Ziggo provider zonder communicatie
Geplaatst: 04 feb 2014 11:12
Wat helaas maar al te vaak voorkomt bij bedrijven die zelf in communicatie "doen", heb ik aan den lijve ondervonden hoe rampzalig de communicatie verloopt bij Ziggo. Mijn moeder is bijna 82 jaar en heeft alleen AOW, dus ik kwam op het idee te zoeken naar besparingen. Dit bleek dus ook mogelijk met haar gecombineerde Ziggo aansluiting via de kabel. We zijn toen overgestapt naar Online voor TV, internet en telefoon. De omzetting zou plaats vinden op 3 januari. Dit is allemaal prima verlopen en is er erg tevreden mee.
Tot dusver allemaal prima verlopen. Maar dan van Ziggo afkomen...... In december kwam er een brief van Ziggo dat het 3 in 1 pakket per 2 januari beëindigd zou worden en dat er een eindafrekening zou plaats vinden. Er was eind december het volle abonnementsgeld afgeschreven voor januari, dus daar zou dan de verrekening mee plaats vinden. Klopte allemaal als een bus, dus alles leek super geregeld, tot er eind januari weer het volledige bedrag werd afgeschreven. Nu is een simpele AOW uitkering niet toereikend om zulke (uiteindelijk dubbele bedragen voor zowel de oude als de nieuwe provider) te kunnen missen. Wij hebben dus ( omdat het 0900 nummer overbezet bleek) via de Ziggo site een bericht naar de klantenservice gestuurd. Hier werd 3 dagen later op geantwoord dat de telefonie en internet opgezegd was, maar TV zou nog gewoon doorlopen en dat we maar de klantenservice moeten bellen, dat nare 0900 nummer dus.... Dit alles terwijl er nota bene een bevestiging gestuurd is door Ziggo dat het complete pakket per 2 januari is beëindigd. Dus uiteindelijk dat verschrikkelijke 0900 nummer maar gebeld. Na diverse pogingen had ik een medewerkster aan de telefoon die volgens mij niet echt met het systeem overweg kon, maar na wat gestuntel beweerde mevrouw dat het abonnement voor het TV signaal gewoon door liep. Kennelijk was het bedienen van de telefoon ook lastig, want voor dat ik verder nog wat kon zeggen werd de verbinding verbroken. Daarna op allerlei manieren ( via vast en mobiel) met geen mogelijkheid meer contact te krijgen. Ik ben inmiddels helemaal klaar met het irritante 0900 nummer. Ze denken daar zeker dat niet anders te doen heb en dan nog maar te zwijgen over de kosten! Dus dan per mail geprobeerd door een reply te geven op de mail die ik had ontvangen van klantenservice met een ingescande bevestigingsbrief waar ze blijkbaar zelf het bestaan niet van kenden. Maar mis! Normale emails worden ongelezen geretourneerd. Moest toch weer via het contactformulier via de website......
Kortom eeeen groot drama! Ziggo leer eens te communiceren!!!!!
Maar weer afwachten wanneer we iets vernemen.
Tot dusver allemaal prima verlopen. Maar dan van Ziggo afkomen...... In december kwam er een brief van Ziggo dat het 3 in 1 pakket per 2 januari beëindigd zou worden en dat er een eindafrekening zou plaats vinden. Er was eind december het volle abonnementsgeld afgeschreven voor januari, dus daar zou dan de verrekening mee plaats vinden. Klopte allemaal als een bus, dus alles leek super geregeld, tot er eind januari weer het volledige bedrag werd afgeschreven. Nu is een simpele AOW uitkering niet toereikend om zulke (uiteindelijk dubbele bedragen voor zowel de oude als de nieuwe provider) te kunnen missen. Wij hebben dus ( omdat het 0900 nummer overbezet bleek) via de Ziggo site een bericht naar de klantenservice gestuurd. Hier werd 3 dagen later op geantwoord dat de telefonie en internet opgezegd was, maar TV zou nog gewoon doorlopen en dat we maar de klantenservice moeten bellen, dat nare 0900 nummer dus.... Dit alles terwijl er nota bene een bevestiging gestuurd is door Ziggo dat het complete pakket per 2 januari is beëindigd. Dus uiteindelijk dat verschrikkelijke 0900 nummer maar gebeld. Na diverse pogingen had ik een medewerkster aan de telefoon die volgens mij niet echt met het systeem overweg kon, maar na wat gestuntel beweerde mevrouw dat het abonnement voor het TV signaal gewoon door liep. Kennelijk was het bedienen van de telefoon ook lastig, want voor dat ik verder nog wat kon zeggen werd de verbinding verbroken. Daarna op allerlei manieren ( via vast en mobiel) met geen mogelijkheid meer contact te krijgen. Ik ben inmiddels helemaal klaar met het irritante 0900 nummer. Ze denken daar zeker dat niet anders te doen heb en dan nog maar te zwijgen over de kosten! Dus dan per mail geprobeerd door een reply te geven op de mail die ik had ontvangen van klantenservice met een ingescande bevestigingsbrief waar ze blijkbaar zelf het bestaan niet van kenden. Maar mis! Normale emails worden ongelezen geretourneerd. Moest toch weer via het contactformulier via de website......
Kortom eeeen groot drama! Ziggo leer eens te communiceren!!!!!
Maar weer afwachten wanneer we iets vernemen.