LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2x onterecht afgesloten door tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vriesdejelmer

2x onterecht afgesloten door tele2

Ongelezen bericht door vriesdejelmer »

Onlangs ben ik voor de tweede keer (geen grapje) op de verkeerde datum afgesloten bij tele2.
Wederom op een erg ongelegen moment.

Net als de vorige keer loop ik echter tegen dezelfde incompetenties aan. Dwz tele2 kan je kennelijk met een druk op de knop uit het netwerk gooien, maar heraansluiten........
Ze ontkennen geen schuld maar ik ben gisteren donderdag afgesloten en heb meteen gebeld, maar word pas op maandag weer in het systeem gezet. Dit is vooral zuur omdat ik enkel een maand abonnement heb genomen omdat ik 2 en een halve week in Nederland ben (ik woon/werk in Amerika).

Mijn ervaring vorige keer met tele2 was een ramp. Niet alleen duurde het toen 5 dagen voordat ik weer aangesloten was (de laatste vijf dagen voordat ik naar Amerika verhuisde!), maar ze hebben me ook nog eens heraansluitkosten in rekening gebracht!! (let wel, ze hebben telefonisch toegegeven dat het hun schuld was, op dat gebied was er geen sprake van onenigheid). En vervolgens hebben ze me toen niet op de afgesproken datum afgesloten en nog eens extra maanden in rekening gebracht.... Uiteindelijk heb ik na vele maanden bellen en alles maar publiek op een forum te gooien een matige oplossing gekregen die waarschijnlijk amper de internationale telefoontjes dekte. Maar de frustratie was enorm, ze weigerden het zelf uit te zoeken, ik moest telkens weer bellen alles uitleggen, terwijl in hun systeem gewoon alles stond wat ze nodig hadden, maar om ze zo ver te krijgen dat ze het zelf zouden oplossen (zucht).

Ik schrijf dit aan de ene kant omdat ik mijn slechte ervaring wil aankaarten. Ik vind het werkelijk bizar dat tele2 mij niet op een kortere termijn weer kan aansluiten. Aan de andere kant vraag ik me af of ik in zo'n geval niet iets mag eisen? Ik betaal iets van 50 euro voor dit abonnement en ben nu dus een kwart van de tijd die ik het wou gaan gebruiken onbereikbaar.

NB U vraagt zich misschien af, waarom neemt die jongen na de vorige ervaring weer tele2..... ik had enkel nog een smartphone liggen die gelocked was voor tele2. Maar ja, ik ben het met u eens, niet heel slim.

sadfly

Re: 2x onterecht afgesloten door tele2

Ongelezen bericht door sadfly »

Er zijn mensen die het nog niet geloven. mara tele2 is ene ballen bedrijf.
Ze kunnen bij iemand die ik ken al meenden zins niet meer automatisch afschrijven ook.
Tele2 blijven gewoon prutsers. Je kan niewt enes normaal contact met ze opnemen ook.

Hoe het kan dat ze 1 van de grotere zijn snap ik nog niet.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb al 8 jr ruim tele 2 ,nog nooit gezeur gehad....

Afschrijven gaat goed...

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ik lees alleen: getelefoneerd, getelefoneerd en getelefoneerd met Tele2. Gevolg, geen enkel bewijs op schrift. Zo goed als u op dit forum schrijft had u Tele2 ook aan kunnen schrijven. Dan, dat weet ik als ervaren Tele2 klant uit ervaring, worden uw problemen wel degelijk serieus opgepakt.

Als er problemen zijn, ik kan het niet voldoende benadrukken, NOOIT TELEFONEREN maar SCHRIJVEN! Dan pas staat u sterk, met bewijs in handen. Worden de problemen dan nog niet opgelost, dan is de gang naar de Geschillencommissie snel gemaakt. Alleen nog wat kopietjes maken. Uiteindelijk is dat ook nog goedkoper als al dat getelefoneer, wat uiteindelijk weinig oplost.

bokkel

Ongelezen bericht door bokkel »

met een telefoontje sta je net zo sterk hoor. En er zit op bijna elke smartphone wel een opnamefunctie..

BreejKC

Maar natuurlijk, bokkel. Zal best. Tot het moment dat iemand in het volgende telefoontje zegt: "dat hebben we nooit gezegd". In je schrijven altijd vragen om een schriftelijk antwoord. Ook al is dat per email, je hebt iets zwart op wit.

Die opnamefunctie op je smartphone, zal ook best. Maar 1) niet iedereen bezit een smartphone en 2) niet iedereen weet hoe dat werkt (ik niet tenminste). Dan heb je zo'n opname, wat dan? Schriftelijk de opname uitwerken? Toch moet je dan ook weer schrijven. Is ook weinig geloofwaardig, u kunt er wel van alles van gemaakt hebben. Het mp3 bestand meesturen in een email? zou kunnen. Wordt allemaal wel ingewikkelder als een simpele brief schrijven.

Onlangs min of meer hetzelfde meegemaakt. Men bleef volhouden dat iets niet toegezegd was, ondersteund door een email die de bewuste ondernemer zelf geschreven had. Alleen hun eigen email hadden ze niet goed gelezen, want die toezegging stond daar zwart-op-wit in. Daar hadden ze niet van terug en het probleem was in een keer opgelost. Zo werkt dat!

vriesdejelmer

Ongelezen bericht door vriesdejelmer »

Maar het probleem is niet een gebrek aan bewijs, het probleem is dat tele2 er gewoon steeds weer een rommeltje van maakt. Ik heb hier ook gewoon een mail liggen met bevestiging van mijn opzegging voor 6 maart. Daar gaat het allemaal niet om, niemand ontkent die ik bij tele2 spreek ontkent het geval en dat schrijf ik ook niet (zie de post)
Mijn probleem op dit moment is dat ik word afgesloten en ze er veel te lang doen over me weer aan te sluiten...... dan kan ik er nog wel een brief overheen sturen, maar ik denk niet dat het dan wel binnen een dag wordt opgelost.
Een korte update, ik ben nog steeds niet aangesloten. Vandaag bericht gehad dat ik een nieuwe sim krijg...... Onderhand dus 6 dagen onbereikbaar. Ik denk eigenlijk maar dat ik ze ga zeggen dat het allemaal niet meer nodig is en mijn geld terug eisen. En dat zal ik allicht met een brief erbij doen, want ik ben het best je eens dat een brief in veel gevallen beter is.

BreejKC

Maar wat is dan uw probleem als u zulk sterk bewijs in handen heeft? Tele2 moet u nu zo snel als mogelijk is aansluiten, anders neemt u andere maatregelen. Laat u niet aan het lijntje houden.

Maak Tele2 nu voor eens en voor altijd duidelijk dat ze heel snel aansluiten! Stel nu zelf een korte maar redelijke termijn, bijvoorbeeld vanaf nu, binnen 24 uur aansluiten! Zo niet, dan stapt u meteen naar de Geschillencommissie wegens wanprestatie. Uiteraard doet u dit schriftelijk (email).

Wedden dat Tele2 dan ineens wel snel kan aansluiten. Overweeg inmiddels ook een eis tot redelijke schadevergoeding, wat u uiteraard ook in uw beroep bij de Geschillencommissie kunt meenemen. Succes!

bokkel

Tja, een technische ( her)aansluiting werkt nu eenmaal heel anders dan een elektronische afsluiting.
Bij het "afsluiten" worden de kabels in eerste instantie niet aangeraakt. Het WAN-IP wordt gewoon gewijzigd en zal stranden in een proxy en vanaf daar rondjes draaien.
Als er vervolgens niets mee gebeurt dan komt er een mannetje die dat dan ziet en dan de kabels uit de machines haalt, en daar is uw technische afsluiting. Moet het allemaal weer terug, dan moet men bij dat mannetje beginnen en dat is een beschreven proces. Duurt inderdaad te lang, en is ook nog eens aan veel factoren gebonden. De kabels kunnen namelijk niet zomaar terug op de plek waar ze zaten, dus een schema moet ook gemaakt zijn, poorten moeten voorbereid zijn en blahblahblah. Daar kunnen de mensen aan de telefoon ( de eerstelijners ) niks aan doen, die kunnen alleen de aanvraag verzorgen en er eventueel een tikje prio aan geven. De admins hebben meer "macht" en die zijn niet te bereiken door een klant. Dus het moet via een Klachtenteam oid. Is het helaas nog steeds geen garantie dat het allemaal goed gaat.

Geschillencommissie zal wel wat voor je kunnen doen, maar naar een schadevergoeding kun je waarschijnlijk fluiten. Als consument kun je geen schade oplopen door een niet geleverd consumentenabo.. Maar goed, niet geschoten is altijd mis...

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je wordt als Tele2-klant gedwongen om te bellen: een e-mailadres heeft deze internetprovider niet! En dat voor een internetprovider! Als ik je was zou ik overstappen naar Online (T-Mobile Online). Erg goedkoop en een provider waar ik zelden klachten over lees op dit forum. Je kan Online ook gewoon per e-mail bereiken. Ik heb deze provider zelf en ben er zeer tevreden over.

Over Tele2 op dit forum jaar in jaar uit zeer veel klachten.

bokkel

Bob Schurkjens schreef:...(T-Mobile Online). Erg goedkoop en een provider waar ik zelden klachten over lees op dit forum... Ik heb deze provider zelf en ben er zeer tevreden over...
Leuk, maar TMobile heeft Online verkocht, dus gewoon weer Online. Zal wel weer uitdraaien op wéér een naamswijziging, daar zijn ze goed in.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Al heten ze Hulkzilla, dat zal me verder aan mijn reet roesten.

bokkel

Nou..àls ze HulkZilla gaan heten dan zal het ook wel zijn weerslag krijgen aan de telefoon:
"WELKOM BIJ HULKZILLA, WAARMEE KAN IK U VAN DIENST ZIJN?"

Gesloten