LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] energiebedrijf.com
energiebedrijf.com
Waar ik pas grote problemen mee heb is Energiebedrijf.com. Na mijn aanmelding heeft het zeker een half jaar geduurd voor ik ook maar iets hoorde. Nu achteraf kunnen ze mij ook niet voorrekenen of ik de beloofde korting ontvang.
Helaas had ik een vriend aangeraden over te stappen en die zit helemaal in de puree na zijn verhuizing. Zijn oude nutsbedrijf wil geld zien en van Energiebedrijf.com krijgt hij geen reactie. Maar ze incasseren wel iedere maand. En niemand die zegt: Ik los het voor u op mijjnheer, sorry voor het ongemak. Hij gaat straks bijna EUR700 dubbel betalen.
Echt schandaling daar. Dat had ik kunnen weten als ik wist dat zij de eigenaar zijn van de alom bekende Durion (zie Consumentenbond)
Helaas had ik een vriend aangeraden over te stappen en die zit helemaal in de puree na zijn verhuizing. Zijn oude nutsbedrijf wil geld zien en van Energiebedrijf.com krijgt hij geen reactie. Maar ze incasseren wel iedere maand. En niemand die zegt: Ik los het voor u op mijjnheer, sorry voor het ongemak. Hij gaat straks bijna EUR700 dubbel betalen.
Echt schandaling daar. Dat had ik kunnen weten als ik wist dat zij de eigenaar zijn van de alom bekende Durion (zie Consumentenbond)
Re: energiebedrijf.com
U bent niet de enige vrees ik.
Heb van juni 2002 af een eenjarig contract gehad dat ik op tijd opgezegd heb per 1 juni 2003.
Wel een bevestiging van ontvangst, ik zou nog horen wanneer er afgesloten zou worden. Verder geen reactie meer.
Had meer dan ruim op tijd opgezegd.
Energiebedrijf.com bleef maandelijks automatisch afschrijven en zond geen bevestiging meer. Ook heb ik nooit een eindafrekening mogen ontvangen.
Na meermaals kontakt storte men eenmalig drie ten onrechte afgeschreven bedragen terug, maar......men bleef afschrijven.
Inmiddels ben ik maar begonnen met het elke maand bij mijn bankkantoor langs gaan om het ten onrechte afgeschreven bedrag weer terug te boeken.
Dit was voor Energiebedrijf.com genoeg reden om wel binnen een halve maand hierna te reageren door.... me een incassobureau op mijn dak te sturen.
Uiteraard trek ik me daar niets van aan...... maar hoe ik ooit van Energiebedrijf.com af .com ?
Marcel.
Heb van juni 2002 af een eenjarig contract gehad dat ik op tijd opgezegd heb per 1 juni 2003.
Wel een bevestiging van ontvangst, ik zou nog horen wanneer er afgesloten zou worden. Verder geen reactie meer.
Had meer dan ruim op tijd opgezegd.
Energiebedrijf.com bleef maandelijks automatisch afschrijven en zond geen bevestiging meer. Ook heb ik nooit een eindafrekening mogen ontvangen.
Na meermaals kontakt storte men eenmalig drie ten onrechte afgeschreven bedragen terug, maar......men bleef afschrijven.
Inmiddels ben ik maar begonnen met het elke maand bij mijn bankkantoor langs gaan om het ten onrechte afgeschreven bedrag weer terug te boeken.
Dit was voor Energiebedrijf.com genoeg reden om wel binnen een halve maand hierna te reageren door.... me een incassobureau op mijn dak te sturen.
Uiteraard trek ik me daar niets van aan...... maar hoe ik ooit van Energiebedrijf.com af .com ?
Marcel.
Ook ik heb problemen met energiebedrijf.com. Ik heb sinds 25 april 2003 een contract met hun en betaal netjes iedere maand mijn voorschot alleen bij Essent doe ik dit ook, oftewel ik betaal dubbel.
Hier is dus het bekende ping pong spel bezig. Essent zegt dat energiebedrijf.com de switch niet heeft geregeld en ik dus nog gewoon klant bij hun ben en energiebedrijf.com zegt dat Essent het voorschot moet aanpassen en daarna heb ik niets meer van ze gehoord.
Wie kan mij vertellen wie wat moet doen.
Ton
Hier is dus het bekende ping pong spel bezig. Essent zegt dat energiebedrijf.com de switch niet heeft geregeld en ik dus nog gewoon klant bij hun ben en energiebedrijf.com zegt dat Essent het voorschot moet aanpassen en daarna heb ik niets meer van ze gehoord.
Wie kan mij vertellen wie wat moet doen.
Ton
Begin 2003 meld ik mij aan bij energiebedrijf.com voor groene stroom.
In augustus is het zo ver en wordt er keurig door Essent alleen nog gas afschreven van mijn rekening en stroom door energie.com.
In december2003 wordt er ineens bijna honderd euro meer afgeschreven door Essent na een onduidelijke brief over een kabel die betaald moet worden. Vervolgens wordt er elke maand daarna 46 euro meer door Essent afgeschreven. als in het begin. Ik betraal dus bijna dubbel stroom, bij Essent en bij e.com. Bij Essent kunnen ze mij telefonisch niet duidelijk maken hoe het zit en bij Energiebedrijf.com zegt men dat de fout bij Essent ligt. Wel beloofd Energiebedrijf.com dat ze het probleem met Essent voor mij zullen oplossen maar dit is al weer 2 maanden geleden! Wie doet nu wat fout en waar moet ik zijn voor hulp?
Th. de Veer
In augustus is het zo ver en wordt er keurig door Essent alleen nog gas afschreven van mijn rekening en stroom door energie.com.
In december2003 wordt er ineens bijna honderd euro meer afgeschreven door Essent na een onduidelijke brief over een kabel die betaald moet worden. Vervolgens wordt er elke maand daarna 46 euro meer door Essent afgeschreven. als in het begin. Ik betraal dus bijna dubbel stroom, bij Essent en bij e.com. Bij Essent kunnen ze mij telefonisch niet duidelijk maken hoe het zit en bij Energiebedrijf.com zegt men dat de fout bij Essent ligt. Wel beloofd Energiebedrijf.com dat ze het probleem met Essent voor mij zullen oplossen maar dit is al weer 2 maanden geleden! Wie doet nu wat fout en waar moet ik zijn voor hulp?
Th. de Veer
Tip van iemand met ervaring. Wanneer je overstapt naar een goedkopere leverancier moet je ervoor waken dat je dubbel gaat betalen. Ik zou bij E Kom eerst maar eens schriftelijk bewijs vragen dat de switch is geregeld en op welke datum. Zij beginnen namelijk al snel te incasseren en de switch blijft lang op zich wachten. Pas als je zeker weet dat de overstapt goed is geregeld door je nieuwe leverancier kan je bellen met je oude leverancier om het maandbedrag te laten verlagen omdat je geen elektriciteit meer verbruikt bij hun.
Let op alles zelf bewaken want energierbedrijven denken alleen aan hun eigen portemonnee. En beloftes nakomen kunnen ze al helemaal niet
Dirk
Let op alles zelf bewaken want energierbedrijven denken alleen aan hun eigen portemonnee. En beloftes nakomen kunnen ze al helemaal niet
Dirk
Zo als mijn titel al verteld blijf waar je bent wacht gewoon nog een jaar.
van dat ene jaar zul je echt niet weten. en als je alles uit zoekt blijf je bij een nieuwe leverancier net zo veel betalen of zelfs nog meer als bij je oude leverancier. En storingen los je niet op want de stoom komt over het zelfde lijntje je huis binnen.
En als je echt wilt besparen op E en G begin dan eerst eens met je eigen verbruik. ga zuiniger leven. dat scheeld een hoop ergernis. En wacht tot dat de energie bedrijven hun zaakjes op orde hebben.
BLIJF WAAR JE BENT Zegt dit voort Besparen doe je niet:!: En het milieu red je al helemaal niet
GEDULD IS EEN GOEDE ZAAK.
Kijk maar eens goed rond.
NS geprivatiseerd dat ging niet goed heeeeeel veel vertraging, uit val en hogere tarieven.
KPN geprivatiseerd dat ging ook niet goed verloren enorm veel geld en kwamen om de haverklap in het nieuws over allelei dingen ieder consumenten programma had wel een stukje KPN leed.
Geloof me maar ik kan het weten ik werk bij een energie bedrijf een energie bedrijf wat er voor gekozen heeft om juist niet door heel nederland te gaan leuren met stroom. Dat om dat wij heel erg nuchter zijn en deze chaosch al aan zagen komen. wij kijken eerst goed rond voor dat we onze neus stoten. en zelfs dan stoot je nog je neus al energie bedrijf alleen komt het dan wat minder hard aan
Groet Johan
van dat ene jaar zul je echt niet weten. en als je alles uit zoekt blijf je bij een nieuwe leverancier net zo veel betalen of zelfs nog meer als bij je oude leverancier. En storingen los je niet op want de stoom komt over het zelfde lijntje je huis binnen.
En als je echt wilt besparen op E en G begin dan eerst eens met je eigen verbruik. ga zuiniger leven. dat scheeld een hoop ergernis. En wacht tot dat de energie bedrijven hun zaakjes op orde hebben.
BLIJF WAAR JE BENT Zegt dit voort Besparen doe je niet:!: En het milieu red je al helemaal niet
GEDULD IS EEN GOEDE ZAAK.
Kijk maar eens goed rond.
NS geprivatiseerd dat ging niet goed heeeeeel veel vertraging, uit val en hogere tarieven.
KPN geprivatiseerd dat ging ook niet goed verloren enorm veel geld en kwamen om de haverklap in het nieuws over allelei dingen ieder consumenten programma had wel een stukje KPN leed.
Geloof me maar ik kan het weten ik werk bij een energie bedrijf een energie bedrijf wat er voor gekozen heeft om juist niet door heel nederland te gaan leuren met stroom. Dat om dat wij heel erg nuchter zijn en deze chaosch al aan zagen komen. wij kijken eerst goed rond voor dat we onze neus stoten. en zelfs dan stoot je nog je neus al energie bedrijf alleen komt het dan wat minder hard aan
Groet Johan
hallo
wat hieronder geschreven is herkennen we ook. beloven dat ze je uit het systeem halen maar het gebeurd niet. ook het aanmelden duurden lang. het bericht door hatsjie is letterlijk wat wij ook hebben meegemaakt.
s.huisman
wat hieronder geschreven is herkennen we ook. beloven dat ze je uit het systeem halen maar het gebeurd niet. ook het aanmelden duurden lang. het bericht door hatsjie is letterlijk wat wij ook hebben meegemaakt.
s.huisman
Tja, ik zit aan de andere kant van het lijntje geloof ik.
In september 1999 hebben wij ons huidige huis gekocht, in December 1999 is de overdracht geweest en betrekken wij onze stroom bij NUON (zonder klachten en problemen!!) Af en toe kregen wij post voor de vorige bewoner en dat hebben we een jaar lang retour afzender gedaan. Na een jaar ben ik alles gewoon gaan weggooien, ik bedoel, je blijft niet aan de gang natuurlijk. In mei 2003 krijg ik de afrekening van de NUON en ik krijg tot mijn verbazing heel erg veel geld terug. Ook bleek mijn maandbedrag vanaf december flink verlaagd te zijn (slordig van mij dat me dat niet was opgevallen!) Ook viel me op dat er twee meterstanden op stonden. Ik heb gebeld naar NUON en die wisten mij te vertellen dat ik overgegaan naar energiebedrijf.com. Ik kende dat hele bedrijf niet!!!! Zij adviseerde me naar dat bedrijf te bellen. Dus dat deed ik, zij vragen mij postcode en huisnummer en spreken mij aan met ......hallo mw. ***** en dat was dus de naam van de vorige bewoonster. OK ik ga niet verder uitweiden, inmiddels zijn we in februari 2004 aangeland en krijg ik al meer dan een jaar stroom van e.com en niet van NUON en denken ziuj daar dat ik nog steeds mw.**** ben. Ik bel 2 keer per jaar, dus mijn volgende telefoontje staat gepland voor mei 2004. Ik betaal dus niets aan e.com en heb zelfs zwart op wit een brief waarin ze zichzelf de schuld geven en dat wij z.s.m. worden teruggeschakeld naar NUON, deze brief dateerd van Juni-Juli 2003 en er is nog steeds niet gebeurt. Bij mij kost het dus geen geld, maar kost het hun geld want NUON kent mij niet meer als klant en wil geen geld van mij en E. com erkende de fout en krijgt ook geen cent van mij....
Het is alleen wel irritant!
In september 1999 hebben wij ons huidige huis gekocht, in December 1999 is de overdracht geweest en betrekken wij onze stroom bij NUON (zonder klachten en problemen!!) Af en toe kregen wij post voor de vorige bewoner en dat hebben we een jaar lang retour afzender gedaan. Na een jaar ben ik alles gewoon gaan weggooien, ik bedoel, je blijft niet aan de gang natuurlijk. In mei 2003 krijg ik de afrekening van de NUON en ik krijg tot mijn verbazing heel erg veel geld terug. Ook bleek mijn maandbedrag vanaf december flink verlaagd te zijn (slordig van mij dat me dat niet was opgevallen!) Ook viel me op dat er twee meterstanden op stonden. Ik heb gebeld naar NUON en die wisten mij te vertellen dat ik overgegaan naar energiebedrijf.com. Ik kende dat hele bedrijf niet!!!! Zij adviseerde me naar dat bedrijf te bellen. Dus dat deed ik, zij vragen mij postcode en huisnummer en spreken mij aan met ......hallo mw. ***** en dat was dus de naam van de vorige bewoonster. OK ik ga niet verder uitweiden, inmiddels zijn we in februari 2004 aangeland en krijg ik al meer dan een jaar stroom van e.com en niet van NUON en denken ziuj daar dat ik nog steeds mw.**** ben. Ik bel 2 keer per jaar, dus mijn volgende telefoontje staat gepland voor mei 2004. Ik betaal dus niets aan e.com en heb zelfs zwart op wit een brief waarin ze zichzelf de schuld geven en dat wij z.s.m. worden teruggeschakeld naar NUON, deze brief dateerd van Juni-Juli 2003 en er is nog steeds niet gebeurt. Bij mij kost het dus geen geld, maar kost het hun geld want NUON kent mij niet meer als klant en wil geen geld van mij en E. com erkende de fout en krijgt ook geen cent van mij....
Het is alleen wel irritant!
Na een gesprek met een onbeschofte telefonist van Energiebedrijf.com heb ik aangegeven de hoorn op de haak te gooien, omdat ik namelijk niet mocht uitleggen wat er mis was gegaan met de incasso. Energiebedrijf had de verkeerde naam gebruikt en de onbeschofte telefonist gaf me geen gelegenheid en stuurde direct een incassobureau op mijn dak. Na herhaaldelijke mails kreeg ik op mijn mail van 1 februari een mail terug op 2 maart dat er nog een bedrag openstaat van 355 euro Ik had op 2 februari 71 euro openstaan wat ik op dezelfde dag betaald is. Waar zijn ze mee bezig? Is dit klantgericht?
Ik kan jullie wel vertellen dat die honderd euro wat ik minder kwijt ben per jaar me wel een maagzweer gaat kosten dus ik stap graag weer over naar Essent.
Ik kan jullie wel vertellen dat die honderd euro wat ik minder kwijt ben per jaar me wel een maagzweer gaat kosten dus ik stap graag weer over naar Essent.
Het komt inderdaad voor dat mensen, die van energieleverancier veranderen, door 2 energiebedrijven tegelijk worden gefactureerd en geïncasseerd. De vraag is dan of de aansluiting is geswitched. Daar kunt u redelijk eenvoudig achter komen. U kunt de klantenservice van Energiebedrijf.com bellen, en vragen of er is geswitched. (De "switch" is de daadwerkelijke omzetting naar de nieuwe leverancier) Als dat het geval is, kunt u de medewerker vragen om het switch-ID. Dat is het nummer waarmee de switch in het aansluitregister terug is te vinden. De oude leverancier kan dit nazien, omdat hij hetzelfde aansluitregister gebruikt. (Het EnergieClearingHouse)
Zo kunt u er in feite binnen een uur uit zijn, en weet u bij wie u ten onrechte betaalt. De onterechte betaling kunt u laten terughalen via uw bank. Let er overigens wel op dat de oude leverancier niet moet worden verward met de netbeheerder. De namen van de oude leveringsbedrijven en netbedrijven lijken vaak ook erg veel op elkaar.
Een veel gehoorde klacht is dat de oude leverancier uw voorschotbedrag niet verlaagt, waardoor u zich blauw betaalt. Die klacht ontstaat bij klanten die naar een andere stroomleverancier overstappen. Voor de stroomlevering hoeft dan niet meer aan de oude leverancier te worden betaald. Maar: Deze verlaagt het voorschot niet, en als je belt zegt men "u bent niet geswitched dus wij leveren u nog." En daar zit je dan. Het is zuur voor die oude leveranciers dat de energiemarkt is opengesteld. Bij een monopolistische markt ligt dat even anders. De oude bedrijven hebben een enorme stroom klanten zien overstappen. Dat heeft iets te maken met hun historie van arrogantie. Nu zo veel mensen overstappen, is het voor hen juist erg mooi om uw voorschot niet aan te passen. Het is "taktiek" dat men daar zegt "er is niet geswitched". Zo kunnen zij maken dat uw overstap naar een ander bedrijf een hel wordt. Zoals eerder geschreven is het zaak snel uit te zoeken of er is geswitched, dan kunt u de juiste partij aanspreken.
Het is wel terecht dat u, na uw overstap naar een andere leverancier, van de netbeheerder een factuur blijft ontvangen, voor de kosten van het gebruik van het elektriciteitsnetwerk voor het transporteren van stroom "tot de meterkast".
U wordt echter voor het verbruik van de elektriciteit, en de EnergieBelasting door uw nieuwe leverancier gefactureerd.
Zo kunt u er in feite binnen een uur uit zijn, en weet u bij wie u ten onrechte betaalt. De onterechte betaling kunt u laten terughalen via uw bank. Let er overigens wel op dat de oude leverancier niet moet worden verward met de netbeheerder. De namen van de oude leveringsbedrijven en netbedrijven lijken vaak ook erg veel op elkaar.
Een veel gehoorde klacht is dat de oude leverancier uw voorschotbedrag niet verlaagt, waardoor u zich blauw betaalt. Die klacht ontstaat bij klanten die naar een andere stroomleverancier overstappen. Voor de stroomlevering hoeft dan niet meer aan de oude leverancier te worden betaald. Maar: Deze verlaagt het voorschot niet, en als je belt zegt men "u bent niet geswitched dus wij leveren u nog." En daar zit je dan. Het is zuur voor die oude leveranciers dat de energiemarkt is opengesteld. Bij een monopolistische markt ligt dat even anders. De oude bedrijven hebben een enorme stroom klanten zien overstappen. Dat heeft iets te maken met hun historie van arrogantie. Nu zo veel mensen overstappen, is het voor hen juist erg mooi om uw voorschot niet aan te passen. Het is "taktiek" dat men daar zegt "er is niet geswitched". Zo kunnen zij maken dat uw overstap naar een ander bedrijf een hel wordt. Zoals eerder geschreven is het zaak snel uit te zoeken of er is geswitched, dan kunt u de juiste partij aanspreken.
Het is wel terecht dat u, na uw overstap naar een andere leverancier, van de netbeheerder een factuur blijft ontvangen, voor de kosten van het gebruik van het elektriciteitsnetwerk voor het transporteren van stroom "tot de meterkast".
U wordt echter voor het verbruik van de elektriciteit, en de EnergieBelasting door uw nieuwe leverancier gefactureerd.
Ik heb een klacht over het energiebdrijf.com. Ik ben sinds 1 april 2003 overgestapt van de NUON na energiebedrijf.com. gelukkig gaat alles met betalen goed, maar ik zou voor deze overstap een digitale fotocamera van ze ontvangen. Vele telefoontjes en faxen verder heb ik nog steeds geen camera!!! Ik heb alles op papier bijgehouden. Ik ben u een jaar verder en vind het wel welletjes. Ik word iedere keer keurig te woord gestaan door een van de medewerkers en alles staat wel in de computer. Er is mij zelfs verteld dat de camera per post op 27/02/2004 is verstuurd, maar ik heb nog steeds NIETS!!! Wie heeft/had hetzelfde probleem en lan mij vertellen wat er aan te doen valt??? Mvgr Edwin
Zelf hebben wij ook een probleem met energiebedrijf.com. Wij zijn overgestapt via de Postbank van Cogas naar Energiebedrijf. Ik heb wel heel snel de digitale camera ontvangen, maar deze kwam gewoon via de post en was bij de buren afgegeven. Niets geen aangetekende zending of iets, dus ook geen controle op het kostbare apparaat. Op dit moment betaal ik dus ook mijn voorschot aan Cogas (die na een aantal kaartjes voor de stopzetting van de incasso nog steeds afschrijven) en aan energiebedrijf.com, maar ook nog eens aan Delta Nuts????????????
Energiebedrijf zegt dat Cogas het regelt, Cogast zegt dat Energiebedrijf het regelt en zo wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Energiebedrijf zegt dat Cogas het regelt, Cogast zegt dat Energiebedrijf het regelt en zo wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
-
Wij hebben helemaal geen problemen met Energiebedrijf.com - netjes op tijd wordt het juiste afgesproken bedrag afgeschreven en ik heb veel plezier van de geleverde camera - met legitimatie op te halen op het postkantoor. Ook was de overschakeling van Nuon naar E.com geen probleem en ging alles goed tot vorige week. Nuon komt opeens met een rekening, de eindafrekening hebben we al gehad en verrekend en eeb schriftelijke bevestiging van de geslaagde switch en dat ze het betreuren dat we niet bij Nuon bleven blablabla. Dus waar ligt de fout - niet bij E.com maar bij de Nuon en daar heb ik al genoeg over geschreven.
Ik adviseer eenieder die tevreden is over zijn oude leverancier om gewoon lekker bij deze te blijven!! Zo zijn wij ook overgestapt naar energy.com en dit is een grote brok ellende!! Die lui weten o.a. niet
wat communicatie binnen het bedrijf is. Waardoor er fout op fout gemaakt word. Wij zijn er goed ziek van. Essent heeft misschien zijn problemen maar toen ik mailde ivm info over de transportkosten die via hun blijven verlopen kreeg ik zeer snel reactie en duidelijke uitleg.
Als wij dit allemaal van te voren hadden geweten hadden wij lekker
bij essent gebleven, maar zodra we kunnen opzeggen bij energy.com
rennen we als gekken terug naar essent!!!!!! Maar nu wil ik niet speciaal voor essent reclame maken vandaar dat ik ieder echt op het hart druk dat als je tevreden was/bent met je oude/huidige leverancier, laat je niet gek maken en blijf lekker zitten waar je zit.
wat communicatie binnen het bedrijf is. Waardoor er fout op fout gemaakt word. Wij zijn er goed ziek van. Essent heeft misschien zijn problemen maar toen ik mailde ivm info over de transportkosten die via hun blijven verlopen kreeg ik zeer snel reactie en duidelijke uitleg.
Als wij dit allemaal van te voren hadden geweten hadden wij lekker
bij essent gebleven, maar zodra we kunnen opzeggen bij energy.com
rennen we als gekken terug naar essent!!!!!! Maar nu wil ik niet speciaal voor essent reclame maken vandaar dat ik ieder echt op het hart druk dat als je tevreden was/bent met je oude/huidige leverancier, laat je niet gek maken en blijf lekker zitten waar je zit.
Ook ik ben dus 1 van de vele slachtoffers van energiebedrijf.com. Terugbelafspraken per mail of telefonisch worden niet nagekomen,en het telefoonteam van de klantenservice mogen/kunnen geen dingen uitzoeken of regelen.Na ruim een half jaar geen reaktie op mijn vragen,en dus ook geen termijnbetalingen heb ik me maar weer aangemeld bij Nuon.Daarna had ik binnen twee weken een rekening met boete van een incassoburo.Weer elke dag bellen,maar geen reaktie.Wel spontaan termijn incasso's.Ik heb nogmaals,maar nu aangetekend opgezegd (twee weken geleden) en ook daar nog geen enkele reaktie op.Ook ik betaal nu dubbel en als ook op de aangetekende brief niet wordt gereageerd,heb ik geen idee hoe ik daar vanaf kom.
Hebben soms nog meer mensen problemen met energiebedrijf.com.
Zoals u kunt lezen in onderstaande mail, ze komen hun afspraken niet na en zijn telefonisch of per mail moeilijk te bereieken.
Wil graag van het contact af, maar hoe, en de defintieve afrekening over 2003 komt ook maar niet.
Wie kan mij helpen om dit op te lissen????
Hieronder staan een aantal mails die naar engeriebedrijf.com zijn gestuurd!!
Geachte heer Klijmij,
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u antwoorden dat er diverse redenen zijn waarom de eindejaarsafrekeningen nog niet verstuurd zijn.
- Als de periode tussen de start van de levering bij Energiebedrijf.com en de datum waarop de meterstand is opgenomen korter is dan 3 maanden, sturen we geen tussentijdse afrekening. De afrekening komt dan na de volgende meteropname en geldt dan natuurlijk voor een iets langere periode.
- In 2003 zijn zowel de heffingskorting als ook de REB voor groene stroom tot twee maal toe gewijzigd door de overheid; gevolg hiervan is onder andere dat er vertraging is ontstaan in het verwerken van de jaarlijkse afrekeningen.
Wij werken er hard aan om deze zo spoedig mogelijk te versturen.
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Energiebedrijf.com
Marcel van Bommel
Klantenservice Consumenten
Dit e-mailbericht is persoonlijk en vertrouwelijk en alleen bestemd voor de geadresseerde. Wanneer u niet de geadresseerde bent en dit per ongeluk heeft ontvangen verzoeken wij u de afzender onmiddellijk te informeren en het bericht en eventuele bijlagen te verwijderen zonder het bericht te kopieren, door te sturen, te openbaren of op enige andere wijze te gebruiken.
TRACKING NUMBER: A00000161254-00001294929
-----Original Message-----
From: [email protected]
Sent: 23 Mar 04 18:43:19
To: [email protected]
Cc:
Subject: RE: opmerking over brief Klantnummer 1136677 (KMM16113V25829L0KM)
Graag wil ik toch eindelijk antwoord hebben op onderstaande mails.
Met vriendelijke groet,
Anton Klijmij
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: [email protected] [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 22 maart 2004 19:48
Aan: [email protected]
Onderwerp: RE: opmerking over brief Klantnummer 1136677
(KMM16113V25829L0KM)
Hartelijk dank voor uw reactie naar de klantenservice van Energiebedrijf.com. Tot onze grote spijt moeten wij u helaas berichten dat wij door een technische storing niet in staat zijn geweest uw e-mail te beantwoorden. Onze welgemeende excuses daarvoor.
Uiteraard willen wij als klantenservice van Energiebedrijf.com u graag goed en snel behulpzaam zijn. Daarom verzoeken wij u vriendelijk, indien uw vraag of opmerking nog actueel is, deze nogmaals aan ons kenbaar te maken middels een reply op deze e-mail. Wij zullen uw e-mail dan binnen 3 werkdagen beantwoorden.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak . Wij gaan er vanuit u verder tot volle tevredenheid van dienst te kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Energiebedrijf.com
Dit e-mailbericht is persoonlijk en vertrouwelijk en alleen bestemd voor de geadresseerde. Wanneer u niet de geadresseerde bent en dit per ongeluk heeft ontvangen verzoeken wij u de afzender onmiddellijk te informeren en het bericht en eventuele bijlagen te verwijderen zonder het bericht te kopieren, door te sturen, te openbaren of op enige andere wijze te gebruiken.
TRACKING NUMBER: A00000161254-00001149794
Sent: 25 Feb 04 20:00:22
Cc:
Subject: RE: opmerking over brief Klantnummer 1136677
(KMM16113V25829L0KM)
L.S.,
Graag uw reactie op onderstaande mail, graag binnen 2 werkdagen!!
Met vriendelijke groeten
Anton Klijmij
Van: [email protected] [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 6 januari 2004 16:14
Aan: [email protected]
(KMM16113V25829L0KM)
Geachte heer Klijmij,
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u antwoorden dat u binnenkort de jaarafrekening van ons kunt verwachten.
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Energiebedrijf.com
Joyce Crompvoets
Klantenservice Consumenten
TRACKING NUMBER: A00000161254-00000730389
Sent: 15 Dec 03 20:53:29
Cc:
Subject: RE: opmerking over brief Klantnummer 1136677
(KMM16113V25829L0KM)
Geachte Annelies Eenhoorn,
Zoals u kunt zien betaal ik alleen voorschotbedragen, maar een definitieve afrekening heb ik nog steeds niet van u ontvangen. Graag ontvang ik binnen 14 dagen een jaarafrekening van u per mail en per post.
Hopende u hiermede voldoende te hebben ingelicht,
Verblijf ik met vriendelijke groet,
Anton Klijmij
Van: Customer Service Energiebedrijf.com [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 26 mei 2003 9:58
Aan: Anton Klijmij
(KMM16113V25829L0KM)
Geachte heer Klijmij,
Hartelijk dank voor uw bericht. Hierop kunnen we u het volgende laten
weten.
Wij zullen gaan uitzoeken wat er is gebeurd in verband met de verhoging van uw voorschotbedrag. Tevens zullen wij uw verbruiksgegevens weer instellen op 1400 KWh per jaar en uw voorschotbedrag aanpassen naar het afgesproken bedrag van EUR 5.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Customer Service Energiebedrijf.com
Annelies Eenhoorn
N.B. Indien u wilt reageren op dit bericht, verzoeken wij u vriendelijk
dit middels 'reply' te doen.
Original Message Follows:
-------------------------
Geachte heer de Heus,
Op 29 november 2002 heb ik de bevestiging gehad van uw bedrijf om
energie via energiebedrijf.com te laten gaan.
In deze brief staat dat mijn verbruik 1400 kwh per jaar is en dat ik ?
5,00 voorschot ga betalen per maand. Ben ik mee accoord gegaan. Tot mijn verbazing krijg ik op 6 mei jl. een nieuw termijn bedrag van ?
6,-- terwijl mijn verbruik is gestegen naar 2138 kwh per jaar. Al jaren zit ik op het verbruik van rond 1400 kwh per jaar. Op 9 mei gebeld naar het call-centre, gaven toe dat er een fout was
gemaakt en ik zou hiervan een bevestiging krijgen per mail. Tot op heden heb ik geen mail ontvangen van deze afdeling. Wilt u er voor zorgdragen dat het juiste maand bedrag wordt
afgeschreven ? 5,-- per maand.
Graag binnen 7 na deze mail schriftelijk bericht.
met vriendelijke groeten,
Anton Klijmij
Ik heb ook spijt dat ik ben overgegaan van Eneco naar Energiebedrijf.com. Vanaf het begin had ik problemen met de camera. De eerste camera deed niets. Hiervoor heb ik een nieuwe camera gekregen. Van deze kon ik de foto's niet weergegeven krijgen op mijn computer. Na bij een computerexpert te zijn geweest (weer kosten) bleek het aan de camera te liggen. Camera op eigen kosten geretourneerd voor reparatie. Na reparatie deed hij nog precies hetzelfde. Uiteindelijk heb ik de camera op hun advies teruggestuurd en zou ik daarvoor in de plaats het geld krijgen 125 euro. Over de kosten die ik gemaakt heb nog maar niet te spreken. Tot nog toe loop ik tegen gigantische muren op. Post die ik naar de Postbank (via wie ik aan Energiebdrijf.com ben gekomen) stuur, wordt doorgstuurd naar Energie.com. Ik heb gezegd dat ik daar geen reactie op krijg, maar het wordt toch steeds weer doorgeschoven. Nu heb ik geen camera meer en geen geld. Wel zit ik 2 jaar vast aan Energiebedrijf.com. Ik ben het zat en verwacht ook niet het geld nog ooit te krijgen. Kan iemand mij adviseren wat ik verder nog zou kunenn doen? Al zou het alleen maar zijn om te voorkomen dat nog meer mensen de dupe worden van dit bedrijf.
Energiebedrijf.com is een crimineel slecht bedrijf. E-mails worden pas na een maand beantwoord. Al verschillende malen is mij de afrekening over 2003 beloofd, maar ik krijg 'm niet. Let op: via energiebedrijf.com krijg je ook je Heffingskorting terug. Dit is circa EUR 190 per jaar. Veel mensen weten niet wat deze korting inhoudt: het is het bedrag dat je terugkrijgt van de Overheid over je betaalde ecotax. Bijna niemand (ik ook niet) kan je uitleggen hoe je energierekening is opgebouwd, zo ingewikkeld is het geworden.
Als je niet teveel stroom verbruikt (1persoons huishouden) moet je geld terugkrijgen van Energiebedrijf.com over 2003 ipv dat je ze moet betalen.
Zie ook www.greenprices.nl waar je de leveringsdetails kunt nakijken van EB.com.
Inmiddels heb ik ten onrechte al een dreigbrief gekregen van Intrum Justitia in opdracht van EB.com. Ik heb EB.com schriftelijk in gebreke gesteld en storneer nu maandelijks alle maandincasso's totdat ik de eindafrekening heb ontvangen.
Als je niet teveel stroom verbruikt (1persoons huishouden) moet je geld terugkrijgen van Energiebedrijf.com over 2003 ipv dat je ze moet betalen.
Zie ook www.greenprices.nl waar je de leveringsdetails kunt nakijken van EB.com.
Inmiddels heb ik ten onrechte al een dreigbrief gekregen van Intrum Justitia in opdracht van EB.com. Ik heb EB.com schriftelijk in gebreke gesteld en storneer nu maandelijks alle maandincasso's totdat ik de eindafrekening heb ontvangen.
Ook ik heb al bijna een jaar problemen met energiebedrijf.com. Ik ben misleid met het termijn bedrag p.m. Dat bleek ineens meer dan verdrievoudigd te zijn. Op emails, brieven en telefoontjes werd niet gereageerd. Iedere maand liet ik het geincasseerde bedrag storneren door mijn bank, toen kwamen de herinneringen en daarna het incasso-bureau Intrum Justitia uit Den Haag en over dat bureau zal ik maar niets zeggen alleen dat dit nog beroerder tewerk gaat. Ik heb een rode kaart gestuurd, waarmee ik mijn automatischeincasso introk, maar men bleef geld van mijn rekening halen, nu heb ik dat door mijn bank laten blokkeren en kunnen zij niet meer aan mijn geld komen. Ik heb nu Bureau voor Rechtshulp ingeschakeld en er is nu een brief van mijn advocaat onderweg naar Intrum Justitia. Ook bij mij is de swits nooit gedaan en blijk ik al een jaar stroom te ontvangen van Nuon en daar ook voor betaal. Ondanks aangetekende brieven en bewijzen en telefoontjes naar het incassobureau blijven ze mij acceptgiro''s sturen met bedragen waar je niet goed van wordt. Ik heb intussen een ordner vol met papieren over deze toestand en ik raad iedereen aan, bewaar alles.