LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ziggo
ziggo
ZIGGO gaat het onderling gratis bellen van ZIGGO klanten stoppen en er komt iets 'marktconforms' voor in de plaats. Naast de jaarlijkse algemene prijsverhoging komt deze 2e prijsverhoging erbij! Dit allemaal om aan 'onze behoefte' tegemoet te komen! Graag een protest stem naar ZIGGO en misschien kan Radar dit behandelen.
Re: ziggo
Dat nieuwe volopbellen (waarmee je gratis belt naar mobiele en vaste nummers vanaf 01-04) is 33% goedkoper als bij KPN (10 vs 15 euro), dus dat mogen ze toch inderdaad marktconform noemen? Ik heb even gekeken, als ik bij KPN Glasvezel alles-in-een neem, wat redelijk vergelijkbaar is als mijn huidige Ziggo abonnement, dan ben ik 10 euro meer kwijt, nog afgezien van het feit dat ik dan weer aan een stroomverbruikende externe TV-decoder moet.MECFIT schreef:ZIGGO gaat het onderling gratis bellen van ZIGGO klanten stoppen en er komt iets 'marktconforms' voor in de plaats. Naast de jaarlijkse algemene prijsverhoging komt deze 2e prijsverhoging erbij! Dit allemaal om aan 'onze behoefte' tegemoet te komen! Graag een protest stem naar ZIGGO en misschien kan Radar dit behandelen.
Re: ziggo
Dat klopt, maar vergeleken met KPN, is Ziggo op dat punt ook (iets) goedkoper als ik het goed zie. Maar voor ons is dat niet een factor in de vergelijking, aangezien we nauwelijks naar het buitenland bellen.Chocomelk schreef:Wat je vergeet Sjohie is dat je voor buitenland bellen nu wel extra gaat betalen.
Re: ziggo
Heeeeeeel veel mensen, behalve Olaf!olaf79 schreef:Ja lijkt me logisch. Wie belt er nou nog met de vaste telefoon?Chocomelk schreef:Wat je vergeet Sjohie is dat je voor buitenland bellen nu wel extra gaat betalen.
Dit had je trouwens ook al in het andere topic geschreven.
Re: ziggo
Ik ben het met andere reacties eens dat Radar hieraan aandacht moet besteden.
Ik ben nu overgestapt naar Telfort, dus er zijn alternatieven.
Toch is het vreemd dat er wel een ongemotiveerde tariefsverhoging wordt gecommuniceerd en dat pas bij navraag blijkt dat ook nog betaald moet worden voor onderling bellen.
Nieuwe klanten worden bij Ziggo gepaaid; trouwe abonnees genaaid.
Ik ben nu overgestapt naar Telfort, dus er zijn alternatieven.
Toch is het vreemd dat er wel een ongemotiveerde tariefsverhoging wordt gecommuniceerd en dat pas bij navraag blijkt dat ook nog betaald moet worden voor onderling bellen.
Nieuwe klanten worden bij Ziggo gepaaid; trouwe abonnees genaaid.
Re: ziggo
Voor ons is er geen valide alternatief, een vergelijkbaar glasvezel abonnement is zeker 10 euro/maand duurder, zelfs als wij ons alles-in-een extra abonnement aanvullen met het nieuwe volopbellen.Suburg400 schreef:Ik ben het met andere reacties eens dat Radar hieraan aandacht moet besteden.
Ik ben nu overgestapt naar Telfort, dus er zijn alternatieven.
Toch is het vreemd dat er wel een ongemotiveerde tariefsverhoging wordt gecommuniceerd en dat pas bij navraag blijkt dat ook nog betaald moet worden voor onderling bellen.
Nieuwe klanten worden bij Ziggo gepaaid; trouwe abonnees genaaid.
Re: ziggo
Ziggo heeft klanten geworven met "gratis bellen tussen ziggo abonnees onderling".
Dat gaat per 1-4 van gratis naar EUR 0,09 starttarief gevolgd door EUR 0,09 per minuut.
Een schandalige verhoging die in de e-mailing van 5 februari van Ziggo ook nog eens wordt aangekondigd als:
Uit onze contacten met klanten blijkt dat er veel behoefte is aan onbezorgd bellen naar mobiele telefoonnummers. Hier komen wij graag aan tegemoet. Daarom passen wij onze telefoonabonnementen aan.
Bellen met uw vaste telefoonlijn naar andere telefonie-abonnees van Ziggo kost vanaf 1 april a.s. € 0,09 starttarief en € 0,09 gesprekskosten per minuut. Ditzelfde tarief betaalt u al voor bellen naar andere vaste en mobiele telefoonnummers.
Op de website staat nog steeds (10-2-2014):
Gratis bellen naar iedereen die ook Ziggo Telefonie heeft
Voordelig bellen via de kabel is heel gewoon. Want 1,5 miljoen mensen profiteren al van Telefonie van Ziggo en kunnen onderling gratis bellen. Het gesprekstarief naar de overige vaste en mobiele nummers in Nederland is € 0,09 per minuut.
De brief van Ziggo is bijzonder misleidend: alsof klanten erop zitten te wachten dat er kosten betaald moeten worden voor bellen tussen Ziggo abonnees onderling.
De toon van de e-mailing is daarom uiterst klantONvriendeleijk.
Ik snap het natuurlijk wel: stel dat 75% van de 1.500.000 miljoen klanten 1 x per dag onderling belt, dan vangt Ziggo:
75% x 1.500.000 x EUR 0,09 = EUR 100.000 per dag aan starttarief en minstens zoveel aan gesprekskosten, totaal EUR 200.000 per dag.
Dat is per jaar ruim EUR 70 miljoen!!!
Schandalig Ziggo!!
Mocht Ziggo dit lezen...... de klacht is
ten eerste de misleidende tekst in de brief (e-mail)
ten tweede de tariefsverhoging zelf
Ik overweeg echt om over te stappen naar een andere provider.
Het zal Ziggo waarschijnlijk een zorg zijn..... als er een paar duizend abonnees overstappen, dan blijft er van die EUR 70 miljoen nog genoeg over!
Radar-redactie, ik hoop van harte dat jullie Ziggo uitdagen om dit terug te draaien.
Met dank!
Dat gaat per 1-4 van gratis naar EUR 0,09 starttarief gevolgd door EUR 0,09 per minuut.
Een schandalige verhoging die in de e-mailing van 5 februari van Ziggo ook nog eens wordt aangekondigd als:
Uit onze contacten met klanten blijkt dat er veel behoefte is aan onbezorgd bellen naar mobiele telefoonnummers. Hier komen wij graag aan tegemoet. Daarom passen wij onze telefoonabonnementen aan.
Bellen met uw vaste telefoonlijn naar andere telefonie-abonnees van Ziggo kost vanaf 1 april a.s. € 0,09 starttarief en € 0,09 gesprekskosten per minuut. Ditzelfde tarief betaalt u al voor bellen naar andere vaste en mobiele telefoonnummers.
Op de website staat nog steeds (10-2-2014):
Gratis bellen naar iedereen die ook Ziggo Telefonie heeft
Voordelig bellen via de kabel is heel gewoon. Want 1,5 miljoen mensen profiteren al van Telefonie van Ziggo en kunnen onderling gratis bellen. Het gesprekstarief naar de overige vaste en mobiele nummers in Nederland is € 0,09 per minuut.
De brief van Ziggo is bijzonder misleidend: alsof klanten erop zitten te wachten dat er kosten betaald moeten worden voor bellen tussen Ziggo abonnees onderling.
De toon van de e-mailing is daarom uiterst klantONvriendeleijk.
Ik snap het natuurlijk wel: stel dat 75% van de 1.500.000 miljoen klanten 1 x per dag onderling belt, dan vangt Ziggo:
75% x 1.500.000 x EUR 0,09 = EUR 100.000 per dag aan starttarief en minstens zoveel aan gesprekskosten, totaal EUR 200.000 per dag.
Dat is per jaar ruim EUR 70 miljoen!!!
Schandalig Ziggo!!
Mocht Ziggo dit lezen...... de klacht is
ten eerste de misleidende tekst in de brief (e-mail)
ten tweede de tariefsverhoging zelf
Ik overweeg echt om over te stappen naar een andere provider.
Het zal Ziggo waarschijnlijk een zorg zijn..... als er een paar duizend abonnees overstappen, dan blijft er van die EUR 70 miljoen nog genoeg over!
Radar-redactie, ik hoop van harte dat jullie Ziggo uitdagen om dit terug te draaien.
Met dank!
Re: ziggo
Ik snap een paar zaken in de hele discussie over de eenzijdige tariefswijziging van Ziggo niet.
Ziggo wijzigt eenzijdig de voorwaarden en tafieven van hun abonnementen. In de mail, die je krijgt wordt dit uitgelegd. En in diezelfde mail staat ook heel duidelijk
Dus als iedereen die het er niet mee eens is en overweegt om op te zeggen nu eens op zoek gaan naar goedkopere, vergelijkbare en betrouwbare alternatieven en de resultaten hier deelt, dan heeft iedereen die overweegt om op te stappen daar iets aan.
Ik heb er niets aan, omdat wij wel goedkoper uit zijn met de nieuwe voorwaarden.
Ziggo wijzigt eenzijdig de voorwaarden en tafieven van hun abonnementen. In de mail, die je krijgt wordt dit uitgelegd. En in diezelfde mail staat ook heel duidelijk
Of te wel als je het er niet mee eens bent, kun je opzeggen of veranderen. Duidelijker kan niet.Wilt u naar aanleiding van bovenstaande overstappen naar een ander abonnement of opzeggen? Dan kan dat zonder kosten tot 1 april 2014.
Dus als iedereen die het er niet mee eens is en overweegt om op te zeggen nu eens op zoek gaan naar goedkopere, vergelijkbare en betrouwbare alternatieven en de resultaten hier deelt, dan heeft iedereen die overweegt om op te stappen daar iets aan.
Ik heb er niets aan, omdat wij wel goedkoper uit zijn met de nieuwe voorwaarden.
Re: ziggo
Wat voor voordeel heb je dan met de nieuwe voorwaarden?Dirkie schreef:Ik snap een paar zaken in de hele discussie over de eenzijdige tariefswijziging van Ziggo niet.
Ziggo wijzigt eenzijdig de voorwaarden en tafieven van hun abonnementen. In de mail, die je krijgt wordt dit uitgelegd. En in diezelfde mail staat ook heel duidelijkOf te wel als je het er niet mee eens bent, kun je opzeggen of veranderen. Duidelijker kan niet.Wilt u naar aanleiding van bovenstaande overstappen naar een ander abonnement of opzeggen? Dan kan dat zonder kosten tot 1 april 2014.
Dus als iedereen die het er niet mee eens is en overweegt om op te zeggen nu eens op zoek gaan naar goedkopere, vergelijkbare en betrouwbare alternatieven en de resultaten hier deelt, dan heeft iedereen die overweegt om op te stappen daar iets aan.
Ik heb er niets aan, omdat wij wel goedkoper uit zijn met de nieuwe voorwaarden.
Re: ziggo
Wij hebben al het volop bellen pakket, omdat wij ook heel veel bellen met niet Ziggo abonnees. En omdat per 1 april bellen van vast naar mobiel er ook onder gaat vallen, scheelt ook dat weer in de kosten. En ja ik weet dat bellen naar het buitenland er niet meer bij zit, maar dat doen we nu ook niet. Dus per saldo dalen onze kosten.eleven schreef:Wat voor voordeel heb je dan met de nieuwe voorwaarden?Dirkie schreef:Ik snap een paar zaken in de hele discussie over de eenzijdige tariefswijziging van Ziggo niet.
Ziggo wijzigt eenzijdig de voorwaarden en tafieven van hun abonnementen. In de mail, die je krijgt wordt dit uitgelegd. En in diezelfde mail staat ook heel duidelijkOf te wel als je het er niet mee eens bent, kun je opzeggen of veranderen. Duidelijker kan niet.Wilt u naar aanleiding van bovenstaande overstappen naar een ander abonnement of opzeggen? Dan kan dat zonder kosten tot 1 april 2014.
Dus als iedereen die het er niet mee eens is en overweegt om op te zeggen nu eens op zoek gaan naar goedkopere, vergelijkbare en betrouwbare alternatieven en de resultaten hier deelt, dan heeft iedereen die overweegt om op te stappen daar iets aan.
Ik heb er niets aan, omdat wij wel goedkoper uit zijn met de nieuwe voorwaarden.
Re: ziggo
Heeft niet zoveel met glasvezel te maken , dat ligt toch maar tot in de meterkast.Glasvezel daar kun je niet meer omheen.
Cat5 / 6 wat gebruikt wordt icm glasvezel is daar wat minder gevoelig voor.
Betere kabels roep ik hier "al jaren" maar goed... er zijn specialisten hier die daar anders over denken.
Jammer dat de service en support organisaties van de gemiddelde glasboer nog in de kinderschoenen staan.
Re: ziggo
Cat5/6 is m.i. zeker niet beter dan coax.bprosman schreef:Heeft niet zoveel met glasvezel te maken , dat ligt toch maar tot in de meterkast.Glasvezel daar kun je niet meer omheen.
Cat5 / 6 wat gebruikt wordt icm glasvezel is daar wat minder gevoelig voor.
Het verschil in deze wordt gemaakt door het ethernet signaal, dit zal sterker en breedbandiger zijn, zodat je op je ethernet verbinding geen last hebt van 4G
-
- verified
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
- Contacteer:
Re: ziggo
Het kan zijn dat er op bepaalde pagina's nog de oude tarieven vermeld worden, dit omdat het nog geen 1 April is. Maar op vele pagina's staat al wel vermeld dat het tarief per 1 april gewijzigd wordt, onder andere op de producten pagina van telefoon, zie https://www.ziggo.nl/#producten/telefonie/ staat onder aan de pagina vermeld "Belangrijk: per 1 april 2014 wijzigen de tarieven van dit abonnement.deehaa schreef:Ziggo heeft klanten geworven met "gratis bellen tussen ziggo abonnees onderling".
Dat gaat per 1-4 van gratis naar EUR 0,09 starttarief gevolgd door EUR 0,09 per minuut.
Een schandalige verhoging die in de e-mailing van 5 februari van Ziggo ook nog eens wordt aangekondigd als:
Uit onze contacten met klanten ...
Op de website staat nog steeds (10-2-2014):
Gratis bellen naar iedereen die ook Ziggo Telefonie heeft
Voordelig bellen via de kabel is heel gewoon. Want 1,5 miljoen mensen profiteren al van Telefonie van Ziggo en kunnen onderling gratis bellen. Het gesprekstarief...
Bekijk het overzicht van de nieuwe tarieven per abonnement. (linkje naar de pagina bij overzicht https://www.ziggo.nl/producten/tarieven/2014/u6/)
We zullen er voor zorgen dat dit nog duidelijker op onze site vermeld wordt.
Wat is er misleidend en onvriendelijk aan de brief/e-mail? Als je aan kan/wil geven wat er net vriendelijk en misleidend is aan de brief, zullen we kijken of we dit kunnen verklaren.
De brief van Ziggo is bijzonder misleidend: alsof klanten erop zitten te wachten dat er kosten betaald moeten worden voor bellen tussen Ziggo abonnees onderling.
De toon van de e-mailing is daarom uiterst klantONvriendeleijk.
Ik snap het natuurlijk wel: stel dat 75% van de 1.500.000 miljoen klanten 1 x per dag onderling belt, dan vangt Ziggo:
75% x 1.500.000 x EUR 0,09 = EUR 100.000 per dag aan starttarief en minstens zoveel aan gesprekskosten, totaal EUR 200.000 per dag.
Dat is per jaar ruim EUR 70 miljoen!!!
Schandalig Ziggo!!
Mocht Ziggo dit lezen...... de klacht is
ten eerste de misleidende tekst in de brief (e-mail)
De tariefsverhoging wordt deels doorgevoerd omdat wij een omslag zien, mensen willen ook onbezorgd bellen naar mobiele telefoonnummers. Om deze reden hebben we eerder al de tarieven voor het bellen van vast naar mobiel gelijk getrokken aan de tarieven van vast naar vast. Om dit mogelijk te maken hebben we er voor gekozen om onderling gratis bellen te laten vervallen. een ander deel heeft te maken met uitgaven aan het verbeteren en het introduceren van nieuwe diensten (denk aan wifispots, Ziggo mobiel en onderhoud+uitbreiding van ons netwerk). De kosten die hier mee gemoeid zijn, zijn gestegen. Wij komen er helaas niet onder uit om een deel van deze stijging door te berekenen aan onze abonnees.ten tweede de tariefsverhoging zelf
Ik overweeg echt om over te stappen naar een andere provider.
Het zal Ziggo waarschijnlijk een zorg zijn..... als er een paar duizend abonnees overstappen, dan blijft er van die EUR 70 miljoen nog genoeg over!
Radar-redactie, ik hoop van harte dat jullie Ziggo uitdagen om dit terug te draaien.
Met dank!
Hiervoor in de plaats introduceren wij nu dus onbeperkt naar mobiel bellen, zonder extra kosten wanneer je volop bellen altijd afneemt, iets wat tot 1 april niet zo is. Natuurlijk zijn er mensen welke hier niet van profiteren, dit omdat deze weinig tot niet naar mobiele nummers bellen, redenen zijn er genoeg te noemen.
Daarom is het, na aanleiding van deze wijziging, mogelijk om je abonnement zonder extra kosten op te zeggen, ook wanneer je nog een (jaar)contract hebt. De hardware welke je gekregen hebt, bij het aangaan van een abonnement mag je houden (Modem moet wel worden teruggestuurd, deze heb je in bruikleen).
Re: ziggo
Besloten dat we alles in 1 van Ziggo nemen, dat is goedkoper, wat een ellende!!
Zelf ben ik niet zo'n fan van Ziggo, gezien slechte ervaringen in het verleden met alleen maar kabeltelevisie.
Maar goed, aangevraagd. Monteur geweest om modem te installeren. Tot mijn verbazing moest deze in de meterkast, terwijl we een aansluiting in de huiskamer hebben. Maar nee, niet luisteren, want het modem moet aangesloten worden op de hoofdaansluiting in de meterkast (degene die dit heeft verzonnen is niet goed bij zijn hoofd). Ik heb hem diverse keren gevraagd om de modem toch in de huiskamer te installeren. Dat wilde hij niet doen. Dus in de meterkast. Aan het eind van het liedje zei hij, oh ja de telefoon moet op de modem worden aangesloten. Dus nu staat de handset en telefoon in de meterkast die redelijk vochtig is. Wat is dit? Terug naar de middeleeuwen? De internetmonteur zei: ik hoef alleen maar te zorgen dat u internet en kabeltv heeft. Belt u Ziggo maar voor een storingsmonteur, die komt gelijk en gratis. Nou mooi niet. Wat een verschrikkelijk bedrijf is Ziggo. We moeten maar een kabel doortrekken naar de huiskamer. Dat gaat bij ons helaas niet. Er zijn teveel muren en teveel meters daar tussen. Als we een monteur willen laten komen, moeten we zelf betalen. Zijn ze wel goed bij hun hoofd bij Ziggo? Volgens mij niet. Terug naar af!!!!!!!!!! Wat nu?
Zelf ben ik niet zo'n fan van Ziggo, gezien slechte ervaringen in het verleden met alleen maar kabeltelevisie.
Maar goed, aangevraagd. Monteur geweest om modem te installeren. Tot mijn verbazing moest deze in de meterkast, terwijl we een aansluiting in de huiskamer hebben. Maar nee, niet luisteren, want het modem moet aangesloten worden op de hoofdaansluiting in de meterkast (degene die dit heeft verzonnen is niet goed bij zijn hoofd). Ik heb hem diverse keren gevraagd om de modem toch in de huiskamer te installeren. Dat wilde hij niet doen. Dus in de meterkast. Aan het eind van het liedje zei hij, oh ja de telefoon moet op de modem worden aangesloten. Dus nu staat de handset en telefoon in de meterkast die redelijk vochtig is. Wat is dit? Terug naar de middeleeuwen? De internetmonteur zei: ik hoef alleen maar te zorgen dat u internet en kabeltv heeft. Belt u Ziggo maar voor een storingsmonteur, die komt gelijk en gratis. Nou mooi niet. Wat een verschrikkelijk bedrijf is Ziggo. We moeten maar een kabel doortrekken naar de huiskamer. Dat gaat bij ons helaas niet. Er zijn teveel muren en teveel meters daar tussen. Als we een monteur willen laten komen, moeten we zelf betalen. Zijn ze wel goed bij hun hoofd bij Ziggo? Volgens mij niet. Terug naar af!!!!!!!!!! Wat nu?