NS bij-abonnement verlengen
Geplaatst: 22 jan 2014 21:57
Ik heb al jaren een NS-abonnement. En eens in de zoveel tijd gaat het mis. Met name op het moment dat het automatisch verlengd wordt. Zo ook dit jaar. Ik heb bij mijn NS-jaarkaart een bij-abonnement voor mijn partner. In december ontvang ik een brief dat mijn abonnement automatisch wordt verlengd maar dat ik het bij-abonnement moet verlengen voor 25/1/13 de verlengingsdatum van mijn contract. Vandaag log ik dus in op mijn ns.nl om dat te doen.
Nu blijkt dat ik het pas vanaf 24/2/14 kan laten ingaan. Ik had dus een maand voor het verlopen van mijn eigen abonnement dit bij-abonnement moeten verlengen. Maar dat staat dus niet in de communicatie van de NS. De klantenservice vindt het vervelend maar kan niets doen, ik moet maar een maand kaartjes kopen. Dat wordt dus een kostenpost van 400 euro ipv de 42 euro van het bij-abonnement. Ik kan niet verder geholpen worden en niet worden teruggebeld. Ze geven de klacht door en dan krijg ik een schriftelijke reactie. Duurt wel minimaal 5 werkdagen. Ik kan ook een brief schrijven en dan krijg ik binnen 2 weken antwoord.
Omdat de NS niet goed communiceert kan ik dus extra gaan betalen?
De klantenservice daar kan dus eigenlijk nooit iets voor je doen. (Toen ik vorig jaar een abonnement wilde omzetten, kreeg ik een advies mijn oude abonnement te eindigen en vervolgens de nieuwe aan te vragen. Dat bleek fout advies te zijn, waardoor ik 4 weken moest wachten om nieuwe te laten ingaan. Kon men ook niets meer aan doen. Foutje, ik draaide op voor de kosten). En dan is er ook nog iets met het FYRA-abonnement. Maar dat wordt een nieuw topic.
Nu blijkt dat ik het pas vanaf 24/2/14 kan laten ingaan. Ik had dus een maand voor het verlopen van mijn eigen abonnement dit bij-abonnement moeten verlengen. Maar dat staat dus niet in de communicatie van de NS. De klantenservice vindt het vervelend maar kan niets doen, ik moet maar een maand kaartjes kopen. Dat wordt dus een kostenpost van 400 euro ipv de 42 euro van het bij-abonnement. Ik kan niet verder geholpen worden en niet worden teruggebeld. Ze geven de klacht door en dan krijg ik een schriftelijke reactie. Duurt wel minimaal 5 werkdagen. Ik kan ook een brief schrijven en dan krijg ik binnen 2 weken antwoord.
Omdat de NS niet goed communiceert kan ik dus extra gaan betalen?
De klantenservice daar kan dus eigenlijk nooit iets voor je doen. (Toen ik vorig jaar een abonnement wilde omzetten, kreeg ik een advies mijn oude abonnement te eindigen en vervolgens de nieuwe aan te vragen. Dat bleek fout advies te zijn, waardoor ik 4 weken moest wachten om nieuwe te laten ingaan. Kon men ook niets meer aan doen. Foutje, ik draaide op voor de kosten). En dan is er ook nog iets met het FYRA-abonnement. Maar dat wordt een nieuw topic.