Dag allemaal, graag jullie mening over het volgende:
Ergens tussen 2005 en 2007 ben ik in contact gekomen met een intermediair in Den Bosch. Naar aanleiding van gesprek ter plekke heeft men een profielschets van me opgesteld.
Vervolgens heb nooit meer iets van die bemiddelaar gehoord; noch telefonisch, noch per mail.
Ik heb via andere intermediairs en op eigen kracht sindsdien werk gevonden.
Na jaren zonder enig contact krijg ik in 2010 of 2011 opeens wél mail van die intermediair (effect van de crisis?), dat mijn gegevens out of date zijn, gelieve een nieuw CV op te sturen. Omdat ik niet geinteresseerd ben in een bemiddelaar waar je nooit meer iets van hoort, heb ik na de derde identieke mail binnen een paar maanden, zonder een link om me af te melden, opgebeld met het verzoek mij bij dat bedrijf uit te schrijven. Men zal ervoor zorgen wordt me telefonisch beloofd. Inderdaad krijg ik een hele poos geen mail van ze, maar een jaar geleden kreeg ik weer een mail met het verzoek om update van mijn gegevens, toen wél met een link om me uit te kunnen schrijven. Daar heb ik dus op geklikt. Tevergeefs blijkt later.
Een maand geleden wéér een mail met verzoek om gegevens te updaten. Nogmaals de link geklikt om me uit te schrijven, maar vervolgens blijk ik nu een account aan te moeten maken om mijn gegevens te wijzigen of om me te kunnen uitschrijven.
Ik ben het behoorlijk beu! Het kan toch niet de bedoeling zijn, dat je tegen je zin jaren bij een bemiddelaar in de bak zit en wordt lastig gevallen? Ze mogen die gegevens toch niet al die tijd bewaren?
Is het de moeite waard het college bescherming persoonsgegevens in te schakelen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voor eeuwig in bestand van intermediair?
Re: Voor eeuwig in bestand van intermediair?
Ik zou (zeker in deze tijd) gewoon lekker in dat bestand blijven zitten. Je weet nooit wanneer je ze weer nodig hebt.
Re: Voor eeuwig in bestand van intermediair?
Wel, je hebt ze zelf aangeleverd en ongetwijfeld een accoordverklaring gegeven.Ze mogen die gegevens toch niet al die tijd bewaren?
Is het de moeite waard het college bescherming persoonsgegevens in te schakelen
Nee, gegevens worden niet misbruikt.
Je kunt ook gewoon verder gaan met je leven...