LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff reageer eens

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
highvoltage
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2014 22:33

Lindorff reageer eens

Ongelezen bericht door highvoltage »

Hoi,

In 2009 heeft KPN mijn telefoon abonnement eenzijdig opgezegd. Of dit terecht is of niet laat ik hier even in het midden( voor de stiekeme lezers zeg maar ;)

In januari 2011 kreeg ik een brief van de gerechtsdeurwaarder. Ik werd gesommeerd om het restant van het abonnement te betalen. Dit kwam enigszins als een verassing en ik heb in overleg met de deurwaarder hierover een officiële klacht ingediend bij zowel KPN als bij de deurwaarder.
in maart 2011 maar eens contact opgenomen met de gerechtsdeurwaarder, zij vertelde mij dat de zaak weer was teruggegeven aan het incassobureau Lindorff.( de 1ste keer dat ik van hun bestaan hoorde) Ik Lindorff gebeld. Mijn klacht was nog niet in behandeling dit zou zo spoedig mogelijk gedaan worden.

Ondertussen is het mei 2013. Ik wil weer eens een telefoonabonnement afsluiten, ik heb tenslotte nooit meer wat van mijn klacht gehoord dus ik ga ervan uit dat deze gegrond is verklaard. Mede ook omdat ik al in de molen van de gerechtsdeurwaarder heb gezeten en er geen bericht meer kwam van Lindorff. Van de betreffende provider kreeg ik te horen dat ik geen abonnment kan afsluiten ivm aanmelding bij preventel.( al die jaren heb ik prepaid gebeld)
Er gaat direct een lampje branden. Ik dus kontakt opgenomen met Lindorff. Dit ging allemaal erg moeizaam en de dame aan de telefoon wist duidelijk niet hoe ze met de situatie om moest gaan omdat de zaak al 2 jaar had stilgelegen. Uiteindelijk moest ik toch gaan betalen. Ik heb Lindorff schriftelijk gevraagd om mijn klacht nu officieel in behandeling te laten nemen en mij hiervan uiterlijk binnen 2 weken schriftelijk een antwoord op te geven. Lindorff reageert niet binnen de door mij gestelde termijn.
Een maand later krijg ik een brief dat mijn klacht ongegrond is en ik de vordering moet voldoen.

Vanaf mei krijg ik nu steeds brieven met daarin een aangeboden betalingsregeling. Ik reageer hier netjes op via mail maar krijg nooit antwoord terug. Als ik de termijn heb overschreden van de betalingsregeling krijg ik een nota dat ik het hele bedrag moet betalen. Hier reageer ik dan weer op dat ik het niet eens ben met de vordering etc. etc. Lindorff reageert nooi inhoudelijk op mijn emails. Vervolgens als de termijn is verstreken beginnen we weer opnieuw met een betalingsregeling.

Nu heb ik recent contact gehad met de desbetreffende gerechtsdeurwaarder en die blijkt Lindorff in 2011 om een inhoudelijk verweer te hebben gevraagd. Lindorff heeft hier nooit op gereageerd en daardoor heeft de gerechtsdeurwaarder de zaak gesloten. en vervolgens Lindorff dus ook voor 2 jaar.

ik ben in de veronderstelling geweest dat mijn klacht gegrond was en dat de vordering vernietigd zou worden. Ik vind dus dat er sprake is van rechtsverwerking.
Is het normaal dat Lindorff niet reageert op emails?

(Even voor de goede orde, ik heb nog geen geen cent betaald van de vordering en omdat ik vind dat deze onterecht is ga ik dit niet doen ook)

Cheers highvoltage.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lindorff reageer eens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je had destijds een geschil tegen KPN kunnen aanspannen bij de http://www.sgc.nl

KPN moet die Preventel-registratie verwijderen.

Over Lindorff staat dit forum vol met klachten; gebruik daarvoor de zoekfunctie.

highvoltage
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2014 22:33

Re: Lindorff reageer eens

Ongelezen bericht door highvoltage »

Dat begrijp ik Bob, maar door het in gebreke blijven van KPN is mijn 1ste officiële klacht dus pas in 2013 min of meer in behandeling genomen.( met dank aan de gerechtsdeurwaarder die wel voor rede vatbaar was) KPN zegt niets meer voor mij te kunnen doen omdat de vordering uit handen is gegeven aan Lindorff. KPN heeft in 2011 ook niet gereageerd op mijn klachtbrief.

En ik heb even gezocht op Lindorff, dat is niet mis zeg.......thanks

erik schopman
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2014 09:40

Re: Lindorff reageer eens

Ongelezen bericht door erik schopman »

Hallo,

Als je er niet meer uit komt kunnen ze je bij magditwel.nl van goed advies voorzien.
Met Lindorff is het vaak lastig tot onmogelijk om normaal te communiceren.

Gr erik

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff reageer eens

Ongelezen bericht door Guardian72 »

erik schopman schreef:Met Lindorff is het vaak lastig tot onmogelijk om normaal te communiceren.
Understatement of the year :)

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff reageer eens

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Zou je geen contact kunnen opnemen met Preventel en vragen of zij bij uitblijven van daadwerkelijke juridische actie van Lindorff of KPN de vermelding niet kunnen wissen? Dit is natuurlijk oneigenlijk gebruik van de zwarte lijst. Wanbetalers dienen natuurlijk vermeld te worden om te voorkomen dat ze nog meer schade aanrichten, maar zo'n lijst mag niet worden misbruikt als oneigenlijk dwangmiddel.

Gedupt
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2014 13:01

Re: Lindorff reageer eens

Ongelezen bericht door Gedupt »

Lindorff reageert slecht ?? Ze reageren gewoon niet, om vervolgens te bellen om te zeggen dat ze ook niet schriftelijk gaan reageren omdat ze daar de toegevoegde waarde niet van in inzien. De arrogantie van de medewerker dimde pas in nadat ik hem melde dat hij op de handsfree stond en er drie collega's in de auto zaten. Echt nog nooit zo asociaal behandeld!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff reageer eens

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gedupt schreef:... om vervolgens te bellen om te zeggen dat ze ook niet schriftelijk gaan reageren omdat ze daar de toegevoegde waarde niet van in inzien. ...
Even vanuit hun logica: Dat klopt, omdat je dan afspraken / toezeggingen of leugens kan aantonen. Heeft voor hun dus geen meerwaarde.

Gesloten