LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Beste mede trosradar leden,
Ondanks dat ik dit forum graag lees ( maar niet veel reageer) vraag ik mij toch af of het gedrag van de consument door dit soort forums en programma's niet helemaal doorslaat.
Dit vraag ik mij of door het volgende, in de winkel waar ik operationeel manager ben, kwam een family met een kapotte laptop, welke zij ongeveer 2 jaar geleden hadden gekocht(over garantie tijd) toen mijn collega dit vertelde en wel met verschillende welwillende opties kwam, begon de mevrouw volledig te schreeuwen en andere klanten lastig te vallen en te ronselen om vooral een klacht bij TrosRadar in te dienen, en dat wij er via trosradar meer van zouden horen!!!!!!!! na diverse bedreigingen. Op
Nu ben ik een voorstander van dit soort forums!!!!!!!!!!!!! maar heb af en toe toch het idee dat het doorslaat, of is dit een normale gang van zaken????
Ondanks dat ik dit forum graag lees ( maar niet veel reageer) vraag ik mij toch af of het gedrag van de consument door dit soort forums en programma's niet helemaal doorslaat.
Dit vraag ik mij of door het volgende, in de winkel waar ik operationeel manager ben, kwam een family met een kapotte laptop, welke zij ongeveer 2 jaar geleden hadden gekocht(over garantie tijd) toen mijn collega dit vertelde en wel met verschillende welwillende opties kwam, begon de mevrouw volledig te schreeuwen en andere klanten lastig te vallen en te ronselen om vooral een klacht bij TrosRadar in te dienen, en dat wij er via trosradar meer van zouden horen!!!!!!!! na diverse bedreigingen. Op
Nu ben ik een voorstander van dit soort forums!!!!!!!!!!!!! maar heb af en toe toch het idee dat het doorslaat, of is dit een normale gang van zaken????
Laatst gewijzigd door BUNA op 22 jan 2014 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Je hebt ook nog te maken met de wettelijke garantie. Als een laptop nog geen twee jaar oud is, en hij is niet door oorzaak van buitenaf kapot gegaan, dan was deze blijkbaar niet conform.
De klant heeft dan gewoon recht op kosteloos herstel.
Dat het winkeltje van ts zich blijkbaar verschuilt achter de fabrieksgarantie is triest en fout
De klant heeft dan gewoon recht op kosteloos herstel.
Dat het winkeltje van ts zich blijkbaar verschuilt achter de fabrieksgarantie is triest en fout
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Geachte Kokka,kokka schreef:Je hebt ook nog te maken met de wettelijke garantie. Als een laptop nog geen twee jaar oud is, en hij is niet door oorzaak van buitenaf kapot gegaan, dan was deze blijkbaar niet conform.
De klant heeft dan gewoon recht op kosteloos herstel.
Dat het winkeltje van ts zich blijkbaar verschuilt achter de fabrieksgarantie is triest en fout
Buiten het feit dat ik uw reactie met "winkeltje"denigrerend vind, en de beschuldiging dat wij ons ergens achter verschuilen, geef ik nadere uitleg. Wat ik van mijn medewerker begreep, is dat deze computer door eigen toedoen door klanten is beschadigt (intern) hebben wij aangeboden een nieuwe laptop aan te bieden, voor de helft van de aankoop prijs. Wat allerminst redelijk is aangezien, zij geen virus scan hadden geïnstalleerd en zij zelf ongecontroleerde software hadden gedownload, en daarnaast wast het scherm gebroken, en het iemand geprobeerd te laptop te openen, ondanks dat dit onder het eigen risico valt, hadden wij als coullance deze optie aangeboden
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Ik heb geen winkel of bedrijf maar ik deel uw bezorgdheid wel degelijk. Zie hier vaak dingen voorbij komen die volslagen doorgeslagen zijn.BUNA schreef: Ondanks dat ik dit forum graag lees ( maar niet veel reager) vraag ik mij toch af of het gedrag van de consument door dit soort forums en programma's niet helemaal doorslaat.
Gelukkig zitten er op het Radar forum genoeg kritische consumenten die niet altijd meteen met alle wolven meehuilen dus niet iedereen krijgt direct zomaar gelijk hier, integendeel zelfs....begon de mevrouw volledig te schreeuwen en andere klanten lastig te vallen en te ronselen om vooral een klacht bij TrosRadar in te dienen, en dat wij er via trosradar meer van zouden horen!!!!!!!! na diverse bedreigingen.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
@Bruna,
Als je dit hele verhaal in je openingspost had vermeld, was het een heel ander verhaal geweest.
nu je kritische berichten tegen krijgt, komt er ineens een heel uitgebreid relaas over in welke staat de laptop terug werd gebracht.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat, met alles wat je hier opnoemt, uw bedrijf/winkel nog heeft aangeboden om tegen de helft van de kosten ook maar iets te herstellen.
Het is inderdaad waar dat een heleboel mensen te pas en te onpas roepen dat ze allerlei rechten hebben en bij het geringste gevoel van onrecht bedrijven aan de schandpaal proberen te nagelen, maar aan de andere kant zijn er nog steeds een heleboel bedrijven die zich maar blijven verschuilen achter de fabrikant of importeur.
Als je dit hele verhaal in je openingspost had vermeld, was het een heel ander verhaal geweest.
nu je kritische berichten tegen krijgt, komt er ineens een heel uitgebreid relaas over in welke staat de laptop terug werd gebracht.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat, met alles wat je hier opnoemt, uw bedrijf/winkel nog heeft aangeboden om tegen de helft van de kosten ook maar iets te herstellen.
Het is inderdaad waar dat een heleboel mensen te pas en te onpas roepen dat ze allerlei rechten hebben en bij het geringste gevoel van onrecht bedrijven aan de schandpaal proberen te nagelen, maar aan de andere kant zijn er nog steeds een heleboel bedrijven die zich maar blijven verschuilen achter de fabrikant of importeur.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Je hebt gelijk. Het feit alleen al men het in veel adviezen i.p.v. "vragen" het meteen over "eisen" heeft zegt genoeg denk ik. De typisch Nederlandse "assertiviteit" (ik zet het bewust tussen aanhalingstekens, want wat vaak assertiviteit wordt genoemd is eerder agressiviteit) is hier mede debet aan.BUNA schreef: Nu ben ik een voorstander van dit soort forums!!!!!!!!!!!!! maar heb af en toe toch het idee dat het doorslaat, of is dit een normale gang van zaken????
Maar wellicht zijn veel mensen tegenwoordig van het slag "zoals de waard is..." en er dus vanuit gaan dat een ander net zo asociaal is als zijzelf.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat welke elektronica winkel dan ook, aanbiedt om korting te geven op een reparatie als een klant terugkomt met een laptop met een gebroken scherm en sporen van opening van het apparaat.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jan 2014 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Conclusie: dit forum kan offline, alle klachten zijn in principe onterecht. De verkopende partij heeft altijd gelijk en wat hier komt zijn mensen die zeuren.snuffel1 schreef:Ik kan me best voorstellen waarom Ts dit topic is gestart. Klanten speuren eerst forums na als een apparaat is gaan hemelen. Lezen iets over wettelijke garantie en "levensduur" vaak met een verwijzing naar consuwijzer die onder de artikelen de tekst heeft staan dat aan het artikel geen rechten ontleent kunnen worden maar dat lezen ze niet. Voor ze naar de winkel gaan hebben ze al een heel verhaal ingestudeerd met een flink portie eigen waarheid, als ze in een winkel terecht nul op het rekest krijgen gaan ze steigeren en een boel stampij maken, dreigen ze met consumenten programma's en de rechter. De winkelier wil vooral rust in de tent en probeert alsnog een compromis te sluiten, helaas is de klant al zo overtuigd van zijn "recht" dat er geen compromis te sluiten valt. Onverrichte zake keert de klant huiswaarts een begint op forums zoals deze een hetze tegen de winkelier.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Denk dat u hier bedoelt: dat alleszins redelijk is, wat het overigens ook is!hebben wij aangeboden een nieuwe laptop aan te bieden, voor de helft van de aankoop prijs. Wat allerminst redelijk is...
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Josephien12 schreef: Conclusie: dit forum kan offline, alle klachten zijn in principe onterecht. De verkopende partij heeft altijd gelijk en wat hier komt zijn mensen die zeuren.
Nee hoor, niet alles wat hier of ergens anders op internet staat is waar. Waar de ene tevreden over een winkel is , zal de ander er nooit meer komen.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
"We denken" is niet helemaal waar: voldoende consumenten begrijpen dat, als er iets vervangen/vernieuwd word in de garantieperiode, de 'oude' aankoopdatum telt. Dus m.i. is de TS uiterst coulant voor wat hij aanbied. De meeste zaken kunnen niet eens zo gul zijn, al zouden ze willen.snuffel1 schreef:Dat zeg ik helemaal niet maar er moet een eind komen aan verkeerde voorlichting. Een garantie termijn van twee jaar is ook twee jaar. Bij vervanging van een product binnen die termijn gaat de garantie termijn niet opnieuw in. Dat zijn al twee voorwaarden die we niet snappen omdat we denken dat garantie wettelijk is vastgelegd. We denken verkeerd het is aan de fabrikant om de garantietermijn vast te stellen de meesten volgen de Europese richtlijn van twee jaar, na die twee jaar is het einde oefening. Soms is er na de termijn nog een coulance regeling mogelijk maar dat is een geste van de fabrikant of winkelier.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Beste forumleden,
Als eerste wil ik ieder bedanken, die begrijpen waarom ik dit topic heb geopend, en mij hierin steunen:-):-) heel erg bedankt.
Voor degene die zeer critisch zijn en denken, om mij (dus winkel) nog iets in te schoenen te schijven het volgende. Als eerste heb in tweede instantie meer gegevens geven (omdat dit kennelijk nodig is voor sommigen) Daarnaast vind ik het erg jammer dat iemand het in twijfel trekt, wij als winkel hebben af en toe wat ruimte om coulance toe te passen, en hebben ook geordeeld, dat wij dat in deze zaak redelijk vonden ( welke reden wil ik graag in het midden laten) Helaas dacht de klant er dus geheel anders over en vonden het nodig om volledig uit het dak te gaan en verschillende bedreigingen en scheldpartijen los te laten. Mijn medewerkster welke hun in eerste instantie had geholpen is hier van nog steeds ontdaan en behoorlijk geschrokken, vooral doordat zij zeer schandalig is aangevallen op het feit dat zij een hoofddoek draagt, op haar geloof en op het door de consument vermeende afkomst van mijn collega:-(:-(
Daarom heb ik mijn verhaal hier ook geplaats, vooral omdat er meerdere malen TrosRadar en consumenten rechten bij werden gehaald.
Daarnaast wil ik toch nog even melden dat ik mijn medewerkers blijf stimuleren om toch indien mogelijk te kijken of er een middenweg oplossing mogelijk is, als een apparaat net iets boven de garantie termijn kapot gaat, natuurlijk gaat dit niet altijd lukken, maar wij blijven ons best doen, om beiden kanten te vreden te houden:-):-)
Als eerste wil ik ieder bedanken, die begrijpen waarom ik dit topic heb geopend, en mij hierin steunen:-):-) heel erg bedankt.
Voor degene die zeer critisch zijn en denken, om mij (dus winkel) nog iets in te schoenen te schijven het volgende. Als eerste heb in tweede instantie meer gegevens geven (omdat dit kennelijk nodig is voor sommigen) Daarnaast vind ik het erg jammer dat iemand het in twijfel trekt, wij als winkel hebben af en toe wat ruimte om coulance toe te passen, en hebben ook geordeeld, dat wij dat in deze zaak redelijk vonden ( welke reden wil ik graag in het midden laten) Helaas dacht de klant er dus geheel anders over en vonden het nodig om volledig uit het dak te gaan en verschillende bedreigingen en scheldpartijen los te laten. Mijn medewerkster welke hun in eerste instantie had geholpen is hier van nog steeds ontdaan en behoorlijk geschrokken, vooral doordat zij zeer schandalig is aangevallen op het feit dat zij een hoofddoek draagt, op haar geloof en op het door de consument vermeende afkomst van mijn collega:-(:-(
Daarom heb ik mijn verhaal hier ook geplaats, vooral omdat er meerdere malen TrosRadar en consumenten rechten bij werden gehaald.
Daarnaast wil ik toch nog even melden dat ik mijn medewerkers blijf stimuleren om toch indien mogelijk te kijken of er een middenweg oplossing mogelijk is, als een apparaat net iets boven de garantie termijn kapot gaat, natuurlijk gaat dit niet altijd lukken, maar wij blijven ons best doen, om beiden kanten te vreden te houden:-):-)
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Bij bedreigingen altijd de politie bellen. Simpel je hebt je te gedragen in een winkel.Helaas dacht de klant er dus geheel anders over en vonden het nodig om volledig uit het dak te gaan en verschillende bedreigingen en scheldpartijen los te laten. Mijn medewerkster welke hun in eerste instantie had geholpen is hier van nog steeds ontdaan en behoorlijk geschrokken, vooral doordat zij zeer schandalig is aangevallen op het feit dat zij een hoofddoek draagt, op haar geloof en op het door de consument vermeende afkomst van mijn collega:-(:-(
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
ik was inderdaad kritisch, maar ik begrijp (nu)wel waarom je het verhaal zoals hierboven vermeld op het forum zet. Ik ben als consument altijd (min of meer) op de hoogte van mijn rechten, maar ik vind wel dat iedereen zich gewoon fatsoenlijk hoort te gedragen. Ik ben het met Ciske eens dat je bedreigingen niet hoeft te pikken, zeker niet als dat ten koste gaat van je personeel.BUNA schreef:Beste forumleden,
Als eerste wil ik ieder bedanken, die begrijpen waarom ik dit topic heb geopend, en mij hierin steunen:-):-) heel erg bedankt.
Voor degene die zeer critisch zijn en denken, om mij (dus winkel) nog iets in te schoenen te schijven het volgende. Als eerste heb in tweede instantie meer gegevens geven (omdat dit kennelijk nodig is voor sommigen) Daarnaast vind ik het erg jammer dat iemand het in twijfel trekt, wij als winkel hebben af en toe wat ruimte om coulance toe te passen, en hebben ook geordeeld, dat wij dat in deze zaak redelijk vonden ( welke reden wil ik graag in het midden laten) Helaas dacht de klant er dus geheel anders over en vonden het nodig om volledig uit het dak te gaan en verschillende bedreigingen en scheldpartijen los te laten. Mijn medewerkster welke hun in eerste instantie had geholpen is hier van nog steeds ontdaan en behoorlijk geschrokken, vooral doordat zij zeer schandalig is aangevallen op het feit dat zij een hoofddoek draagt, op haar geloof en op het door de consument vermeende afkomst van mijn collega:-(:-(
Daarom heb ik mijn verhaal hier ook geplaats, vooral omdat er meerdere malen TrosRadar en consumenten rechten bij werden gehaald.
Daarnaast wil ik toch nog even melden dat ik mijn medewerkers blijf stimuleren om toch indien mogelijk te kijken of er een middenweg oplossing mogelijk is, als een apparaat net iets boven de garantie termijn kapot gaat, natuurlijk gaat dit niet altijd lukken, maar wij blijven ons best doen, om beiden kanten te vreden te houden:-):-)
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Dank jullie wel!!!!!!! Ja we gaan hier zeker werk van maken, op advies van mij hebben wij als management team besloten om niet alleen aangifte te doen bij de politie wegens het dreigen met zeer ernstig geweld met mogelijke dood tot gevolg maar eveneens naar het ADB, te gaan. Omdat wat er gezegd is over het geloof, de vermeende cultuur en hoofddoek, wij zeer ernstig vinden ( om niet te zeggen walgelijk) en zeer hoog opnemen, naast al het andere waarmee gedreigd is. Ook al zijn wij er ons van bewust dat aangifte volstaat, is het van belang voor het welzijn en gemoedsrust van onze collega, dat wij beiden stappen ondernemen
Ook al hadden wij dit absoluut niet gewild, wij hebben ook onze grenzen.
Ook al hadden wij dit absoluut niet gewild, wij hebben ook onze grenzen.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Ik denk dat U er erg goed aan gedaan heeft om deze stappen te ondernemen. Daarmee laat u aan het personeelslid zien dat U haar volledig steunt. Misschien nog een idee om deze " klant" een winkelverbod op te leggen wegens deze ernstige misdragingen. U kunt dit het beste schriftelijk met een kort en bondig briefje aan de " klant" laten weten, en een kopie van de brief ter informatie aan de politie geven. Vermeld in de brief dat U een kopie van de brief aan de politie heeft overhandigt. Zo hoeft uw personeelslid er niet bang voor te zijn weer met dezelfde klant geconfronteerd te worden. Succes!
-
- Berichten: 32341
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Hier even een bericht van een 'tegengasser':
Wat je openingspost betreft, het klopt wel dat er nogal wat topics worden geopend waar nogal wat op af te dingen is. Ik heb al een aantal malen eerder geschreven: 80% van de topicstarters heeft geen probleem met een bedrijf, maar met zichzelf. Eigenlijk kun je zeggen dat ze zelf het probleem zijn.
Wat je collega betreft: als ik eerlijk mag zijn had ik die aangifte al lang gedaan. Moet ik er wel bij zeggen dat ik natuurlijk niet op de hoogte ben van de besluitvormingsprocessen in jullie toko. Is er geen draaiboek voor dit soort situaties?
Verder kun je je collega alleen maar alle steun geven die ze nodig heeft, en dat heeft ze nodig, als ik het zo lees. Nog niet eens door de aangifte, al zal dat bijzonder helpen, maar vooral, als het even niet gaat, niets zeggen, gewoon een arm (van een vrouwelijke collega) om haar heen. Er zijn. Even een momentje rust geven om de emoties te laten zakken. Dat helpt vaak meer dan wat dan ook.
Ik wens jullie veel sterkte.
Wat je openingspost betreft, het klopt wel dat er nogal wat topics worden geopend waar nogal wat op af te dingen is. Ik heb al een aantal malen eerder geschreven: 80% van de topicstarters heeft geen probleem met een bedrijf, maar met zichzelf. Eigenlijk kun je zeggen dat ze zelf het probleem zijn.
Wat je collega betreft: als ik eerlijk mag zijn had ik die aangifte al lang gedaan. Moet ik er wel bij zeggen dat ik natuurlijk niet op de hoogte ben van de besluitvormingsprocessen in jullie toko. Is er geen draaiboek voor dit soort situaties?
Verder kun je je collega alleen maar alle steun geven die ze nodig heeft, en dat heeft ze nodig, als ik het zo lees. Nog niet eens door de aangifte, al zal dat bijzonder helpen, maar vooral, als het even niet gaat, niets zeggen, gewoon een arm (van een vrouwelijke collega) om haar heen. Er zijn. Even een momentje rust geven om de emoties te laten zakken. Dat helpt vaak meer dan wat dan ook.
Ik wens jullie veel sterkte.
-
- Berichten: 32341
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Jij slaat weer eens door naar de andere kant...Josephien12 schreef:Conclusie: dit forum kan offline, alle klachten zijn in principe onterecht. De verkopende partij heeft altijd gelijk en wat hier komt zijn mensen die zeuren.snuffel1 schreef:Ik kan me best voorstellen waarom Ts dit topic is gestart. Klanten speuren eerst forums na als een apparaat is gaan hemelen. Lezen iets over wettelijke garantie en "levensduur" vaak met een verwijzing naar consuwijzer die onder de artikelen de tekst heeft staan dat aan het artikel geen rechten ontleent kunnen worden maar dat lezen ze niet. Voor ze naar de winkel gaan hebben ze al een heel verhaal ingestudeerd met een flink portie eigen waarheid, als ze in een winkel terecht nul op het rekest krijgen gaan ze steigeren en een boel stampij maken, dreigen ze met consumenten programma's en de rechter. De winkelier wil vooral rust in de tent en probeert alsnog een compromis te sluiten, helaas is de klant al zo overtuigd van zijn "recht" dat er geen compromis te sluiten valt. Onverrichte zake keert de klant huiswaarts een begint op forums zoals deze een hetze tegen de winkelier.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Consumenten worden mondiger. Dat is op zichzelf een goede trend. Je hebt in iedere groep altijd wel een paar rotte appels zitten.BUNA schreef:Ondanks dat ik dit forum graag lees ( maar niet veel reageer) vraag ik mij toch af of het gedrag van de consument door dit soort forums en programma's niet helemaal doorslaat.
Vanwaar de beperking tot twee jaar?kokka schreef:Als een laptop nog geen twee jaar oud is, en hij is niet door oorzaak van buitenaf kapot gegaan, dan was deze blijkbaar niet conform.
Als tussen de waarschijnlijke oorzaken er niet eentje tussen zit die voor rekening van de koper komt dan is het product non-conform.
Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar
Dat is vrij ernstig. Zeker niet normaal.BUNA schreef:Dank jullie wel!!!!!!! Ja we gaan hier zeker werk van maken, op advies van mij hebben wij als management team besloten om niet alleen aangifte te doen bij de politie wegens het dreigen met zeer ernstig geweld met mogelijke dood tot gevolg maar eveneens naar het ADB, te gaan.