LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eindafrekening2003&voorschot2004

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Paul P.A.

eindafrekening2003&voorschot2004

Ongelezen bericht door Paul P.A. »

:?:
Ik kreeg de eindafrekening voor 2003 en moet wat bijbetalen. Het jaarverbruik was ca 4500KWh. Ik heb een dag en dal stroommeting waarbij het dalstroomverbruik aanmerkelijk hoger is dan het dagstroomverbruik. Voor 2004 wordt de maandelijkse vooruitbetaling gebaseerd op een verbruik van ca. 6200KWh per jaar(?) en bovendien een dagstroomverbruik dat HOGER ligt dan het dalstroomverbruik.
Ik geruik groene stroom. Ik heb ESSENT gevraagd op welke manier men het geschat jaarverbruik voor 2004 vastgesteld heeft. Daar kan men geen antwoord op geven.
Ik ben niet de enige met dit soort klachten. Ik heb van anderen zelfde infomatie gekregen. Het lijkt erop dat ESSENT op deze wijze investeringsgelden probeert te innen voor het netwerk. Bijstellen van de tarieven v.w.b. verbruik is mogelijk maar NIET voor gebruik netwerk.
Vr. Gr. Paul Verbraak

drs.M.J.Rood

Re: eindafrekening2003&voorschot2004

Ongelezen bericht door drs.M.J.Rood »

Onlangs ontving ik over 2002/2003 een eindnota voor gasverbruik ad € 3.627,91. Een absurd hoog bedrag voor een 2 (65+) persoonshuishouding en totaal afwijkend van welk eerder bedrag dan ook. Als nieuw maandelijks voorschot wordt € 790,- in rekening gebracht. Of je een emmer leeggooit!
Ik ga dat aanvechten, maar ben nieuwsgierig, hoe Essent deze nota's gaat verifiëren. De telefonisch benaderde contactpersoon weigerde ies zwart op wit te zetten. Hij wenste uitsluitend telefonisch contact.

Gesloten