LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto gekocht, verkoper niet gedaan wat belooft.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
GarField000

Auto gekocht, verkoper niet gedaan wat belooft.

Ongelezen bericht door GarField000 »

Hallo,

Ik ben een tijd geleden op zoek gegaan naar een Opel Corsa uit 2001/2002.
Na heel veel bezichtigingen en proefritjes had ik er 1 gevonden die van buiten er goed uit zag, niet al te veel kilometers. Afspraak gemaakt voor een proefrit.
Na de proefrit aangegeven dat er een rammel in zat bij het maken van een scherpe bocht. Hij krijgt een nieuwe APK, en de banden hadden niet veel profiel
Afgesproken dat hij een APK zou geven, rammeltje zou oplossen, plus andere banden (niet nieuw).

Paar dagen erna nog een mail gestuurd want ik had een slecht gevoel over die rammel (homokineet, lagers oid.). Maar ook in de mail heeft hij gereageerd dat hij het rammeltje op zou lossen.

Deze week de auto opgehaald, rest betaald en ben naar huis gereden. Er vanuit gaande dat alles opgelost zou zijn ben ik naar huis gereden. Echter thuis bij het parkeren hoorde ik de rammel weer ... deze was dus NIET opgelost.

Hoe kan ik het nu het beste handelen, doen of zeggen?
Ik heb hem reeds een mail gestuurd dat de rammel er nog op zat, en dat hij deze zou oplossen ..... aangezien dit niet gebeurd is ..... hoe gaan we dit oplossen.
Nog geen bericht van hem gehad ... maandag wil ik bellen .... maar ik wil graag eerst weten wat mijn rechten zijn en wat ik eventueel juridisch gezien moet doen.

Wie kan me dit vertellen?

Groetjes

sjoegel

Re: Auto gekocht, verkoper niet gedaan wat belooft.

Ongelezen bericht door sjoegel »

Heb je garantie afgesproken ?

GarField000

Nee geen garantie.
Dus 'nieuwe' dingen heb ik geen garantie op.
Maar dit is iets wat we vooraf hadden afgesproken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... Dan zal die APK waarschijnlijk ook een wassen neus zijn.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Deze week de auto opgehaald, rest betaald en ben naar huis gereden. Er vanuit gaande dat alles opgelost zou zijn ben ik naar huis gereden. Echter thuis bij het parkeren hoorde ik de rammel weer ... deze was dus NIET opgelost.
Dan geen proefrit gemaakt, om te controleren of ook daadwerkelijk de "rammel" weg was, voor je de rest betaalde?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

snuffel1 schreef:Juridisch kunt u weinig tenzij u op papier hebt dat de rammel verholpen zou worden. Het meest handige, niet bellen of mailen maar teruggaan naar de verkoper. Het probleem voor leggen en vragen om een oplossing. Blijf netjes, ga niet eisen dat het gratis hersteld moet worden maar vraag om een oplossing waar u beide mee kunt leven.
Ik denk dat dit het beste advies is dat je kunt geven in zo'n situatie.

GarField000

Ten eerste. Nee ik heb dus geen 2e proefrit gemaakt. Inderdaad had ik dit moeten doen.

Op de aankoopbon staat alleen dat er een nieuwe apk op zou komen en nieuwe banden.

Ik heb wel in de mail dat hij het rammeltje zou repareren. Tikje in zijn woorden.
Ik had gemaild dat ik er geen goed gevoel bij had, en hij heeft in de mail verzekerd dat het opgelost zou worden.

Even er heen gaan is wat lastig aangezien de auto uit alkmaar komt, en ik woon in de buurt van Utrecht.

Maar ook mondelinge afspraken zijn rechtsgeldig toch?

Maar ik ga maandag bellen en vragen hoe we dit op een goede manier kunnen oplossen.
En ik blijf altijd vriendelijk :)

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Bel hem op en zeg dat je langs komt. Dat verhoogt de urgentie wat voor hem om het op te lossen.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Mijn auto rammelt ook. Dat doet 'ie al sinds ik 'm heb, maar er zijn vele beurten en keuringen voorbij gegaan zonder dat ik er opmerkingen over heb gehoord. Waarschijnlijk heeft het te maken met ophangingsrubbers. Ook is het dashboard er uit geweest voor de vervanging van mijn kachelradiateur. Sindsdien produceert het dashboard ook rammels.

Wat ik wil zeggen: duiden de rammels op een probleem? Dat zou een ANWB-keuring of keuring door uw eigen garage kunnen uitwijzen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

GarField000 schreef: Even er heen gaan is wat lastig aangezien de auto uit alkmaar komt, en ik woon in de buurt van Utrecht.
Als je het echt een probleem vind dan zou ik toch dat uurtje rijden even investeren. Het is ook weer niet het einde van de wereld.

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Rammel kan net zo goed een los schot in de uitlaat demper zijn.

Gesloten