Wehkamp wenst mij een fijne dag
Geplaatst: 01 feb 2014 21:10
Op 09 maart 2013 kocht ik bij Wehkamp een iMac computer 27 inch voor 1899,00 euro. Deze heeft het negen maanden prima gedaan totdat de iMac soms zomaar plotseling uitging, dit was vreemd maar door de iMac opnieuw weer op te starten kon ik deze weer gebruiken. Het uitvallen werd echter steeds frequenter totdat deze helemaal uitviel en niet meer was op te starten.
Wehkamp hierover gebeld want de iMac was nog maar negen maand jong, en viel dus in de garantie.
De iMac is op 06 januari opgestuurd naar de reparatiedienst van Wehkamp "ZES GOES", daar hebben ze mijn harde schijf vervangen, dus ik was ook meteen al mijn gegevens en vertrouwelijke informatie kwijt die op mijn schijf stond en ik moest alles weer opnieuw installeren. De iMac is een computer waar o.a. bank en vertrouwelijke informatie opstaat. Omdat ik in de veronderstelling was dat vervanging noodzakelijk was wegens een harde schijf defect dacht ik ook dat al mijn data van de oude harde schijf ook niet meer door derden te lezen zou zijn en heb ik alles weer opnieuw geïnstalleerd. Helaas vertoonde de iMac na vijf dagen weer hetzelfde verschijnsel van spontaan uitgaan, en twee dagen later was de iMac wederom niet meer op te starten.
Vervanging van mijn harde schijf is dus totaal overbodig gebleken, de originele harde schijf was niet kapot, mijn data is dus voor iedereen die toegang heeft tot mijn oude harde schijf toegankelijk.
Wehkamp weer geïnformeerd dat de iMac na een week terug te zijn van de eerste reparatie weer kapot is, zeggen ze bij de klantenservice dat ik de iMac weer op moet sturen voor weer een reparatie.
Dit zou dus betekenen dat ik de iMac voor de tweede keer minstens weer drie week kwijt ben. Nu heb ik na deze eerste zogenaamde reparatie totaal geen vertrouwen meer in deze reparatie dienst, want ze verwisselen lukraak een onderdeel in de hoop dat het werkt, op deze wijze kan ik de iMac nog wel tien keer moeten opsturen.
Waarschijnlijk willen ze de periode oprekken zodat de iMac straks buiten de 1 jaar garantie valt, dan kunnen ze mij ook nog de zogenaamde nep reparaties in rekening brengen.
Aangezien deze iMac behalve prive ook gebruikt wordt voor mijn werk kan en wil dit niet. Ik heb Wehkamp gevraagd voor een betere oplossing, zoals een andere vervangende iMac of mijn aankoop annuleren en geld terug.
Ik heb destijds een iMac gekocht om over een betrouwbare computer te beschikken, deze computer voldoet niet aan deze eisen, en reparatie is niet mogelijk gebleken, anders was de iMac niet nu alweer kapot.
Wehkamp verschuilt zich achter hun eigen strikte regels van geen geld terug, en niet omruilen, gewoon de klant dwingen om toch maar weer te repareren.
En dat terwijl de iMac nog geen jaar oud is
Wehkamp wenst mij een fijne dag en verder mag ik het zelf uitzoeken.
Schandalig zoals ze met hun klanten omgaan en waarderen.
De iMac is nu kapot, ik weiger om deze weer voor reparatie aan te bieden, daarmee heb ik ook geen zakelijke werk computer meer tot mijn beschikking, ik wordt nu gedwongen om alweer een nieuwe iMac te kopen (beslist niet bij Wehkamp) omdat het wanproduct van Wehkamp niet voldoet.
Wehkamp hierover gebeld want de iMac was nog maar negen maand jong, en viel dus in de garantie.
De iMac is op 06 januari opgestuurd naar de reparatiedienst van Wehkamp "ZES GOES", daar hebben ze mijn harde schijf vervangen, dus ik was ook meteen al mijn gegevens en vertrouwelijke informatie kwijt die op mijn schijf stond en ik moest alles weer opnieuw installeren. De iMac is een computer waar o.a. bank en vertrouwelijke informatie opstaat. Omdat ik in de veronderstelling was dat vervanging noodzakelijk was wegens een harde schijf defect dacht ik ook dat al mijn data van de oude harde schijf ook niet meer door derden te lezen zou zijn en heb ik alles weer opnieuw geïnstalleerd. Helaas vertoonde de iMac na vijf dagen weer hetzelfde verschijnsel van spontaan uitgaan, en twee dagen later was de iMac wederom niet meer op te starten.
Vervanging van mijn harde schijf is dus totaal overbodig gebleken, de originele harde schijf was niet kapot, mijn data is dus voor iedereen die toegang heeft tot mijn oude harde schijf toegankelijk.
Wehkamp weer geïnformeerd dat de iMac na een week terug te zijn van de eerste reparatie weer kapot is, zeggen ze bij de klantenservice dat ik de iMac weer op moet sturen voor weer een reparatie.
Dit zou dus betekenen dat ik de iMac voor de tweede keer minstens weer drie week kwijt ben. Nu heb ik na deze eerste zogenaamde reparatie totaal geen vertrouwen meer in deze reparatie dienst, want ze verwisselen lukraak een onderdeel in de hoop dat het werkt, op deze wijze kan ik de iMac nog wel tien keer moeten opsturen.
Waarschijnlijk willen ze de periode oprekken zodat de iMac straks buiten de 1 jaar garantie valt, dan kunnen ze mij ook nog de zogenaamde nep reparaties in rekening brengen.
Aangezien deze iMac behalve prive ook gebruikt wordt voor mijn werk kan en wil dit niet. Ik heb Wehkamp gevraagd voor een betere oplossing, zoals een andere vervangende iMac of mijn aankoop annuleren en geld terug.
Ik heb destijds een iMac gekocht om over een betrouwbare computer te beschikken, deze computer voldoet niet aan deze eisen, en reparatie is niet mogelijk gebleken, anders was de iMac niet nu alweer kapot.
Wehkamp verschuilt zich achter hun eigen strikte regels van geen geld terug, en niet omruilen, gewoon de klant dwingen om toch maar weer te repareren.
En dat terwijl de iMac nog geen jaar oud is
Wehkamp wenst mij een fijne dag en verder mag ik het zelf uitzoeken.
Schandalig zoals ze met hun klanten omgaan en waarderen.
De iMac is nu kapot, ik weiger om deze weer voor reparatie aan te bieden, daarmee heb ik ook geen zakelijke werk computer meer tot mijn beschikking, ik wordt nu gedwongen om alweer een nieuwe iMac te kopen (beslist niet bij Wehkamp) omdat het wanproduct van Wehkamp niet voldoet.