LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interum Justitita te snel ingezet door VakantieVeilingen?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
InkyWinky

Interum Justitita te snel ingezet door VakantieVeilingen?

Ongelezen bericht door InkyWinky »

Een tijdje geleden bood ik via VakantieVeilingen mee op een hotelovernachting naar keuze. Na een roerige periode konden mijn man en ik dat wel even gebruiken en ik was blij dat ik de veiling won. Normaal gesproken incasseren ze automatisch en het is mij helaas ontgaan dat dit niet gebeurd is. Opeens kreeg ik een mail van Interum Justitia dat zij de vordering over hebben genomen, en daarbij is het bedrag van 50 naar 91 euro gegaan. Volgens mij wordt er pas een incassobureau ingezet na twee herinneringen en ik kan oprecht en eerlijk zeggen dat ik deze nooit heb gekregen. Niet via de brievenbus en ook niet via e-mail. Ik vraag me af wie er hier fout zit (in eerste instantie ikzelf omdat ze niet konden incasseren :x ) VakantieVeilingen omdat ze niet checken hoe het zit met herinneringen en of ze uberhaupt wel aankomen, of Interum Justitia omdat ze de informatie blind overnemen zonder het zelf na te gaan? Ik zit nu met dubbele kosten om de simpele reden dat de herinneringen nooit zijn gestuurd of nooit zijn aangekomen :? .

Jolijn

Re: Interum Justitita te snel ingezet door VakantieVeilingen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Vlgs de veelgestelde vragen zou je 1 herinnering hebben moeten ontvangen.

Wat gebeurt er als ik niet betaal?
Antwoord
Na je gewonnen veiling ontvang je van ons een betalingsherinnering. Heb je na 5 dagen nog niet betaald dan gaan wij over tot automatische incasso, de kosten daarvan zijn €2,50.

Wij proberen twee keer te incasseren. Als dit niet lukt, dan schakelen wij een incassobureau in.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo mogen ze wettelijk gezien niet werken. Incassokosten dus niet betalen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassokosten

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een incassobureau mag vanaf het eerste moment worden ingeschakeld. Een ander punt is het in rekening brengen van incassokosten. Dit mag pas nadat:
- verzuim zijn intreden heeft gedaan;
- je een aanmaning hebt ontvangen, waarbij je een betalingstermijn van 14 dagen krijgt welke gaat lopen de dag nadat je de aanmaning hebt ontvangen en waarin je wordt gewezen op de (daadwerkelijke) gevolgen van niet-betaling.

In het geval van VakantieVeilingen geldt dat zij tekortschieten in hun informatieplicht. De algemene voorwaarden worden namelijk nergens van toepassing verklaard op de overeenkomst. Het gevolg daarvan is dat je ieder beding uit de algemene voorwaarden kunt vernietigen, mocht het bedrijf zich hierop beroepen. Dan moet je dus wel eerst een ingebrekestelling ontvangen en daarna nog een keer een veertiendaagse aanmaning, zoals hierboven omschreven. Maar dat is niet altijd zo.
InkyWinky schreef:Volgens mij wordt er pas een incassobureau ingezet na twee herinneringen en ik kan oprecht en eerlijk zeggen dat ik deze nooit heb gekregen. Niet via de brievenbus en ook niet via e-mail.
Dan ben je geen incassokosten verschuldigd. Ik zou wel een brief of mail versturen waarin je aangeeft dat je de veertiendaagse aanmaning nooit hebt ontvangen.

Gesloten