Pagina 1 van 1
Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 15:27
door Pythonmaniac
Hallo
Ik start dit topic niet voor een klacht maar meer voor een vraag.
Sinds een kleine 3 weken hebben we hier (niet alleen ik dus) continu last van vertraagde verbinding. Om maar even te laten zien, hier een link naar de speedtest:
http://www.speedtest.net/my-result/3284362657.
Dit was al de vierde keer dat ik probeerde een speedtest te krijgen, 3x eindigde het op een time-out omdat het te lang duurde. En dat terwijl we hier pakket Z2 voor hebben (later is dit pakket meegegaan in All-in-one).
Momenteel ben ik niet bevoegd bij de modem zelf te komen (is een appartement waarbij iedere kamer verhuurd is en de modem op 1 van die verhuurde kamers staat). Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
En mochten hier mensen van Ziggo meelezen, kunnen jullie eventueel kijken wat de oplossing is? Klantnummer heb ik niet bij de hand, ik betaal ook geen Ziggo zelf maar dat zit bij de huur inbegrepen. Aangezien dit al 3 weken zo doorgaat, niet alleen bij mij in dit huis, wil ik wel eens een oplossing hebben.
Gr
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 15:30
door bprosman
Vraag of ze het modem een keer resetten, miscchien helpt dat al.
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 15:33
door kweenie
Hebben je huisgenoten er ook last van? Het kan nl. ook zijn dat een van je huisgenoten de lijn zodanig belast, dat er voor jou weinig ruimte meer over is. (Bv. downloaden van films, of misschien een virus oid.)
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 15:45
door Pythonmaniac
kweenie schreef:Hebben je huisgenoten er ook last van? Het kan nl. ook zijn dat een van je huisgenoten de lijn zodanig belast, dat er voor jou weinig ruimte meer over is. (Bv. downloaden van films, of misschien een virus oid.)
Ja de anderen hebben er ook last van.
@bprosman: bij het resetten, hoe gaat dat in zijn werk? En gaan ook bepaalde instellingen verloren? Want we hebben zo'n externe router aan de modem zitten omdat door de vele Ziggo abonnees in de flat, er meerdere een Wifi modem hebben. Dat stoort door elkaar heen. De monteur heeft hierop de WiFi optie uitgezet, maar dan vraag ik me dus af komt die weer terug als het gereset wordt?
In elk geval al dank voor de snelle reacties.
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 15:54
door sjohie
Pythonmaniac schreef:Hallo
Ik start dit topic niet voor een klacht maar meer voor een vraag.
Sinds een kleine 3 weken hebben we hier (niet alleen ik dus) continu last van vertraagde verbinding. Om maar even te laten zien, hier een link naar de speedtest:
http://www.speedtest.net/my-result/3284362657.
Dit was al de vierde keer dat ik probeerde een speedtest te krijgen, 3x eindigde het op een time-out omdat het te lang duurde. En dat terwijl we hier pakket Z2 voor hebben (later is dit pakket meegegaan in All-in-one).
Momenteel ben ik niet bevoegd bij de modem zelf te komen (is een appartement waarbij iedere kamer verhuurd is en de modem op 1 van die verhuurde kamers staat). Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
En mochten hier mensen van Ziggo meelezen, kunnen jullie eventueel kijken wat de oplossing is? Klantnummer heb ik niet bij de hand, ik betaal ook geen Ziggo zelf maar dat zit bij de huur inbegrepen. Aangezien dit al 3 weken zo doorgaat, niet alleen bij mij in dit huis, wil ik wel eens een oplossing hebben.
Gr
In principe is alle netwerk-infrastructuur achter het modem de verantwoordelijkheid van de abonnee, niet van Ziggo. Een simpele test voordat je hun onnodig belt, is 1 pc direct aan het modem aansluiten, en nogmaals speedtest draaien. als je dan dezelfde problemen krijgt,
en er zijn geen aangekondigde werkzaamheden, dan kan je ze bellen. Als alles dan goed is, zit het in jullie eigen netwerkje, en kan je de andere 3 gebruikers eens aanspreken.
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 15:58
door olaf79
Pythonmaniac schreef:kweenie schreef:Hebben je huisgenoten er ook last van? Het kan nl. ook zijn dat een van je huisgenoten de lijn zodanig belast, dat er voor jou weinig ruimte meer over is. (Bv. downloaden van films, of misschien een virus oid.)
Ja de anderen hebben er ook last van.
@bprosman: bij het resetten, hoe gaat dat in zijn werk? En gaan ook bepaalde instellingen verloren? Want we hebben zo'n externe router aan de modem zitten omdat door de vele Ziggo abonnees in de flat, er meerdere een Wifi modem hebben. Dat stoort door elkaar heen. De monteur heeft hierop de WiFi optie uitgezet, maar dan vraag ik me dus af komt die weer terug als het gereset wordt?
In elk geval al dank voor de snelle reacties.
Toch lijkt het erop alsof iemand de lijn belast want je upload snelheid is wel oke.
Bij resetten gaan alle instellingen verloren. Maar je kunt ook de router gewoon uitzetten, uit het stopcontact halen en na 3 minuten weer aanzetten (wel stekker er weer in doen natuurlijk
). Dan meldt het modem zich opnieuw aan bij het netwerk.
Iets anders, het kan zijn dat de wifi van het modem niet sterk genoeg is om iedereen te bedienen. Het kan dan gebeuren dat sommige een goede verbinding hebben en andere niet. Het zou dan kunnen helpen om ergens een wifi versterker aan te brengen.
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 16:00
door olaf79
sjohie schreef:Pythonmaniac schreef:Hallo
Ik start dit topic niet voor een klacht maar meer voor een vraag.
Sinds een kleine 3 weken hebben we hier (niet alleen ik dus) continu last van vertraagde verbinding. Om maar even te laten zien, hier een link naar de speedtest:
http://www.speedtest.net/my-result/3284362657.
Dit was al de vierde keer dat ik probeerde een speedtest te krijgen, 3x eindigde het op een time-out omdat het te lang duurde. En dat terwijl we hier pakket Z2 voor hebben (later is dit pakket meegegaan in All-in-one).
Momenteel ben ik niet bevoegd bij de modem zelf te komen (is een appartement waarbij iedere kamer verhuurd is en de modem op 1 van die verhuurde kamers staat). Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
En mochten hier mensen van Ziggo meelezen, kunnen jullie eventueel kijken wat de oplossing is? Klantnummer heb ik niet bij de hand, ik betaal ook geen Ziggo zelf maar dat zit bij de huur inbegrepen. Aangezien dit al 3 weken zo doorgaat, niet alleen bij mij in dit huis, wil ik wel eens een oplossing hebben.
Gr
In principe is alle netwerk-infrastructuur achter het modem de verantwoordelijkheid van de abonnee, niet van Ziggo. Een simpele test voordat je hun onnodig belt, is 1 pc direct aan het modem aansluiten, en nogmaals speedtest draaien. als je dan dezelfde problemen krijgt,
en er zijn geen aangekondigde werkzaamheden, dan kan je ze bellen. Als alles dan goed is, zit het in jullie eigen netwerkje, en kan je de andere 3 gebruikers eens aanspreken.
Met 1 speedtest kom je er niet. Ik zou een uurtje continu draaien, want speedtest zelf kan ook de bottleneck zijn. Probeer ook eens de speedtest van ziggo zelf. speedtest.ziggo.nl
Je test dan direct op het ziggo netwerk en hebt geen tussenstations die stoorzender kunnen zijn.
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 16:04
door sjohie
Ik zou ook de echte abonnee even zijn primaire Ziggo mail laten checken, om te zien of er geen aangekondigde werkzaamheden zijn in de wijk.
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 16:07
door sjohie
Het modem resetten doe je door de reset-knop aan de achterkant minimaal 10 seconden ingedrukt te houden, maar je kan beginnen met enkel opnieuw opstarten, door even de stroom er af te halen. (dat is dus niet hetzelfde als resetten).
Idem voor jullie eigen WiFi router, die kan ook een slechte bui hebben.
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 16:16
door Pythonmaniac
olaf79 schreef:Met 1 speedtest kom je er niet. Ik zou een uurtje continu draaien, want speedtest zelf kan ook de bottleneck zijn. Probeer ook eens de speedtest van ziggo zelf. speedtest.ziggo.nl
Je test dan direct op het ziggo netwerk en hebt geen tussenstations die stoorzender kunnen zijn.
Bedankt voor deze tip. De testen zien er hier wat beter uit, maar desondanks iets meer dan 4 MBps aan download snelheid. Is nog niet echt iets dat je zegt, heel veel. Let wel, dit is van de ongeveer 50 - 60 MBps dat we normaal in totaal horen te hebben.
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 16:25
door sjohie
Pythonmaniac schreef:olaf79 schreef:Met 1 speedtest kom je er niet. Ik zou een uurtje continu draaien, want speedtest zelf kan ook de bottleneck zijn. Probeer ook eens de speedtest van ziggo zelf. speedtest.ziggo.nl
Je test dan direct op het ziggo netwerk en hebt geen tussenstations die stoorzender kunnen zijn.
Bedankt voor deze tip. De testen zien er hier wat beter uit, maar desondanks iets meer dan 4 MBps aan download snelheid. Is nog niet echt iets dat je zegt, heel veel. Let wel, dit is van de ongeveer 50 - 60 MBps dat we normaal in totaal horen te hebben.
Heb je jullie eigen WiFi router ook al eens aan- en uitgezet?
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 16:25
door olaf79
Pythonmaniac schreef:olaf79 schreef:Met 1 speedtest kom je er niet. Ik zou een uurtje continu draaien, want speedtest zelf kan ook de bottleneck zijn. Probeer ook eens de speedtest van ziggo zelf. speedtest.ziggo.nl
Je test dan direct op het ziggo netwerk en hebt geen tussenstations die stoorzender kunnen zijn.
Bedankt voor deze tip. De testen zien er hier wat beter uit, maar desondanks iets meer dan 4 MBps aan download snelheid. Is nog niet echt iets dat je zegt, heel veel. Let wel, dit is van de ongeveer 50 - 60 MBps dat we normaal in totaal horen te hebben.
Is dit bekabelt of draadloos (via wifi). Als het draadloos is zegt dat niks. Aks het bekabelt is en je hebt het modem opnieuw gestart, en er zijn geen werkzaamheden wordt het tijd de ziggo te bellen. Zij kunnen eventueel een lijn meting doen (soms moet je even aandringen eer ze daaraan beginnen).
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 16:26
door olaf79
sjohie schreef:Pythonmaniac schreef:olaf79 schreef:Met 1 speedtest kom je er niet. Ik zou een uurtje continu draaien, want speedtest zelf kan ook de bottleneck zijn. Probeer ook eens de speedtest van ziggo zelf. speedtest.ziggo.nl
Je test dan direct op het ziggo netwerk en hebt geen tussenstations die stoorzender kunnen zijn.
Bedankt voor deze tip. De testen zien er hier wat beter uit, maar desondanks iets meer dan 4 MBps aan download snelheid. Is nog niet echt iets dat je zegt, heel veel. Let wel, dit is van de ongeveer 50 - 60 MBps dat we normaal in totaal horen te hebben.
Heb je jullie eigen WiFi router ook al eens aan- en uitgezet?
Zo te horen hebben ze die niet.
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 16:30
door sjohie
sjohie schreef:Pythonmaniac schreef:olaf79 schreef:Met 1 speedtest kom je er niet. Ik zou een uurtje continu draaien, want speedtest zelf kan ook de bottleneck zijn. Probeer ook eens de speedtest van ziggo zelf. speedtest.ziggo.nl
Je test dan direct op het ziggo netwerk en hebt geen tussenstations die stoorzender kunnen zijn.
Bedankt voor deze tip. De testen zien er hier wat beter uit, maar desondanks iets meer dan 4 MBps aan download snelheid. Is nog niet echt iets dat je zegt, heel veel. Let wel, dit is van de ongeveer 50 - 60 MBps dat we normaal in totaal horen te hebben.
Heb je jullie eigen WiFi router ook al eens aan- en uitgezet?
Zo te horen hebben ze die niet.
Hierboven heeft hij het over een externe router..
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 05 feb 2014 16:36
door olaf79
sjohie schreef:Hierboven heeft hij het over een externe router..
Je hebt gelijk. Had ik over heen gelezen.
Dat compliceert de zaak. Ik zou toch beginnen bij de bron. Eerst testen met kabel rechtstreeks op het ziggo modem terwijl de externe router uit staat en ook niet is aangesloten op het kabelmodem. Is de verbinding nog steeds beroerd dan ligt het ofwel aan de kabel aansluiting in het gebouw of aan het ziggo netwerk. In beide gevallen heb je waarschijnlijk hulp nodig van ziggo.
Re: Ziggo vraag mbt traag internet
Geplaatst: 06 feb 2014 14:07
door Ziggowebteam
Hi PythonManiac,
Vervelend dat je problemen ervaart met de internetverbinding. Daar helpen we je graag mee verder.
Zoals olaf79 hierboven al aangeeft is het goed om na te gaan waar de oorzaak zodat er gericht actie ondernomen kan worden.
Zie je inderdaad de kans om te controleren hoe de verbinding is wanneer je met een netwerkkabel verbonden bent met het modem? Wanneer dit in orde is wil ik je adviseren om eens met de Wi-Fi kanaal instellingen van de routers te spelen. Meer informatie hierover:
http://bit.ly/WiFiKanaal
Mocht de verbinding ook bekabeld te wensen over laten, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Mogelijk moet er dan namelijk een storingsmonteur langskomen.
Zie voor alle contactmogelijkheden:
http://bit.ly/ContactZiggo
We vernemen graag wat de uitkomst is en of we je hierin nog verder kunnen ondersteunen.
Vriendelijke groet,
Jesse