LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet kloppende loonstroken en liegende baas

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
jvdl01

Niet kloppende loonstroken en liegende baas

Ongelezen bericht door jvdl01 »

Sinds januari ben ik werkzaam bij mijn baas
Samen hebben wij een contract ondertekend voor
-38 uur per week
-13,00 euro pu

Helaas heb ik al veel problemen gehad met de baas
-loon 35 dagen te laat
-ziekte niet uitbetaald
-als er niet genoeg werk is voor 38 uur wilt hij mij dit ook niet uitbetalen.
-Heeft een keer het contract opeens willen ontbinden omdat hij alleen verder ging met zzp-ers
-Verplichte me onder druk om zzp-er te worden.
-Toen er iemand achterop mij gereden was tijden werk bij het stoplicht moest ik verplicht verder werken

-Loonstroken heb ik wel 1000 maal om gevraagd , heb toen in jullie loonstroken gekregen die niet eens kloppen met heb bedrag dat naar mijn rekening overgemaakt is.
Vervolgens heb ik deze geweigerd en zou hij nieuwe maken
maar helaas heb ik deze tot vandaag nog niet gezien.

Wel heb ik loonstroken gekregen in het begin van dec. deze kloppen alweer niet !
overgemaakte loon klopt niet met wat ik gestort heb gekregen,
ook kan ik nergens terug vinden van de loonbelasting,werknemersverzekeringen,Zorgverzekering.
Vakantiegeld is ook een uit zijn duim verzonnen bedrag.

Gelukkig heb ik goed nieuws en heb ik per 1 januari een nieuwe baan !!!!!

mijn baas heeft toen die lucht hiervan kreeg mij een aanbod gedaan om te blijven ,maar zijn aanbod mag niet volgens de wet ,en was ik hier niet in geïnteresseerd.

de week erna week belt hij op en deelt mee dat wat ik doe niet mag en hij mij dit kan verbieden.
In het contract staat er nergens dat ik niet bij een andere werkgever (concurrent ) mag werken.
ook heb ik bij hem geen scholing etc. meegekregen , Ik heb alles bij mijn werkgever hiervoor
geleerd.Uiteindelijk zegt hij "ik zal er geen probleem van maken"

Vandaag belde hij op of ik morgen mijn gereedschappen kon inleveren
eigenlijk wil ik dit niet doen ,omdat ik dan zeker weet dat ik mijn loonstroken en rest geld niet meer krijg. Dit heb ik hem ook aangeven dat ik dit als onderpand wil houden.
Echter heeft hij wel gelijk erin dat er in het contract boetes kunnen opgelegd worden,
dus ga ik morgen alles inleveren.
Ook heb ik in het email al aangeven dat ik een gereedschap kwijt ben en dit wil vergoeden of dat hij
het verrekend met me vakantiegeld, hij zegt dat hij dit verrekend met de rest kosten
Ook heb ik alles gefotografeerd, en werkend getest.
En ik ga er morgen opstaan dat hij ook alles werkend controleert ,want ik wil achteraf niks horen of ingehouden zien worden van mijn loon
Al zie ik het zo voor dat hij het blaadje dat ik ondertekend heb voor geleverde gereedschap, gewoon
wat bij gevinkt heeft...

Vandaag kwam hij ook met een vreemd verzoek dat ik hem even moest mailen
dat ik ontslag neem ,heb meteen gezegd dat dit geen ontslag is maar een contract dat gewoon eindigt
en niet verlengd hoeft te worden en hem dit ook gemaild.

Ook wil mijn baas niet reageren op e-mailtjes omdat dit terug te lezen zijn, en stuurt naar elke mailtje
bel me snel....
Ook vind hij mijn mailtjes brutaal en bot, Maar dit is gewoon correct Nederlands en puur zakelijk en aan elke begin van een mailtje vraag ik zelfs hoe het met gaat, etc.
(mailtjes zijn er nog)

De laatste gesprekken aan de telefoon heb ik opgenomen en dat zijn bizarre gesprekken . Er is gewoon duidelijk te horen dat die liegt en bedriegt.

Ook heb ik de laatste 2 weken niet meer voor hem gewerkt, omdat hij geen werk meer krijg van de hoofd werkgever, maar omdat ik een 38 uur contract heb zou ik dit wel uitbetaald moeten krijgen lijkt me.
of heb ik hier ongelijk in ?

En ik wil graag mijn loonstroken hebben , en ze moeten ook kloppen en correct zijn.
en omdat ik al weet dat ze niet kloppen, zou ik wel mijn tekort in loon uitbetaald willen krijgen van dit jaar, en ook de rest van mijn vakantiegeld gestort zien krijgen.
En zal ik in januari ook mijn Jaaropgave willen hebben

Ook heb ik geen geld om een advocaat in te schakelen ,al weet ik zeker dat ik de zaak win
Moet ik me dit gewoon laten gebeuren en alle energie in me nieuwe baan steken?

jvdl01

Re: Niet kloppende loonstroken en liegende baas

sorry voor het slechte taalgebruik, moest zelf lachen toen ik het terug ging lezen.
mijn excuses

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou me sowieso richten op de toekomst: zorg dat het heden en verleden geen rem zijn op je nieuwe functie. Het zou doodzonde zijn als je functioneren in een fijne baan belemmerd wordt door iets dat normaal gesproken afgesloten zou moeten zijn.

Wat deze werkgever betreft, ben je toevallig lid van een vakbond?

Wat je tot nu toe gecommuniceerd hebt weet ik niet. Je zou een overzichtje kunnen maken van waar je recht op hebt en wat je tot nu toe gehad hebt, inclusief de data dat je bedragen ontvangen hebt. Het verschil is datgene wat je nog moet krijgen. Hoeft geen lang verhaal te zijn, gewoon een staatje, meer niet.

Wat de uren betreft die wel of niet betaald zouden worden, wat staat er in de arbeidsvoorwaarden?

jvdl01

natuurlijk ga ik me richten op de toekomst daarom heb ik ander werk gezocht.

mijn werkgever is zeker niet lid van een vakbond, en ik ook niet .

meeste wat er gecommuniceerd is heb ik bewaar.
op e-mails reageert hij niet ,of enkel met bel me snel.
laatste telefoon gesprekken heb ik opgenomen, maar dit is een waardeloos gesprek waarin hij zichzelf
tegenspreekt en ze hij zichzelf op leugens betrapt.

mijn vraag is alleen
hoe kan ik mijn verdiende geld terug halen die tekort gestort is
hoe kan ik mijn verplichte loonstrook met kloppende getalen krijgen ,dit ook voor de belasting !
hoe kan ik mijn vakantiegeld krijgen.
Bestaat er misschien een gratis advocaat.

Groetjes

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ga eens langs het Juridisch Loket? Dat kost niks voor een eerste informatieve gesprek/telefonisch consult, en daarna langs het arbeidsbureau en de uitzendbureau's, want voor zo'n ***** moet je niet willen werken.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste Jvdl01. Uw verhaal lezend zit dat helemaal fout met het figuur dat zich uw werkgever noemt. Als u gewerkt heeft en hij daarover afspraken met u gemaakt heeft, moet hij deze nakomen. Zo snel mogelijk! Dat is uw 'werkgever' niet van plan, zo bewijst uw verhaal. Dit is een duidelijk teken dat het met deze werkgever niet goed gaat.

Rest u slechts één ding: hier onmiddellijk een einde aan maken, u geen dag langer aan het lijntje laten houden. Zet al deze dingen netjes zwart-op-wit (heeft u al gedaan t.b.v. dit forum) en ga hiermee zo snel mogelijk naar het UWV. Let op, hier komt u toch terecht als uw 'werkgever' failliet gaat. Laat door het UWV een werkgeversonderzoek instellen. Ook het UWV is niet blij met dit soort 'werkgevers' en kunnen ze stevig aanpakken als dat nodig is. Maar, zij doen dit natuurlijk niet als ze van dit soort praktijken door uw 'werkgever' niets afweten.

Laat dat u dit doet natuurlijk niet aan uw 'werkgever' weten want dan kan hij u nog meer dwars gaan zitten. Hij weet, als het UWV eenmaal bij hem op de stoep staat, heus wel waar dit vandaan komt, maar kan dan niets meer. Het UWV weet dan van alles af en u geniet daardoor een zekere bescherming.

Bereid u voor op één ding, vanaf het moment dat u hiermee naar het UWV stapt, is het oorlog tussen u en uw werkgever, maar u hebt een sterke partij achter u staan. Succes!

jvdl01

Bedankt voor de reactie.
Ben gelukkig 1 januarie begonnen bij een andere werkgever.
Heb me werkbus en gereedschap ingeleverd.
Hij heeft mij toen beloofd dat as maandag me brandstof kosten en loon gestort zouden zijn
Maar helaas is dit niet gebeurt.
En hij zou een week daarna me vakantiegeld en loonstroken geven.
Maar ik zie dit niet gebeuren helaas.
Wat nu
Groetjes

BreejKC

Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt of niet bij een vakbond bent aangesloten, dan lijkt een gang naar het juridisch loket de enige mogelijkheid om je recht te halen. Zet in ieder geval goed op een rijtje welk bedrag je van je ex-werkgever tegoed hebt. Dat heb je bij een procedure toch nodig.

Overigens Kun je het je ex-werkgever nog flink lastig maken. Stel een officiële rekening namens jezelf op, stel een uiterste betalingstermijn en de aankondiging dat je een incassobureau zult inschakelen als hij niet binnen die termijn betaald. Incassobureaus werken ook voor particuliere schuldeisers. Vergeet hem intussen niet de wettelijke rente te rekenen. Als hij niet betaald, doe dat dan ook! Dan merkt hij dat het je ernst is.

Maak hem waar het mogelijk is met naam en toenaam vuil! Jok niet, dan is het geen smaad maar een aantoonbare waarheid. Dan ben je niet strafbaar. Niet hier op het forum, dat mag niet. Maar bij bijvoorbeeld op klacht.nl mag (moet) je het bedrijf met naam en toenaam noemen. Zo zijn er nog enkele klachtensites waar je dit bedrijf flink in een kwaad daglicht kunt stellen. En, oh ja, kondig dat vooraf even bij hem aan als hij niet op tijd betaald. Zal hij niet blij mee zijn.

Overigens, is het bedrijf bij een branchevereniging aangesloten? Een briefje daar naartoe kan voor die werkgever veel narigheid opleveren. En vergeet ook niet het UWV of Werk.nl over deze werkgever te informeren. Zij zullen dan wat voorzichtiger worden met mensen daar naar toe te sturen. Al is het alleen maar om te voorkomen dat andere mensen hetzelfde als u overkomen. Komt 'ie uiteindelijk ook nog zonder personeel zitten, en kan hij het lekker helemaal alleen uitzoeken met zijn louche praktijken.

jvdl01

Dank u wel voor de positieve reactie en hulp.
Vandaag ga ik een aantekende brief sturen naar mijn ex werkgever.
Hierin ga ik ook de wettelijke rente opnemen.
Weet iemand wat de wettelijke rente is ?
En wat nog meer belangrijk is om in de eerste aangetekende brief te schrijfen ?
En bestaan er mischien standaard briefen hiervoor.

En ben ik strafbaar bezig als ik andere werkgevers van hem op de hoogte breng over hoe hij werkt.en hoe die voor zijn medewerkers is,want dan kan ik zijn naam ernstig beschadigen.

Groetjes en bedankt

jvdl01

nog een extra vraagje voor de zekerheid
de officiele kosten die ik van deze baas nog krijg zijn heel hoog om en bij 1500 euro
ik vind het zelf ook een beetje zielig voor hem omdat hij zelf ook geen werk meer heeft.

de laatse 2 weken van mijn contract (40 uur pw) had hij geen werk voor mij meer.
echter heeft hij ook niet gezegt ga maar tijdelijk ergens anders werken
hij kwam met smoesjes dat iemand die ons inpland met vakantie was etc
en dat we daarom thuis zaten, hij zei er nog bij geniet er maar van zon vakantie krijg je nooit meer....

bestaat er mischien een regeling in de wet voor hem dat waneer hij 2 weken loon niet kan door betalen omdat hij zelf geen opdrachten meer had hij iets minder mag doorbetalen of helemaal niet hoef door te betalen.

ik snap ook niet waarom ik nog zo loyaal ben en me schuldig voel om zijn fouten/ leugens
miszien omdat ik weet dat ik het geld toch nooit krijg meer,en dat mijn brief gevolgens gaan hebben kwa represailles aan de deur

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

jvdl01 schreef:Dank u wel voor de positieve reactie en hulp.
Vandaag ga ik een aantekende brief sturen naar mijn ex werkgever.
Hierin ga ik ook de wettelijke rente opnemen.
Weet iemand wat de wettelijke rente is ?
En wat nog meer belangrijk is om in de eerste aangetekende brief te schrijfen ?
En bestaan er mischien standaard briefen hiervoor.

En ben ik strafbaar bezig als ik andere werkgevers van hem op de hoogte breng over hoe hij werkt.en hoe die voor zijn medewerkers is,want dan kan ik zijn naam ernstig beschadigen.

Groetjes en bedankt
Zijn naam beschadigen is een traject waar je niet in wil. Dat kan je in de problemen brengen.

Ik zou een opstelling maken wat je nog te vorderen hebt. Laat dat doen door iemand die dat ook kan. Het lijkt simpel, maar een loonadministratie is vrij complex.

Ik verwacht dat een werkgever die er administratief een bende van maakt niet graag de belastingdienst op controle wil hebben, dus stel in die brief maar voor dat je de hele zaak incl. loonstroken en jaaroverzichten bij de belastingdienst wil laten controleren. De afdracht zal vast niet kloppen...

Ook lijkt het mij verstandig om te controleren of hij zijn pensioenafdrachten in het verleden wel correct heeft gedaan.

BreejKC

De wettelijke rente voor 2014 bedraagt 8,25%. Dit kun je op internet terugvinden.

Of zijn naam bekend maken bij een andere werkgever strafbaar is, weet ik niet. Maar bedenk dat door de politie belangrijker zaken niet eens onderzocht worden als die van een 'boze' :twisted: ex-werknemer die 'per ongeluk' :oops: de naam van zijn ex-werkgever ergens liet vallen. Ik denk dat de politie belangrijker zaken te onderzoeken heeft. Daarnaast hoef je de ex-werkgever natuurlijk niet bij naam en toenaam te noemen maar zou je wel een hint kunnen geven, waardoor iedereen in die branche natuurlijk wel weet over wie je het hebt. Zijn naam heb je dan niet genoemd :D .

Een beetje zielig voor de werkgever lees ik? :? Kom nou, je weet wel beter. Hoelang heeft dat stuk onbenul je niet aan het lijntje gehouden? Hoe vaak is hij afspraken niet nagekomen? Hoeveel geld heb je nog van hem te goed? Zielig? Op het criminele af, zou ik bijna zeggen. Niks zielig, niks medelijden, hij moet gewoon keihard de afspraken nakomen die hij met jouw gemaakt heeft. Al die smoesjes die hij nu weer verspreid kun jij niet controleren, maar je weet nu wel dat zijn smoesjes in het verleden niets waard waren. Zou dat nu weer niet zo zijn?

Nu is het een kwestie van 'met geld over de brug komen" ander krijgt hij uiteindelijk veel narigheid over hem heen :mrgreen: :mrgreen: . Ga daar maar voor zorgen, want veel beter verdient hij niet.

jvdl01

Dank jd wel breejkc
Had dit even nodig.

Inmiddels zijn we weer anderhalfe maand verder en heb ik het super naar me zin op me nieuwe baan.
Ik heb me loon en loonstroken van mijn nieuwe werkgever perfect op tijd gekregen ,haha het was zelf wennen dat het ook zo kan.

Me oude baas belde me in de derde week en vroeg heel stiekem of mijn nieuwe baas nog werknemers kon gebruiken en of ik hem niet zijn nummer kon doen en een goed woordje.
Heb gezecht dat ik alleen me geld nog wil van hem en dat ik niks met hem temaken meer wil hebben.
Toen heeft hij me normale loon overgemaakt maar dit klopt niet maar ik neem er genoegen mee want ik had niks verwacht meer eingelijk.....

Heb gemaild dat ik ook mijn loonstroken en vakantiegeld en brandstofkosten per direct wil hebben

As maandag kreeg ik een email dat ik schade aan me werkbus heb en dit klopt er is iemand achter op mij
Gereden en dit is gemeld en er zijn schadeformulieren ingevuld en er is zelfs politie erbij geweest.
De tegenparij neemt ook zelf.de verantwoordelijkheid op zich.

Alleen me ex baas zegt dat ik 2000.euro schade zelf moet betalen.
Dit is gewoon een noodkreet zegt iedereen.

Ik ga vandaag aangetekende briefen versturen
Weet iemand hoeveel rente ik erover kan vragen ?
Het gaat om vakantie geld en voorgeschoten brandstof kosten

Ook heb ik nog geen loonstroken.

Groetjes en bedankt voor alles

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

jvdl01 schreef: Ook heb ik nog geen loonstroken.
Vergeet je jaaropgave niet.

BreejKC

Wat een vuil stuk bagger, die ex werkgever van je. Sommige werkgevers denken dat ze alles kunnen maken tegen goedwillende, soms een tikje naïve werknemers. Maar zó is het natuurlijk niet. Nogmaals, het is nu oorlog tussen jou en je ex-werkgever. En tijdens oorlog is meer toegestaan als in "vredestijd". Probeer er vanaf nu alles aan te doen om dat stuk smerig vuil in zijn vieze poel terug te gooien. Een aantal zaken is al genoemd door mij en geachte crayze me. Dat melden bij belastingdienst en pensioenfonds en nogmaals UWV zijn hele goeie. Als hij niet de juiste afdrachten heeft gedaan heeft hij een mega-probleem. Maar, iemand moet die klok natuurlijk wel luiden. Dat kan jij zijn, want hij kan je toch niks meer doen.

Inmiddels waagt je ex-werkgever zich ook al aan fraude door die 2000 Euro van jou te eisen. Reden genoeg om hier aangifte van te doen nu je zulke sterke bewijzen hebt, de politie erbij is geweest en de veroorzaker van het ongeval, hopelijk schriftelijk, toegegeven heeft hier verantwoordelijk voor te zijn. Bij een kop-staart botsing is dit in het algemeen toch appeltje-eitje. Met fraude maakt je werkgever zich schuldig aan een strafbaar feit, is het geen civiele zaak, en is de politie dus verplicht (!) hier aangifte van op te nemen. En, oh ja, als je een kopie van die aangifte hebt, maak een extra kopie en stuur die je ex-werkgever even toe. Een aardig antwoord op zijn "eis". Er kan je nooit verweten worden dat je hem niet op de hoogte gehouden hebt.

Tot slot het bedrag dat je nog steeds van hem tegoed hebt. Ga naar een incassobureau en laat dit bedrag voor je vorderen. Ze helpen je wel met de rente die je ook tegoed hebt. En laat je ex-werkgever opnieuw flink schrikken als de brief van het incassobureau op zijn deurmat valt.

jvdl01

jaaropgave heb ik inmiddels gekregen maar dit klopt in de verste verte niet.

de aanrijdingen maak ik me echt niet druk om, heb me met goed ingedekt

politie kan geen aangifte aannemen omdat dit een civiele zaak betreft geven ze aan.

heb de eerste aangetekende brief de deur uitgedaan, kreeg ik een reactie per mail waar het echt lijkt of ik met een minderbegaafde praat.

-vraag ik om mijn loonstroken en vakantiegeld ..heeft hij het over me loon van week 51 en 52 dat hij dit niet gaat storten
(loon van wk51 en 52 zijn al gestort, wel tekort maar neem er genoegen mee)

stuur ik een mail terug dat ik om me LOONSTROKEN EN VAKANTIEGELD Vraag ,en niet om me loon van week 51 en 52 ,krijg ik als reactie

-Vakantiegeld maak ik pas over als ik het van de hoofdwerkgever krijg ..allemaal onzin dus
ik heb niks met de hoofdwerkgever te maken, en vakantiegeld moet hij zelf een potje voor maken.

over mijn loonstroken krijg ik echt niks te horen, hij negeert dit volkomen.
dit speelt al sinds de eerste maand dat ik daar gewerkt tot een jaar af

Ik moet over 10 dagen de 2de aangetekende brief versturen
deze zal wat dreigender moeten klinken,en ik wil de wettelijke rentes weten ,kan iemand mij hierbij helpen.
Ik denk dat ik hierover een nieuw topic ga aanmaken om het overzichtelijker te maken, en hopelijk de reacties bespoedigd.

Of iemand zal dit ook wel tegen een kleine vergoeding In elkaar mogen zetten voor mij.

mijn vragen zijn
-hoeveel rente kan ik op de brief vermelden over het TE LAAT betalen van mijn VAKANTIEGELD
-Wat voor straf/boete kan ik opleggen voor het nog steeds niet geven van mijn CORRECTE LOONSTROKEN

en zijn er nog andere dingen die ik in de tweede brief kan opstellen.

Ga dit ook voorleggen bij een incasso bedrijf.
heeft iemand hier nog wat informatie over.

Bedankt voor jullie hulp,ben er heel blij mee en het helpt me goed
Dank jullie !

Gesloten