LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spaarzeker polis rabobank/interpolis

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
lanceerder
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2014 14:21

spaarzeker polis rabobank/interpolis

Ongelezen bericht door lanceerder »

onlangs hebben we ons huis verkocht voor 170.000 we hebben een hypotheek van 172.500 het restbedrag betalen we uit eigene middelen, maar we hebben ook nog de spaarzeker polis lopen hierin zit een bedrag van +- 17000 euro wat wij nodig hebben hebben om de rest schuld af te lossen voor ons nieuwe huis. de hypotheker waar wij de onze nieuwe hypotheek hebben afgesloten zij dat het bedrag naar ongeveer 2 a 3 dagen beschikbaar is! laat dit dus niet het geval zijn, de rabobank liet mij dus doodleuk weten dat het bedrag pas vrijkomt na +- 2weken als het meezit zeiden ze ( is dit normaal), nu zit ik met een probleem dat wij ons nieuwe huis op 4 maart zouden kopen en ons huis op 28 februari word verkocht, de makelaar deelde ons mee dat elke dag dat we later zouden zijn 20 euro moeten betalen, heeft iemand een oplossing of een idee, want de rabobank wil niet meewerken de hypotheker kan niks doen omdat zij niet samenwerken met de rabobank en de makelaar werkt ook niet mee, terwijl het huis al leegstaat, geen sleutelcontract niet kunnen huren. bij voorbaat bedankt voor de reactie's

DHA-klachten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2010 16:36

Re: spaarzeker polis rabobank/interpolis

Ongelezen bericht door DHA-klachten »

Geachte klant,

Vriendelijk wil ik u verzoeken uw klacht/probleem kenbaar te maken onder vermelding van uw naam https://www.hypotheker.nl/contact/#/ zodat wij kunnen werken aan een oplossing.

Met vriendelijke groet,

De klachtbehandelaar van De Hypotheker

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: spaarzeker polis rabobank/interpolis

Ongelezen bericht door Lisare »

@DHA

Bij voorbaat van een klacht uitgaan lost niets op in deze situatie.

@lanceerder

Wat u het beste kunt doen is bij de Rabobank verzoeken om de opgebouwde waarde rechtstreeks in mindering te brengen op het inlossaldo. Als u dat ruim van te voren (en dat kan nog) bij hen aangeeft en aangeeft dat er sprake is van restschuld zullen ze hier over het algemeen aan meewerken.

U ontvangt dan op de datum van de overdracht het positieve verschil van de notaris en kunt dit vervolgens gebruiken voor de aankoop.

LET OP! Mocht u de opgebouwde waarde fiscaal geruisloos wensen voort te zetten in uw nieuwe hypotheek bij de Hypotheker dan kan bovenstaande niet!

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: spaarzeker polis rabobank/interpolis

Ongelezen bericht door marcel75 »

Uitbetaling vindt pas plaats nadat de lening terugbetaald is en de Rabobank aan Interpolis dat heeft doorgegeven. Dan weet Interpolis ook dat het pandrecht is komen te vervallen en er uitgekeerd kan worden.

Vervolgens gaat Interpolis aan u een brief sturen waarin u moet aangegeven wat er met het opgebouwde saldo moet gebeuren.

Je kunt proberen of de Rabobank de polis meteen wil verrekenen, maar daar moet je niet van uit gaan. Steeds minder banken werken daar aan mee.

Overigens krijg je nooit op de datum van de overdracht het geld van de notaris. Daar gaat minstens 1 werkdag over heen omdat het Kadaster eerst aan de notaris moet bevestigen dat de levering is verwerkt en er geen beslag is gelegd, een extra hypotheek is gevestigd of er meerdere leveringen mbt het zelfde pand zijn ingeschreven.
En dan ben je minstens 2 weken verder.

J

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: spaarzeker polis rabobank/interpolis

Ongelezen bericht door Lisare »

@Marcel

Rabobank werkt hier wel aan mee is mijn ervaring. Is natuurlijk wel afhankelijk van de lokale Rabobank.

Bij de notaris duurt het 2 werkdagen voordat je het geld op de rekening hebt staan. Dat klopt, maar het ging mij er om dat er dan geen probleem is en het geld 04-03 beschikbaar kan zijn. De precieze data zijn in dit geval niet zo belangrijk.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: spaarzeker polis rabobank/interpolis

Ongelezen bericht door marcel75 »

Lisare,
De lokale Rabobank heeft bij het aflosproces tegenwoordig niet zo veel meer te vertellen. Dat moet (verplicht gesteld door de Rabobank) tegenwoordig allemaal via Rabobank Nederland in Eindhoven en dan ook nog eens via mede door de Rabobank ontwikkelde software. Heel soms kan er nog van afgeweken worden, maar dat wordt steeds meer een zeldzame uitzondering is mijn ervaring.

EdvanWit
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 nov 2008 10:22

Re: spaarzeker polis rabobank/interpolis

Ongelezen bericht door EdvanWit »

Ik begrijp de wanhoop, ik heb zelf ook in die situatie gezeten bij een andere bank. Dit soort rotstreken vertellen ze niet als je de hypotheek afsluit. Het braafste jongetje uit de klas, volgens hun eigen televisiereclame, is helemaal niet zo'n braaf jongetje. De constructie is dat de Rabobank een vordering op U heeft, de hypotheek, U heeft een vordering op Interpolis, het spaardeel en Interpolis heeft weer een gelijke vordering op de Rabobank. Uw spaardeel staat niet bij Interpolis maar gewoon bij de Rabobank omdat de spaarhypotheek eigenlijk een annuïteitenhypotheek in vermomming is. Er is geen enkele geldige reden, waarom de Rabobank niet kan verrekenen. Volgens mij worden er wat drogredenen verzonnen om U als disloyale klant een welgemikte trap na te geven.

Nu ging het bij mij om het oversluiten van een hypotheek zodat ik in eerste instantie gedwongen was om 40.000,00 euro te financieren. U verkoopt Uw huis en koopt vervolgens een ander huis. Waar blijft U in de tussentijd?

Gelet op de uitspraak van de Hypotheker dat dit twee of drie dagen zou duren denk ik dat de Hypotheker de extra gemaakte kosten moet vergoeden. Een betere oplossing zou zijn dat de Hypotheker die 17.000,00 euro tijdelijk even kosteloos voorschiet. Daar moet wel een risicoloze constructie voor te bedenken zijn. Het is uiteindelijk hun fout dat ze de verkeerde informatie geven. U betaald goed geld voor hun diensten, dan kunt U ook wat verwachten.

Waarom is de hypotheek niet meegenomen gelet of de fiscaal gunstige constructie? Voldoet U nog aan de voorwaarden voor de belastingaftrek? Mogelijk moet het genoten belastingvoordeel terugbetalen. Is dit met de Hypotheker besproken?

Gesloten