LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Casa-Mobilia te Schagen met valse advertentie

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
SVENHEDIN
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 feb 2010 13:35

Casa-Mobilia te Schagen met valse advertentie

Ongelezen bericht door SVENHEDIN »

Pagina grote advertentie in "zondagochtendblad" van 29 december 2013.
Verkoop start zondag 29 dec. 10.00-17.00 uur t/m 4 jan.2014.(gespecificeerd per dg/tijden)
Opruimingsverkoop/leegverkoop/top-bankstellen/gigantische voorraad van diverse met name genoemde merken (ik zal ze niet opnoemen)/aangevuld met belangrijke europese faillissementen en liquIdaties. Nu kopen betekent veel geld verdienen !! Tot 85% korting.
VOORBEELD: bankstel 3+2 zits rundleder. Normaal 3.299,- Korting 85% NU 495,-. Let op ! alleen deze week.
Wij met de auto vanuit Langedijk heen voor onze zoon.
Gevraagd naar het bankstel uit de advertentie.(omstreeks 13.30 uur)
Zegt de verkoper "dat is alleen een REKENVOORBEELD
Goedkoopste lederen bankstel daar aangetroffen voor bijna €1800,-.
Tevens slechts 2 bankstelllen lederlook of stof voor 495 en 895 (mocht mee voor 695).
Nu dan val je toch werkenlijk van je bankstel af !
Je zou feitelijk levering moeten afdwingen mi.
Overigens hebben wij bepaald geen gigantische voorraad aangetroffen, weliswaar verdeeld over beg.grond + 1e verdieping maar gigantisch?? De advertentie is o.i. een GIGANTISCHE LEUGEN !!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Casa-Mobilia te Schagen met valse advertentie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Een adverteerder mag overdrijven in zijn advertentie. Niet elk wasmiddel wast even schoon hoewel ze allemaal van wel beweren. Miele is echt niet de beste. En Philips maakt al jaren zijn spullen eerder slechter dan beter.

Wat betreft het bankstel. Hoe wilt u levering van iets afdwingen wat er niet is? Dan zegt de verkoper gewoon die bank is al verkocht.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Casa-Mobilia te Schagen met valse advertentie

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap de frustratie als je daar een eind voor bent gaan rijden, maar dit soort gebbetjes is al zolang standaard in 'uitverkoopland'... Moet ik er wel bij zeggen, als ik langs de winkels sjouw, en de kledinguitverkoop is tot 70% korting, dan ga ik toch altijd even kijken - maar het wordt dus zonder dus iets te kopen, als je snapt wat ik bedoel... ;)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Casa-Mobilia te Schagen met valse advertentie

Ongelezen bericht door crazyme »

Opruimingsverkoop/leegverkoop/top-bankstellen/gigantische voorraad van diverse met name genoemde merken (ik zal ze niet opnoemen)/aangevuld met belangrijke europese faillissementen en liquIdaties. Nu kopen betekent veel geld verdienen !! Tot 85% korting.
Soms is naiviteit schattig, maar in dit geval gaat dat niet op.

Kom op zeg, zo'n tekst neem je toch niet serieus ?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Casa-Mobilia te Schagen met valse advertentie

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het vaak ook zo. Wat crazyme zegt, hier trap je toch niet in ?

SVENHEDIN
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 feb 2010 13:35

Re: Casa-Mobilia te Schagen met valse advertentie

Ongelezen bericht door SVENHEDIN »

Ja hoor, daar is ie weer !. Dezelfde misleidende advertentie nu met START verkoop ZONDAG 5 JANUARI 2014. En nog steeds dat rundleder 3+2 zits bankstel van 3299 voor 495 euro. Je moet maar durven, kom er maar eens om. Voorbeeld blijkt een REKENVOORBEELD. Let op ALLEEN DEZE WEEK. De weken duren daar wel heel erg lang. Advies: BESPAAR JE DE REIS.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Casa-Mobilia te Schagen met valse advertentie

Ongelezen bericht door mika21 »

[quote="SVENHEDIN"]Pagina grote advertentie in "zondagochtendblad" van 29 december 2013.
Verkoop start zondag 29 dec. 10.00-17.00 uur t/m 4 jan.2014.(gespecificeerd per dg/tijden)
Opruimingsverkoop/leegverkoop/top-bankstellen/gigantische voorraad van diverse met name genoemde merken (ik zal ze niet opnoemen)/aangevuld met belangrijke europese faillissementen en liquIdaties. Nu kopen betekent veel geld verdienen !! Tot 85% korting.
VOORBEELD: bankstel 3+2 zits rundleder. Normaal 3.299,- Korting 85% NU 495,-. Let op ! alleen deze week.
Wij met de auto vanuit Langedijk heen voor onze zoon.
Gevraagd naar het bankstel uit de advertentie.(omstreeks 13.30 uur)
Zegt de verkoper "dat is alleen een REKENVOORBEELD
Goedkoopste lederen bankstel daar aangetroffen voor bijna €1800,-.
Tevens slechts 2 bankstelllen lederlook of stof voor 495 en 895 (mocht mee voor 695).
Nu dan val je toch werkenlijk van je bankstel af !
------------

Kom nou zeg, ik ben toch niet gek! (en hoe kan je van een bankstel afvallen wat je niet gekocht hebt?)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Casa-Mobilia te Schagen met valse advertentie

Ongelezen bericht door dhc »

SVENHEDIN schreef:Ja hoor, daar is ie weer !. Dezelfde misleidende advertentie nu met START verkoop ZONDAG 5 JANUARI 2014. En nog steeds dat rundleder 3+2 zits bankstel van 3299 voor 495 euro. Je moet maar durven, kom er maar eens om. Voorbeeld blijkt een REKENVOORBEELD. Let op ALLEEN DEZE WEEK. De weken duren daar wel heel erg lang. Advies: BESPAAR JE DE REIS.
Je kunt je ook de energie besparen door je ervaringen hier te dumpen. iedereen die zijn GBV gebruikt zal weten dat de boel zwaar overdreven is, het zondagkrantje staat vol met mega-opruimingen en éénmalige aanbiedingen.
Zucht ende verder gaat met leven.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Casa-Mobilia te Schagen met valse advertentie

Ongelezen bericht door 16again »

dhc schreef:iedereen die zijn GBV gebruikt zal weten dat de boel zwaar overdreven is, het zondagkrantje staat vol met mega-opruimingen en éénmalige aanbiedingen.
Ook voor aanbiedingen in dat zondagkrantje geldt de wet gewoon.
Lijkt mij duidelijk dat hier de wet OHP (oneerlijke handelspraktijken) met voeten getreden wordt.
Maak je ergens reclame voor, dan dient artikel voldoende voorradig te zijn, in overeenstemming met het te verwachten bereik van de advertentie. "Lokkertjes" zijn dus niet toegestaan!

TS kan zich beklagen bij consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer
Bij voldoende klachten riskeert het bedrijf een boete.

SVENHEDIN
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 feb 2010 13:35

Re: Casa-Mobilia te Schagen met valse advertentie

Ongelezen bericht door SVENHEDIN »

De gewraakte advertentie is nu verdwenen inmiddels.
De nieuwe advertentie komt meer in de vorm die algemeen is.
Misschien toch meegelezen ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Casa-Mobilia te Schagen met valse advertentie

Ongelezen bericht door dhc »

Wat zal jij lekker slapen..ga je nu de onnozele matraskopers helpen met je kennis?

Gesloten