Fout in systeem: Kind niet meeverzekerd
Geplaatst: 10 feb 2014 11:06
Hallo,
Ik ben per 1 januari overgestapt van zorgverzekeraar Delta Lloyd naar Agis (TakeCareNow).
Deze overstap heb ik midden november online geregeld. Echter, het was niet mogelijk om mijn zoon online mee te verzekeren. Dus heb ik Agis gemaild om aan te geven dat hij met mij verzekerd moest worden.
Ik kreeg als antwoord dat het niet mogelijk was om kinderen via de website aan te melden. Zodra ikzelf aangemeld was moest ik zijn gegevens doorgeven en zou hij meeverzekerd worden.
Zo gezegd zo gedaan, op 23 december was mijn aanmelding compleet, heb ik alle benodigde gegevens doorgegeven en zou mijn zoon per 1 januari meeverzekerd worden.
Helaas ontving alleen ik begin januari een zorgpas en mijn zoon niet, ook bij het inloggen op de site bleek dat hij nog niet bijgeschreven stond. Ik nam contact op met Agis en weer werd er verteld dat er mogelijk iets niet goed was gegaan en dat ze nogmaals zijn BSN, volledige naam en geboortedatum wilden hebben.
Ik nam telefonisch contact op om deze gegevens door te geven, maar de gegevens bleken al opgenomen te zijn in het systeem. Alleen bleken ze hem niet met mij meeverzekerd te hebben maar apart (misschien omdat hij een andere achternaam heeft?)
Deze eerste 2 weken van januari hebben wij 2 keer de tandarts bezocht voor zijn logopedie en een beugeltje met grote kosten tot gevolg.
Agis wil deze kosten niet vergoeden omdat mijn zoon die 2 weken niet bijgeschreven stond.
Hier ben ik het niet mee eens omdat ik netjes alles op tijd geregeld heb en de fout bij Agis ligt.
Weet iemand of ik in mijn recht sta?
(Ik kwam er net achter dat dit topic hier beter op z'n plek is dan onder het kopje 'Verzekeraars'. Vandaar dat ik het even gekopieerd heb).
Ik ben per 1 januari overgestapt van zorgverzekeraar Delta Lloyd naar Agis (TakeCareNow).
Deze overstap heb ik midden november online geregeld. Echter, het was niet mogelijk om mijn zoon online mee te verzekeren. Dus heb ik Agis gemaild om aan te geven dat hij met mij verzekerd moest worden.
Ik kreeg als antwoord dat het niet mogelijk was om kinderen via de website aan te melden. Zodra ikzelf aangemeld was moest ik zijn gegevens doorgeven en zou hij meeverzekerd worden.
Zo gezegd zo gedaan, op 23 december was mijn aanmelding compleet, heb ik alle benodigde gegevens doorgegeven en zou mijn zoon per 1 januari meeverzekerd worden.
Helaas ontving alleen ik begin januari een zorgpas en mijn zoon niet, ook bij het inloggen op de site bleek dat hij nog niet bijgeschreven stond. Ik nam contact op met Agis en weer werd er verteld dat er mogelijk iets niet goed was gegaan en dat ze nogmaals zijn BSN, volledige naam en geboortedatum wilden hebben.
Ik nam telefonisch contact op om deze gegevens door te geven, maar de gegevens bleken al opgenomen te zijn in het systeem. Alleen bleken ze hem niet met mij meeverzekerd te hebben maar apart (misschien omdat hij een andere achternaam heeft?)
Deze eerste 2 weken van januari hebben wij 2 keer de tandarts bezocht voor zijn logopedie en een beugeltje met grote kosten tot gevolg.
Agis wil deze kosten niet vergoeden omdat mijn zoon die 2 weken niet bijgeschreven stond.
Hier ben ik het niet mee eens omdat ik netjes alles op tijd geregeld heb en de fout bij Agis ligt.
Weet iemand of ik in mijn recht sta?
(Ik kwam er net achter dat dit topic hier beter op z'n plek is dan onder het kopje 'Verzekeraars'. Vandaar dat ik het even gekopieerd heb).