LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EOS incasso
EOS incasso
Goedemiddag,
Sinds geruime tijd is er een discussie over een bestelling van Otto, op naam van mijn dochter. Dochter heeft nooit iets besteld en ontvangen, dus ook nooit ergens voor getekend.
Ik heb hier meerdere malen met otto over gebeld, die vinden het duidelijk niet nodig om dit uit te zoeken.
Het is uitbesteed aan EOS en toen begon de ellende. Ik heb altijd gebeld op de brieven, kreeg een tip van hun, bij politie aangifte doen voor persoons vervalsing.
Kom je bij de politie, die meldt, nee hoor mevrouw, bewijslast ligt bij de verzender ( nergens ooit voor getekend, laat staan ontvangen ).
Vandaag is mijn dochter gebeld door ze en flink geintimideerd, helemaal in tranen. Ik terug gebeld, en ook ik mag niet uitspreken en krijg vreselijk onbeschofte antwoorden. Daarna net zoals bij mijn dochter wordt de hoorn er opgegooid.
Inmiddels hebben ze mijn dochter ook bij bkr aangemeld, werd heel sneaky tussendoor gezegd.
Wat kan ik hier nog mee doen
Sinds geruime tijd is er een discussie over een bestelling van Otto, op naam van mijn dochter. Dochter heeft nooit iets besteld en ontvangen, dus ook nooit ergens voor getekend.
Ik heb hier meerdere malen met otto over gebeld, die vinden het duidelijk niet nodig om dit uit te zoeken.
Het is uitbesteed aan EOS en toen begon de ellende. Ik heb altijd gebeld op de brieven, kreeg een tip van hun, bij politie aangifte doen voor persoons vervalsing.
Kom je bij de politie, die meldt, nee hoor mevrouw, bewijslast ligt bij de verzender ( nergens ooit voor getekend, laat staan ontvangen ).
Vandaag is mijn dochter gebeld door ze en flink geintimideerd, helemaal in tranen. Ik terug gebeld, en ook ik mag niet uitspreken en krijg vreselijk onbeschofte antwoorden. Daarna net zoals bij mijn dochter wordt de hoorn er opgegooid.
Inmiddels hebben ze mijn dochter ook bij bkr aangemeld, werd heel sneaky tussendoor gezegd.
Wat kan ik hier nog mee doen
-
Re: EOS incasso
Is uw dochter meerderjarig? In elk geval nooit betalen voor iets wat u niet heeft gekocht. Laat het aankomen op een dagvaarding. Maar zo ver zal het wel niet komen als EOS ook weet dat er eigenlijk niets te halen valt. In elk geval niets betalen, hoe intimiderend en dreigend de brieven ook worden.
Ja mijn dochter is meerderjarig. dat ik niet moet betalen snap ik, maar die dreigende houding is vreselijk.
-
- Contacteer:
@ ricksonja.
EOS staat niet bekend als 'eerlijk' en stuurt rustig spookincasso`s rond.
Kijk maar eens hier:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 36&t=85050
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 6&t=131245
Best mogelijk dat dit ook om zo`n nepvordering gaat, en het dus een poging tot oplichting is.
Ik denk dat uw grootste fout in deze is geweest - bellen. Want tenzij u een en ander kunt opnemen, kan men u van alles beloven en toezeggen, maar als het er op aan komt, is er niets te bewijzen.
Dus - alles schriftelijk doen (of door dochter laten doen).
- Bestrijd deze vordering. Geef aan dat er niets besteld is, en ook niets geleverd is. Indien men van mening is dat dit wel is gebeurd, dan dienen zij dit te bewijzen (dus, bestelling, afleverbewijs etc. - en kopiieen hiervan aan u (of uw dochter) te sturen. Wie eist, bewijst. Elke dodo kan namenlijk stellen "ja, u heeft iets besteld, dus u moet betalen".
- Maak een dossier aan. Datum, tijd, alle brieven en relevante stukken - en als u dit nog kunt achterhalen, datum en tijd van uw telefoongesprekken, en met naam van de contactpersoon.
Aangezien u beide stelt dat er helemaal niets besteld is, en niets geleverd (bent u of is uw dochter wel klant bij otto?) - en gezien de werkwijze van EOS (zie links hierboven) zou het ook zo kunnen zijn dat u even terug moet naar de politie - en dan aangifte doen van (poging tot) oplichting.
U kunt de topics uitprinten en meenemen, om te laten zien dat dit niet de eerste keer is dat EOS dit probeert.
Daarnaast, u kunt daarbij aangeven (bij de politie) dat uw dochter zich bedreigd voelt door EOS, gezien de manier waarop men haar telefonisch te woord staat. Dit is niet te bewijzen, maar kan in elk geval meegenomen worden.
Voor de rest - houd het hoofd koel, en doe onderzoek naar uw rechten.
Als er door u of uw dochter wel iets besteld is, en ontvangen - dan is het logisch dat er betaald moet worden, maar als een of andere bijgoochem bedenkt dat hij zijn vakantiegeld wat wil aanvullen, en daarom maar vorderingen verzint (wat EOS eerder heeft gedaan, en dus helemaal niet zo vergezocht is) - dan is uw enige 'plicht' niet betalen, en aangifte doen tegen dit 'bedrijf'.
Succes - en laat even weten hoe het verloopt.
Aanvulling - EOS is een incassoburo - en kan uit die functie NIEMAND bij het BKR aanmelden.
Wilt u dit zeker weten, dan kunt u natuurlijk uw gegevens daar opvragen (of uw dochter dan), of wandel even bij je bank langs, die hebben ook deels inzage (ivm leningen, hypotheken) - als je het uitlegt kan het best zijn dat ze uw dochter even kunnen doorlichten (ze zal wel zelf mee moeten, ID en bankpas meenemen, en bij de eigen bank)
EOS staat niet bekend als 'eerlijk' en stuurt rustig spookincasso`s rond.
Kijk maar eens hier:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 36&t=85050
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 6&t=131245
Best mogelijk dat dit ook om zo`n nepvordering gaat, en het dus een poging tot oplichting is.
Ik denk dat uw grootste fout in deze is geweest - bellen. Want tenzij u een en ander kunt opnemen, kan men u van alles beloven en toezeggen, maar als het er op aan komt, is er niets te bewijzen.
Dus - alles schriftelijk doen (of door dochter laten doen).
- Bestrijd deze vordering. Geef aan dat er niets besteld is, en ook niets geleverd is. Indien men van mening is dat dit wel is gebeurd, dan dienen zij dit te bewijzen (dus, bestelling, afleverbewijs etc. - en kopiieen hiervan aan u (of uw dochter) te sturen. Wie eist, bewijst. Elke dodo kan namenlijk stellen "ja, u heeft iets besteld, dus u moet betalen".
- Maak een dossier aan. Datum, tijd, alle brieven en relevante stukken - en als u dit nog kunt achterhalen, datum en tijd van uw telefoongesprekken, en met naam van de contactpersoon.
Aangezien u beide stelt dat er helemaal niets besteld is, en niets geleverd (bent u of is uw dochter wel klant bij otto?) - en gezien de werkwijze van EOS (zie links hierboven) zou het ook zo kunnen zijn dat u even terug moet naar de politie - en dan aangifte doen van (poging tot) oplichting.
U kunt de topics uitprinten en meenemen, om te laten zien dat dit niet de eerste keer is dat EOS dit probeert.
Daarnaast, u kunt daarbij aangeven (bij de politie) dat uw dochter zich bedreigd voelt door EOS, gezien de manier waarop men haar telefonisch te woord staat. Dit is niet te bewijzen, maar kan in elk geval meegenomen worden.
Voor de rest - houd het hoofd koel, en doe onderzoek naar uw rechten.
Als er door u of uw dochter wel iets besteld is, en ontvangen - dan is het logisch dat er betaald moet worden, maar als een of andere bijgoochem bedenkt dat hij zijn vakantiegeld wat wil aanvullen, en daarom maar vorderingen verzint (wat EOS eerder heeft gedaan, en dus helemaal niet zo vergezocht is) - dan is uw enige 'plicht' niet betalen, en aangifte doen tegen dit 'bedrijf'.
Succes - en laat even weten hoe het verloopt.
Aanvulling - EOS is een incassoburo - en kan uit die functie NIEMAND bij het BKR aanmelden.
Wilt u dit zeker weten, dan kunt u natuurlijk uw gegevens daar opvragen (of uw dochter dan), of wandel even bij je bank langs, die hebben ook deels inzage (ivm leningen, hypotheken) - als je het uitlegt kan het best zijn dat ze uw dochter even kunnen doorlichten (ze zal wel zelf mee moeten, ID en bankpas meenemen, en bij de eigen bank)
Ik heb vandaag via mail op ze gereageerd, nu maar weer een keer wachten.
Laat het dus nu wel uit mijn hoofd om uberhaupt iets via de telefoon te doen.
Grappige overigens, heb alle linken bekeken die jullie versturen, kom je op meneer [Persoonsgegevens verwijderd door de moderator] uit, die heb ik dan ook idd moeten mailen.
Volgens mij en mjn dochter hebben we een mevrouw [Persoonsgegevens verwijderd door de moderator] aan de lijn gehad.
Ik laat hier weten hoe het verder verloopt
Laat het dus nu wel uit mijn hoofd om uberhaupt iets via de telefoon te doen.
Grappige overigens, heb alle linken bekeken die jullie versturen, kom je op meneer [Persoonsgegevens verwijderd door de moderator] uit, die heb ik dan ook idd moeten mailen.
Volgens mij en mjn dochter hebben we een mevrouw [Persoonsgegevens verwijderd door de moderator] aan de lijn gehad.
Ik laat hier weten hoe het verder verloopt
Laatst gewijzigd door Radar op 25 aug 2015 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Vandaag weer een brief gehad van eos , binnen 5 dagen betalen. Hier op weer een reactie terug gemaild
met weer het verzoek of ze bewijzen wilde overleggen. Ook gemeld dat er niets besteld is en ook niets geleverd etc.
Op mijn vorige mail is uiteraard niet gereageerd. Ben benieuwd, denk dat we weer niets horen en over twee maanden weer dezelfde aanmaning krijgen. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
met weer het verzoek of ze bewijzen wilde overleggen. Ook gemeld dat er niets besteld is en ook niets geleverd etc.
Op mijn vorige mail is uiteraard niet gereageerd. Ben benieuwd, denk dat we weer niets horen en over twee maanden weer dezelfde aanmaning krijgen. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
-
- Contacteer:
Ik zou, als men niet inhoudelijk ingaat op uw (gerechtvaardigde) vragen, er van uitgaan dat dit een poging tot oplichting is, en aangifte doen bij de politie wegens bedreiging en (poging tot) oplichting.Ricksonja schreef:Vandaag weer een brief gehad van eos , binnen 5 dagen betalen. Hier op weer een reactie terug gemaild
Bedreiging vanwege hun manier van doen aan de telefoon.
Succes.
Ik heb ook te maken met deze incasso
Ik moet betalingen voor iets wat ik niet besteld heb
En het staat ook nog is op mijn ex zijn naam
Ik moet verplicht 25,00 aflossen per maand voor iets wat ik nooit besteld heb.
Wat kan ik er verder aan doen .....?????
siliva
siliva
Bezwaar aantekenen en de vordering betwisten.sil1966 schreef:Ik heb ook te maken met deze incasso
siliva
Vraag duidelijke bewijzen!
Als ze die niet leveren hoef je niets te doen, wacht op rechtszaak die ze verliezen!
Als ze wel iets leveren kun je die leverancier aanklagen wegens valse beschuldigingen voor nooit bestelde en/of geleverde diensten en hier een zaak van maken als ze het niet intrekken.
Gewoon niets betalen en gewoon rustig afwachten.
Als ze bellen, vraag om schriftelijk want per telefoon is er geen bewijs!
Na vragen schriftelijk bewijs van deze beschuldiging ophangen en niet luisteren.
Als ze die niet leveren hoef je niets te doen, wacht op rechtszaak die ze verliezen!
Als ze wel iets leveren kun je die leverancier aanklagen wegens valse beschuldigingen voor nooit bestelde en/of geleverde diensten en hier een zaak van maken als ze het niet intrekken.
Gewoon niets betalen en gewoon rustig afwachten.
Als ze bellen, vraag om schriftelijk want per telefoon is er geen bewijs!
Na vragen schriftelijk bewijs van deze beschuldiging ophangen en niet luisteren.
-
Geachte mevrouw Ricksonja,
Ik zou u adviseren om een aangetekende brief op te stellen met daarin de volgende punten:
- U heeft niks besteld en heeft hier dan ook geen bevestiging of iets van ontvangen.
- Ook heeft u niks ontvangen.
- U Eos vriendelijk dan wel dringend verzoekt om het dossier te sluiten omdat er ook geen bewijsstukken zijn dat u ook maar iets besteld heeft of ergens voor getekend heeft.
- Dat u er niet van gediend bent van de intimiderende toon die overigens ook in strijd is met de gedragscode van de NVI (Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen).
- En dat als zij een gerechtelijke procedure willen handhaven dat u de rechter verwelkomend tegemoet ziet wegens het feit dat u volledig in uw recht staat.
- Daarna sluit u de brief af dat u er vanuit gaat dat de kwestie hierbij is afgedaan en dat u binnen 2 weken een bevestiging ontvangt.
Mocht u nog vragen of hulp hebben met het opstellen van de brief dan wil ik u hierbij uiteraard helpen.
Met vriendelijke groet,
Kelly
Ik zou u adviseren om een aangetekende brief op te stellen met daarin de volgende punten:
- U heeft niks besteld en heeft hier dan ook geen bevestiging of iets van ontvangen.
- Ook heeft u niks ontvangen.
- U Eos vriendelijk dan wel dringend verzoekt om het dossier te sluiten omdat er ook geen bewijsstukken zijn dat u ook maar iets besteld heeft of ergens voor getekend heeft.
- Dat u er niet van gediend bent van de intimiderende toon die overigens ook in strijd is met de gedragscode van de NVI (Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen).
- En dat als zij een gerechtelijke procedure willen handhaven dat u de rechter verwelkomend tegemoet ziet wegens het feit dat u volledig in uw recht staat.
- Daarna sluit u de brief af dat u er vanuit gaat dat de kwestie hierbij is afgedaan en dat u binnen 2 weken een bevestiging ontvangt.
Mocht u nog vragen of hulp hebben met het opstellen van de brief dan wil ik u hierbij uiteraard helpen.
Met vriendelijke groet,
Kelly
Dank je wel Kelly,
Ik ben wel TO , maar deze vraag werd door iemand anders voorgelegd.
Mvg
Ik ben wel TO , maar deze vraag werd door iemand anders voorgelegd.
Mvg
Goedemiddag, ik las dat dit topic weer verder ging, toen ik dit topic opende hebben we gebeld etc en alles wat hier is geadviseerd. Het haalde niets uit,
Inmiddels zijn we ruim een jaar verder, mijn dochter krijgt nog steeds brieven van ze om de zoveel tijd.
Zij heeft besloten om het ongeopend de prullenbak in te doen, hopelijk stopt het een keer.
Als ze echt een poot om op te staan hadden, had er allang een deurwaarder op de stoep gestaan.
Inmiddels zijn we ruim een jaar verder, mijn dochter krijgt nog steeds brieven van ze om de zoveel tijd.
Zij heeft besloten om het ongeopend de prullenbak in te doen, hopelijk stopt het een keer.
Als ze echt een poot om op te staan hadden, had er allang een deurwaarder op de stoep gestaan.
Klopt. Als u zeker bent van uw zaak kunt u ze het beste gewoon negeren. Bewaar wel alle schriftelijke communicatie voor het geval dat het toch tot een proces komt.Ricksonja schreef:Goedemiddag, ik las dat dit topic weer verder ging, toen ik dit topic opende hebben we gebeld etc en alles wat hier is geadviseerd. Het haalde niets uit,
Dat heeft ze zeker bewaard
Hallo Allemaal,
Na veel hier gelezen te hebben en dit nogal nieuw is voor mij toch besloten mijn verhaal te doen.
Wij kwamen achter de vordering van EOS toen we samen een huis wilde kopen
Bij het BKR stond een bedrag open van 1588,- voor een of ander doorlopend krediet.
Ik contact opgenomen met desbetreffende instantie (nog geen EOS!)
ik kreeg van haar het nummer van EOS omdat zij de vordering uit handen hadden gegeven.
Ik bel op en vraag of ze mij kan zeggen waar dit bedrag om gaat?
antwoord wat ik als eerste kreeg schrok ik van!
het bedrag dat volgens hun openstond 15.800 euro!
Ik heb gevraagd waar deze zogenoemde schuld door is ontstaan en dat zou ze nakijken.
antwoord was: in 1999 heeft mijn man met zijn ex een hifi set aangeschaft van! 190 GULDEN!
Dus ik vraag haar hoe kan dit dan waarom heb u ons geen brieven gestuurd en waarom is dit niet naar de rechtbank gegaan?
Ze zou ons een overzicht sturen met daarin de bewijzen dat ze ons wel degelijk zouden hebben aangeschreven.
We krijgen na herhaaldelijk vragen eindelijk de post.
met 3 a4 papiertjes en een aantal regeltjes onder elkaar waar de datum steeds 6 weken verschuift!
niet eens in Nederlands maar in het Duits!
Ik dacht dat EOS toch een Nederlandse firma was?
Onze financieel adviseur heeft dus contact opgenomen met hun om te vragen of we het bedrag mogen afkopen en ze zijn akkoord gegaan met 1750,-
Maar ik blijf er een vreemd gevoel bij houden dat ze om een bedrag van 190 GULDEN zoveel rente etc.
mogen laten oplopen tot bijna 16.000 euro!!
Weet iemand hier meer van of over ik hoor het graag
word er nu wel een beetje radeloos en moe van..
Het enige wat wij willen is ons eigen huisje en het word gewoon tegen gewerkt door EOS!
Hoop hier meer te lezen
Na veel hier gelezen te hebben en dit nogal nieuw is voor mij toch besloten mijn verhaal te doen.
Wij kwamen achter de vordering van EOS toen we samen een huis wilde kopen
Bij het BKR stond een bedrag open van 1588,- voor een of ander doorlopend krediet.
Ik contact opgenomen met desbetreffende instantie (nog geen EOS!)
ik kreeg van haar het nummer van EOS omdat zij de vordering uit handen hadden gegeven.
Ik bel op en vraag of ze mij kan zeggen waar dit bedrag om gaat?
antwoord wat ik als eerste kreeg schrok ik van!
het bedrag dat volgens hun openstond 15.800 euro!
Ik heb gevraagd waar deze zogenoemde schuld door is ontstaan en dat zou ze nakijken.
antwoord was: in 1999 heeft mijn man met zijn ex een hifi set aangeschaft van! 190 GULDEN!
Dus ik vraag haar hoe kan dit dan waarom heb u ons geen brieven gestuurd en waarom is dit niet naar de rechtbank gegaan?
Ze zou ons een overzicht sturen met daarin de bewijzen dat ze ons wel degelijk zouden hebben aangeschreven.
We krijgen na herhaaldelijk vragen eindelijk de post.
met 3 a4 papiertjes en een aantal regeltjes onder elkaar waar de datum steeds 6 weken verschuift!
niet eens in Nederlands maar in het Duits!
Ik dacht dat EOS toch een Nederlandse firma was?
Onze financieel adviseur heeft dus contact opgenomen met hun om te vragen of we het bedrag mogen afkopen en ze zijn akkoord gegaan met 1750,-
Maar ik blijf er een vreemd gevoel bij houden dat ze om een bedrag van 190 GULDEN zoveel rente etc.
mogen laten oplopen tot bijna 16.000 euro!!
Weet iemand hier meer van of over ik hoor het graag
word er nu wel een beetje radeloos en moe van..
Het enige wat wij willen is ons eigen huisje en het word gewoon tegen gewerkt door EOS!
Hoop hier meer te lezen
-
- Contacteer:
Als dit niet voor een rechter is geweest, en niet gestuit is (aantoonbaar) zou het zomaar kunnen zijn dat het verjaard is.ikke0408 schreef: Ik heb gevraagd waar deze zogenoemde schuld door is ontstaan en dat zou ze nakijken.
Neem zo snel mogelijk contact op met het Juridisch Loket , of je rechtsbijstand (de hoogte van 15.000 euro rechtvaardigd dit best) en verzoek hen om je te helpen.
-
Akkoord met 1750 euro, niet doen!!!!!!!!!!
Stuur de incassobrief. Hierna hoor je niks meer van ze.
Stuur de incassobrief. Hierna hoor je niks meer van ze.
190'gulden kan NOOIT!!! 16000 euro worden. Zelfs niet na 17 jaar. Betaal helemaal niets totdat ze bewijs van de vordering hebben gegeven, inclusief specificatie van de hoogte en bewijs dat ze steeds tijdig de verjaring hebben gestuit. Dan wordt het snel stil, denk ik....
-
- Contacteer:
EOS heeft de reputatie om zomaar vorderingen te verzinnen .. er zijn meerdere topics.Moneyman schreef:190'gulden kan NOOIT!!! 16000 euro worden. Zelfs niet na 17 jaar. Betaal helemaal niets totdat ze bewijs van de vordering hebben gegeven, inclusief specificatie van de hoogte en bewijs dat ze steeds tijdig de verjaring hebben gestuit. Dan wordt het snel stil, denk ik....
Mogelijk is dit zo`n geval - en dan zou aangifte van oplichting een optie zijn.
Al zal de politie niet zo veel doen.