LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] pomphouders hebben het zoooo moeilijk.
pomphouders hebben het zoooo moeilijk.
Het is veel in het nieuws geweest de afgelopen tijd,pomphouders hebben het heel zwaar.
ik heb vandaag weer eens gezien hoe schandalig veel winst ze maken op de producten in de tankshop.
ik moest een liter motorolie hebben voor mijn auto, normaal heb ik dit staan ik koop dat normaal via een webwinkel voor 8.33 per literfles. Helaas heb ik vorige keer dus niet op zitten letten en had ik nu dus echt even snel een flesje nodig. bij de BP 27.99 voor dezelfde olie! dat is meer dan 300% van de verkoopprijs in de webwinkel.
bij mij hoeven ze dus niet aan te komen met hun geklaag.
ik heb vandaag weer eens gezien hoe schandalig veel winst ze maken op de producten in de tankshop.
ik moest een liter motorolie hebben voor mijn auto, normaal heb ik dit staan ik koop dat normaal via een webwinkel voor 8.33 per literfles. Helaas heb ik vorige keer dus niet op zitten letten en had ik nu dus echt even snel een flesje nodig. bij de BP 27.99 voor dezelfde olie! dat is meer dan 300% van de verkoopprijs in de webwinkel.
Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.
Zonder de inkomsten van de shop redden veel pomphouders het niet en gaan ze over op onbemande pompen.
Oh dus die 20 euro extra is eigenlijk een soort ontwikkelingshulp? Dan is het goed
De pomphouder heeft jouw zeker gedwongen om de olie te kopen.
-
- Contacteer:
kokka schreef:Het is veel in het nieuws geweest de afgelopen tijd,pomphouders hebben het heel zwaar.
Niks nieuws hoor. Chips, frisdrank is ook praktisch het dubbele. Autolampjes ook zoiets......maarja je zal het maar net nodig moeten hebben.
Zal je sterker vertellen, maat van me gaat tanken bij een onbemande pomp, tankt 5 ltr benzine in een jerrycan maar moet voor 6ltr betalen......tel uit je winst.
Op de a27 bij Huizen is een Tango gekomen....de Esso aan de overkant moest ook meteen zon 7 ct zakken.
-
Ik kan me nog een onbemande pomp in Nijmegen herinneren waarmee ik het klaarspeelde in een tank van 55 liter maar liefst 57 liter benzine te pompen. En ik kwam toch echt rijdend aan, niet duwend of lopend.Teunbosseman schreef:
Zal je sterker vertellen, maat van me gaat tanken bij een onbemande pomp, tankt 5 ltr benzine in een jerrycan maar moet voor 6ltr betalen......tel uit je winst.
Bij de lokale dhz shop nog goedkoper, en er zijn warenhuizen die 5 liter leveren voor ca 15 E. Maar als ik het echt nodig heb ala minute, ga ik gewoon naar de pomp en zeur niet achteraf.kokka schreef: ik koop dat normaal via een webwinkel voor 8.33 er literfles.
Pomphouders aan de grensstreken klagen en dat is ook normaal dat die klagen
die verkopen nog amper benzine want iedereen gaat de grens wel even over
om te tanken, veel goedkoper.
Meteen even sigaretten/tabak daar halen en je spaart een hoop geld uit.
Olie bij een tankstation koop je ook echt alleen als je in 'nood' zit en moet dan is
het niet anders, is algemeen bekend dat je daar de hoofdprijs voor betaald bij een tankstation.
die verkopen nog amper benzine want iedereen gaat de grens wel even over
om te tanken, veel goedkoper.
Meteen even sigaretten/tabak daar halen en je spaart een hoop geld uit.
Olie bij een tankstation koop je ook echt alleen als je in 'nood' zit en moet dan is
het niet anders, is algemeen bekend dat je daar de hoofdprijs voor betaald bij een tankstation.
-
Ja ik vind het ook niet gek,daar moeten ze het van hebben,de reactie oh ja moet ik hebben,kassa.
Wat iemand al zei op,alles zit flinke winst,moeten ergens vandaan halen,tanken is ook niet echt winstgevend meer...
Dus bijverkoop dan maar...
Neem nou avondwinkel betaal je meestal ook veel meer...
Wat iemand al zei op,alles zit flinke winst,moeten ergens vandaan halen,tanken is ook niet echt winstgevend meer...
Dus bijverkoop dan maar...
Neem nou avondwinkel betaal je meestal ook veel meer...
nee, het was mijn eigen stomme schuld dat ik niet meer had staan. Dat maakt de marge echter niet minder schandalig hoog.eleven schreef:De pomphouder heeft jouw zeker gedwongen om de olie te kopen.
je kan niet alle olie met elkaar vergelijken, dus die rommel van de gamma is inderdaad een stuk goedkoper, maar heeft ook niet dezelfde kwaliteit. ik heb nog overwogen om vooraf te zeuren, maar het kwam er niet meer vanpima schreef:Bij de lokale dhz shop nog goedkoper, en er zijn warenhuizen die 5 liter leveren voor ca 15 E. Maar als ik het echt nodig heb ala minute, ga ik gewoon naar de pomp en zeur niet achteraf.kokka schreef: ik koop dat normaal via een webwinkel voor 8.33 er literfles.
Je had de marge kunnen voorkomen om door te rijden en naar een winkel zonder hoge marge te gaan.kokka schreef:nee, het was mijn eigen stomme schuld dat ik niet meer had staan. Dat maakt de marge echter niet minder schandalig hoog.eleven schreef:De pomphouder heeft jouw zeker gedwongen om de olie te kopen.
Tenminste als het oliepeil al niet meer zichtbaar is, op de stok.
Het is helemaal waar dat ik het had kunnen voorkomen, bij een automaterialen handel is het al iets goedkoper. bij de dealer betaal je hetzelfde. het was echter al avond, toen ik terug was van mijn werk en ik hoorde dat er bij deze auto olie bij moest.eleven schreef:Je had de marge kunnen voorkomen om door te rijden en naar een winkel zonder hoge marge te gaan.kokka schreef:nee, het was mijn eigen stomme schuld dat ik niet meer had staan. Dat maakt de marge echter niet minder schandalig hoog.eleven schreef:De pomphouder heeft jouw zeker gedwongen om de olie te kopen.
Tenminste als het oliepeil al niet meer zichtbaar is, op de stok.
maar nogmaals, het is helemaal mijn eigen keus om het toch te kopen.. ik vind het toch een bizar verschil
Je moet niet naar de marge op een individueel product kijken, maar naar de marge over het totale pakket. Je kijkt nu naar de brutomarge op een enkel product, maar dat zegt helemaal niet.
En als je denkt dat je over het geheel een gigantische marge kunt maken, moet je meteen stoppen met rondhangen op dit forum en een pompstation beginnen.
En als je denkt dat je over het geheel een gigantische marge kunt maken, moet je meteen stoppen met rondhangen op dit forum en een pompstation beginnen.
Duidelijk eigen schuld en ja pomphouders hebben het niet makkelijk.kokka schreef: Het is helemaal waar dat ik het had kunnen voorkomen, bij een automaterialen handel is het al iets goedkoper. bij de dealer betaal je hetzelfde. het was echter al avond, toen ik terug was van mijn werk en ik hoorde dat er bij deze auto olie bij moest.
maar nogmaals, het is helemaal mijn eigen keus om het toch te kopen.. ik vind het toch een bizar verschil
-
als je de prijzen van de benzine vergelijkt met nederlands Limburg en Belgisch-Limburg kom je er achter dat er bijna 1.488 in be en 1.630 in nl kost en dat zijn de laagste prijzen op nog geen 3 km uit elkaar
alleen even de grens over en bingo 15 cent per liter bezuinigd en hopla voor 6.75 goedkoper op een tank van 45 liter 3 kilometer rijden
Duitsland scheelt het op de stunter bijna 21 cent per liter dat is op een tank van 45 liter toch 9.45 goedkoper
dus ja logisch dat veel mensen net over de grens tanken
sorry de staat maakt meer kapot dan je lief is
zelfs roken is in België en Duitsland goedkoper als je er dan toch ben
ook alcohol kan je in de en be gewoon bij de pomp halen
alleen even de grens over en bingo 15 cent per liter bezuinigd en hopla voor 6.75 goedkoper op een tank van 45 liter 3 kilometer rijden
Duitsland scheelt het op de stunter bijna 21 cent per liter dat is op een tank van 45 liter toch 9.45 goedkoper
Helemaal eens met GJvdZ. Iedereen weet altijd feilloos hoe je moet ondernemen als ondernemer.GJvdZ schreef:Je moet niet naar de marge op een individueel product kijken, maar naar de marge over het totale pakket. Je kijkt nu naar de brutomarge op een enkel product, maar dat zegt helemaal niet.
Commentaar geven zonder enige kennis van zaken is zoooo gemakkelijk.
Leuk allemaal, maar het gaat in dit topic over motorolie.. En pomphouders in Nederland verdienen het geld met alles rondom het daadwerkelijk verkopen van benzine, op de benzine verdienen zij als zelfstandige bijna niks, misschien 5 à 10 cent/l. Dat vertaalt zich, afhankelijk van de benzineprijs, naar max 5% winst. De pomphouders verdienen dus het geld met de tabak, de flesjes motorolie, broodjes bal, zakken haardhout etc. En de oliemaatschappijen verdienen hun geld met de winning en raffinage van de ruwe olie.electomonteur schreef:als je de prijzen van de benzine vergelijkt met nederlands Limburg en Belgisch-Limburg kom je er achter dat er bijna 1.488 in be en 1.630 in nl kost en dat zijn de laagste prijzen op nog geen 3 km uit elkaar
Is echt rendabel om naar Duitsland te gaan om boodschappen te doen, alcohol is daar velen malen goedkoper dan hier, vele producten zijn er gewoon goedkoper dan hier, meteen even tanken en je hebt een hoop bespaard en ook nog een leuk dagje uit gehad.electomonteur schreef:als je de prijzen van de benzine vergelijkt met nederlands Limburg en Belgisch-Limburg kom je er achter dat er bijna 1.488 in be en 1.630 in nl kost en dat zijn de laagste prijzen op nog geen 3 km uit elkaar
Rokerswaren kan men beter in België halen is goedkoper dan in Duitsland.
@ Sjohie, pomphouders zijn pomphouders en het topic heet dat ze het zo moeilijk hebben dat komt voornamelijk door de hoge brandstofprijzen en vooral de pomphouders aan de grensstreken hebben het zeer moeilijk.
Pomphouders verkopen meer brandstof dan overige producten uit hun shop.
Pomphouders verkopen meer brandstof dan overige producten uit hun shop.