LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe komt de Rabobank aan de info over beboorte van mijn zoon

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MartijnBeuvink

Hoe komt de Rabobank aan de info over beboorte van mijn zoon

Ongelezen bericht door MartijnBeuvink »

Ik ben al jaren klant bij de Rabobank maar na een paar agressieve benaderingen over een hypotheek ben ik toch gaan twijfelen. Ik heb de bij de Rabobank ook aangegeven dat ik de agressieve benadering niet op prijs stel.

Onlangs ben ik voor de 2e keer vader geworden.
Tot mijn verbazing kreeg ik enkele weken na de geboorte van mijn zoon een kaartje van de Rabobank thuis: Gefeliciteerd met de geboorte van uw zoon.

Ik heb de Rabobank geen kaartje gestuurd, heb geen nieuwe rekening voor mijn zoon geopend en heb verder ook niets gedaan waardoor de Rabobank kon weten dat ik voor de 2e keer vader was geworden.

Ik was dus erg nieuwsgierig hoe de Rabobank dan aan deze info is gekomen en heb ze opgebeld.
Het antwoord vond ik erg schokkend:

De dame van Rabobank Oost Twente wist me te vertellen dat de Rabobank meerdere contracten heeft met de aanbieders van geboorteboxen (prenatal kruidvat enz…) en dat als een van de ouders een rekening had lopen bij de Rabobank, dat dan na de uitgerekende datum een kaart verstuurd werd.

Ik heb haar toen gevraagd of ze er ook rekening mee hielden dat er ook nog iets mis kan gaan bij de geboorte(wat in mijn geval gelukkig niet zo was) en dat zo’n kaart dan zeer ongepast is. Tevens heb ik haar verteld dat als ik wil dat de Rabobank mij feliciteert, dat ik dan toch wel een geboortekaartje had verstuurd, of een rekening had geopend op de naam van mijn zoon.

Blijkbaar is de Rabobank zo verlegen om klanten dat ze zelfs via derden informatie inwinnen om maar een reden te krijgen om een rekening te openen.

Waar een paar jaar geleden de Rabobank nog als solide bank overkwam, lijkt het er nu op dat ze afglijden naar tell sell niveau
Laatst gewijzigd door MartijnBeuvink op 30 dec 2013 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Re: Hoe komt de Rabobank aan de info over beboorte van mijn zoon

Ongelezen bericht door bprosman »

maar na een paar agressieve benaderingen
Er hebben "sportschooljongens met een honkbalknuppel" voor je deur gestaan of gaat het gewoon om een telefoontje/brief wat je naast je neer kunt leggen ?
Waar een paar jaar geleden de Rabobank nog als solide bank overkwam, lijkt het er nu op dat ze zelfs over lijken gaan om maar rekeningen te openen…..
M.i. een beetje overtrokken reactie, ik dacht dat het ging over een geboorte, geen overlijden. Wees blij met de felicitatie, je HOEFT er toch niks mee ?
Zelf bankier ik nog op een dorp , daar weten ze zowiezo altijd meer van je dan waarvoor je kaartjes stuurt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat het probleem meer is dat de Rabobank van een degelijk instituut langzamerhand afglijdt naar een Tell-sell niveau.

bprosman

Ik denk dat het probleem meer is dat de Rabobank van een degelijk instituut langzamerhand afglijdt naar een Tell-sell niveau.
Die kaartjes kreeg ik bij de geboorte van mijn kinderen (resp. 16 en 20 jaar terug) ook al.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee, ik heb geen eigen kinderen. Maar aangezien dit het tweede topic is in zeer korte tijd over hetzelfde onderwerp en je er voorheen nooit iets over hoorde?

MartijnBeuvink

Ongelezen bericht door MartijnBeuvink »

witte angora schreef:Ik denk dat het probleem meer is dat de Rabobank van een degelijk instituut langzamerhand afglijdt naar een Tell-sell niveau.

Dit is idd wat ik bedoel!

Je mag toch van een bank verwachten dat ze enige vorm van vertrouwen en ethiek uitstralen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:
Die kaartjes kreeg ik bij de geboorte van mijn kinderen (resp. 16 en 20 jaar terug) ook al.
Klopt. Ik ook. Maar om 1 of ander reden raken mensen bij het minste of geringste in paniek tegenwoordig. Als je vroeger een onbekend nummer op je telefoon zag (als je dat al kon zien) nam je gewoon op, en als je die mensen niet kende was het verkeerd verbonden of gedraaid. Tegenwoordig gooit men het probleem eerst breeduit op internet voordat men logisch gaat nadenken.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

MartijnBeuvink schreef:
witte angora schreef:Ik denk dat het probleem meer is dat de Rabobank van een degelijk instituut langzamerhand afglijdt naar een Tell-sell niveau.

Je mag toch van een bank verwachten dat ze enige vorm van vertrouwen en ethiek uitstralen.
Wahaaaa, heb je onder een steen geleefd de laatste 5 jaar?!?!?!?!

bprosman

Maar aangezien dit het tweede topic is in zeer korte tijd over hetzelfde onderwerp en je er voorheen nooit iets over hoorde?
Misschien dat "wij ouderen" :wink: ergens minder snel een problem van maken en zijn de 20ers, 30ers van tegenwoordig wat meer azijnpissers :wink:.
Zoals ik al zei... ik kom van een dorp en de "dorpsroddel" daar kon geen NSA tegenop.

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Iets met 'slakjes' en zout

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

euhm....typisch gevalletje van: "Ik wil gratis dingen ontvangen en zet allemaal kruisjes en stem er mee in dat mijn gegeven gedeeld worden, maar als ik dan post krijg van een commercieel bedrijf, dan ga ik klagen omdat ik mezelf aangemeld heb en dat bedrijf mij niet vooraf gewaarschuwd heeft voor mijn eigen verantwoordelijkheid en dus mijn eigen stommiteit dat ik wel van alles gratis wil hebben en zelf kruisjes zet en daar mee instem dat ze me benaderen...."

doedel5

Ongelezen bericht door doedel5 »

marcel75 schreef:euhm....typisch gevalletje van: "Ik wil gratis dingen ontvangen en zet allemaal kruisjes en stem er mee in dat mijn gegeven gedeeld worden, maar als ik dan post krijg van een commercieel bedrijf, dan ga ik klagen omdat ik mezelf aangemeld heb en dat bedrijf mij niet vooraf gewaarschuwd heeft voor mijn eigen verantwoordelijkheid en dus mijn eigen stommiteit dat ik wel van alles gratis wil hebben en zelf kruisjes zet en daar mee instem dat ze me benaderen...."
Wanneer er sprake is van persoonsgegevens dan mogen deze absolute niet, ook al heb je honderd vinkjes ergens bij geplaatst, gebruikt worden. Ook de samenstelling van een gezin vallen onder persoonsgegevens

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

doedel5 schreef:
marcel75 schreef:euhm....typisch gevalletje van: "Ik wil gratis dingen ontvangen en zet allemaal kruisjes en stem er mee in dat mijn gegeven gedeeld worden, maar als ik dan post krijg van een commercieel bedrijf, dan ga ik klagen omdat ik mezelf aangemeld heb en dat bedrijf mij niet vooraf gewaarschuwd heeft voor mijn eigen verantwoordelijkheid en dus mijn eigen stommiteit dat ik wel van alles gratis wil hebben en zelf kruisjes zet en daar mee instem dat ze me benaderen...."
Wanneer er sprake is van persoonsgegevens dan mogen deze absolute niet, ook al heb je honderd vinkjes ergens bij geplaatst, gebruikt worden. Ook de samenstelling van een gezin vallen onder persoonsgegevens
Als ze dat aanmelden bij het CBP, en duidelijk over zijn, en mensen geven deze informatie vrijwillig af, waarom niet?

doedel5

Ongelezen bericht door doedel5 »

sjohie schreef:Als ze dat aanmelden bij het CBP, en duidelijk over zijn, en mensen geven deze informatie vrijwillig af, waarom niet?
Persoonsgegevens zijn beschermd door middel van een wet omdat dit met privacy te maken heeft.
Dat heeft niets te maken dat deze vrijwillig zijn afgegeven. Het gebruik van deze persoonsgegevens zal door betreffende persoon daar toestemming voor moeten worden gegeven.

marcel75

En welk kruisje moet ook altijd aankruisen wil je al die "gratis" producten kunnen krijgen? Juist! Die waarbij staat de je instemt met de algemene voorwaarden en soms zelf nog duidelijker: die waarbij staat dat je instemt om door derden benadert te worden. Je geeft zelf toestemming!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

marcel75 schreef:En welk kruisje moet ook altijd aankruisen wil je al die "gratis" producten kunnen krijgen? Juist! Die waarbij staat de je instemt met de algemene voorwaarden en soms zelf nog duidelijker: die waarbij staat dat je instemt om door derden benadert te worden. Je geeft zelf toestemming!
Volgens WBP mogen persoons gegevens alleen opgeslagen worden indien de betrokkene "ondubbelzinnig toestemming" verleend heeft
TS heeft uiteraard toestemming verleend aan o.a. leverancier van felicitatiebox.
Het verstoppen in kleine lettertjes dat gegevens ook aan derde verstrekt gaan worden, valt mogelijk niet onder "ondubbelzinnige toestemming."

.....al ken ik het aanvraag formulier niet

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

MartijnBeuvink schreef:

haha ja ethiek is de banken wel toevertrouwd. het is natuurlijk allemaal heel persoonlijk, sommige mensen zouden het attent noemen dat ze van hun bank een kaartje krijgen voor de geboorte van hun kind. andere vinden het opdringerig

marcel75

Het zetten van een vinkje/kruisje is al ondubbelzinning toestemming verlenen. Dat doe je immers bij je volle verstand. De insteek van de meeste mensen is natuurlijk wel: "Mooi, dat zijn weer gratis spullen en alles wat gratis is, moet en zal ik krijgen" en niet: "Als ik daar een kruisje zet, krijg ik allerlei post van sponsors die ik helemaal niet wel hebben",maar dat maakt daarvoor niet uit.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

marcel75 schreef:Het zetten van een vinkje/kruisje is al ondubbelzinning toestemming verlenen.
...om je NAW gegevens te verstrekken aan instantie die jou een "kennismakings geschenk" stuurt.
Als daar niet uitdrukkelijk bij vermeld staat, dat NAW gegevens doorgegeven worden, dan mag dat gewoon niet. (nogmaals. ik ken het aanmeld formulier niet)
marcel75 schreef:Mooi, dat zijn weer gratis spullen en alles wat gratis is, moet en zal ik krijgen
Dat is heel hebzuchtig....maar vooral hebzucht door verstrekker van die gratis producten!
Het verdien model is erop gebaseerd dat je dat gratisproduct daarna gaat kopen.

Gesloten