garantie/ reparatie termijn nieuwe macbook pro
Geplaatst: 12 jan 2014 22:45
Beste,
Op de datum van 24-12-2013 heb ik een nieuwe macbook pro retina laptop aangeschaft.
Ik heb dit product in de kerstperiode aangeschaft om te zorgen dat macbook startklaar is voor het nieuwe jaar.
Na aankoop ontdekte ik al snel 3 a 4 dode pixels in het beeldscherm, hiervoor ben ik direct naar de winkel gegaan waar ik de macbook heb aangeschaft.
De verkoper heeft mijn macbook aangenomen en verzekerde mij dat de reparatie binnen 3 a 4 werkdagen uitgevoerd zou worden. Toen ik de laptop kon op halen bleek dat deze niet gerepareerd was omdat ze volgens de verkoper de dode pixels niet konden vinden (terwijl deze in eerdere instantie duidelijk aan de verkoper aangewezen waren). Hiervoor heeft de winkel geen contact met mij gezocht.
Na nogmaals de pixels aangewezen te hebben verzekerde de verkoper mij dat ze de zaak uiterst serieus opnamen en de laptop nu zo snel mogelijk zouden repareren, binnen 4 dagen zou het probleem verholpen zijn.
Ik heb afgewacht totdat ze op de afgesproken datum contact op zouden nemen maar toen dit uitbleef heb ikzelf gebeld. Nu bleek dat ze het scherm nog steeds niet gerepareerd hadden omdat het vervangende scherm nog niet besteld, of nog niet ontvangen was.
Ik hoop dat begin deze week de reparatie uitgevoerd is, maar heb hier door de eerdere ervaringen niet zo veel vertrouwen in.
Ik vraag me af wat een redelijke termijn voor een reparatie is en of ik de koopovereenkomst kan ontbinden.
Met vriendelijke groet,
Koen
Op de datum van 24-12-2013 heb ik een nieuwe macbook pro retina laptop aangeschaft.
Ik heb dit product in de kerstperiode aangeschaft om te zorgen dat macbook startklaar is voor het nieuwe jaar.
Na aankoop ontdekte ik al snel 3 a 4 dode pixels in het beeldscherm, hiervoor ben ik direct naar de winkel gegaan waar ik de macbook heb aangeschaft.
De verkoper heeft mijn macbook aangenomen en verzekerde mij dat de reparatie binnen 3 a 4 werkdagen uitgevoerd zou worden. Toen ik de laptop kon op halen bleek dat deze niet gerepareerd was omdat ze volgens de verkoper de dode pixels niet konden vinden (terwijl deze in eerdere instantie duidelijk aan de verkoper aangewezen waren). Hiervoor heeft de winkel geen contact met mij gezocht.
Na nogmaals de pixels aangewezen te hebben verzekerde de verkoper mij dat ze de zaak uiterst serieus opnamen en de laptop nu zo snel mogelijk zouden repareren, binnen 4 dagen zou het probleem verholpen zijn.
Ik heb afgewacht totdat ze op de afgesproken datum contact op zouden nemen maar toen dit uitbleef heb ikzelf gebeld. Nu bleek dat ze het scherm nog steeds niet gerepareerd hadden omdat het vervangende scherm nog niet besteld, of nog niet ontvangen was.
Ik hoop dat begin deze week de reparatie uitgevoerd is, maar heb hier door de eerdere ervaringen niet zo veel vertrouwen in.
Ik vraag me af wat een redelijke termijn voor een reparatie is en of ik de koopovereenkomst kan ontbinden.
Met vriendelijke groet,
Koen