Aankoop laptop Medion
Geplaatst: 27 jan 2014 19:14
Afgelopen Maart (04-03-2013) heb ik een laptop (MEDION® AKOYA P7815) twv € 699,00 besteld via de website van Medion.
De laptop is keurig binnen de aangegeven levertijd bezorgd. Na twee weken te hebben genoten van de laptop bleek de batterij kapot te zijn. Contact gezocht met Medion, De batterij en leverbon moesten word opgestuurd. In de mail ontving ik een verzendbewijs en zoals afgesproken is het opgestuurd. Twee weken later heb ik een nieuwe batterij ontvangen. Ik dacht goh! Goede service.
Nog geen 3 weken later begon mijn toetsenbord gek te doen, allemaal rare tekentjes bij het indrukken van de V en later andere letters. Weer contact gezocht, zelfde verhaal laptop opgestuurd twee weken later de laptop weer terug ontvangen. Zonder een uitleg erbij wat er precies aan de laptop gebeurt was, zelf de telefoon gepakt. Het Moederboard was vervangen.
Nog geen twee weken later, weer problemen met de laptop. Zomaar vastlopen blauw scherm en hij wilde niet meer opstarten. Ik weer gebeld met Medion, Ja meneer het kan zijn omdat u Windows 8.1 heeft geïnstalleerd (Bij onze drie andere laptops werken deze prima). Het advies was om terug te gaan naar 8.0 en geen nieuwe update's te installeren voor zowel de kleurenkaart als Windows. We hebben dit keurig zo gedaan, nog geen week later weer hetzelfde probleem.
Weer contact gezocht met Medion, ze gingen hem 24 uur aan de monitor leggen. Mocht er een probleem uit komen zouden ze mij een nieuw product verzenden. Na 3 weken kreeg ik de volgende mail:
<-------------------------------------------------------------->
Geachte heer/mevrouw Vos,
Begin januari heeft u een notebook opgestuurd, de MD98239. Wij hebben deze inderdaad defect bevonden.
Helaas hebben wij geen passende vervangers op voorraad. Daarom willen wij u de dagwaarde crediteren.
Om deze uit te rekenen en uit te keren hebben wij de volgende gegevens nodig:
- Kopie kassabon
- Naam van de rekeninghouder
- Rekeningnummer
Via deze weg willen wij u vragen om deze gegevens door te geven aan Medion.
Dit kan via een antwoord op deze email of per post naar het volgende adres:
Medion t.a.v. CIT
J.F. Kennedylaan 16A
5981 XC PANNINGEN
NEDERLAND
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Floor Teunissen-van Berlo
<-------------------------------------------------------------->
Wat mij opvalt aan de E-mail is de tekst "Daarom willen wij u de dagwaarde crediteren." Ik betaal toch een bedrag van € 699.- en heb dan toch recht op in ieder geval het gehele bedrag of een vervangende laptop? Waarop ik een reactie heb gegeven wat hun in gedachten hadden als dagwaarde. Ik kreeg daarop deze mail:
<-------------------------------------------------------------->
Wij hebben de dagwaarde voor u berekend, dat is op dit moment € 585,-.
Dit bedrag zal dan ook terug gestort gaan worden op u rekening.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Floor Teunissen-van Berlo
<-------------------------------------------------------------->
Een simpel rekensommetje: € 699.- - € 585.- = € 114.-
€ 114.- euro ben ik nu kwijt, omdat Medion mij een niet "slechte" laptop heeft geleverd! Hier ben ik het dus totaal mee oneens.
Wat zouden we hier mee kunnen doen? Heeft iemand tips? Of zijn er mensen die hetzelfde is overkomen?
De laptop is keurig binnen de aangegeven levertijd bezorgd. Na twee weken te hebben genoten van de laptop bleek de batterij kapot te zijn. Contact gezocht met Medion, De batterij en leverbon moesten word opgestuurd. In de mail ontving ik een verzendbewijs en zoals afgesproken is het opgestuurd. Twee weken later heb ik een nieuwe batterij ontvangen. Ik dacht goh! Goede service.
Nog geen 3 weken later begon mijn toetsenbord gek te doen, allemaal rare tekentjes bij het indrukken van de V en later andere letters. Weer contact gezocht, zelfde verhaal laptop opgestuurd twee weken later de laptop weer terug ontvangen. Zonder een uitleg erbij wat er precies aan de laptop gebeurt was, zelf de telefoon gepakt. Het Moederboard was vervangen.
Nog geen twee weken later, weer problemen met de laptop. Zomaar vastlopen blauw scherm en hij wilde niet meer opstarten. Ik weer gebeld met Medion, Ja meneer het kan zijn omdat u Windows 8.1 heeft geïnstalleerd (Bij onze drie andere laptops werken deze prima). Het advies was om terug te gaan naar 8.0 en geen nieuwe update's te installeren voor zowel de kleurenkaart als Windows. We hebben dit keurig zo gedaan, nog geen week later weer hetzelfde probleem.
Weer contact gezocht met Medion, ze gingen hem 24 uur aan de monitor leggen. Mocht er een probleem uit komen zouden ze mij een nieuw product verzenden. Na 3 weken kreeg ik de volgende mail:
<-------------------------------------------------------------->
Geachte heer/mevrouw Vos,
Begin januari heeft u een notebook opgestuurd, de MD98239. Wij hebben deze inderdaad defect bevonden.
Helaas hebben wij geen passende vervangers op voorraad. Daarom willen wij u de dagwaarde crediteren.
Om deze uit te rekenen en uit te keren hebben wij de volgende gegevens nodig:
- Kopie kassabon
- Naam van de rekeninghouder
- Rekeningnummer
Via deze weg willen wij u vragen om deze gegevens door te geven aan Medion.
Dit kan via een antwoord op deze email of per post naar het volgende adres:
Medion t.a.v. CIT
J.F. Kennedylaan 16A
5981 XC PANNINGEN
NEDERLAND
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Floor Teunissen-van Berlo
<-------------------------------------------------------------->
Wat mij opvalt aan de E-mail is de tekst "Daarom willen wij u de dagwaarde crediteren." Ik betaal toch een bedrag van € 699.- en heb dan toch recht op in ieder geval het gehele bedrag of een vervangende laptop? Waarop ik een reactie heb gegeven wat hun in gedachten hadden als dagwaarde. Ik kreeg daarop deze mail:
<-------------------------------------------------------------->
Wij hebben de dagwaarde voor u berekend, dat is op dit moment € 585,-.
Dit bedrag zal dan ook terug gestort gaan worden op u rekening.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Floor Teunissen-van Berlo
<-------------------------------------------------------------->
Een simpel rekensommetje: € 699.- - € 585.- = € 114.-
€ 114.- euro ben ik nu kwijt, omdat Medion mij een niet "slechte" laptop heeft geleverd! Hier ben ik het dus totaal mee oneens.
Wat zouden we hier mee kunnen doen? Heeft iemand tips? Of zijn er mensen die hetzelfde is overkomen?