Heinenoord blijft afschrijven
Geplaatst: 25 dec 2013 23:55
Ik heb een polis beeïndigd van mijn brommobiel in juni 2010 opgezegd.
Toch is er al die tijd gewoon afgeschreven, en helaas is met dit pas vorige maand opgevallen toen alle polissen gekoppeld werden, en er zwevende betalingen door ontstonden.
Ik heb vervolgens mijn assurantiekantoor gevraagd dit te corrigeren en het teveel betaalde bedrag te laten retourneren echter geeft Heinenoord niet thuis, en beweerd niets ontvangen te hebben, ( zie bijlages zoals ze destijds verstuurd zijn ).
Ze doen er echt alles aan om niets terug te hoeven geven, terwijl we het toch duidelijk opgezegd hebben
Dit heb ik hun geschreven.
Beste Mvr/Mhr.
Zoals mijn assurantiekantoor al aangaf, en ook zoals in bijgevoegd formulier te zien is, is er een opzegging geweest op 1-06-2010.
Toch is er al die tijd gewoon afgeschreven, en helaas merk ik dat nu pas op doordat alle polissen nu gekoppeld zijn,
en er zwevende bedragen ontstonden, waarvan deze.
Mijn assurantie adviseur heeft hier contact met U over gehad, en hij liet me weten dat U niet bereid bent deze terug te betalen.
Ik verzoek U dan ook met klem de bedragen van 1-6-2010 tot heden terug over te maken op rekening nummer zoals bij U bekend is
Ik stuur deze mail tevens door naar mijn advocaten kantoor, en bij geen gehoor zal ik hun zeker inschakelen.
Ik hoop op een mens waardige afwikkeling, zonder dat er kosten gemaakt hoeven te worden beide zijde.
Eventuele kosten zal ik zeker ook trachten te verhalen op Uw kantoor.
M.v.g
Dit is wat mijn assurantie kantoor schreef.
Beste mevrouw Bevers en mevrouw Straathof,
In de bijlage een getekende opzegging gericht aan Heinenoord inzake de brommobiel van de heer Saes te Weert per 1-6-2010, getekend 1-4-2010.
De heer Saes komt er helaas nu pas achter dat premies vanaf 1-6-2010 toch nog worden geincasseerd ondanks de getekende opzegging in per 1-6-2010.
Graag verzoek ik u namens de heer Saes de polissen met terugwerkende kracht per 1-6-2010 te royeren conform verzoek, en de teveel geincasseerde premie te retourneren.
Als u vragen heeft kunt u uiteraard contact met me opnemen.
Met vriendelijke groeten,
Van de Pas Financieel Advies
Ik kreeg vandaag de polis van Heinenoord toegestuurd met daarin het volgende.
Hiermee sturen wij u de bevestiging van royement met ingangsdatum 26 november 2013, de ontvangst datum bij Assuflex van de email ter opzegging van de verzekering.
Heinoord Assuradeuren heeft uit coulance de maand opzegtermijn die geldt,te laten vervallen.
Dan staat er nog een stukje.
Teneinde het milieu niet onnodig te belasten zenden we niet automatisch de polis voorwaarden mee.
Dus met andere woorden is de polis 3 jaar stilzwijgend verlengt zonder kenisgeving.
Betekent dat ik 3 jaar dubbel verzekerd ben geweest, en me dit ruim 600 euro koste.
Groetjes
AL met al voel ik me zwaar benadeeld en hoop dan ook echt dat het teveel betaalde terug komt.
Ik hoop spoedig wat van U te mogen vernemen.
Met vriendelijke groet
Ik ben het hier absoluut niet mee eens en wens het teveel betaalde terug te ontvangen.
Vervolgens sturen ze nog eens een herinnering, dat ik de laatste maand november 2013 niet betaald zou hebben, en of ze die alsnog even mogen ontvangen binnen 14 dagen.
Inmiddels is Heinenoord overstag gegaan en is de zaak afgedaan.
Ondanks alles ben ik blij dat het achter de rug is, zonder dat er kosten mee gemoeid waren achteraf.
Toch is er al die tijd gewoon afgeschreven, en helaas is met dit pas vorige maand opgevallen toen alle polissen gekoppeld werden, en er zwevende betalingen door ontstonden.
Ik heb vervolgens mijn assurantiekantoor gevraagd dit te corrigeren en het teveel betaalde bedrag te laten retourneren echter geeft Heinenoord niet thuis, en beweerd niets ontvangen te hebben, ( zie bijlages zoals ze destijds verstuurd zijn ).
Ze doen er echt alles aan om niets terug te hoeven geven, terwijl we het toch duidelijk opgezegd hebben
Dit heb ik hun geschreven.
Beste Mvr/Mhr.
Zoals mijn assurantiekantoor al aangaf, en ook zoals in bijgevoegd formulier te zien is, is er een opzegging geweest op 1-06-2010.
Toch is er al die tijd gewoon afgeschreven, en helaas merk ik dat nu pas op doordat alle polissen nu gekoppeld zijn,
en er zwevende bedragen ontstonden, waarvan deze.
Mijn assurantie adviseur heeft hier contact met U over gehad, en hij liet me weten dat U niet bereid bent deze terug te betalen.
Ik verzoek U dan ook met klem de bedragen van 1-6-2010 tot heden terug over te maken op rekening nummer zoals bij U bekend is
Ik stuur deze mail tevens door naar mijn advocaten kantoor, en bij geen gehoor zal ik hun zeker inschakelen.
Ik hoop op een mens waardige afwikkeling, zonder dat er kosten gemaakt hoeven te worden beide zijde.
Eventuele kosten zal ik zeker ook trachten te verhalen op Uw kantoor.
M.v.g
Dit is wat mijn assurantie kantoor schreef.
Beste mevrouw Bevers en mevrouw Straathof,
In de bijlage een getekende opzegging gericht aan Heinenoord inzake de brommobiel van de heer Saes te Weert per 1-6-2010, getekend 1-4-2010.
De heer Saes komt er helaas nu pas achter dat premies vanaf 1-6-2010 toch nog worden geincasseerd ondanks de getekende opzegging in per 1-6-2010.
Graag verzoek ik u namens de heer Saes de polissen met terugwerkende kracht per 1-6-2010 te royeren conform verzoek, en de teveel geincasseerde premie te retourneren.
Als u vragen heeft kunt u uiteraard contact met me opnemen.
Met vriendelijke groeten,
Van de Pas Financieel Advies
Ik kreeg vandaag de polis van Heinenoord toegestuurd met daarin het volgende.
Hiermee sturen wij u de bevestiging van royement met ingangsdatum 26 november 2013, de ontvangst datum bij Assuflex van de email ter opzegging van de verzekering.
Heinoord Assuradeuren heeft uit coulance de maand opzegtermijn die geldt,te laten vervallen.
Dan staat er nog een stukje.
Teneinde het milieu niet onnodig te belasten zenden we niet automatisch de polis voorwaarden mee.
Dus met andere woorden is de polis 3 jaar stilzwijgend verlengt zonder kenisgeving.
Betekent dat ik 3 jaar dubbel verzekerd ben geweest, en me dit ruim 600 euro koste.
Groetjes
AL met al voel ik me zwaar benadeeld en hoop dan ook echt dat het teveel betaalde terug komt.
Ik hoop spoedig wat van U te mogen vernemen.
Met vriendelijke groet
Ik ben het hier absoluut niet mee eens en wens het teveel betaalde terug te ontvangen.
Vervolgens sturen ze nog eens een herinnering, dat ik de laatste maand november 2013 niet betaald zou hebben, en of ze die alsnog even mogen ontvangen binnen 14 dagen.
Inmiddels is Heinenoord overstag gegaan en is de zaak afgedaan.
Ondanks alles ben ik blij dat het achter de rug is, zonder dat er kosten mee gemoeid waren achteraf.