| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mc Donnalds gooit mij de zaak uit, onterecht.
Mc Donnalds gooit mij de zaak uit, onterecht.
Dinsdag 7 januari 2014
Met scootmobiel naar Mc Donalds in Utrecht Hoogcatharijne gereden.
Omdat ik vooral vloeibaar eet wilde ik een zacht broodje met ei nemen zonder bacon en zonder kaas. Onder het eten werd ik gebeld door een bekende. Hij vertelde dat hij naar Mediamarkt is en we spraken samen af.
Ik haalde hem op, het was naast Mc Donalds en ging met hem terug naar Mc Donalds om samen koffie te drinken. We zaten vlak bij de ingang zodat mijn scootmobiel niet in de weg staat. Daar let ik altijd op en wil geen overlast veroorzaken. Mijn kennis was koffie aan het halen. Na ongeveer 10 minuten kwam hij met lege handen terug en vertelde dat er iets is en lang duurt dus straks even gaat. Prima, geen probleem.
We waren rustig aan het praten totdat we plotseling gestoord werden door een mijnheer.
Hij zij tegen ons "jullie moeten de zaak verlaten". De toon was streng en drijgend. Voor alle duidelijkheid, wij zijn geen twee kleine kinderen maar volwassen gepensioneerde personen.
Hij vroeg niets maar gaf de opdracht. Dat Vertelt iets over die man.
Ik vroeg waarom en mijn kennis vroeg wie hij is. Die man vertelde dat hij de baas van deze Mc Donalds is en wilde dat wij zijn zaak verlaten. Ik zij dat dit asociaal gedrag is. Dit doe je niet en zeker niet als baas zijnde van een zaak. Daarvan verwacht ik fatsoen en service.
Dit vreemde gedrag kwam in eerste instantie ongeloofbaar over. Een grap of zo... Maar het tegendeel is waar. Hij herhaalde drijgender dat wij zijn zaak hebben te verlaten.
Het gesprek liep daardoor hoog op. Toen maakte hij en smoes en zij dat wij daar alleen maar mogen zitten als we iets consumeren en dat doen wij niet dus weg wezen hier.
Het was een smoes want anders had hij eerst een vraag gesteld, b.v gaat U hier iets nuttigen of kan ik ergens mee helpen enz...
Ik vertelde dat ik een broodje ei zonder kaas en bacon had gegeten, dat kan hij controleren bij de bali.
Waar zijn wij hier mee bezig... Die man geloofd het niet, mijn kennis vertelde dat we koffie gaan drinken maar even wachten dat het weer bij de bali loopt maar hij luistert niet en vertelde dat wij moesten vertrekken, dus dat bedoel ik met een smoes.. Het ging niet om wat wij nuttigen maar omdat wij hem niet aanstonden. Hij selecteert op eigen voorkeur wie wel of niet in zijn McDonalds mag komen.
Ik voelde mij duidelijk gediscrimineerd. Hij ging bij een tafeltje naast ons zitten, wees met zijn wijsvinger naar zijn ogen en zij "ik houd jullie in de gaten". As of we twee kinderen zijn die iets krimineels hebben gedaan.. De toon was gezet. Deze man is baas van deze McDonalds en kan niet omgaan met mensen.
Is kil,ijskoud, keihard, onbeschoft en discriminerend.
Er zaten meer mensen dus waarom wij..?
Het verschil was mijn scootmobiel maar die stond netjes naast mij en niet in de weg.
Ik reageerde hard op hem toen ik in de gaten kreeg dat zijn onbeschoft gedrag voort kwam uit discriminatie. Ik reageerde hard (in volume) ter verdediging en bekrachtigd door mijn Autisme.
Mijn gezondheid laat dit soort asogedrag niet toe want is voor mij schadelijk, nu en verder in de toekomst. Ik neem het dan ook zeer hoog op. Voor ons en anderen ( blijk uit reakties) begrijpen niet waarom dit soort mensen bij McDonalds werken en dan zeker niet in zo een verantwoordelijke positie.
Of discriminatie en asociaal gedrag is intern latent juist toegestaan.
Het leek dat hij het e.a. wilde sussen maar hielp de baas en beschuldigde mij.
Wij hebben de opdracht van de baas opgevolgd en hebben zijn zaak van Mc Donalds verlaten.
Weggestuurd omdat wij niet in zijn zaak mogen zijn. Wij stonden hem niet aan om voor ons onbekende reden. We wilden na mijn broodje gewoon gezellig een kopje koffie drinken en wat bijpraten.
Dat dit kan gebeuren hier in Nederland en bij Mc Donalds in Utrecht HC.
Het mag duidelijk zijn dat wij niet geïnteresseerd zijn in de smoezen van de baas van Mc Donalds.
Zijn ware aard hebben we gezien en ervaren.
Re: Mc Donnalds gooit mij de zaak uit, onterecht.
Hij zag jullie dus als hangouderen die plaatsen bezet hielden zonder
iets te nuttigen, alleen wist hij niet dat jij dus wel wat gegeten had.
Dat is in iedere andere zaak ook zo.Toen maakte hij en smoes en zij dat wij daar alleen maar mogen zitten als we iets consumeren en dat doen wij niet dus weg wezen hier.
Het had natuurlijk in een andere toon mogen zijn, maar neemt niet weg, dat jullie niets hebben besteld.
We weten niet hoe de echte toon was.eleven schreef:
Dat is in iedere andere zaak ook zo.
Het had natuurlijk in een andere toon mogen zijn, maar neemt niet weg, dat jullie niets hebben besteld.
Ik heb dat nog nooit in een zaak meegemaakt. Ik kan mij voorstellen als je daar een half uur zit zonder iets te halen.. maar ik was daar al en had een broodje... o.k. dat stond niet voor me want had het op. Daarbij is mijn kennis op de bestelling koffie af gegaan maar door een probleem schoot het bij de bali niet op. Er stonden maar twee klanten. Wij waren ook klanten en misschien hadden we binnen een bepaalde tijd iets voor ons hebben te staan maar dat is dan nu duidelijk na uw antwoordt. Want voorheen wist ik dat niet en dacht er nooit overna. Ik ga gewoon ergens koffie drinken en bij bediening duurt het soms nog langer.
Inderdaad... de toon is belangrijk maar ook de reden.GJvdZ schreef:We weten niet hoe de echte toon was.eleven schreef:
Wij niet, maar TS wel, zoals geschreven.GJvdZ schreef:We weten niet hoe de echte toon was.eleven schreef:
Maar dan nog... dan stuur je toch geen twee mensen weg maar vraag of je iets kan doen of zo?
ik kan heel vaak niet halen en dan wordt ik beleefd geholpen.
zomaar zonder enkel gesprek of uitleg vertellen dat je de zaak heb te verlaten?
ik kan dit normaal vinden.
ik kan heel vaak niet halen en dan wordt ik beleefd geholpen.
zomaar zonder enkel gesprek of uitleg vertellen dat je de zaak heb te verlaten?
ik kan dit normaal vinden.
Inderdaad, dat is best mogelijk.Chocomelk schreef:Hij zag jullie dus als hangouderen die plaatsen bezet hielden zonder
hij was dus bezig met zijn eigen vooroordeel en maakte deze grote fout.
hij had ook eerst kunnen vragen maar zijn houding was gesloten en agressief.
Ik heb verteld van het broodje en mijn kennis van de koffie maar hij wilde het niet horen en wij waren daar de dupe van.
het was notebene de baas zelf. Hij heeft dit soort daden bij zijn personeel te veroordelen.
ik kom daar niet zo vaak en als ik er wat haal rijd ik meestal daarmee weg.
daar komt nog bij dat ik geen blad kan vasthouden en het broodje zo eet dus zou geen restafval o.a. voor mij hebben staan. Dat lijkt alsof ik niet gegeten heb en kan ik bij Mc Donald verwijderd worden. Dus gewoon net als nu... weggestuurd uit de zaak.
dan voel ik mij gediscrimineerd.
Ik denk dat de McDonalds man zomaar een heel ander verhaal kan hebben.....
Raar verhaal
kan er geen chocola van maken.
Ik weet het wel zeker... maar het gaat ook om de daden.harley68 schreef:Ik denk dat de McDonalds man zomaar een heel ander verhaal kan hebben.....
Dit valt niet goed te praten... hooguit verkeerd ingeschat, een rotdag en onbehoorlijk gedrag.
Dat denk ik ook.harley68 schreef:Ik denk dat de McDonalds man zomaar een heel ander verhaal kan hebben.....
Volgende keer maar ergens anders gaan zitten...
Volgens mij was de baas bang dat 2 senioren de kassa beroven en er snel met de scooter vandoor gaan.
En meschien nog lang zitten zonder eten vlak naast een scooter. Hoe stom het ook klint ik denk dat er een combinatie van factoren is waar de scooter er 1 van is. Zeker als je met ze tweeen er vlak naast zit. Denk eens in die richting. Weet niet zeker of het ene mac donalds is die op een overval gevoelig plaats zit.
De baas heeft gewoon raar gereageerd. Maar wie gaat er nu eigelijk naar de mac donalds ?
En meschien nog lang zitten zonder eten vlak naast een scooter. Hoe stom het ook klint ik denk dat er een combinatie van factoren is waar de scooter er 1 van is. Zeker als je met ze tweeen er vlak naast zit. Denk eens in die richting. Weet niet zeker of het ene mac donalds is die op een overval gevoelig plaats zit.
De baas heeft gewoon raar gereageerd. Maar wie gaat er nu eigelijk naar de mac donalds ?
Vind het inderdaad een raar verhaal. Er was immers koffie besteld? Die kon kennelijk niet á la minute geleverd worden. Kan die jongen/meisje die de order opnam toch wel bevestigen. Als het allemaal zo heeft plaatsgevonden als beschreven vind ik het gewoon beledigend maar...er zijn altijd 2 kanten van het verhaal. Nu de baas nog even hier schrijven wat de reden was. (Hoewel, de McDonalds reageert nergens op fora).
Hoor het verhaal maar van 1 kant, maar als ik het lees dat je zelf ook 'nogal te keer bent gegaan' (autisme of niet) dan zal het er niet beter of geworden zijn.
Je had er beter aan gedaan om gewoon de wijste te zijn en rustig weg te gaan en er gewoon niet meer terug te komen.
Ruzie maken lost niks op.
Je had er beter aan gedaan om gewoon de wijste te zijn en rustig weg te gaan en er gewoon niet meer terug te komen.
Ruzie maken lost niks op.
Scooter??sadfly schreef:Volgens mij was de baas bang dat 2 senioren de kassa beroven en er snel met de scooter vandoor gaan.
De baas kan toch gewoon navragen of er idd koffie besteld is en zal toch ook weten of er problemen zijn met een koffiemachine ofzo?
Even voor de duidelijkheid... die scooter is een scootmobiel.. ik ben dubbel gehandycapt.sadfly schreef:Volgens mij was de baas bang dat 2 senioren de kassa beroven en er snel met de scooter vandoor gaan.
Misschien koos hij de zwakste uit om zo sterk overte komen... ik weet het niet.
Inderdaad.... zo simpel. Ik denk dat er ook niet veel mensen geweest zijn die broodje ei zonder bacon en zonder kaas besteld hebben en dat zonderblad menemen op een scootmobiel.Jolijn schreef:De baas kan toch gewoon navragen of er idd koffie besteld is en zal toch ook weten of er problemen zijn met een koffiemachine ofzo?
gewoon even navragen ... simpeler kan het bijna niet.
Dus heb ik het vermoedde dat er iets anders aan de hand was maar wat?