Vodafone houdt zich niet aan de voorwaarden!
Geplaatst: 30 dec 2013 11:17
Ik wil mijn abonnement (Sim Only Bel+SMS+Web-Altijd 45), ingegaan op 28-12-2012 verlagen. Volgens mijn voorwaarden kan dit naar een (op dit moment nog aangeboden) abonnement met een maandbedrag dat 1 stap lager ligt dan mijn huidig maandbedrag. Letterlijk is de tekst:
"Wijzigen abonnement naar een abonnement met een lager maandbedrag. Mogelijk vanaf 6 maanden na aanvang of verlenging van het contract. Er wordt per wijziging € 20,34 in rekening gebracht. Het is toegestaan om naar één stap onder het initiele contactuele maandbedrag te migreren. Alleen toegestaan naar een abonnement dat op het moment van aanpassing nog commercieel aangeboden wordt door Vodafone. Bij wijziging vervallen alle kortingen op uw abonnement. Maximaal één wijziging per maand."
Bij de klantenservice (3x gebeld) zeggen ze dat ik naar Red 39 euro kan (1 stap onder mijn huidig maandbedrag) maar willen ze 50 euro kosten in rekening brengen, omdat Vodafone haar voorwaarden zou hebben aangepast, wat blijkbaar eenzijdig zou kunnen kan (hoewel ik daar niet over ben geïnformeerd, dus het mag niet). Voor de duidelijkheid: bij nieuwe abonnementen sinds maart 2013 zijn de kosten om te verlagen inderdaad 50 euro, maar daar valt mijn abonnement niet onder omdat die al in december 2012 werd afgesloten/is ingegaan.
Zoals ik het begrijp zijn mijn voorwaarden niet aangepast, en zijn ze nog steeds wat ze waren toen ik het abonnement afsloot. Ze zijn nog te vinden op de Vodafone website, en er zijn geen nieuwe voorwaarden voor MIJN abonnement opgesteld (wel voor andere nieuwere abonnementen).
Dus ging ik naar de Facebook pagina van Vodafone. Daar (https://www.facebook.com/VodafoneNL/pos ... 6394407979) wordt echter beweerd dat ik NIET mag verlagen omdat mijn abonnement niet meer wordt aangeboden (wat dus anders is dan wat in de voorwaarden staat; blijkbaar kunnen ze daar niet goed lezen). Ik kan dus niet verlagen maar wel overstappen naar Red 39 tegen betaling van -ook toevallig- 50 euro. Waarom alleen naar Red 39 en niet naar andere SimOnly abonnementen als Red 34 of zelfs naar Bel+SMS+Web 200 of 100 willen ze niet uitleggen, en ook niet waar die voorwaarden staan.
Ik heb een klacht ingediend bij Vodafone maar die is zonder enige argumenten afgewezen.
Wat kan ik nog meer doen? Mijns inziens is dit gewoon machtsmisbruik van Vodafone.
"Wijzigen abonnement naar een abonnement met een lager maandbedrag. Mogelijk vanaf 6 maanden na aanvang of verlenging van het contract. Er wordt per wijziging € 20,34 in rekening gebracht. Het is toegestaan om naar één stap onder het initiele contactuele maandbedrag te migreren. Alleen toegestaan naar een abonnement dat op het moment van aanpassing nog commercieel aangeboden wordt door Vodafone. Bij wijziging vervallen alle kortingen op uw abonnement. Maximaal één wijziging per maand."
Bij de klantenservice (3x gebeld) zeggen ze dat ik naar Red 39 euro kan (1 stap onder mijn huidig maandbedrag) maar willen ze 50 euro kosten in rekening brengen, omdat Vodafone haar voorwaarden zou hebben aangepast, wat blijkbaar eenzijdig zou kunnen kan (hoewel ik daar niet over ben geïnformeerd, dus het mag niet). Voor de duidelijkheid: bij nieuwe abonnementen sinds maart 2013 zijn de kosten om te verlagen inderdaad 50 euro, maar daar valt mijn abonnement niet onder omdat die al in december 2012 werd afgesloten/is ingegaan.
Zoals ik het begrijp zijn mijn voorwaarden niet aangepast, en zijn ze nog steeds wat ze waren toen ik het abonnement afsloot. Ze zijn nog te vinden op de Vodafone website, en er zijn geen nieuwe voorwaarden voor MIJN abonnement opgesteld (wel voor andere nieuwere abonnementen).
Dus ging ik naar de Facebook pagina van Vodafone. Daar (https://www.facebook.com/VodafoneNL/pos ... 6394407979) wordt echter beweerd dat ik NIET mag verlagen omdat mijn abonnement niet meer wordt aangeboden (wat dus anders is dan wat in de voorwaarden staat; blijkbaar kunnen ze daar niet goed lezen). Ik kan dus niet verlagen maar wel overstappen naar Red 39 tegen betaling van -ook toevallig- 50 euro. Waarom alleen naar Red 39 en niet naar andere SimOnly abonnementen als Red 34 of zelfs naar Bel+SMS+Web 200 of 100 willen ze niet uitleggen, en ook niet waar die voorwaarden staan.
Ik heb een klacht ingediend bij Vodafone maar die is zonder enige argumenten afgewezen.
Wat kan ik nog meer doen? Mijns inziens is dit gewoon machtsmisbruik van Vodafone.