LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overnachtingen en accommodaties
-
Overnachtingen en accommodaties
Hallo,
Wij doen een onderzoek naar een nieuw initiatief wat reizen nóg leuker maakt. Het invullen van deze vragenlijst kost slechts 2 minuten en geeft ons inzicht of er vraag is naar het nieuwe idee.
http://www.survio.com/survey/w/F7L1K5I0J9K0Y3U3U
Alvast vriendelijk bedankt
Wij doen een onderzoek naar een nieuw initiatief wat reizen nóg leuker maakt. Het invullen van deze vragenlijst kost slechts 2 minuten en geeft ons inzicht of er vraag is naar het nieuwe idee.
http://www.survio.com/survey/w/F7L1K5I0J9K0Y3U3U
Alvast vriendelijk bedankt
Re: Overnachtingen en accommodaties
't Is maar wat je verstaat onder een vakantie "nog leuker" maken. In een hostel, met een vreemde. Tjakka, geen schot in mijn roos!
Je gaat op vakantie en 'moet' slapen met vreemden op je kamer en
een badkamer/toilet delen....no thanks dan blijf ik liever thuis.
een badkamer/toilet delen....no thanks dan blijf ik liever thuis.
-
Heb gekeken tot ik mail in moest vullen mzzl
Hostel moet r niet aandenken..
Maar goed zat jongeren die rondtrekken die dat wel doen...knap als je het kan,ik ben daar totaal niet geschikt voor of luxe hotel if bungalow,sorry
Lekker fris,eigen gezinnetje,,,perfect,.....
Maar voor mensen die goedkoop rondreizen etc snap ik het wel...
Lekker zweetlucht van anderen,jasses je weet nooit naadt wie ligt of onder of boven( stapelz) neebedankt
Hostel moet r niet aandenken..
Maar goed zat jongeren die rondtrekken die dat wel doen...knap als je het kan,ik ben daar totaal niet geschikt voor of luxe hotel if bungalow,sorry
Lekker fris,eigen gezinnetje,,,perfect,.....
Maar voor mensen die goedkoop rondreizen etc snap ik het wel...
Lekker zweetlucht van anderen,jasses je weet nooit naadt wie ligt of onder of boven( stapelz) neebedankt
Haha, gelukkig dat je er stapel(bed) mee bedoelt: anders zou ik er nog wat van denken . Je emailadres? Dat vult toch niemand in?Lekker zweetlucht van anderen, jasses je weet nooit naast wie ligt of onder of boven( stapel) nee bedankt
Als al die onderzoekertjes eerst eens onderzoeken in welke categorie het onderzoek hoort, i.p.v. het zomaar in een categorie neer te plempen.
https://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=124
-
Sorry, vond het hier wel bij passen, aangezien het gaat over accommodaties tijdens vakantiespuma73 schreef:Als al die onderzoekertjes eerst eens onderzoeken in welke categorie het onderzoek hoort, i.p.v. het zomaar in een categorie neer te plempen.
-
Snap alle bovenstaande reacties over hostels overigens heel goed hoor! Als je een gezin en kinderen hebt ga je helemaal niet verblijven in een hostel, of als je een partner hebt.
Maar er zijn natuurlijk ook mensen die geen andere keus hebben, denk aan geen single vrienden dus die allemaal met hun vriend/vriendin op vakantie gaan en jij blijft alleen over en je wilt toch een mooie reis maken maar niet te duur. Dan kom je toch terecht in een hostel. En andere mensen vinden het juist fijn om alleen te reizen en die komen dan ook in hostels terecht soms.
Daarvoor zijn we opzoek naar een nieuwe manier, dat mensen die graag op vakantie zouden willen gaan maar alleen reizen toch een mogelijkheid krijgen om mensen te ontmoeten. Ook als jij verlegen bent dat het wat makkelijker voor je wordt gemaakt om in contact te komen met mensen.
@rozemarijntje , e-mailadres is niet verplicht . Alleen als je de uitkomst wilt ontvangen van het onderzoek. Staat duidelijk bovenaan de pagina en ook waar je het moet invullen staat duidelijk dat je je e-mailadres in moet vullen ALS je updates wilt ontvangen. Duidelijk genoeg dat het niet verplicht is toch !
Maar er zijn natuurlijk ook mensen die geen andere keus hebben, denk aan geen single vrienden dus die allemaal met hun vriend/vriendin op vakantie gaan en jij blijft alleen over en je wilt toch een mooie reis maken maar niet te duur. Dan kom je toch terecht in een hostel. En andere mensen vinden het juist fijn om alleen te reizen en die komen dan ook in hostels terecht soms.
Daarvoor zijn we opzoek naar een nieuwe manier, dat mensen die graag op vakantie zouden willen gaan maar alleen reizen toch een mogelijkheid krijgen om mensen te ontmoeten. Ook als jij verlegen bent dat het wat makkelijker voor je wordt gemaakt om in contact te komen met mensen.
@rozemarijntje , e-mailadres is niet verplicht . Alleen als je de uitkomst wilt ontvangen van het onderzoek. Staat duidelijk bovenaan de pagina en ook waar je het moet invullen staat duidelijk dat je je e-mailadres in moet vullen ALS je updates wilt ontvangen. Duidelijk genoeg dat het niet verplicht is toch !
-
Nou... Ik heb de enquete nog niet eens bekeken, maar ik heb het al gezien denk ik. Met 'hostels' ben ik bekend, en ik denk eigenlijk de meesten wel. Dat zijn de voormalige jeugdherbergen, waar je met de hele school, en soms alleen de klas, massaal heen ging, met een mannetje of 30 op de slaapzaal...
Tegenwoordig zijn de slaapzalen minder groot, dat is waar, het zijn nu over het algemeen 2 tot 4 persoons kamers, hooguit 8 persoons in de meeste gevallen. Maar het principe is hetzelfde, en je kunt naar keuze nog steeds met meerderen die je helemaal niet kent op één kamer slapen.
Geen idee wat er dan nog 'leuker' kan. In een hostel kun je altijd mensen ontmoeten, of je nu alleen er heen gaat of met meerderen. Ik heb dat een jaar gedaan met mijn pleegzoon, we zijn in vier hostels geweest. De leukste was Luxemburg stad, juist omdat we daar heel boeiende mensen tegenkwamen. Veel alleenstaanden overigens. Wat dat betreft zou het voor mij voor herhaling vatbaar zijn, en toch is er iets dat het me niet meer echt trekt. Misschien de leeftijd?
'Leuk' is altijd subjectief, en 'leuk', dat moet je er toch echt zelf van maken. Geen idee wat het idee is, maar mijn idee is dat het idee weinig toevoegt aan de beleving 'leuk'.
Overigens kunnen gezinnen tegenwoordig prima in hostels, en alleenstaanden zijn daar heus niet van afhankelijk.
Tegenwoordig zijn de slaapzalen minder groot, dat is waar, het zijn nu over het algemeen 2 tot 4 persoons kamers, hooguit 8 persoons in de meeste gevallen. Maar het principe is hetzelfde, en je kunt naar keuze nog steeds met meerderen die je helemaal niet kent op één kamer slapen.
Geen idee wat er dan nog 'leuker' kan. In een hostel kun je altijd mensen ontmoeten, of je nu alleen er heen gaat of met meerderen. Ik heb dat een jaar gedaan met mijn pleegzoon, we zijn in vier hostels geweest. De leukste was Luxemburg stad, juist omdat we daar heel boeiende mensen tegenkwamen. Veel alleenstaanden overigens. Wat dat betreft zou het voor mij voor herhaling vatbaar zijn, en toch is er iets dat het me niet meer echt trekt. Misschien de leeftijd?
'Leuk' is altijd subjectief, en 'leuk', dat moet je er toch echt zelf van maken. Geen idee wat het idee is, maar mijn idee is dat het idee weinig toevoegt aan de beleving 'leuk'.
Overigens kunnen gezinnen tegenwoordig prima in hostels, en alleenstaanden zijn daar heus niet van afhankelijk.
-
Alles kan beter dus ook verblijven in hostels !
Helaas moet daarvoor eerst onderzoek gedaan worden en moeten we wat dingen kunnen aantonen om er ook echt wat mee te kunnen. Helaas kunnen we dan ook niets met reacties die hier worden geplaatst alleen antwoorden die worden ingevuld in de enquête .
Helaas moet daarvoor eerst onderzoek gedaan worden en moeten we wat dingen kunnen aantonen om er ook echt wat mee te kunnen. Helaas kunnen we dan ook niets met reacties die hier worden geplaatst alleen antwoorden die worden ingevuld in de enquête .
Ik ben ook wel eens alleen op vakantie geweest, dan boekte ik gewoon een reis via shoestring, en zag ik ter plaatse wel met wie ik een kamer deelde. Maar dan deel je met z'n tweeën een normale hotelkamer, wat subtiel anders is als een hostel.
Of ik boekte gewoon een ieniemienie klein appartement en een losse vlucht als ik alleen naar Griekenland ging, daar in het dorp is niet eens een hostel.
Volgens mij gaat dit dan over een relatief kleine groep, mensen die alleen drukker bezochte steden/locaties bezoeken, en dan op een klein budget?
Of ik boekte gewoon een ieniemienie klein appartement en een losse vlucht als ik alleen naar Griekenland ging, daar in het dorp is niet eens een hostel.
Volgens mij gaat dit dan over een relatief kleine groep, mensen die alleen drukker bezochte steden/locaties bezoeken, en dan op een klein budget?
-
@sjohie Ja klopt daar heb je helemaal gelijk in. In ieder geval zijn dat wel vaak de mensen die gebruik maken van een hostel. Zelf heb ik een vriendengroep die wel eens een weekend met de mannen op stap gaan en dan ook een hostel boeken, maar dit ook omdat het dan goedkoop is.
Maar als het allemaal eenmaal wat oplevert, onderzoek, product en idee, is ook het plan om appartementen erbij te betrekken. Maar dit is iets voor later. Op dit moment houden we het nog even bij hostels om te kijken hoe dat loopt
Maar als het allemaal eenmaal wat oplevert, onderzoek, product en idee, is ook het plan om appartementen erbij te betrekken. Maar dit is iets voor later. Op dit moment houden we het nog even bij hostels om te kijken hoe dat loopt
Waarom kun je daar niets mee, geen interesse in meningen over hostels die niet in je enquete gevraagd worden ?JudithdeRooij0409 schreef: Helaas kunnen we dan ook niets met reacties die hier worden geplaatst alleen antwoorden die worden ingevuld in de enquête .
Mensen ontmoeten daar hoef je niet bij elkaar voor op de kamer slapen, maar dat is mijn mening.
Wil toch wat privacy etc.
-
JudithdeRooij0409 schreef:Snap alle bovenstaande reacties over hostels overigens heel goed hoor! Als je een gezin en kinderen hebt ga je helemaal niet verblijven in een hostel, of als je een partner hebt.
Sorry HEB hem als nog gedaan
-
Sorry, ik heb even naar de enquete gekeken, maar ik denk niet dat dit zinvol is. Je vertelt sowieso al niets over het 'idee', dus hoe mensen er over denken, dat kun je daar niet uit opmaken. Je zult in ieder geval ten aanzien van het 'idee' geen enkele conclusie kunnen trekken.
Naar vraag 6 kun je beter nog eens goed kijken denk ik.
Dan de vragen over of je naar een hostel gaat als je met mensen op de kamer slaapt die je al dan niet kent. Geen idee wat dat idee is. Maar mensen 'kennen' betekent dat je al langer contact hebt met elkaar. Ik neem toch niet aan het om een soort contactadvertentie site gaat? Want sites waar je op zoek kunt naar medereizigers bestaan namelijk al. Bovendien, op die manier ken je je reis/slaapgenoten nog steeds niet, tenzij je het halve land door wilt reizen om ze van tevoren te ontmoeten, maar als je dat er (financieel) voor over hebt, ben je voor je budget ook niet van een hostel afhankelijk.
Naar vraag 6 kun je beter nog eens goed kijken denk ik.
Dan de vragen over of je naar een hostel gaat als je met mensen op de kamer slaapt die je al dan niet kent. Geen idee wat dat idee is. Maar mensen 'kennen' betekent dat je al langer contact hebt met elkaar. Ik neem toch niet aan het om een soort contactadvertentie site gaat? Want sites waar je op zoek kunt naar medereizigers bestaan namelijk al. Bovendien, op die manier ken je je reis/slaapgenoten nog steeds niet, tenzij je het halve land door wilt reizen om ze van tevoren te ontmoeten, maar als je dat er (financieel) voor over hebt, ben je voor je budget ook niet van een hostel afhankelijk.
-
@rozemarijntje haha geeft niet! Super bedankt in ieder geval!
@witte angora , vraag 6 gaat om bekenden en daar wordt mee bedoeld vrienden en familie. Het gaat absoluut niet om een contactadvertentie site. Prima dat je denkt dat het niet zinvol is en dat graag wilt delen. Gelukkig weten we zelf waarvoor we het doen en dat het wel zinvol is om deze informatie te weten. Als je goed genoeg leest komt je er vanzelf ook achter waar het allemaal om draait en kun je, naar mijn mening, niet oordelen of het wel of niet zinvol is.
@witte angora , vraag 6 gaat om bekenden en daar wordt mee bedoeld vrienden en familie. Het gaat absoluut niet om een contactadvertentie site. Prima dat je denkt dat het niet zinvol is en dat graag wilt delen. Gelukkig weten we zelf waarvoor we het doen en dat het wel zinvol is om deze informatie te weten. Als je goed genoeg leest komt je er vanzelf ook achter waar het allemaal om draait en kun je, naar mijn mening, niet oordelen of het wel of niet zinvol is.
-
Ik wens jullie veel succes, Judith... Daar laat ik het maar bij.
-
Zeker wel interesse in meningen over hostels, maar dit is niet om een nieuwe hostel om te starten dus kunnen we daar niets mee. Het gaat om de mensen die wel eens willen overnachten in een hostel of dat al eens hebben gedaan.Chocomelk schreef:Waarom kun je daar niets mee, geen interesse in meningen over hostels die niet in je enquete gevraagd worden ?JudithdeRooij0409 schreef: Helaas kunnen we dan ook niets met reacties die hier worden geplaatst alleen antwoorden die worden ingevuld in de enquête .
Mensen ontmoeten daar hoef je niet bij elkaar voor op de kamer slapen, maar dat is mijn mening.
Wil toch wat privacy etc.
En je hoeft inderdaad niet bij elkaar op een kamer te slapen om mensen te ontmoeten. Maar mensen die voordelig willen reizen komen uit eindelijk toch bij een hostel terecht en daar zullen ze toch contact zoeken met medereizigers die ook in het hostel verblijven. Voor de 1 is het heel gemakkelijk om contact te maken met andere en voor anderen niet. Daarbij willen we ze helpen en door middel van zelf te kiezen met wie je uit eindelijk verblijft, voor je verblijf, kun je toch elkaar al eens spreken en vervolgens is voor de mensen die het lastig vinden om contact te maken de drempel een stuk kleiner om toch naar een hostel te gaan.
Onzin. De meeste hostels hebben gewoon familiekamers. Al heel vaak gedaan met het hele gezin. Ook heel goed voor kinderen om eens andere mensen te zien (uit alle lagen van de bevolking en uit diverse culturen).JudithdeRooij0409 schreef:Snap alle bovenstaande reacties over hostels overigens heel goed hoor! Als je een gezin en kinderen hebt ga je helemaal niet verblijven in een hostel, of als je een partner hebt.
-
Over het algemeen willen gezinnen en stellen liever in een hotel verblijven en niet een hostel waar ze verschillende faciliteiten zoals badkamer en woonkamer moeten delen met onbekende.GJvdZ schreef:Onzin. De meeste hostels hebben gewoon familiekamers. Al heel vaak gedaan met het hele gezin. Ook heel goed voor kinderen om eens andere mensen te zien (uit alle lagen van de bevolking en uit diverse culturen).JudithdeRooij0409 schreef:Snap alle bovenstaande reacties over hostels overigens heel goed hoor! Als je een gezin en kinderen hebt ga je helemaal niet verblijven in een hostel, of als je een partner hebt.
Als je uiteindelijk verder denkt gebeurt dit uiteraard ook in hotels maar daar wordt niet direct bij stil gestaan.