Dagkaart Blokker (Geldigheid)
Geplaatst: 24 jan 2014 12:36
Op 21 januari heb ik gereisd met de dagkaart van Blokker, Dalvrij Dagkaart genaamd, geldig van 16-01-14 tot 16-03-14.
Ik heb een boete gekregen in de intercity van Amsterdam zuid naar Zwolle omdat ik tijdens een spitsuur zou reizen. Volgens de conducteur moet je tijdens daluren inchecken en dat heb ik niet gedaan.
Volgens mijn eigen beleving heb ik wel degelijk tijdens daluren ingecheckt. Ik had de hele dag al gereisd en ik ben mijn reis begonnen om 12,23h, tijdens een daluur. Maar volgens de conducteur moet ik dat niet zo zien. Volgens hem gaat het om de tijdstip dat ik in de trein stapte van Amsterdam Zuid naar Zwolle. Dan vind ik de informatie op de kaart ambigue (of ik ben dom, ook goed).
Als ik met de trein reis dan zijn er veel mensen die met zo'n dagkaart reizen en het geeft altijd onduidelijkheid. Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die tegen hetzelfde aan zijn gelopen en hoe ze dat dan proberen op te lossen.
De treinkaart zelf kost 15,50, de boete die ik gekregen heb bedraagd 52,60. Een totale reis van 68,10. Ik vind dat een heel hoog bedrag. Ik mag wel bellen met de klantenservice van de NS. Afhankelijk van mijn onderhandelingsskills (tenminste, zo heb ik het begrepen) kan ik 35,- euro aan administratiekosten terug krijgen.
Ik heb een boete gekregen in de intercity van Amsterdam zuid naar Zwolle omdat ik tijdens een spitsuur zou reizen. Volgens de conducteur moet je tijdens daluren inchecken en dat heb ik niet gedaan.
Volgens mijn eigen beleving heb ik wel degelijk tijdens daluren ingecheckt. Ik had de hele dag al gereisd en ik ben mijn reis begonnen om 12,23h, tijdens een daluur. Maar volgens de conducteur moet ik dat niet zo zien. Volgens hem gaat het om de tijdstip dat ik in de trein stapte van Amsterdam Zuid naar Zwolle. Dan vind ik de informatie op de kaart ambigue (of ik ben dom, ook goed).
Als ik met de trein reis dan zijn er veel mensen die met zo'n dagkaart reizen en het geeft altijd onduidelijkheid. Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die tegen hetzelfde aan zijn gelopen en hoe ze dat dan proberen op te lossen.
De treinkaart zelf kost 15,50, de boete die ik gekregen heb bedraagd 52,60. Een totale reis van 68,10. Ik vind dat een heel hoog bedrag. Ik mag wel bellen met de klantenservice van de NS. Afhankelijk van mijn onderhandelingsskills (tenminste, zo heb ik het begrepen) kan ik 35,- euro aan administratiekosten terug krijgen.