Elektrolux klantenservice
Geplaatst: 07 jan 2014 09:46
Ik heb 3,5 jaar geleden een Zanussi ZTE 285 condensdroger gekocht.
Helaas ging deze (in mijn ogen te snel) defect; machine ging niet meer aan, ledjes brandden niet meer.
Ik heb de (elektrolux-)klantenservice gebeld en verteld dat de ledjes niet meer aan gingen.
Oorzaak was vermoedelijk de EZZ module; om dat te bevestigen moest er een monteur langskomen.
Ik ben daarmee akkoord gegaan; daarmee ging ik dus ook akkoord met 75 euro voorrij- en onderzoekskosten.
Aangezien de condensdroger 3,5 jaar oud was, zou er een coulance-regeling zijn voor de reparatie.
Je hebt immers het 'recht op een goed product'. Een condensdroger hoort niet zo snel kapot te gaan.
De monteur komt langs en constateert één ding...de ledjes branden niet meer.
Verder wordt er niets onderzocht, de condensdroger wordt niet open geschroefd.
Vervolgens wordt er een prijsopgaaf gemaakt; bijna 300 euro reparatiekosten.
Coulance-regeling hield uiteindelijk zo'n 15 euro korting in.
Ik heb besloten dit niet te doen... voor dat bedrag kan je beter een nieuwe kopen.
Ik heb bij Elektrolux aangegeven dat de monteur geen toegevoegde waarde had.
Via de klantenservice had ik namelijk exact dezelfde diagnose gegeven; geen brandende ledjes.
Ik heb meerdere malen gevraagd, wat de meerwaarde was van de monteur.
Hier kon geen antwoord op gegeven worden en (deels) restitutie was onbespreekbaar.
Ik ben misleid om een monteur te laten komen, en dus misleid om 75 euro te betalen.
Helaas ging deze (in mijn ogen te snel) defect; machine ging niet meer aan, ledjes brandden niet meer.
Ik heb de (elektrolux-)klantenservice gebeld en verteld dat de ledjes niet meer aan gingen.
Oorzaak was vermoedelijk de EZZ module; om dat te bevestigen moest er een monteur langskomen.
Ik ben daarmee akkoord gegaan; daarmee ging ik dus ook akkoord met 75 euro voorrij- en onderzoekskosten.
Aangezien de condensdroger 3,5 jaar oud was, zou er een coulance-regeling zijn voor de reparatie.
Je hebt immers het 'recht op een goed product'. Een condensdroger hoort niet zo snel kapot te gaan.
De monteur komt langs en constateert één ding...de ledjes branden niet meer.
Verder wordt er niets onderzocht, de condensdroger wordt niet open geschroefd.
Vervolgens wordt er een prijsopgaaf gemaakt; bijna 300 euro reparatiekosten.
Coulance-regeling hield uiteindelijk zo'n 15 euro korting in.
Ik heb besloten dit niet te doen... voor dat bedrag kan je beter een nieuwe kopen.
Ik heb bij Elektrolux aangegeven dat de monteur geen toegevoegde waarde had.
Via de klantenservice had ik namelijk exact dezelfde diagnose gegeven; geen brandende ledjes.
Ik heb meerdere malen gevraagd, wat de meerwaarde was van de monteur.
Hier kon geen antwoord op gegeven worden en (deels) restitutie was onbespreekbaar.
Ik ben misleid om een monteur te laten komen, en dus misleid om 75 euro te betalen.