TennisPlanet.nl malafide webwinkel - Retourneert geen geld
Geplaatst: 14 jan 2014 15:29
Helaas heb ik de fout gemaakt iets te bestellen bij een Webwinkel zonder referenties en keurmerken te checken, en Tennisplanet (http://www.tennisplanet.nl) blijkt een webwinkel die consistent geen geld terugbetaalt na het retourneren van een artikel. Bij elk contact met de klantenservice wordt beloofd dat het bedrag wordt overgemaakt op of rond een bepaalde datum, maar er wordt niet werkelijk iets overgemaakt.
Dat ik hier niet alleen in sta bewijst de lange lijst van boze reacties en slechte beoordelingen op Trustpilot:
http://www.trustpilot.nl/review/www.tennisplanet.nl
en de reacties op hun facebookpagina:
https://www.facebook.com/tennisplanet.nl
Alle reageerders hebben hetzelfde issue: het bedrijf maakt bewust geen geld terug over na product retour. Het laatste excuus is dat een ander bedrijf het heeft overgenomen, en dat het tegoed alleen beschikbaar komt als nieuw winkeltegoed, en dat niets zal worden uitgekeerd. Dit komt echt tijden en tijden na de eerste levering van het product, en is uiteraard niet wat ik wil.
Zijn er maatregelen of stappen die ik kan nemen?
Ik overweeg de voorbeeldbrief voor ontbinden koop op afstand:
http://www.trosradar.nl/consumentenhulp ... /brief/92/
Maar ik betwijfel of dat wat uithaalt...
Dat ik hier niet alleen in sta bewijst de lange lijst van boze reacties en slechte beoordelingen op Trustpilot:
http://www.trustpilot.nl/review/www.tennisplanet.nl
en de reacties op hun facebookpagina:
https://www.facebook.com/tennisplanet.nl
Alle reageerders hebben hetzelfde issue: het bedrijf maakt bewust geen geld terug over na product retour. Het laatste excuus is dat een ander bedrijf het heeft overgenomen, en dat het tegoed alleen beschikbaar komt als nieuw winkeltegoed, en dat niets zal worden uitgekeerd. Dit komt echt tijden en tijden na de eerste levering van het product, en is uiteraard niet wat ik wil.
Zijn er maatregelen of stappen die ik kan nemen?
Ik overweeg de voorbeeldbrief voor ontbinden koop op afstand:
http://www.trosradar.nl/consumentenhulp ... /brief/92/
Maar ik betwijfel of dat wat uithaalt...