Pagina 1 van 1

Aankoop laptop Medion

Geplaatst: 27 jan 2014 19:14
door Wietze Vos
Afgelopen Maart (04-03-2013) heb ik een laptop (MEDION® AKOYA P7815) twv € 699,00 besteld via de website van Medion.

De laptop is keurig binnen de aangegeven levertijd bezorgd. Na twee weken te hebben genoten van de laptop bleek de batterij kapot te zijn. Contact gezocht met Medion, De batterij en leverbon moesten word opgestuurd. In de mail ontving ik een verzendbewijs en zoals afgesproken is het opgestuurd. Twee weken later heb ik een nieuwe batterij ontvangen. Ik dacht goh! Goede service.

Nog geen 3 weken later begon mijn toetsenbord gek te doen, allemaal rare tekentjes bij het indrukken van de V en later andere letters. Weer contact gezocht, zelfde verhaal laptop opgestuurd twee weken later de laptop weer terug ontvangen. Zonder een uitleg erbij wat er precies aan de laptop gebeurt was, zelf de telefoon gepakt. Het Moederboard was vervangen.

Nog geen twee weken later, weer problemen met de laptop. Zomaar vastlopen blauw scherm en hij wilde niet meer opstarten. Ik weer gebeld met Medion, Ja meneer het kan zijn omdat u Windows 8.1 heeft geïnstalleerd (Bij onze drie andere laptops werken deze prima). Het advies was om terug te gaan naar 8.0 en geen nieuwe update's te installeren voor zowel de kleurenkaart als Windows. We hebben dit keurig zo gedaan, nog geen week later weer hetzelfde probleem.

Weer contact gezocht met Medion, ze gingen hem 24 uur aan de monitor leggen. Mocht er een probleem uit komen zouden ze mij een nieuw product verzenden. Na 3 weken kreeg ik de volgende mail:

<-------------------------------------------------------------->
Geachte heer/mevrouw Vos,

Begin januari heeft u een notebook opgestuurd, de MD98239. Wij hebben deze inderdaad defect bevonden.
Helaas hebben wij geen passende vervangers op voorraad. Daarom willen wij u de dagwaarde crediteren.
Om deze uit te rekenen en uit te keren hebben wij de volgende gegevens nodig:
- Kopie kassabon
- Naam van de rekeninghouder
- Rekeningnummer

Via deze weg willen wij u vragen om deze gegevens door te geven aan Medion.
Dit kan via een antwoord op deze email of per post naar het volgende adres:
Medion t.a.v. CIT
J.F. Kennedylaan 16A
5981 XC PANNINGEN
NEDERLAND


Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Floor Teunissen-van Berlo
<-------------------------------------------------------------->

Wat mij opvalt aan de E-mail is de tekst "Daarom willen wij u de dagwaarde crediteren." Ik betaal toch een bedrag van € 699.- en heb dan toch recht op in ieder geval het gehele bedrag of een vervangende laptop? Waarop ik een reactie heb gegeven wat hun in gedachten hadden als dagwaarde. Ik kreeg daarop deze mail:

<-------------------------------------------------------------->
Wij hebben de dagwaarde voor u berekend, dat is op dit moment € 585,-.
Dit bedrag zal dan ook terug gestort gaan worden op u rekening.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Floor Teunissen-van Berlo
<-------------------------------------------------------------->

Een simpel rekensommetje: € 699.- - € 585.- = € 114.-

€ 114.- euro ben ik nu kwijt, omdat Medion mij een niet "slechte" laptop heeft geleverd! Hier ben ik het dus totaal mee oneens.

Wat zouden we hier mee kunnen doen? Heeft iemand tips? Of zijn er mensen die hetzelfde is overkomen?

Re: Aankoop laptop Medion

Geplaatst: 27 jan 2014 23:13
door bokkel
Ik denk dat je inderdaad gewoon recht hebt op het gehele aankoopbedrag. Klacht indienen en daarna naar de ACM enzo.

Re: Aankoop laptop Medion

Geplaatst: 29 jan 2014 11:54
door Oepsie
Ik ben het eens met bokkel. Uit de mail van Medion begrijp ik dat de laptop niet aan de koopovereenkomst (kan) voldoen, en dat medion niet in staat is een vervangend identiek exemplaar te leveren. U kunt dus de koopovereenkomst ontbinden, wat zou betekenen dat u het hele aankoopbedrag terug zou moeten krijgen. Ik zou Medion een mail sturen met daarin het verzoek om een vervangend, identieke laptop, en dat u anders de koopovereenkomst ontbind.
Overigens is volgens art 7:17 lid 3 BW een andere laptop (met dus een ander typenummer) geen manier om alsnog aan de koopovereenkomst te voldoen, en hoeft u dus niet persé te accepteren.

Re: Aankoop laptop Medion

Geplaatst: 29 jan 2014 16:11
door Veldt01
De laptop is niet meer leverbaar dus biedt Medion aan dag/vervangingswaarde uit te keren, m.a.w. voor een bedrag van € 585,00 is een gelijkwaardige laptop te koop.
Daar kun je vraagtekens bijzetten aangezien Medion voor die prijs geen vervangen kan leveren (en meestal qua prijs al aan de onderkant van de markt zit).

Re: Aankoop laptop Medion

Geplaatst: 29 jan 2014 18:07
door Wietze Vos
snuffel1 schreef:Zoals ik het lees zijn de meeste klachten in de eerste drie maanden opgetreden. Een defecte batterij kan gebeuren en staat los van de laptop. Daarna de eerste reparatie het moederbord wordt vervangen. Twee weken later problemen met het besturingssysteem Ts gaat over van win 8 (waar de laptop voor bedoeld is) naar win 8.1 met als gevolg vastlopers en blauwe schermen, de helpdesk adviseert Ts om win 8 weer te installeren maar een week later weer het probleem. De aankoopdatum was maart 2013 het laatste contact met de helpdesk zou juni geweest zijn, daarna blijft het tot begin januari stil daar zit toch een tijdspanne van 6 maanden tussen. Medion komt tot de conclusie dat de laptop onherstelbaar defect is maar gaat er ook van uit dat de laptop 6 maanden zonder problemen gebruikt is. De laptop is niet meer leverbaar dus biedt Medion aan dag/vervangingswaarde uit te keren, m.a.w. voor een bedrag van € 585,00 is een gelijkwaardige laptop te koop.
Tussen Maart en Januari is er bijna elke maand nog contact geweest, de laptop is namelijk een aantal keer opgestuurd. Ik heb geen twee weken achter elkaar van de laptop kunnen genieten of hij viel alweer in storting.

Inmiddels ben ik door Medion persoonlijk gebeld. Ik krijg het gehele bedrag terug!

Re: Aankoop laptop Medion

Geplaatst: 29 jan 2014 22:50
door bokkel
Wietze Vos schreef:
Inmiddels ben ik door Medion persoonlijk gebeld. Ik krijg het gehele bedrag terug!
Helemaal top! ( en zo ken ik Medion weer, ondanks vreemde berichten heb ik tot nu toe alleen maar goede ervaringen met hun after-sales )