LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondoorzichtig prijsbeleid bij Arke

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
johan detering

Ondoorzichtig prijsbeleid bij Arke

Ongelezen bericht door johan detering »

Ik wilde een vakantie boeken op de Dominicaanse Republiek. Helaas bleek de opgegeven prijs in de prijstabel niet de werkelijke prijs te zijn. Het verschil was enkele honderden euro's. Bij andere reizen van Arke kwam ik hetzelfde tegen.
Hieronder een weergave van de chatsessie die ik had met Arke.
U chat nu met Elvira 18:06:43
Elvira: Welkom bij Arke! Waar kan ik u mee helpen? 18:06:54
Ik was geïnteresseerd in een vakantie in de Dominicaanse republiek hotel Casa Marina Reef. Als ik echter op de prijs van 899 euro klik, verschijnt er, inclusief korting, een veel hoger bedrag. Verschil is mi 240 euro 18:08:40
Elvira: U hebt een prijsverschil geconstateerd tussen de prijzentabel en de kassabon. Het komt incidenteel voor dat door vraag en aanbod een prijsverschil optreed. De prijs op de kassabon is de actuele en juiste prijs en geldt bij boeking als eindprijs. 18:09:11
Elvira: Als u voor mij de vertrek datum, reisduur en het aantal personen heeft kan ik even emt u meekijken. 18:09:36
Dat is toch vreemd. Dan zou de prijs in de prijzentabel moeten worden aangepast 18:09:56
vertrekdatum 19 januari,8 dagen , 2 personen 18:10:26
Elvira: Ik zie inderdaad dat de voordeligste vluchtklasse niet meer beschikbaar is. 18:12:55
Elvira: En daar door is er een toeslag. 18:13:05
Elvira: Soms duurt het helaas even voordat dat goed doorloopt online. 18:13:25
Blijft raar dat de prijzentabel niet klopt. Ik heb even gekeken bij andere prijzen en ook daar treedt het prijsverschil op. 18:13:40
Ik kijk wel bij een andere reisorganisatie die wat transparanter is met hun prijzen. 18:14:21
Overigens staat er dat er nog twee stoelen beschikbaar zijn in de economy klasse. 18:15:32
Elvira: De stoelen zijn inderdaad in de econemy klasse. 18:16:03
Ik heb dit maar gekopieerd.. Vast leuk voor Radar of zo 18:16:22
Elvira: Maar in de econmey klasse zijn ook verschillende tarieven. 18:16:38
Scheelt hooguit 40 euro, en dat moet er bij staan dat het comfort is. Wat mij betreft eindigen wij deze onaangename discussie. U doet uw best om het vreemde beleid van Arke te verdedigen, maar helaas komt dat niet bij mij over. 18:19:00
Elvira: Zoals ik u aangeef het niet de comfort klasse waar u in vliegt maar een klasse met een hogere toeslag in de econemy klasse. 18:19:40
Nogmaals, een reisorganisatie behoort volstrekt helder te zijn in zijn prijzen. Arke is dat niet! 18:20:59

rozemarijntje

Re: Ondoorzichtig prijsbeleid bij Arke

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo vreemd...

Toeslagen komen voor,vaak zijn de goedkoopste als eerste weg dus krijg je toeslagen en dan heb je nog andere toeslagen erboven op..

Een prijs die er staat komt meestal nog wel het een en ander bij,

johan detering

Vreemd is wel dat de prijzentabel niet wordt aangepast. En dat moet technisch toch geen hoogstandje zijn. Kwestie van je klanten serieus nemen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Begrijp ik het goed dat tijdens het bestelproces de prijs (stiekem) wordt verhoogd ?

johan detering

Klopt helemaal. Overigens als je de prijzen vergelijkt tussen Kras en Arke, kom ik uit op ruim 400 euro prijsverschil. Kras is dus veel goedkoper. Het betreft hier hetzelfde hotel, in dezelfde periode, dezelfde vliegtuigmaatschappij (Arkefly notabene), dezelfde vliegtuigstoel, dezelfde all-inclusieve formule en dezelfde gekozen kamer. Vreemd toch?

crazyme

Een prijsverschil mag natuurlijk, maar tijdens het bestelproces de brij aan prijzen veranderen natuurlijk niet.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

johan detering schreef:Klopt helemaal. Overigens als je de prijzen vergelijkt tussen Kras en Arke, kom ik uit op ruim 400 euro prijsverschil. Kras is dus veel goedkoper. Het betreft hier hetzelfde hotel, in dezelfde periode, dezelfde vliegtuigmaatschappij (Arkefly notabene), dezelfde vliegtuigstoel, dezelfde all-inclusieve formule en dezelfde gekozen kamer. Vreemd toch?
ArkeFly is een zelfstandige luchtvaartmaatschappij binnen het TUI reis-conglomeraat, dus kan het heel goed zo zijn dat Kras en Arke reizen, ook beide onderdeel van dat conglomeraat, individueel afwijkende contracten voor de stoelen in die vliegtuigen hebben afgesloten. En als Kras zeg 30 stoelen in 1x inkoopt in het begin van het seizoen, en Arke-reizen stoelen per stuk op basis van reserveringen, dan zal Kras goedkoper zijn, maar wel het risico lopen dat ze mogelijk niet alle stoelen kunnen verkopen.

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy »

crazyme schreef:Een prijsverschil mag natuurlijk, maar tijdens het bestelproces de brij aan prijzen veranderen natuurlijk niet.
Doet men ook niet. Basisprijs staat in tabel. Op het moment dat je het aanklikt wordt contact gezocht met airline en wordt definitieve prijs berekend. Pas op dát moment start je de reservering. Erg botte chatsessie van TS, geeft geen kans op uitleg en wordt boos als zijn gewenste antwoord niet gegeven wordt, jammer..

johan detering

Raar maar waar!!!! Hoewel ik bij de dame in de chat geen meter opschoot, blijken de prijzen in de prijstabel nu opeens wel overeen te komen met de uiteindelijke prijsopgave. Helpt Tros Radar nu echt zo snel dat zelfs Arke zich hier iets van aantrekt?

crazyme

johan detering schreef:Raar maar waar!!!! Hoewel ik bij de dame in de chat geen meter opschoot, blijken de prijzen in de prijstabel nu opeens wel overeen te komen met de uiteindelijke prijsopgave. Helpt Tros Radar nu echt zo snel dat zelfs Arke zich hier iets van aantrekt?
Uit uw eigen bericht.
johan detering schreef: Elvira: Soms duurt het helaas even voordat dat goed doorloopt online. 18:13:25
Overigens ben ik het eens met mijn voorganger dat uw manier van reageren wel erg kort door de bocht is.
johan detering schreef:Ik heb dit maar gekopieerd.. Vast leuk voor Radar of zo 18:16:22

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

johan detering schreef:Raar maar waar!!!! Hoewel ik bij de dame in de chat geen meter opschoot, blijken de prijzen in de prijstabel nu opeens wel overeen te komen met de uiteindelijke prijsopgave. Helpt Tros Radar nu echt zo snel dat zelfs Arke zich hier iets van aantrekt?
Dat laatste zal wel meevallen. Het lijkt me eerder gewoon iets technisch. Als jij toevallig net tijdens een prijswijziging iets doet dan kan het zijn dat je nog net de oude prijzen ziet. Het is niet 1 PC waar alles op draait en waar je met 1 druk op de knop het prijzenbestand hebt gewijzigd. Zoiets draait op een gedistribueerd systeem en dat heeft even tijd nodig. In het verleden (toen we nog naar reisburo's gingen) was het een stuk makkelijker: de nieuwe prijzen werden 's nachts in het systeem gezet dus als je ging boeken had je altijd de juiste actuele prijzen. Tegenwoordig is dat lastiger omdat er geen sluitingstijden meer zijn die je kunt gebruiken voor updates.

johan detering

Bleek niet technisch te zijn. Volgens de dame aan de chat lag het echt toch aan andere vliegtuigstoelen dan in de prijzentabel was verwerkt. Als het wel technisch was had ik de pech iemand aan de lijn te hebben gehad die niet wist waar zij het over had. Opvallend is wel, dat naar welke vakantie ik nu kijk de prijzentabel echt overeenkomt met de werkelijke prijs.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

johan detering schreef:Bleek niet technisch te zijn. Volgens de dame aan de chat lag het echt toch aan andere vliegtuigstoelen dan in de prijzentabel was verwerkt. Als het wel technisch was had ik de pech iemand aan de lijn te hebben gehad die niet wist waar zij het over had. Opvallend is wel, dat naar welke vakantie ik nu kijk de prijzentabel echt overeenkomt met de werkelijke prijs.

Nou mooi dan opgelost...
Kan je zeggen,mooi kan vakantie boeken ,klaar opgelost..
Geen problemen meer toch...

Ik ben het met gjvdz eens overigens

Gesloten