Neckermann levert gekochte Ipad Air niet
Geplaatst: 06 feb 2014 20:57
Op 27 november 2013 heb ik een Ipad Air 64 GB gekocht bij Neckermann. De prijs van de Ipad was destijds 90 euro minder dan dat ze hem nu aanbieden. Ondanks de iets langere wachttijd heb ik dan ook voor Neckermann gekozen en niet voor dezelfde Ipad met maar iets minder korting tijdens Black Friday bij Apple zelf. De Ipad is echter vandaag de dag nog steeds niet geleverd.
Op 4 januari heb ik een bericht naar de klantenservice gestuurd met de vraag naar de indicatie van de levertijd. Hierop kreeg ik het antwoord:
"U vroeg ons wanneer u uw bestelling kunt verwachten. Door de grote vraag naar de Ipad Air 64 Gb is de voorraad op dit moment op. Dat is de reden dat u deze bestelling nog niet van ons heeft ontvangen. Zodra er weer voorraad is, wordt de bestelling naar u verzonden."
Geen antwoord dus.
Ik weet dat Neckemann in de kleine lettertjes het volgende heeft gezet: "Neckermann.com behoudt zich het recht voor om aangeboden prijzen te verhogen nadat 3 maanden zijn verstreken nadat de consument zijn bestelling heeft geplaatst."
Aangezien er ondertussen al meer dan 2 maanden voorbij zijn, heb ik in mijn volgende klachtenbrief aan Neckermann van 3 februari dan ook verzocht of ze alsnog een indicatie van de levertijd widen geven én een bevestiging dat ik de bestelde Ipad 64GB voor het reeds betaalde bedrag zal ontvangen. Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
Wij vinden het heel vervelend voor u dat u lang moet wachten op de iPad. Helaas kunnen wij op dit moment niet aangeven hoe lang het duurt voordat wij een nieuwe voorraad binnen krijgen. Zodra wij een voorraad binnen krijgen wordt het artikel direct naar u verstuurd.
Andere iPads zijn wel direct op voorraad. Wij hopen dat u een alternatief wilt kiezen.
Om de bestelling te wijzigen, dient u uw oude iPad te annuleren. Op dat moment gaan wij de opdracht geven het bedrag terug te storten op uw rekening.
Nogmaals onze excuses voor de lange wachttijd.
Dus weer geen antwoord op mijn vraag. Er zijn overigens geen leveringsproblemen bekend van de Ipad Air bij Apple.
Ik heb sterk het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden en ze liever willen dat ik de bestelling annuleer omdat ze de Ipad niet willen leveren met 90 euro korting. Ook zitten die kleine lettertjes in hun voorwaarden me dwars.
Er zijn meerdere consumenten met dezelfde klacht die deze hebben gepost op verschillende forums. Neckermann zit ondertussen dus al twee maanden rente te trekken over het door mijn betaalde bedrag van 575 (en ook over de betaalde bedragen van de andere consumenten).
Wat zijn mijn rechten als consument in dit geval? Ik wil uiteraard de Ipad voor het door mij betaalde bedrag krijgen en niet aan het lijntje worden gehouden.
Op 4 januari heb ik een bericht naar de klantenservice gestuurd met de vraag naar de indicatie van de levertijd. Hierop kreeg ik het antwoord:
"U vroeg ons wanneer u uw bestelling kunt verwachten. Door de grote vraag naar de Ipad Air 64 Gb is de voorraad op dit moment op. Dat is de reden dat u deze bestelling nog niet van ons heeft ontvangen. Zodra er weer voorraad is, wordt de bestelling naar u verzonden."
Geen antwoord dus.
Ik weet dat Neckemann in de kleine lettertjes het volgende heeft gezet: "Neckermann.com behoudt zich het recht voor om aangeboden prijzen te verhogen nadat 3 maanden zijn verstreken nadat de consument zijn bestelling heeft geplaatst."
Aangezien er ondertussen al meer dan 2 maanden voorbij zijn, heb ik in mijn volgende klachtenbrief aan Neckermann van 3 februari dan ook verzocht of ze alsnog een indicatie van de levertijd widen geven én een bevestiging dat ik de bestelde Ipad 64GB voor het reeds betaalde bedrag zal ontvangen. Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
Wij vinden het heel vervelend voor u dat u lang moet wachten op de iPad. Helaas kunnen wij op dit moment niet aangeven hoe lang het duurt voordat wij een nieuwe voorraad binnen krijgen. Zodra wij een voorraad binnen krijgen wordt het artikel direct naar u verstuurd.
Andere iPads zijn wel direct op voorraad. Wij hopen dat u een alternatief wilt kiezen.
Om de bestelling te wijzigen, dient u uw oude iPad te annuleren. Op dat moment gaan wij de opdracht geven het bedrag terug te storten op uw rekening.
Nogmaals onze excuses voor de lange wachttijd.
Dus weer geen antwoord op mijn vraag. Er zijn overigens geen leveringsproblemen bekend van de Ipad Air bij Apple.
Ik heb sterk het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden en ze liever willen dat ik de bestelling annuleer omdat ze de Ipad niet willen leveren met 90 euro korting. Ook zitten die kleine lettertjes in hun voorwaarden me dwars.
Er zijn meerdere consumenten met dezelfde klacht die deze hebben gepost op verschillende forums. Neckermann zit ondertussen dus al twee maanden rente te trekken over het door mijn betaalde bedrag van 575 (en ook over de betaalde bedragen van de andere consumenten).
Wat zijn mijn rechten als consument in dit geval? Ik wil uiteraard de Ipad voor het door mij betaalde bedrag krijgen en niet aan het lijntje worden gehouden.