XS4ALL contractverlenging 1 jaar ZONDER toestemming
Geplaatst: 22 jan 2014 20:17
Enige tijd geleden ben ik door een xs4all medewerkster benaderd of ik geïnteresseerd was in een upgrade van mijn oude 4mb Internet GO abonnement. Ik zou dan een 8 mbit basis verbinding krijgen.
Ik heb expliciet gevraagd of dit gevolgen heeft voor de loopduur van mijn abonnement, dit heb ik nadrukkelijk gevraagd omdat ik in januari 2013 ook al een verlenging heb moeten doen om een nieuwe modem te ontvangen, mijn oude modem zou niet meer goed functioneren waardoor ik veel storingen had. Ik ben al zeker 10 jaar klant en heb deze 1 jaar verlenging tegen mijn principes in geaccepteerd. Na ruim 10 jaar dezelfde internet provider vond ik dit niet zo fijn. dezelfde reden waarom ik dus niet weer een verlenging wilde, De medewerkster heeft mij gemeld (bij navraag bij een collega) dat het contract niet met een jaar verlengt zou worden, wel vertelde ze mij dat ik na een jaar wel de prijs voor het basis abonnement moest gaan betalen. Ik kon mij daar prima in vinden. (Ik dacht nog dat het een kadootje was voor mij als trouwe klant)
Ik zou nog een bevestiging per brief ontvangen. Ik heb de brief nooit ontvangen, wel heb ik sinds die tijd veel storing gehad aan mijn internet verbinding en heb daarom contact met de xs4all medewerkers gehad. Tijdens deze gesprekken werd mij duidelijk dat er aan mijn telefoonlijn geen technische verbeteringen zijn doorgevoerd. En het dus niet mogelijk is om een flinke verbetering door te voeren, dit had ik ook al aan desbetreffende medewerkster doorgegeven waarop zij reageerde dat de techniek is verbeterd en een flinke verbetering te realiseren was op mijn adres. Door de storingen die ik sindsdien heb kwam ik erachter dat er inderdaad geen technische verbeteringen aan de infrastructuur is gerealiseerd en een hoge snelheid gewoon niet mogelijk is. Dit is door zowel de technische medewerkers van xs4all en een monteur van de KPN bevestigd. Ik zit gewoon te ver van de centrale af. ca 3,5 km. Ik heb dit zelfs aan de medewerkster doorgegeven maar zij was er van overtuigd dat het mogelijk was. Ik kwam er tevens achter dat mijn contract met xs4all wel degelijk met een jaar is verlengd tegen de afspraken in.
Nu na vele telefoongesprekken met de technische dienst en een bezoek van de KPN is mijn lijn weer redelijk stabiel maar is de snelheid teruggelopen naar 4,7 mbit voor alle wijzigingen was dat 4,3 mbit.
Ik was heel lang een tevreden gebruiker van xs4all, maar helaas nu niet meer, ik heb ook kontact gehad met de klachten service, maar helaas kunnen of willen zij niets voor mij doen en zegt men mij dat de medewerkster van xs4all het mij verteld moest hebben, kortom ik wordt dus niet geloofd. Na al die jaren. Nu zit ik met een jaar contract en een minimale snelheidswinst ik ben er dus niet op vooruitgegaan maar zit wel een jaar lang aan deze provider vast! De reactie op mijn klacht en mijn opzegging was dat er een meetbare snelheidswinst is dus jammer dan.
Ik voel me behoorlijk belazerd door deze provider!
Marcel
Ik heb expliciet gevraagd of dit gevolgen heeft voor de loopduur van mijn abonnement, dit heb ik nadrukkelijk gevraagd omdat ik in januari 2013 ook al een verlenging heb moeten doen om een nieuwe modem te ontvangen, mijn oude modem zou niet meer goed functioneren waardoor ik veel storingen had. Ik ben al zeker 10 jaar klant en heb deze 1 jaar verlenging tegen mijn principes in geaccepteerd. Na ruim 10 jaar dezelfde internet provider vond ik dit niet zo fijn. dezelfde reden waarom ik dus niet weer een verlenging wilde, De medewerkster heeft mij gemeld (bij navraag bij een collega) dat het contract niet met een jaar verlengt zou worden, wel vertelde ze mij dat ik na een jaar wel de prijs voor het basis abonnement moest gaan betalen. Ik kon mij daar prima in vinden. (Ik dacht nog dat het een kadootje was voor mij als trouwe klant)
Ik zou nog een bevestiging per brief ontvangen. Ik heb de brief nooit ontvangen, wel heb ik sinds die tijd veel storing gehad aan mijn internet verbinding en heb daarom contact met de xs4all medewerkers gehad. Tijdens deze gesprekken werd mij duidelijk dat er aan mijn telefoonlijn geen technische verbeteringen zijn doorgevoerd. En het dus niet mogelijk is om een flinke verbetering door te voeren, dit had ik ook al aan desbetreffende medewerkster doorgegeven waarop zij reageerde dat de techniek is verbeterd en een flinke verbetering te realiseren was op mijn adres. Door de storingen die ik sindsdien heb kwam ik erachter dat er inderdaad geen technische verbeteringen aan de infrastructuur is gerealiseerd en een hoge snelheid gewoon niet mogelijk is. Dit is door zowel de technische medewerkers van xs4all en een monteur van de KPN bevestigd. Ik zit gewoon te ver van de centrale af. ca 3,5 km. Ik heb dit zelfs aan de medewerkster doorgegeven maar zij was er van overtuigd dat het mogelijk was. Ik kwam er tevens achter dat mijn contract met xs4all wel degelijk met een jaar is verlengd tegen de afspraken in.
Nu na vele telefoongesprekken met de technische dienst en een bezoek van de KPN is mijn lijn weer redelijk stabiel maar is de snelheid teruggelopen naar 4,7 mbit voor alle wijzigingen was dat 4,3 mbit.
Ik was heel lang een tevreden gebruiker van xs4all, maar helaas nu niet meer, ik heb ook kontact gehad met de klachten service, maar helaas kunnen of willen zij niets voor mij doen en zegt men mij dat de medewerkster van xs4all het mij verteld moest hebben, kortom ik wordt dus niet geloofd. Na al die jaren. Nu zit ik met een jaar contract en een minimale snelheidswinst ik ben er dus niet op vooruitgegaan maar zit wel een jaar lang aan deze provider vast! De reactie op mijn klacht en mijn opzegging was dat er een meetbare snelheidswinst is dus jammer dan.
Ik voel me behoorlijk belazerd door deze provider!
Marcel