LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

prem schreef:
jeffreycoolen schreef:Na het lezen van de recensies op het internet waren wij in eerste instantie wat terughoudend. Maar we hadden 2 leuke auto's gezien op het internet bij Vossenberg Auto's. Toch zijn wij een kijkje gaan nemen en bij aankomst vriendelijk ontvangen. We kregen gelijk een bakje koffie en werden naar de auto begeleid. We hebben 2 twee auto bekeken en mochten met beide auto's proefrijden. Natuurlijk hebben we eerst over te prijs gepraat. (In de andere recensie was er een klacht over maar het is natuurlijk normaal en gebruikelijk dat je eerst over de prijs praat voordat je proef gaat rijden. Indien we niet met de prijs overeenkomen heeft het natuurlijk ook geen zin om te rijden) Na een kwartier waren we het eens over de prijs en hebben ze er groene kentekenplaten op gedaan en hebben we een uitgebreide proefrit gemaakt. Deze beviel ons prima (opel insignia). Daarna hebben we een koopovereenkomst getekend met daarbij de opmerking dat wij de auto willen laten nakijken door een onafhankelijke keuringsdienst Dekra. Dit was voor Vossenberg Auto's geen probleem. 3 dagen later is dit gedaan en auto was goedgekeurd alleen wat kleine onderhoudspuntjes moesten gedaan worden. Dit hebben we besproken en Vossenberg heeft er nog in bemiddeld. Zaterdags hebben we de auto opgehaald en alles was netjes gedaan!! We zijn nog steeds blij met de auto en zijn er inmiddels al met de kinderen mee op vakantie geweest. Al met al dus zeer tevreden en een aan te raden bedrijf!! Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ervaring maar je kunt er best eerst eens gaan kijken voor een eerste indruk. Dan kunt u altijd nog beslissen! groetjes Jeffrey

P.S. Overigens hebben vrienden van ons mij aangeraden om op de website van Vossenberg Auto's te kijken omdat ze zelf ook goed te spreken waren over Vossenberg Auto's.
Prachtige recensie van Vossenberg en co.
Doe ons een lol, hier trapt niemand in.
Ik heb nog niet echt heel veel auto's gekocht in mijn leven, ik ben in 18 jaar tijd pas aan nummer 3 bezig, heb ik nog nooit een kop koffie gekregen bij een bezoek aan een garage of handelaar. Verder is het niet gezegd dat dit bedrijf opzettelijk rommel verkoopt, maar erg zorgvuldig lijken ze me niet, gezien de klachten. Er zijn ook wel bedrijven die er op uit lijken om mensen te tillen.
Ik ben wel benieuwd wat die kleine onderhoudspuntjes waren. Mijn ervaring is dat je de meeste zaken zelf moet laten opknappen na aankoop.

EvdG
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2016 13:52

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door EvdG »

Wat veel mensen vergeten is dat dit een handelsbedrijf is. Ze kopen in en verkopen.

Zelf begin maart een Volvo C70 gekocht, zonder garantie. Dat betekent dat ik weet dat als er iets aan mankeert, ikzelf verantwoordelijk ben voor de kosten van reparatie. Zo brandde bij mij een lampje van de airbag. Dat weet ik dan toch bij aankoop? Ik ben vriendelijk te woord gestaan en heb mijn eigen auto voor een acceptabele prijs ingeruild.

Nadat bleek dat er een onvoorzienbare reparatie aan mijn auto zat, heb ik gevraagd om een tegemoetkoming in de kosten, uit coulance. Uiteindelijk deze kosten gedeeld.

Ik ben op een goede wijze geholpen, conform het verwachtingspatroon wat je mag hebben als je bij een handelshuis een auto aanschaft.

camielkuiper10
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2016 14:03

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door camielkuiper10 »

Een prachtige OPEL Insignia gekocht bij Vossenberg Auto's. Ondanks de zeer scherpe prijs voor de Insigna gaat het toch om een significant bedrag, de combinatie van de scherpe prijs zorgde dus toch een beetje voor een onheilspellend gevoel (zit alles wel goed?). Echter hebben we goed kunnen praten over de garantietermijn. Dit heeft mij een ontzettend goed gevoel gegegeven en straalt ook uit dat Vossenberg Auto's goede spullen verkoopt en bereid is haar verantwoordelijkheid te nemen.

Verder zijn, ondanks de scherpe prijs, een aantal kleine deukjes uit de auto verwijderd en hebben ze nog aan aantal zaken in orde gemaakt (zoals airco vullen en nieuwe ruitenwissers). Verder sturen ze me nog een nieuwe hoedenplank toe omdat de oude gerafeld was en de nieuwe nog niet binnen is.

Kortom: ik ben zeer tevreden over de gang van zaken met Vossenberg Auto's.

Chan84
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2016 19:17

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door Chan84 »

Ook wij zijn helaas in het mooie "ik ben voorheen accountant geweest" verhaal getrapt. Volgens meneer een super deal er was super veel interesse.
Mochten alleen een proef rit maken wanneer we echt van plan waren een aankoop te doen of een deal te maken.
Ik had nu eenmaal mijn zinnen op die auto gezet dus prima, mee gereden ergens geparkeerd en alles gecheckt (voor zover mogelijk) niks op aan te merken behalve 1 mist lamp achter die bleek wel kapot te zijn (de kap) Overigens wel gemaakt door Vossenberg Auto's. Er zat ook niet genoeg benzine in om een lekker stuk te rijden (wellicht ook met voorbedachte rade) Maar goed eenmaal terug nog een rondje door de zaak gemaakt of dit hem wel was, want we zagen meerdere mooie auto's alleen de prijzen kwamen totaal niet overeen met de leeftijden en kilometers van die wagens, dit wekte echter wel argwaan op maar goed wat weten wij er nu van. De auto welke ik op het oog had was maar 4 jaar oud, had weinig (verklaarbare) kilometers dus wat kan er mis zijn buiten een paar lichte gebruikers krasjes om. van meneer nog meer verhalen aangehoord, overlegd en toch de aanbetaling gedaan.

Om het verhaal wat korter te houden: eenmaal een week later het volledige bedrag voldaan auto meegenomen dag na aankoop naar de officiële dealer gereden om de auto daar in onderhoud te doen en deze man heeft mij zo laten schrikken; hij staakte zijn onderzoek (want hij wil wel weten wat hij in onderhoud neemt) hij zei meisje breng maar terug die auto hij heeft van voor en achter in elkaar gelegen! Hierna nog een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren door een schade expert en er bleek +/- 5000 euro aan schade herstel aan de auto te zijn.... uiteindelijk 3x gebeld met Vossenberg auto's; welke een andere auto aanboden bij gods gratie (maar goed na deze eerste ervaring zijn ook wij (te laat) recensies gaan lezen en ja hoor we zijn er in getrapt) Dus nee sorry ik hoef geen auto meer van jullie het klopt voor geen meter ik wil gewoon mijn geld terug en jullie nemen die auto maar weer terug. Wilden ze niets van weten.
Na maanden bellen en schrijven en nergens uit komen (want een auto terugnemen doen zij niet) een jurist in de hand genomen, koste ons ook nog een hele duit om nu tot de beslissing te komen: we nemen de auto terug - de afschrijvingskosten (noemden eerst een bedrag wat nergens op sloeg) uiteindelijk uitgekomen op een redelijk bedrag.

Het mooie aan dit verhaal is dat de auto nu gewoon weer aangeboden wordt en er een mooie tekst bij staat:
Bijzonderheden
Deze occasion is dealer onderhouden en wordt geleverd met Nationale Autopas!!! Auto's zijn schadevrij en Onderhoudsboekjes zijn aanwezig. Bij elke verkoop hanteren wij 250 EURO afleverkosten. Internetprijzen zijn handelsprijzen/ meeneem/ bodemprijzen.

Nu weten wij pas wat handelsprijzen zijn...
Trap er niet in of zorg echt dat je een aankoop keuring van te voren regelt want het kost je vele euros meer als het wel mis is.
Ik gun niemand deze ellende van de afgelopen maanden.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door peteroo »

Een leerzame ervaring dus, dank u voor het delen. Als je googlet op dit bedrijf komen de negatieve recensies direct in beeld.

Ik laat een auto nu eerst op de brug zetten, zodat ik zelf kan kijken. Wil een garage dat niet, dan neemt de kans dat ik 'm zal kopen aanzienlijk af. Zoiets als dit verwacht je niet bij een auto van vier jaar oud. Eerst laten keuren is nog beter.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Negatieve ervaring met vossenberg auto's in oud Beijerland

Ongelezen bericht door berndv »

maar een auto waarbij opgelopen schade professioneel is hersteld is toch ook schadevrij? Het tegenovergestelde van schadevrij is een schadeauto, maar dan is die niet hersteld.

En hoewel het niet nodig zou moeten zijn, was dit bij een aankoopkeuring ook naar voren gekomen, die had je kunnen laten doen. Helemaal bij een auto van een aanzienlijk bedrag.

Gesloten