Papillon betaalt portokosten niet retour & reageert niet
Geplaatst: 02 jan 2014 22:42
Beste lezer,
Vorig jaar heb ik op donderdag 29 augustus voor mijn dochter een balletpakje en pant besteld bij Papillon. Heb dit ook direct betaald met iDeal. Ik werd netjes gebeld met de mededeling dat de pant uitverkocht was en dat het balletpakje niet direct leverbaar was, dat zou een week gaan duren.
Op dinsdag 10 september -ruim een week later- mail ik naar hun klantenservice met het verzoek het pakket nog die week te leveren (dus uiterlijk zaterdag 14 september) anders hoeft het niet meer omdat mijn dochter het pakje nodig heeft voor balletles. Op deze mail wordt niet gereageerd.
Op donderdag 19 september (3 weken later) stuur ik weer een mail naar de klantenservice; hierbij klaag ik over het feit dat het balletpakje nog steeds niet geleverd is, het bedrag dat ik betaald heb voor de pant nog niet teruggestort is én het feit dat ze mijn mail dd 10 september niet hebben beantwoord. Tevens meld ik dat het balletpakje niet meer bezorgd hoeft te worden (want die had ik allang ontvangen via een concullega die wél gewoon binnen 2 werkdagen kan leveren - maar dit terzijde). Oók op deze mail wordt niet gereageerd.
Op dinsdag 24 september wordt het balletpakje dan toch nog bezorgd
En op dezelfde dag heb ik weer een mail verstuurd met de mededeling dat ik allang had aangegeven geen pakje meer te hoeven ontvangen. Deze mail werd wel beantwoord 'We hebben geprobeerd contact op te nemen maar we kregen geen gehoor, u kunt contact opnemen met onze afdeling klantenservice'.
Het balletpakje heb ik bij de Bruna terug laten bezorgen naar Papillon, dit kostte me € 3,-. Op vrijdag 27 september heb ik een scan gemaakt van de bon en deze naar Papillon gemaild met het verzoek mijn betaling van 29 augustus retour te storten + de € 3,- portokosten die ik gemaakt had. Op deze mail wordt niet gereageerd.
In oktober wordt er dan eindelijk een bedrag retour gestort MAAR de portokosten (€ 4,95 en retourporto € 3,- worden niet betaald). Op zondag 6 oktober mail ik naar de klantenservice met het verzoek ook de portokosten retour te storten. Op deze mail wordt niet gereageerd.
Op zondag 15 december heb ik een herinnering gemaild, met uitroepteken en leesbevestiging, een dag later kreeg ik een bevestiging dat de mail gelezen was 'Uw bericht is gelezen op maandag 16 december 2013 14:58:04 (GMT+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen'. En raad eens? Op deze mail wordt niet gereageerd.
Het gaat mij niet om de € 7,95 maar wel om de houding van een bedrijf dat de eigen klanten negeert. Het is inmiddels donderdag 2 januari 2014 en de portokosten zijn nog steeds niet betaald.
Vorig jaar heb ik op donderdag 29 augustus voor mijn dochter een balletpakje en pant besteld bij Papillon. Heb dit ook direct betaald met iDeal. Ik werd netjes gebeld met de mededeling dat de pant uitverkocht was en dat het balletpakje niet direct leverbaar was, dat zou een week gaan duren.
Op dinsdag 10 september -ruim een week later- mail ik naar hun klantenservice met het verzoek het pakket nog die week te leveren (dus uiterlijk zaterdag 14 september) anders hoeft het niet meer omdat mijn dochter het pakje nodig heeft voor balletles. Op deze mail wordt niet gereageerd.
Op donderdag 19 september (3 weken later) stuur ik weer een mail naar de klantenservice; hierbij klaag ik over het feit dat het balletpakje nog steeds niet geleverd is, het bedrag dat ik betaald heb voor de pant nog niet teruggestort is én het feit dat ze mijn mail dd 10 september niet hebben beantwoord. Tevens meld ik dat het balletpakje niet meer bezorgd hoeft te worden (want die had ik allang ontvangen via een concullega die wél gewoon binnen 2 werkdagen kan leveren - maar dit terzijde). Oók op deze mail wordt niet gereageerd.
Op dinsdag 24 september wordt het balletpakje dan toch nog bezorgd
En op dezelfde dag heb ik weer een mail verstuurd met de mededeling dat ik allang had aangegeven geen pakje meer te hoeven ontvangen. Deze mail werd wel beantwoord 'We hebben geprobeerd contact op te nemen maar we kregen geen gehoor, u kunt contact opnemen met onze afdeling klantenservice'.
Het balletpakje heb ik bij de Bruna terug laten bezorgen naar Papillon, dit kostte me € 3,-. Op vrijdag 27 september heb ik een scan gemaakt van de bon en deze naar Papillon gemaild met het verzoek mijn betaling van 29 augustus retour te storten + de € 3,- portokosten die ik gemaakt had. Op deze mail wordt niet gereageerd.
In oktober wordt er dan eindelijk een bedrag retour gestort MAAR de portokosten (€ 4,95 en retourporto € 3,- worden niet betaald). Op zondag 6 oktober mail ik naar de klantenservice met het verzoek ook de portokosten retour te storten. Op deze mail wordt niet gereageerd.
Op zondag 15 december heb ik een herinnering gemaild, met uitroepteken en leesbevestiging, een dag later kreeg ik een bevestiging dat de mail gelezen was 'Uw bericht is gelezen op maandag 16 december 2013 14:58:04 (GMT+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen'. En raad eens? Op deze mail wordt niet gereageerd.
Het gaat mij niet om de € 7,95 maar wel om de houding van een bedrijf dat de eigen klanten negeert. Het is inmiddels donderdag 2 januari 2014 en de portokosten zijn nog steeds niet betaald.