En omdat het geld UIT HET NIETS wordt gemaakt wordt geheel gestopt met rente vragen en geven. Als we sparen doen we dit voortaan in grond, steen en metaal zoals ieder dit zelf goed dunkt.

Leve Nederland! Leve Nederland! Leve Nederland!!!
Hoppa, de jaarrekening, voor iedereen in te lezen. Leef je uit zou ik zeggen.

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door Rovano »

gilas schreef:
Rovano schreef:Ten eerste: De quote's ZIJN de context, dat is het kenmerk van een quote.
Ten tweede: Het gaat niet om mijn gelijk, het gaat hier om wat de historie aan bewijzen oplevert.
Quotes zijn uit de context gehaald en nee,een quote bewijst niets.
Goed, voor hen die de Engelse taal niet machtig zijn, hier een vertaling van het citaat van Sir Josiah Stamp:

“Bankieren werd bedacht in ongerechtigheid en is geboren in zonde. Bankiers bezitten de aarde. Neem het bezit van hen af, maar laat je ze de macht om geld te creëren, dan zullen zij met een pennenstreek genoeg deposito's maken om het weer terug te kopen. Neem de macht om geld te creëren van hen af, en alle grote fortuinen, zoals het mijne, zullen verdwijnen en ze zouden moeten verdwijnen, opdat er een gelukkiger en betere wereld ontstaat om in te leven. Als jullie echter slaven van de bankiers willen blijven en de kosten van jullie eigen slavernij willen blijven betalen, laat ze dan de macht om geld te creëren behouden”.

Sir Josiah Stamp, gouverneur van de Bank of England (benoemd in 1928) tijdens een informeel gesprek tot ongeveer 150 professoren geschiedenis, economie en sociale wetenschappen in de late jaren 1920 aan de Universiteit van Texas.
Hij stond op dat moment bekend als de op één na rijkste man in Engeland.

Deze quote is terug te vinden in: ‘The legalized crime of banking and a constitutional remedy’, Hoofdstuk 3 What the Leaders of Men Have Said About Money van Silas Walter Adams (1958).

Voor allen hier op dit forum die twijfelen aan de authenticiteit van deze quote:
http://www.yamaguchy.com/library/silas/silas_index.html

In dit boek zijn tevens veel van de andere citaten die ik eerder gaf opgenomen.

Deze quote, zoals eerder gesteld, is contextueel volledig en autonoom. Ook in het boek van Adams staat de quote volledig solitair. Er is geen woord Spaans bij.
Contempleer zijn uitspraak nu eens en geef - voor de verandering - nu eens inhoudelijk commentaar.

Wat bewijst dit? Dit bewijst dat het hoofd van de Bank of England het probleem van de creatie van geld heeft gesignaleerd, geanalyseerd en daar vervolgens publiekelijk een uitspraak over heeft gedaan.
Als een bankpresident al in de twintiger jaren tot zo’n conclusie komt en daarbij zelfs de teloorgang van zijn eigen fortuin aanvaardt, wie zijn jullie (debunkers) dan dat je de geldproblematiek maar achteloos kunt wegwuiven?

Ik kan niet anders concluderen dan dat jullie (debunkers) ofwel zelf het grootste belang hebben bij de instandhouding van de huidige status ofwel dat jullie zienderogen blind zijn.
Laatst gewijzigd door Rovano op 27 dec 2013 02:50, 5 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9803
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door kuklos »

Rovano schreef:Ik kan niet anders concluderen dan dat jullie (debunkers) ofwel zelf het grootste belang hebben bij de instandhouding van de huidige status ofwel dat jullie zienderogen blind zijn.
Goed gezien, wij zijn leden van de Illuminati. Nu nog raden wie welk lid is. :roll:

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door Rovano »

kuklos schreef:
Rovano schreef:Ik kan niet anders concluderen dan dat jullie (debunkers) ofwel zelf het grootste belang hebben bij de instandhouding van de huidige status ofwel dat jullie zienderogen blind zijn.
Goed gezien, wij zijn leden van de Illuminati. Nu nog raden wie welk lid is. :roll:
De inhoudelijke reactie? Daar waag je je maar niet aan, zelf benoemd illuminatie lid?

kuklos
Berichten: 9803
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door kuklos »

sjohie schreef:
Tilasmi schreef:Wat hebben we nu gehoord... De NCB wordt NIET gereguleerd door onze regering. We hebben GEEN inzage in hun boekhouding. De NCB is in 1918 gekocht van het Nederlandse koningshuis, de Oranjes, voor 2x het bedrag dat deze waard was met onze belasting centen.

Dus is de bank van de Nederlandse staat. Echter de bank heeft 10 commissarissen waarvan EEN de staat vertegenwoordigd en 33% zeggenschap heeft. 3 Commissarissen komen uit de drie rijkste families van Nederland waaronder ons koningshuis. Deze drie stellen de overige 6 commissarissen aan...

Deze bank De Nederlandse Bank, de centrale bank, bepaalt WIE er mag bankieren. Is geen opleiding voor, geen diploma... nee, je moet voldoen aan de eisen van deze niet democratisch verkozen elite. Deze bepalen hoeveel rente er minimaal gevraagd moet worden over het geld uit niks gemaakt!

De banken vragen allemaal nagenoeg dezelfde rente over dit geld wat NIETS kost om het te maken. Er is hier sprake van een criminele organisatie onder leiding van het Koningshuis die de markt monopoliseert, prijs afspraken maakt en onze economie stelselmatig aan het leeg zuigen en vernietigen is.

Maar wij worden wakker. Wij gaan onze regering wegens SAMENZWERING met deze LANDVERRADERS afzetten, de schuldigen straffen, het oneigenlijk verkregen vermogen confiskeren en terug geven aan het volk.

Hierna worden de banken weer genationaliseerd en het geld scheppen door onze volksvertegenwoordiging gereguleerd. En omdat het geld UIT HET NIETS wordt gemaakt wordt geheel gestopt met rente vragen en geven. Als we sparen doen we dit voortaan in grond, steen en metaal zoals ieder dit zelf goed dunkt.

Leve Nederland! Leve Nederland! Leve Nederland!!!
Hoppa, de jaarrekening, voor iedereen in te lezen. Leef je uit zou ik zeggen.
@sjohie, jij hent het over de DNB. Tilasmi heeft het over een of andere NCB. Geen idee wat dat is, en ook geen idee wat de bron is van zijn beweringen over dit NCB

kuklos
Berichten: 9803
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door kuklos »

Rovano schreef:De inhoudelijke reactie? Daar waag je je maar niet aan, zelf benoemd illuminatie lid?
Zoals al gezegd door gilas:
gilas schreef:Quotes die uit een context geplaatst zijn bewijzen echt je gelijk niet.
Jij wil een inhoudelijke reactie op een paar zinnetjes die volledig uit hun context en verband zijn gehaald?

Bovendien heb jij je mening toch al klaar. Ongeacht wat ik zeg ben ik of een boef uit het bankenkartel of een zo'n dolend schaap wat de waarheid niet wil zien. Correctie, waar ik schreef de waarheid had ik moeten schrijven JOUW waarheid.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door puma73 »

@sjohie, jij hent het over de DNB. Tilasmi heeft het over een of andere NCB. Geen idee wat dat is, en ook geen idee wat de bron is van zijn beweringen over dit NCB
NCB Nationale of Nederlandse Centrale Bank. Hetzelfde als de DNB

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door gilas »

Rovano schreef:Ik kan niet anders concluderen dan dat jullie (debunkers) ofwel zelf het grootste belang hebben bij de instandhouding van de huidige status ofwel dat jullie zienderogen blind zijn.
Nou,Ik wilde het eigenlijk niet zeggen want de organisatie waar ik lid van ben is zo supergeheim dat niemand het kent :roll:



Nog maar eens een keer : Quotes zijn uit de context gehaald en nee,een quote bewijst niets.
I have a dream van Martin Luther King is ook een Quote die ook menigmaal uit zijn context gehaald wordt en nee,ook Martin Luther King`s quote bewijst niets.
Een quote is niet om je gelijk te halen,helpt je niet om je gelijk te krijgen.
Een Quote is nooit de absolute waarheid,zoals die door sommige personen wordt neergezet.
Een Quote Kan gebruikt worden in a discussie om iets te verduidelijken,als het op een normale manier wordt gebruikt en niet als absolute waarheid.

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door Rovano »

gilas schreef:Nou,Ik wilde het eigenlijk niet zeggen want de organisatie waar ik lid van ben is zo supergeheim dat niemand het kent :roll:
Hmm, niet erg origineel; kameraad Illuminati kuklos maakte dezelfde grap. Herhaling is de kracht van reclame?
kuklos schreef:Goed gezien, wij zijn leden van de Illuminati. Nu nog raden wie welk lid is. :roll:
gilas schreef:Nog maar eens een keer : Quotes zijn uit de context gehaald en nee,een quote bewijst niets
kuklos schreef:Jij wil een inhoudelijke reactie op een paar zinnetjes die volledig uit hun context en verband zijn gehaald?
Ha, het nieuwe mantra van de debunkers. Hier gepresenteerd als absolute waarheid. Een quote is (per definitie?) uit zijn context gehaald en verliest daardoor zijn intrinsieke zeggingskracht. Voorwaar, een denktrant in de categorie ‘doorzichtige dooddoenerij’.
gilas schreef:Een Quote is nooit de absolute waarheid,zoals die door sommige personen wordt neergezet.Een quote is niet om je gelijk te halen,helpt je niet om je gelijk te krijgen.
Volledig mee eens. Het gaat niet om persoonlijk gelijk, het gaat uitsluitend om historische relevantie.
gilas schreef:Een Quote is nooit de absolute waarheid,zoals die door sommige personen wordt neergezet.
Alweer, volledig mee eens. Absolute waarheid bestaat niet.
gilas schreef:Een Quote Kan gebruikt worden in a discussie om iets te verduidelijken,als het op een normale manier wordt gebruikt en niet als absolute waarheid.
De discussie hier gaat over de inhoud van de Tros documentaire, dat is de context. Ter verduidelijking en aanvullend, haal ik hier diverse quote’s aan, zoals die in de analen van de geschiedenis zijn opgetekend. De problematiek rond de creatie van geld is helemaal niet nieuw, maar in het huidige tijdsgewricht steeds intensiever relevant. In dat licht, in die context zo je wilt, moet je de citaten zien. Is dat normaal genoeg, dames en heren debunkers?

Dat de problematiek relevant is, bewijst de Tros met haar documentaire. Ook zij hebben vastgesteld daar er fundamenteel iets mis is met de wereld van het geld en besteden daar aandacht aan.
kuklos schreef:Bovendien heb jij je mening toch al klaar.
Hou nou toch eens op met al die aannames.

kuklos
Berichten: 9803
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door kuklos »

Rovano schreef:De discussie hier gaat over de inhoud van de Tros documentaire, dat is de context.
Iemand heeft een dergelijke uitspraak gedaan toen hij/zij nog veel meer heeft gezegd. Die context is noodzakelijk. Niet een paar quotes zoeken die toevallig bij het filmpje passen.

Rovano schreef:
kuklos schreef:Bovendien heb jij je mening toch al klaar.
Hou nou toch eens op met al die aannames.
Dat concludeer ik aan de hand van jouw eerdere post:
Rovano schreef:Ik kan niet anders concluderen dan dat jullie (debunkers) ofwel zelf het grootste belang hebben bij de instandhouding van de huidige status ofwel dat jullie zienderogen blind zijn.
Laatst gewijzigd door kuklos op 29 dec 2013 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door gilas »

Rovano schreef:Ha, het nieuwe mantra van de debunkers. Hier gepresenteerd als absolute waarheid. Een quote is (per definitie?) uit zijn context gehaald en verliest daardoor zijn intrinsieke zeggingskracht. Voorwaar, een denktrant in de categorie ‘doorzichtige dooddoenerij’.
Klaarblijkelijk weet je niet wat er bedoeld wordt met een quote in Context plaatsen.
De context waarin jij de quote plaats is niet de context waarin de quote is gezegd en kan dus niet worden gebruikt op de manier zoals jij het gebruikt.
Dat de problematiek relevant is, bewijst de Tros met haar documentaire. Ook zij hebben vastgesteld daar er fundamenteel iets mis is met de wereld van het geld en besteden daar aandacht aan.
De Tros bewijst niets,de Tros maakt een documentaire over een onderwerp wat nu actueel is en wat zee waarschijnlijk kijkcijfers oplevert.Wat Logisch is daarvoor zijn ze een oproep.
Dat betekent niet dat wat de Tros concludeert ook de waarheid is.
Een andere omroep die een zelfde soort documentaire maakt kan wel op een hele andere conclusie komen.
Dat wil overigens niet zeggen dat de Tros documentaire slecht is of onwaar is.

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door Rovano »

Beste forumleden,

Het spel is gespeeld, ik heb gefaald. Ondanks mijn verwoede pogingen de dames en heren debunkers te verlokken tot het doen van inhoudelijk commentaar, wensen zij de discussie te beperken tot marginale haarkloverij.

Toch hebben de vergezichten die zij inbrachten mij doen inzien dat veel van hun argumenten inderdaad valide zijn.
Het boek ‘The legalized crime of banking and a constitutional remedy’, Hoofdstuk 3 What the Leaders of Men Have Said About Money van Silas Walter Adams bevat ongeoorloofde, uit hun context gehaalde citaten die natuurlijk nooit op een dergelijke wijze hadden mogen worden opgetekend. Silas Walter Adams moet worden aangerekend dat hij de regels van het spel schandalig heeft overtreden.
Een historische fout die wellicht door een nog op te richten ‘brainpolice’ zal worden gecorrigeerd. Dergelijke boeken zullen moeten worden verzameld en op het dorpsplein al dan niet ritueel moeten worden verbrand. Ik heb het licht gezien, mijn dank daarvoor, dames en heren debunkers.

Wie A zegt, zegt ook B. Dat betekent dat u uw toiletruimte per direct moet ontdoen van alle tegeltjes met hun dito tegeltjeswijsheden. Deze zogenaamde wijsheden zijn niets anders dan stompzinnige platitudes die uit hun context zijn gehaald en bovendien niet authentiek zijn.

‘In de hemel is geen bier, en daarom drinken we het hier’ bijvoorbeeld. Dat u (met mate) bier drinkt, is uw goed recht, maar de aanname dat er überhaupt een hemel is, is volstrekt ontoelaatbaar. U krijgt nog de gelegenheid daarvoor het sluitend, wetenschappelijk bewijs te leveren, maar daarna is het toch echt afgelopen en zult u, indien u persisteert, op wettige gronden worden vervolgd. Wetgeving is, as we speak, in de maak om handhaving van de regels te intensiveren. De AIVD krijgt op dit punt carte blanche.

Rest mij nog u mijn welgemeende excuses aan te bieden vanwege mijn eerdere postings en de ronduit abjecte en infame inhoud daarvan.

Omdat het bloed kruipt waar het niet kan gaan, permiteer ik mij op de valreep toch nog één uitglijder en platitude:

“Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel”.

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door AnoNylz »

Rovano schreef:Beste forumleden,

Het spel is gespeeld, ik heb gefaald. Ondanks mijn verwoede pogingen de dames en heren debunkers te verlokken tot het doen van inhoudelijk commentaar, wensen zij de discussie te beperken tot marginale haarkloverij.

Toch hebben de vergezichten die zij inbrachten mij doen inzien dat veel van hun argumenten inderdaad valide zijn.
Het boek ‘The legalized crime of banking and a constitutional remedy’, Hoofdstuk 3 What the Leaders of Men Have Said About Money van Silas Walter Adams bevat ongeoorloofde, uit hun context gehaalde citaten die natuurlijk nooit op een dergelijke wijze hadden mogen worden opgetekend. Silas Walter Adams moet worden aangerekend dat hij de regels van het spel schandalig heeft overtreden.
Een historische fout die wellicht door een nog op te richten ‘brainpolice’ zal worden gecorrigeerd. Dergelijke boeken zullen moeten worden verzameld en op het dorpsplein al dan niet ritueel moeten worden verbrand. Ik heb het licht gezien, mijn dank daarvoor, dames en heren debunkers.

Wie A zegt, zegt ook B. Dat betekent dat u uw toiletruimte per direct moet ontdoen van alle tegeltjes met hun dito tegeltjeswijsheden. Deze zogenaamde wijsheden zijn niets anders dan stompzinnige platitudes die uit hun context zijn gehaald en bovendien niet authentiek zijn.

‘In de hemel is geen bier, en daarom drinken we het hier’ bijvoorbeeld. Dat u (met mate) bier drinkt, is uw goed recht, maar de aanname dat er überhaupt een hemel is, is volstrekt ontoelaatbaar. U krijgt nog de gelegenheid daarvoor het sluitend, wetenschappelijk bewijs te leveren, maar daarna is het toch echt afgelopen en zult u, indien u persisteert, op wettige gronden worden vervolgd. Wetgeving is, as we speak, in de maak om handhaving van de regels te intensiveren. De AIVD krijgt op dit punt carte blanche.

Rest mij nog u mijn welgemeende excuses aan te bieden vanwege mijn eerdere postings en de ronduit abjecte en infame inhoud daarvan.

Omdat het bloed kruipt waar het niet kan gaan, permiteer ik mij op de valreep toch nog één uitglijder en platitude:

“Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel”.
Hey rovano, heb je mijn post in het andere topic al gezien, genoeg materiaal om je bezig te houden met de materie en deze mensen achter je te laten
Laatst gewijzigd door AnoNylz op 27 dec 2013 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door gilas »

Rovano schreef:Beste forumleden,

Het spel is gespeeld, ik heb gefaald. Ondanks mijn verwoede pogingen de dames en heren debunkers te verlokken tot het doen van inhoudelijk commentaar, wensen zij de discussie te beperken tot marginale haarkloverij.
:lol: :lol: :lol: Ik heb hier 2 woorden voor : Drama Lama.
Maar goed,het is gewoon in en in triest dat sommige mensen door blijven draven en met totaal onzinnige voorbeelden komen om hun gelijk te bewijzen.

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door Rovano »

gilas schreef:
Rovano schreef:Beste forumleden,

Het spel is gespeeld, ik heb gefaald. Ondanks mijn verwoede pogingen de dames en heren debunkers te verlokken tot het doen van inhoudelijk commentaar, wensen zij de discussie te beperken tot marginale haarkloverij.
:lol: :lol: :lol: Ik heb hier 2 woorden voor : Drama Lama.
Maar goed,het is gewoon in en in triest dat sommige mensen door blijven draven en met totaal onzinnige voorbeelden komen om hun gelijk te bewijzen.
Maak je geen zorgen, I rest my case.

Holland4mpe
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 dec 2013 19:46
Contacteer:

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door Holland4mpe »

Onze doelstelling is om de onrechtmatigheden van het huidige terminale monetaire systeem aan het licht te brengen, en het implementeren van een duurzame economie door het adopteren van ¨ Mathematically Perfected Economy. Kortweg MPE genoemd.

Het terminale aspect is geen kwestie van opinie maar de uitkomst van een rekensom.

HET HUIDIGE SYSTEEM IS TERMINAAL

Om gefalsificeerde schuld (geldcreatie door een vermeend banksysteem) te kunnen betalen in het huidige monetaire systeem (Schuld = Hoofdsom + Rente) die dus groter is dan de resterende circulatie veroorzaakt een onomkeerbare cyclus van voortdurend lenen tegen rente en daardoor onomkeerbare vermenigvuldiging van deze schulden. Om een vitale circulatie van geld in omloop te kunnen handhaven moet men dus minstens opnieuw zoveel lenen als men heeft betaald uit de oorspronkelijke geldcirculatie. Dit terminale proces veroorzaakt uiteindelijk onoplosbare schulden problematiek waarvan we het bewijs nu overal om ons heen zien. Op de website van http://www.perfecteconomy.com kun je nog steeds de spreadsheets downloaden die door Mike in 1983-84 zijn gemaakt en voorgelegd aan de Reagan Administratie waavan de uitkomst was dat we rond 2010 in de terminale fase zouden belanden. Waarvan akte!

In Wiskundig Geperfectioneerde Economie worden noch productie noch consumptie belemmerd door het opleggen van additionele kosten (rente). Van belang is dat we een valuta circulatie beschikbaar stellen voor de productie die geen belemmeringen, beperkingen, of andere onrechtvaardigheden oplegd. Productie en ondernemen worden volledig ondersteund door een liquide, waardevaste, en efficiënte valuta.

Wiskundig Geperfectioneerde Economie is niet meer dan een enkelvoudige recept, voor het elimineren van onrechtvaardige interventie en exploitatie van onze onderlinge betalingsbeloftes

Te ingewikkeld? Een simpel (lineair) voorbeeld. MPE financiert een huis met een vrije marktwaarde van Euro 100,000.- en een verwachte levensduur van 100 jaar tegen Euro 1,000 aflossing per jaar, oftewel Euro 83,33 per maand. Na 100 jaar is het huis afgeschreven en de geleende som van 100,000 volledig terugbetaald. De 100,000 wordt terugebetaald per afschrijving onderpand en uit circulatie genomen en is het eigendom van niemand meer. Heeft het huis op dat moment nog een restwaarde wordt er eenvoudigweg doorgefinancieerd. Grond wordt niet in de financiering meegenomen omdat grond over het algemeen niet afschrijft. Grond speculatie/bezit is dan ook niet aan de orde in een pure MPE omgeving, maar ieder land/bevolking is vrij om dit en andere zaken op eigen wijze (democratisch) te implementeren.

MPE Kort samengevat:

Geen rente en geen private (geldscheppende) (centrale) banken meer.
Een landelijke nutsinstelling/accountants kantoor (de Gemeenschappelijk Monetaire Infrastructuur)
De rekenkundige/boekhoudkundige relatie van 1:1:1 tussen a) Geld in omloop (Circulatie), b) (Rest) Waarde Vertegenwoordigt onderpand, en c) Resterende Aflossings Verplichting.

De concrete voordelen hiervan: Geen monetaire inflatie of deflatie, geen mogelijkheid tot systematische manipulatie van ons geld en eigendommen, en geen onoplosbare schuldenbergen die zichzelf (exponentioneel) blijven vermenigvuldigen door rente.

¨Het is geen mysterie om het storings patroon in de economie te projecteren veroorzaakt door rente. Als rente de schuld onomkeerbaar en voortdurend vermenigvuldigt in verhouding tot de noodzakelijke circulatie en steeds meer van iedere Euro gewijd wordt aan deze schulden, dan kan daardoor steeds minder van iedere Euro in circulatie aangewend worden voor de economie. Regulering kan slechts dit terminale proces vertragen.¨

Breng nu uw stem uit voor Wiskundig Geperfectioneerde Economie en Algehele representatie/naleving daarvan (MPE + ACR). Ga naar: WWW.PERFECTEDECONOMY.ORG

Of NL site: http://holland4mpe.wordpress.com/2012/0 ... lstelling/

Geen commerciele spam. Geen donate buttons. Geheel vrijwillig.

angel1978
Berichten: 11000
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Holland4mpe schreef:Onze doelstelling is om de onrechtmatigheden van het huidige terminale monetaire systeem aan het licht te brengen, en het implementeren van een duurzame economie door het adopteren van ¨ Mathematically Perfected Economy. Kortweg MPE genoemd.

Het terminale aspect is geen kwestie van opinie maar de uitkomst van een rekensom.

HET HUIDIGE SYSTEEM IS TERMINAAL

Om gefalsificeerde schuld (geldcreatie door een vermeend banksysteem) te kunnen betalen in het huidige monetaire systeem (Schuld = Hoofdsom + Rente) die dus groter is dan de resterende circulatie veroorzaakt een onomkeerbare cyclus van voortdurend lenen tegen rente en daardoor onomkeerbare vermenigvuldiging van deze schulden. Om een vitale circulatie van geld in omloop te kunnen handhaven moet men dus minstens opnieuw zoveel lenen als men heeft betaald uit de oorspronkelijke geldcirculatie. Dit terminale proces veroorzaakt uiteindelijk onoplosbare schulden problematiek waarvan we het bewijs nu overal om ons heen zien. Op de website van http://www.perfecteconomy.com kun je nog steeds de spreadsheets downloaden die door Mike in 1983-84 zijn gemaakt en voorgelegd aan de Reagan Administratie waavan de uitkomst was dat we rond 2010 in de terminale fase zouden belanden. Waarvan akte!

In Wiskundig Geperfectioneerde Economie worden noch productie noch consumptie belemmerd door het opleggen van additionele kosten (rente). Van belang is dat we een valuta circulatie beschikbaar stellen voor de productie die geen belemmeringen, beperkingen, of andere onrechtvaardigheden oplegd. Productie en ondernemen worden volledig ondersteund door een liquide, waardevaste, en efficiënte valuta.

Wiskundig Geperfectioneerde Economie is niet meer dan een enkelvoudige recept, voor het elimineren van onrechtvaardige interventie en exploitatie van onze onderlinge betalingsbeloftes

Te ingewikkeld? Een simpel (lineair) voorbeeld. MPE financiert een huis met een vrije marktwaarde van Euro 100,000.- en een verwachte levensduur van 100 jaar tegen Euro 1,000 aflossing per jaar, oftewel Euro 83,33 per maand. Na 100 jaar is het huis afgeschreven en de geleende som van 100,000 volledig terugbetaald. De 100,000 wordt terugebetaald per afschrijving onderpand en uit circulatie genomen en is het eigendom van niemand meer. Heeft het huis op dat moment nog een restwaarde wordt er eenvoudigweg doorgefinancieerd. Grond wordt niet in de financiering meegenomen omdat grond over het algemeen niet afschrijft. Grond speculatie/bezit is dan ook niet aan de orde in een pure MPE omgeving, maar ieder land/bevolking is vrij om dit en andere zaken op eigen wijze (democratisch) te implementeren.

MPE Kort samengevat:

Geen rente en geen private (geldscheppende) (centrale) banken meer.
Een landelijke nutsinstelling/accountants kantoor (de Gemeenschappelijk Monetaire Infrastructuur)
De rekenkundige/boekhoudkundige relatie van 1:1:1 tussen a) Geld in omloop (Circulatie), b) (Rest) Waarde Vertegenwoordigt onderpand, en c) Resterende Aflossings Verplichting.

De concrete voordelen hiervan: Geen monetaire inflatie of deflatie, geen mogelijkheid tot systematische manipulatie van ons geld en eigendommen, en geen onoplosbare schuldenbergen die zichzelf (exponentioneel) blijven vermenigvuldigen door rente.

¨Het is geen mysterie om het storings patroon in de economie te projecteren veroorzaakt door rente. Als rente de schuld onomkeerbaar en voortdurend vermenigvuldigt in verhouding tot de noodzakelijke circulatie en steeds meer van iedere Euro gewijd wordt aan deze schulden, dan kan daardoor steeds minder van iedere Euro in circulatie aangewend worden voor de economie. Regulering kan slechts dit terminale proces vertragen.¨
Weer die spam :evil:

Holland4mpe
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 dec 2013 19:46
Contacteer:

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door Holland4mpe »

angel1978 schreef:
Holland4mpe schreef:Onze doelstelling is om de onrechtmatigheden van het huidige terminale monetaire systeem aan het licht te brengen, en het implementeren van een duurzame economie door het adopteren van ¨ Mathematically Perfected Economy. Kortweg MPE genoemd.

Het terminale aspect is geen kwestie van opinie maar de uitkomst van een rekensom.

HET HUIDIGE SYSTEEM IS TERMINAAL

Om gefalsificeerde schuld (geldcreatie door een vermeend banksysteem) te kunnen betalen in het huidige monetaire systeem (Schuld = Hoofdsom + Rente) die dus groter is dan de resterende circulatie veroorzaakt een onomkeerbare cyclus van voortdurend lenen tegen rente en daardoor onomkeerbare vermenigvuldiging van deze schulden. Om een vitale circulatie van geld in omloop te kunnen handhaven moet men dus minstens opnieuw zoveel lenen als men heeft betaald uit de oorspronkelijke geldcirculatie. Dit terminale proces veroorzaakt uiteindelijk onoplosbare schulden problematiek waarvan we het bewijs nu overal om ons heen zien. Op de website van http://www.perfecteconomy.com kun je nog steeds de spreadsheets downloaden die door Mike in 1983-84 zijn gemaakt en voorgelegd aan de Reagan Administratie waavan de uitkomst was dat we rond 2010 in de terminale fase zouden belanden. Waarvan akte!

In Wiskundig Geperfectioneerde Economie worden noch productie noch consumptie belemmerd door het opleggen van additionele kosten (rente). Van belang is dat we een valuta circulatie beschikbaar stellen voor de productie die geen belemmeringen, beperkingen, of andere onrechtvaardigheden oplegd. Productie en ondernemen worden volledig ondersteund door een liquide, waardevaste, en efficiënte valuta.

Wiskundig Geperfectioneerde Economie is niet meer dan een enkelvoudige recept, voor het elimineren van onrechtvaardige interventie en exploitatie van onze onderlinge betalingsbeloftes

Te ingewikkeld? Een simpel (lineair) voorbeeld. MPE financiert een huis met een vrije marktwaarde van Euro 100,000.- en een verwachte levensduur van 100 jaar tegen Euro 1,000 aflossing per jaar, oftewel Euro 83,33 per maand. Na 100 jaar is het huis afgeschreven en de geleende som van 100,000 volledig terugbetaald. De 100,000 wordt terugebetaald per afschrijving onderpand en uit circulatie genomen en is het eigendom van niemand meer. Heeft het huis op dat moment nog een restwaarde wordt er eenvoudigweg doorgefinancieerd. Grond wordt niet in de financiering meegenomen omdat grond over het algemeen niet afschrijft. Grond speculatie/bezit is dan ook niet aan de orde in een pure MPE omgeving, maar ieder land/bevolking is vrij om dit en andere zaken op eigen wijze (democratisch) te implementeren.

MPE Kort samengevat:

Geen rente en geen private (geldscheppende) (centrale) banken meer.
Een landelijke nutsinstelling/accountants kantoor (de Gemeenschappelijk Monetaire Infrastructuur)
De rekenkundige/boekhoudkundige relatie van 1:1:1 tussen a) Geld in omloop (Circulatie), b) (Rest) Waarde Vertegenwoordigt onderpand, en c) Resterende Aflossings Verplichting.

De concrete voordelen hiervan: Geen monetaire inflatie of deflatie, geen mogelijkheid tot systematische manipulatie van ons geld en eigendommen, en geen onoplosbare schuldenbergen die zichzelf (exponentioneel) blijven vermenigvuldigen door rente.

¨Het is geen mysterie om het storings patroon in de economie te projecteren veroorzaakt door rente. Als rente de schuld onomkeerbaar en voortdurend vermenigvuldigt in verhouding tot de noodzakelijke circulatie en steeds meer van iedere Euro gewijd wordt aan deze schulden, dan kan daardoor steeds minder van iedere Euro in circulatie aangewend worden voor de economie. Regulering kan slechts dit terminale proces vertragen.¨
Weer die spam :evil:
Waar is de spam? Wat klopt er niet?

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door Rovano »

Je hebt een link in je posting staan, Holland4mpe. Dat feit alleen is al genoeg om voor de kwalificatie 'Spam' in aanmerking te komen.
Overigens heb ik deze site ook al eens gelinkt in een posting. Ik zal er nog eens wat studie van maken, want ik geloof zeker dat MPE aanknopingspunten bevat die structurele verbeteringen opleveren.

Holland4mpe
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 dec 2013 19:46
Contacteer:

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 2

Ongelezen bericht door Holland4mpe »

Rovano schreef:Je hebt een link in je posting staan, Holland4mpe. Dat feit alleen is al genoeg om voor de kwalificatie 'Spam' in aanmerking te komen.
Overigens heb ik deze site ook al eens gelinkt in een posting. Ik zal er nog eens wat studie van maken, want ik geloof zeker dat MPE aanknopingspunten bevat die structurele verbeteringen opleveren.
Duidelijk. Het is dus niet toegestaan om relevante links te plaatsen. Jammer. Bedankt

Gesloten