LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale Telegraaf niet gratis zoals beloofd

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
olaf79

Digitale Telegraaf niet gratis zoals beloofd

Ongelezen bericht door olaf79 »

Sinds enige tijd heeft de Telegraaf online gewone artikelen en premium artikelen. Als je op zo'n premium artikel klikt krijg je de onderstaande melding

Dit is een Premium artikel.
Registreer en krijg toegang tot:
Alle Premium artikelen
Alle columns en reportages
Dagelijks de digitale krant
Gratis registreren

Dit wekt de indruk dat je zo'n premium artikel gratis kunt lezen door je te registreren. Als je je vervolgens registreert en inlogt krijg je deze melding:
U heeft geen toegang tot premium artikelen.
Volledige toegang? Kies het pakket dat bij u past!

En moet je alsnog betalen. Ik vind dit behoorlijk misleidend en eigenlijk niet kunnen. Eerst beloven dat je met een gratis registratie toegang krijgt tot alle premium artikelen, om vervolgens na registratie (en dus het afgeven van je e-mailadres waarop je vervolgens de rest van je leven door telegraaf gespammd zal worden) toch moet betalen.

dhc

Re: Digitale Telegraaf niet gratis zoals beloofd

Ongelezen bericht door dhc »

Zo..da's echt nieuw voor je?
Zou die steen waaronder je geleefd hebt maar weggooien....
Gratis bestaat niet .......

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

olaf79 schreef:Sinds enige tijd heeft de Telegraaf online gewone artikelen en premium artikelen. Als je op zo'n premium artikel klikt krijg je de onderstaande melding

Alle Premium artikelen
Gratis registreren

Dit wekt de indruk dat je zo'n premium artikel gratis kunt lezen door je te registreren. Als je je vervolgens registreert en inlogt krijg je deze melding:

En moet je alsnog betalen. Ik vind dit behoorlijk misleidend en eigenlijk niet kunnen. Eerst beloven dat je met een gratis registratie toegang krijgt tot alle premium artikelen, om vervolgens na registratie (en dus het afgeven van je e-mailadres waarop je vervolgens de rest van je leven door telegraaf gespammd zal worden) toch moet betalen.
Ja, maar dat is toch logisch? Wil je van de digitale krant abonnee worden moet je toch betalen? Ik hoef alleen maar in te loggen; als abonnee heb ik wel toegang: maar betaal dan wel best veel per jaar voor de krant. En wil je alleen de premium artikelen lezen betekent dat: knip trekken. Geen zin, nou, dan doe je het niet.

olaf79

Er staat letterlijk dat als je registreert, je toegang krijgt tot alle premium artikelen. En dat die registratie gratis is. Dat is dus niet zo want registratie kost 3,95 per maand. Ik vind dat behoorlijk misleidend.

olaf79

Zo logisch is het niet. Het business model van veel websites is dat ze inhoud gratis aanbieden (ook als die via andere media betaald is) in ruil voor het achterlaten van je persoonlijke gegevens en emailadres. Die gegevens verkopen ze dan weer of gebruiken ze voor reclamedoeleinden. In feite betaal je dus met je persoonsgegevens.

olaf79

dhc schreef:Zo..da's echt nieuw voor je?
Hoeveel heb jij betaald voor toegang tot dit forum?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Niks...en ik kan lekker wel de digi-telegraaf lezen.
Lekker puh.....

Wat een rotwereld leven we toch in......

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

Je hebt een goed punt. Heb je er ook schermafdrukken van? Want dit valt inderdaad onder misleidende reclame en is tegen de regels. Want de eerste tekst doet inderdaad vermoeden dat je na gratis registreren de Premium-artikelen kunt lezen.

En gratis=gratis...je hebt niet hoeven te betalen om te registreren....

tenormin

Dit was de uitnodiging/aanbod van de Telegraaf: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2206 ... nees_.html
Dus lees het nog maar eens. Dat gratis gedeelte.

olaf79

olaf79

tenormin schreef:Dit was de uitnodiging/aanbod van de Telegraaf: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2206 ... nees_.html
Dus lees het nog maar eens. Dat gratis gedeelte.
Dat klopt dus niet met de werkelijke situatie.

tenormin

@olaf79, wat ik doorgaf dat kreeg ik als email van de Telegraaf binnen. Gaat ook naar abonnees. Je kon dit gratis, na registratie ! 14 dagen lezen. Dat is immers wat er staat? En als je je niet wilt registreren omdat je bang bent voor 'achtervolging', nou simpel, dan doe je het toch niet? Zie echt het probleem niet, eerlijk gezegd.

olaf79

tenormin schreef:@olaf79, wat ik doorgaf dat kreeg ik als email van de Telegraaf binnen. Gaat ook naar abonnees. Je kon dit gratis, na registratie ! 14 dagen lezen. Dat is immers wat er staat? En als je je niet wilt registreren omdat je bang bent voor 'achtervolging', nou simpel, dan doe je het toch niet? Zie echt het probleem niet, eerlijk gezegd.
Nooit mail gekregen. Alleen registratie bevestiging. Probleem is dat er staat, dat registreren betekent dat je toegang krijgt tot alle premium artikelen en dat dit gratis is, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dat vind ik misleidend.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:Sinds enige tijd heeft de Telegraaf online gewone artikelen en premium artikelen. Als je op zo'n premium artikel klikt krijg je de onderstaande melding

Alle Premium artikelen
Gratis registreren

Het registreren is gratis ja, de rest niet...........je moet je afvragen waarom bij zoveel bedrijven gratis regstreren staat. De dienst welke erna komt moet je voor betalen.

Anyway, neem een abo op de telegraaf, krijg je een iPad mini gratis erbij....echt gratis want ik heb hem ook. En jawel komt die....gratis de digitale telegraaf ook.

Ik vindt niks misleidends aan, gewoon lezen. Was voor mij overduidelijk.

olaf79

Teunbosseman schreef:

Alle Premium artikelen
Gratis registreren

Het registreren is gratis ja, de rest niet...........je moet je afvragen waarom bij zoveel bedrijven gratis regstreren staat. De dienst welke erna komt moet je voor betalen.

Anyway, neem een abo op de telegraaf, krijg je een iPad mini gratis erbij....echt gratis want ik heb hem ook. En jawel komt die....gratis de digitale telegraaf ook.

Ik vindt niks misleidends aan, gewoon lezen. Was voor mij overduidelijk.
Als je goed leest staat er toch duidelijk dat gratis registreren leidt tot toegang tot alle premium artikelen.
Ik vind het niet erg te betalen voor de digitale telegraaf, maar beloof dan niet dat het gratis is...

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:Als je goed leest staat er toch duidelijk dat gratis registreren leidt tot toegang tot alle premium artikelen.
Ik vind het niet erg te betalen voor de digitale telegraaf, maar beloof dan niet dat het gratis is...

Ik heb goed gelezen en heb er vorige maand gebruik van gemaakt.....2 jaar verlenging abo ( ik had reeds abo ) met gratis iPad mini en na gratis registreren toegang tot digitale telegraaf.

Ik lees alleen dat het registreren gratis is, niet de diensten welke daarna komen. Je kan je ook gratis registreren bij bv datingsites......de diensten welke daarna komen moet je voor betalen :wink:

tenormin

Je kan het 14 dagen toch gratis lezen, dat staat er toch in mijn mail. Ja, die krijg je automatisch als abonnee, net zoals alle aanbiedingen voor goedkoper zus en zo. Is nog de moeite waard ook (soms). En straks, daar verheug ik me dan op komt ie in tabloid format. Dat word een probleem zaterdags voor de bezorger :wink: .

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

"Met het toevoegen van Premium content, die gratis is voor abonnees met digitale toegang...."
"De premium secties (we trappen af met Opinie, Reportage en Stan Huygens) zijn gratis voor abonnees met digitale toegang."
"Ook niet-abonnees kunnen proeven van de premium-verhalen. Zij krijgen na registratie twee weken gratis toegang."

Maar inderdaad, op de screenshots lijkt iets anders te lezen te zijn, dat ben ik met TS eens.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:
dhc schreef:Zo..da's echt nieuw voor je?
Hoeveel heb jij betaald voor toegang tot dit forum?
Dit forum wordt betaald uit belastinggeld en opbrengst van tros-leden. Daarnaast wordt content op een forum gratis aangemaakt door mensen die actief zijn op het forum. Content van een krant wordt door mensen gemaakt die betaald worden voor hun werk.

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

GJvdZ schreef: Dit forum wordt betaald uit belastinggeld en opbrengst van tros-leden. Daarnaast wordt content op een forum gratis aangemaakt door mensen die actief zijn op het forum. Content van een krant wordt door mensen gemaakt die betaald worden voor hun werk.
Maar er zijn hier nogal wat regeltjes waar je je aan moet houden. Beetje teveel van het goede voor een pseudo-openbaar forum. Blijkbaar ligt het beheer dus niet in handen van een publieke omroep.

Gesloten