Electrolux onverwachte factuur, ongetekende werkbon
Geplaatst: 05 feb 2014 19:20
Onlangs kreeg onze Zanussi droger een mankement.
Dus monteur geregeld, via Electrolux.
Het was binnen de 2-jaar garantie-periode, waarbij ik moet aantekenen dat we destijds OOK nog eens 99 Euro extra hebben betaald voor 5 jaar extra garantie (iets wat we tegenwoordig niet meer doen trouwens).
Monteur is langgewenst. Mijn vrouw was aanwezig. Hij heeft haar NIETS laten tekenen. De volgende dag kwam ik de door de monteur getekende werkbon boven, op de droger, tegen - maar niet door ons getekend. Nou ja, geen probleem.
Toen kwam er een rekening van 105 Euro. Hallo, garantie toch? Dit was nieuw voor ons. Heeft de monteur niet verteld en belangrijker, we hebben niets getekend. De werkbon is enkel getekend door de monteur.
Bij navraag kregen we te horen dat het probleem verwijtbaar was en dat we dus moeten betalen. Er zat een dingetje ergens in, dat er niet in hoorde, weten wij veel, in elk geval deed-ie het niet.
Nu zou ik willen vragen hoe dat zit: mag Electrolux een factuur sturen voor dingen waar we niet mee akkoord zijn, en al helemaal als het nog dik in de garantieperiode valt? Ze mogen vast een factuur sturen als het inderdaad verwijtbaar is, maar wat als dat in de garantieperiode valt, totaal niet gecommuniceerd is, wat als wij als opdrachtgever het daar niet mee eens zijn, en het belangrijkst: wat als de werkbon niet getekend is door ons als opdrachtgever?
dank alvast
Koen
Dus monteur geregeld, via Electrolux.
Het was binnen de 2-jaar garantie-periode, waarbij ik moet aantekenen dat we destijds OOK nog eens 99 Euro extra hebben betaald voor 5 jaar extra garantie (iets wat we tegenwoordig niet meer doen trouwens).
Monteur is langgewenst. Mijn vrouw was aanwezig. Hij heeft haar NIETS laten tekenen. De volgende dag kwam ik de door de monteur getekende werkbon boven, op de droger, tegen - maar niet door ons getekend. Nou ja, geen probleem.
Toen kwam er een rekening van 105 Euro. Hallo, garantie toch? Dit was nieuw voor ons. Heeft de monteur niet verteld en belangrijker, we hebben niets getekend. De werkbon is enkel getekend door de monteur.
Bij navraag kregen we te horen dat het probleem verwijtbaar was en dat we dus moeten betalen. Er zat een dingetje ergens in, dat er niet in hoorde, weten wij veel, in elk geval deed-ie het niet.
Nu zou ik willen vragen hoe dat zit: mag Electrolux een factuur sturen voor dingen waar we niet mee akkoord zijn, en al helemaal als het nog dik in de garantieperiode valt? Ze mogen vast een factuur sturen als het inderdaad verwijtbaar is, maar wat als dat in de garantieperiode valt, totaal niet gecommuniceerd is, wat als wij als opdrachtgever het daar niet mee eens zijn, en het belangrijkst: wat als de werkbon niet getekend is door ons als opdrachtgever?
dank alvast
Koen