Pagina 1 van 1
Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 26 dec 2013 00:15
door Esmee04
Afgelopen zomer (18/07/2013) heb ik bij het Rode Laarsje in Bergen op Zoom een Michael Kors Hamilton handtas gekocht. Een behoorlijk dure merktas van €350,-.
Na een aantal maanden (2) al begon het leer helemaal in te zakken en blijft de tas absoluut niet meer recht op staan. Iets wat ik natuurlijk niet had verwacht bij het kopen van deze tas. Want uit ervaringen van verschillende kennissen weet ik dat deze tassen heel lang mooi en stevig blijven. Dat is immers waar dit soort tassen om bekend staan.
Met deze klacht ben ik langsgegaan bij de winkel waar ik deze tas heb gekocht met de aankoopbon, prijskaartjes etc. en heb ik mijn klacht uitgelegd. Mijn klacht werd niet serieus genomen. Er is slechts vaag aangeboden dat de tas 'eventueel verstevigd zou kunnen worden' en er werd glashard beweert dat er op deze tassen ook eigenlijk helemaal geen garantie zit. Mocht er al garantie op zitten, dan zou dit slechts 1 of 3 maanden zijn. Er is dus absoluut geen actie ondernomen en ze zouden zeker geen contact opnemen met Michael Kors. Iets wat je niet zou verwachten voor een winkel die bekend staat om z'n dure producten.
Met deze reactie ga ik natuurlijk niet akkoord. Ten eerste laat ik niks aan mijn tas doen, zoals 'verstevigen', door een niet-MichaelKors-winkel, want dan valt de garantie sowieso weg. En ten tweede staat er op de internetsite van Michael Kors duidelijk dat er op hun handtassen minstens 1 jaar garantie zit.
Zijn er mensen die ook dergelijke klachten hebben? Of dergelijke ervaringen met Michael Kors handtassen? Of kan iemand mij vertellen welke weg ik bewandelen moet om de klacht opgelost te krijgen?
Re: Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 26 dec 2013 08:25
door Leo The Emperor
Wettelijk gezien is dit in Nederland prima geregeld met de wet op consumentenkoop.
esmee04 schreef:Na een aantal maanden (2) al begon het leer helemaal in te zakken en blijft de tas absoluut niet meer recht op staan. Iets wat ik natuurlijk niet had verwacht bij het kopen van deze tas. Want uit ervaringen van verschillende kennissen weet ik dat deze tassen heel lang mooi en stevig blijven. Dat is immers waar dit soort tassen om bekend staan.
Het is lastig om uit deze tekst goed te begrijpen wat dit mankement precies inhoudt en of dit betekent dat de tas werkelijk niet de eigenschappen heeft die u normaal gesproken van een tas mag verwachten. Als dit niet zo is heeft u ook niets te klagen.
Als dit wel zo, is mag aangenomen worden dat dit mankement bij aankoop reeds aanwezig was en heeft u recht op kostenloze reparatie of vervanging van de tas door een goed exemplaar. Kan de winkelier dit niet verzorgen dan heeft u recht op uw geld terug. De winkelier is uw gesprekspartner in deze, en niet de fabrikant.
Als u even googelt op consumentenkoop- conformiteit vindt u veel informative over dit onderwerp. U kunt ook eventueel op
http://www.consuwijzer.nl uw rechten terugzoeken.
Re: Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 26 dec 2013 11:38
door newmikey
Esmee04 schreef:Want uit ervaringen van verschillende kennissen weet ik dat deze tassen heel lang mooi en stevig blijven. Dat is immers waar dit soort tassen om bekend staan.
Als het bovenstaande een indicatie is voor de inhoudelijkheid van de klacht dan twijfel ik ietwat of er hier nu werkelijk iets aan de hand is of dat u gewoon een ander verwachtingspatroon van het product had.
Het produkt is nog steeds een tas blijkbaar en er is niets echt gescheurd, afgebroken of anderszins defect. De tas is alleen "minder stevig" dan u zelf had gedacht te mogen verwachten.
Dat is géén non-conformiteit waar de winkel op aangesproken kan worden. U bent teleurgesteld over een produkt en heeft er veel geld voor betaald. Dat is jammer voor u.
Re: Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 26 dec 2013 14:22
door sephora30
Een handtas hoort gewoon in zijn oorspronkelijke vorm te blijven tenzij het een slappe tas is, zeker zo`n dure.
Hele slechte service vd winkel.
Re: Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 26 dec 2013 18:15
door olaf79
Esmee04 schreef:Afgelopen zomer (18/07/2013) heb ik bij het Rode Laarsje in Bergen op Zoom een Michael Kors Hamilton handtas gekocht. Een behoorlijk dure merktas van €350,-.
Na een aantal maanden (2) al begon het leer helemaal in te zakken en blijft de tas absoluut niet meer recht op staan. Iets wat ik natuurlijk niet had verwacht bij het kopen van deze tas. Want uit ervaringen van verschillende kennissen weet ik dat deze tassen heel lang mooi en stevig blijven. Dat is immers waar dit soort tassen om bekend staan.
Met deze klacht ben ik langsgegaan bij de winkel waar ik deze tas heb gekocht met de aankoopbon, prijskaartjes etc. en heb ik mijn klacht uitgelegd. Mijn klacht werd niet serieus genomen. Er is slechts vaag aangeboden dat de tas 'eventueel verstevigd zou kunnen worden' en er werd glashard beweert dat er op deze tassen ook eigenlijk helemaal geen garantie zit. Mocht er al garantie op zitten, dan zou dit slechts 1 of 3 maanden zijn. Er is dus absoluut geen actie ondernomen en ze zouden zeker geen contact opnemen met Michael Kors. Iets wat je niet zou verwachten voor een winkel die bekend staat om z'n dure producten.
Met deze reactie ga ik natuurlijk niet akkoord. Ten eerste laat ik niks aan mijn tas doen, zoals 'verstevigen', door een niet-MichaelKors-winkel, want dan valt de garantie sowieso weg. En ten tweede staat er op de internetsite van Michael Kors duidelijk dat er op hun handtassen minstens 1 jaar garantie zit.
Zijn er mensen die ook dergelijke klachten hebben? Of dergelijke ervaringen met Michael Kors handtassen? Of kan iemand mij vertellen welke weg ik bewandelen moet om de klacht opgelost te krijgen?
Van dit soort verhalen gaan mijn haren recht overeind staan. Schandalig dat er nog verkopers zijn in dit land, en zeker in deze (crisis)tijd die het g*re lef hebben om hun klanten op deze manier af te poeieren. Je zou bijna denken dat ze teveel klanten hebben!
Dan nu ter zake. Deze verkoper heeft u grof voorgelogen want elk product dat u koopt in Nederland (sterker nog in de hele EU) heeft ten minste 2 garantie tenzij het bederfelijke waar betreft (nee op een brood zit geen 2 jaar garantie
). Daarmee heeft de verkoper een oneerlijke handelspraktijk gepleegd (hierover later meer) en dat is een ernstige zaak.
Hoe zit het nu met garantie?
Een product moet die eigenschappen bezitten die op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Maar ook die eigenschappen die soortgelijke producten normalitair hebben. Een tas hoort niet als een pudding in te zakken en zeker niet van deze prijsklasse. U heeft dus niet gekregen wat u mocht verwachten en daarmee is het product met een duur woord non-conform. U heeft dan recht op kostenloze reparatie of vervanging met hetzelfde product of een gelijkwaardig product. Als de verkoper dit niet wil of kan, heeft u recht op uw volledige aankoopbedrag terug te ontvangen.
Opties
U kunt de verkoper nog een maal de kans geven uw probleem op te lossen. Doet hij dit niet dan heeft u gezien zijn eerdere weigering u te helpen en zijn leugens het recht de koop te ontbinden. U krijgt dan binnen 30 dagen uw geld retour
Re: Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 26 dec 2013 18:23
door newmikey
olaf79 schreef:...elk product dat u koopt in Nederland (sterker nog in de hele EU) heeft ten minste 2 garantie
Spijtig maar dat is, zoals het hier staat gewoon niet correct.
Re: Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 26 dec 2013 18:39
door olaf79
newmikey schreef:olaf79 schreef:...elk product dat u koopt in Nederland (sterker nog in de hele EU) heeft ten minste 2 garantie
Spijtig maar dat is, zoals het hier staat gewoon niet correct.
Nee er zijn uitzonderingen, namelijk bederfelijke waar en producten die normalitair al niet langer mee gaan dan 2 jaar.
Maar in de overige gevallen geldt de 2 jaar. Via de NL wet is de garantieperiode zelfs onbeperkt, afhankelijk namelijk van het product. Via de EU wet, is echter 24 maanden als minimum gesteld.
Re: Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 26 dec 2013 20:35
door newmikey
olaf79 schreef:
Maar in de overige gevallen geldt de 2 jaar. Via de NL wet is de garantieperiode zelfs onbeperkt, afhankelijk namelijk van het product. Via de EU wet, is echter 24 maanden als minimum gesteld.
Consuwijzer is inderdaad wijzer:
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar
Nederlands recht is ervoor gekozen om
deze twee jaar niet over te nemen.
Re: Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 27 dec 2013 13:45
door Veldt01
De verkoper zou zich dood moeten schamen.
Michael Kors in een modemerk en hun horloges zijn niet al te best (trendy maar gemaakt uit redelijk goedkope onderdelen). Hun tassen staan echter bekend als goed zouden vele jaren mee moeten gaan en in ieder geval een paar jaar hun eigenschappen moeten behouden (en inzakken hoort daar echt niet bij).
Internationaal claimt het merk al minimaal 1 jaar volledige garantie dus de verkoper kletst gewoon uit zijn/haar nek.
Op de site van Kors staat:
Subject to applicable conditions and exclusions, handbags are protected from the original date of purchase by a one-year limited warranty (proof of purchase required). If the handbag or small leather good proves to be defective in material or workmanship under normal use anytime within the first year, we will repair or replace the item free of charge with same or comparable product. Defective handbags will not be returned to customer.
Re: Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 27 dec 2013 14:07
door olaf79
newmikey schreef:olaf79 schreef:
Maar in de overige gevallen geldt de 2 jaar. Via de NL wet is de garantieperiode zelfs onbeperkt, afhankelijk namelijk van het product. Via de EU wet, is echter 24 maanden als minimum gesteld.
Consuwijzer is inderdaad wijzer:
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar
Nederlands recht is ervoor gekozen om
deze twee jaar niet over te nemen.
Nee de termijn is namelijk langer, omdat het afhangt van de normale levensduur.
Re: Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 27 dec 2013 15:39
door bprosman
Want uit ervaringen van verschillende kennissen weet ik dat deze tassen heel lang mooi en stevig blijven. Dat is immers waar dit soort tassen om bekend staan.
Die ervaring is er hier ook, mijn dochter heeft haar tas nu sinds Kerst 2012, "mishandeld" hem regelmatig als ik zie hoe vol ze hem propt en hij ziet er qua stevigheid nog steeds als nieuw uit.
Re: Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 27 dec 2013 19:29
door newmikey
olaf79 schreef:Nee de termijn is namelijk langer, omdat het afhangt van de normale levensduur.
Dat u dat denkt, kan ik begrijpen. De eis dat een product gedurende langere tijd bepaalde eigenschappen wordt geacht te behouden is echter niet hetzelfde als dat er langere tij garantie op zou zitten.
Re: Michael Kors Hamilton handtas
Geplaatst: 27 dec 2013 20:23
door aerox
Ik snap alleen niet waarom je laat afpoeieren in september en daarna een heel seizoen de tas gebruikt en nu weer je recht wil gaan halen. Doet er verder niet veel toe qua recht maar ik kan me best voorstellen dat ze bij die zaak denken ow een nieuw seizoen start die komt even een nieuwe tas fixen met een overdreven klacht. Ik snap ook niet waarom je die tas niet zou willen laten verstevigen door die winkel, het is niet alsof jij je garantie kwijtraakt omdat zij die tas voor je gaan maken. Goede foto's nemen voor je de tas inlevert en als het daarna niet goed is zien we dan wel, niet van het negatieve uitgaan. Nu zeg je, ze willen geen actie ondernemen en 2 zinnen verder willen ze de tas maken maar ga jij er niet mee akkoord.