Begin januari werd mijn partner gebeld door Essent met een verhaal om over te stappen op Groene Stroom. Het zou veel goedkoper zijn dan onze huidige stroom (Eneco Groene Stroom). Zij voelde zich zwaar overdonderd en heeft vriendelijk verzocht om 's avonds terug te bellen, het geen niet gebeurd is. De volgende dag heeft ze met Essent gebeld om informatie over het gepsrek te vrage maar dat was niet mogelijk, we zouden spoedig een brief krijgen waar in alles uitgelegd wordt en op dat moment was het ook mogelijk om er van af te zien. De brief hebben we vandaag 17 februari ontvangen. Als we van de overeenkomst af willen zien moeten we binnen 10 dagen na de dagtekening reageren. De brief is gedagtekend op 12 februari. Het had goed gekund dat we i deze periode op vakantie waren geweest en in dat geval hadden we niet op tijd kunnen reageren.
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat door dat je iemand telefonisch te woord staat je een overeenkomst hebt en sterker nog, een overeenkomst waarna Essent alles wel zal regelen met Eneco. Ik wordt verplicht om actie te ondernemen als ik het niet wil. Normaal lijkt mij dat ik iets alleen bevestig als ik het wel wil.
Ik wind deze werk wijze van Essent benden alle peil. Het veroorzaakt erg veel onrust en berust ook niet op waarheden (Essent Groene Stroom is niet goedkoper).
Als dit de trend is voor de geliberaliseerde energie markt dan beloofd dat nog veel meer ellende.
Graag jullie reactie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent klantenwerf manieren
Re: Essent klantenwerf manieren
Ik heb ongeveer het zelfde meegemaakt. Alleen heb ik door de telefoon doorgegeven dat ik niet wil overstappen naar groene stroom. Een paar dagen later krijg ik een brief waar in staat dat de meterstanden worden geschat en dat ik een contract ben aangegaan van een jaar groene stroom!! Ik heb natuurlijk meteen een brief gestuurd, maar ik vrees het ergste.
Ik heb de eind-afrekening nog niet gehad, ik houd m'n hard vast!
Ik heb de eind-afrekening nog niet gehad, ik houd m'n hard vast!