LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

Ziggo adverteert met een jaarabonnement " Alles in 1" voor 43,95 incl. gratis bellen naar Ziggo abonnees. Dit hebben we voor mijn ouders begin januari besteld en 3 weken later volgde de aansluiting. Weer 2 weken later arriveert een e-mail dat het per 1 april 44.95 per maand kost en het gratis bellen vervalt.

Mailen/chatten helpt niet, men verwijst naar het feit dat de abonnee opzeggen kan. Alsof dat zo makkelijk is nadat je net alles hebt laten omzetten en afzeggen.

Als een van de rechtvaardigingen schrijven ze dat ze de service gaan verbeteren door meer investeringen en dat de consument dit met hogere tarieven moet financieren. Wat een onzin, voor investeringsgeld moet je bij de aandeelhouder of bij de bank zijn.

De e-mail met nieuwe tarieven wordt bewust achter gehouden tot nadat de aansluiting is gemaakt en oude contracten zijn opgezegd. Dit weet ik omdat ik voor mijzelf ook zo'n abonnement heb besteld en de aansluiting nog moet volgen.
Volgens de advocaat van Consuwijzer mogen ze gewoon contractbreuk plegen, zolang de opzegmogelijkheid er is. Blijkbaar geldt "afspraak is afspraak" bij Ziggo niet.

Ziggo adverteert op internet en TV nog steeds met het misleidende 43,95 incl. gratis bellen naar Ziggo abonnees, maar op de internetpagina helemaal onderaan is nu een regeltje gezet dat de tarieven per 1 april veranderen.
Of dat regeltje ook in de televisiereclame ("wegens succes verlengd tot 17 feb") getoond wordt weet ik niet.

Helaas heet mijn vader niet Youp van het Hek ;-(

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door ciske »

https://www.ziggo.nl/#producten/alles-i ... tAodA34Aiw

Als je ff leest , staat er dat per 1 april de tarieven wijzigen. Je kan ook opzeggen.

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

ciske schreef:https://www.ziggo.nl/#producten/alles-i ... tAodA34Aiw

Als je ff leest , staat er dat per 1 april de tarieven wijzigen. Je kan ook opzeggen.
Als u ff goed kijkt staat er boven aan 43,95 en daar onder "gratis bellen met Ziggo abonnees" .

En die kleine lettertjes helemaal onderaan staan er pas sinds ik vorige week klaagde bij Ziggo.
Die stonden er niet toen ik het abonnement bestelde, terwijl ze dit allang wisten.
Laatst gewijzigd door Fransooknog op 10 feb 2014 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door bprosman »

Ziggo adverteert met een jaarabonnement " Alles in 1" voor 43,95 incl. gratis bellen naar Ziggo abonnees. Dit hebben we voor mijn ouders begin januari besteld en 3 weken later volgde de aansluiting. Weer 2 weken later arriveert een e-mail dat het per 1 april 44.95 per maand kost en het gratis bellen vervalt.
Tja , kwestie van pech denk ik. Als Ziggo dat van plan is moeten ze dat toch op een gegeven moment plannen, stellen ze dit een jaar uit dan voelen de nieuwe klanten van volgend jaar zich benadeeld.
Mensen die al langer Ziggo klant zijn hebben hier jaren plezier van gehad.

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

bprosman schreef: Tja , kwestie van pech denk ik. Als Ziggo dat van plan is moeten ze dat toch op een gegeven moment plannen, stellen ze dit een jaar uit dan voelen de nieuwe klanten van volgend jaar zich benadeeld.
Mensen die al langer Ziggo klant zijn hebben hier jaren plezier van gehad.
Kan ik met u een contract tekenen dat u mijn tuin doet voor 100 euro per maand en dat ik dan een week nadat u al uw tuingereedschap hebt aangeschaft zeg dat u het voor 10 euro moet doen maar dat u uiteraard uw contract kunt opzeggen? Binnen 3 weken hoor, anders moet u de overige 11 maanden gewoon uitvoeren voor 10 euro per maand.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door angel1978 »

fransooknog,

de wet is heel simpel. Of een bedrijf houdt zich aan de afspraken die gemaakt zijn ten tijden van het contract, of het wijzigt de voorwaarden eenzijdig ( ten nadele van de klant ) en daarmee krijgt de andere partij de mogelijkheid op te zeggen ( zonder verdere verplichting ).

Andere opties ( verkoper dwingen ) zijn er niet !

Dan kun je daar eindeloos over doorzeuren, maar dat heeft geen enkele zin.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door ciske »

Fransooknog schreef:
Dat slaat echt nergens op.
U houdt zich ook niet aan dat wat u met anderen afspreekt?
Ik ben geen bedrijf!!


Dacht jij dat Ziggo de enige was??: UPC heeft het in januari verandert, tis niet anders.

Joh zeg lekker op, in plaats van steeds een tegenvraag te stellen.
Jij bent echt zwaar benadeelt, pffft er zijn ergere dingen in het leven.

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

angel1978 schreef: Andere opties ( verkoper dwingen ) zijn er niet !
Blijkbaar mogen Ziggo en elk ander bedrijf misleidende beloftes doen om die daarna straffeloos op te zeggen. De klant blijft zitten met de investering in tijd en geld om de omzettingen te maken.

Als de klant omgekeerd eenzijdig de voorwaarden veranderd dan zegt Ziggo het contract niet op maar eist uitvoering van de volle 12 maanden met het incassobureau voorop. Is dat recht?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door gilas »

Fransooknog schreef:
angel1978 schreef: Andere opties ( verkoper dwingen ) zijn er niet !
Blijkbaar mogen Ziggo en elk ander bedrijf misleidende beloftes doen om die daarna straffeloos op te zeggen. De klant blijft zitten met de investering in tijd en geld om de omzettingen te maken.

Als de klant omgekeerd eenzijdig de voorwaarden veranderd dan zegt Ziggo het contract niet op maar eist uitvoering van de volle 12 maanden met het incassobureau voorop. Is dat recht?
Ze doen geen misleidende beloften aangezien ze het bijtijds aangeven en je dat dus kan weten.
Verder kan je gewoon je contract opzeggen en ben je aan het zeuren over zaken die je kan weten.
Sommige mensen zijn echte drama lama`s.

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

gilas schreef: Ze doen geen misleidende beloften aangezien ze het bijtijds aangeven en je dat dus kan weten.
Verder kan je gewoon je contract opzeggen en ben je aan het zeuren over zaken die je kan weten.
Ze doen wel misleidende beloftes en informeren je niet bijtijds over wijzigingen maar pas nadat de aansluiting is gerealiseerd, om het ongedaan maken van het contract te bemoeilijken. Dat kon ik niet weten toen ik het contract begin januari afsloot voor mijn ouders en eind januari voor mij. Zelfs die kleine lettertjes stonden toen nog niet op de website.

Contact opzeggen betekent weer een vrije dag opnemen en iedereen informeren dat mijn emailadressen alweer veranderen.

Sommige mensen kunnen echt niet lezen.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door angel1978 »

Fransooknog schreef:
gilas schreef: Ze doen geen misleidende beloften aangezien ze het bijtijds aangeven en je dat dus kan weten.
Verder kan je gewoon je contract opzeggen en ben je aan het zeuren over zaken die je kan weten.
Ze doen wel misleidende beloftes en informeren je niet bijtijds over wijzigingen maar pas nadat de aansluiting is gerealiseerd, om het ongedaan maken van het contract te bemoeilijken. Dat kon ik niet weten toen ik het contract begin januari afsloot voor mijn ouders en eind januari voor mij. Zelfs die kleine lettertjes stonden toen nog niet op de website.

Contact opzeggen betekent weer een vrije dag opnemen en iedereen informeren dat mijn emailadressen alweer veranderen.

Sommige mensen kunnen echt niet lezen.
fransooknog,

het lijkt eerder dat jij lastig leest.
Dit is zoals het officieel geregeld is, of je daar nu moeite mee hebt of niet.
Zij doen het zoals het hoort ( volgens de wet) en daarmee moet je het doen.

Overigens hoef je daar echt geen vrije dag voor te nemen ( kan ook in avonduren of weekend ) en het is ook geen verplichting om die emailadressen te gebruiken ( gebruik een gmailadres liever ). Die vervelende bijkomende zaken zijn dus mede aan eigen handelen te wijten.

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

angel1978 schreef:
het lijkt eerder dat jij lastig leest.
U zou echt mijn initiele post nog eens moeten lezen, Ziggo wist allang dat de prijs omhoog ging en gratis bellen afgeschaft werd toen zij het nog volop aanboden en dat was niet zichtbaar op de website.

Verder heb ik bepaalde keuzes gemaakt die het lastiger maken van Ziggo weg te gaan. Dat wordt nu mij verweten in plaats van Ziggo die de afspraken niet na komt. Zit ik hier op een site alleen maar met beroepsreageerders van Ziggo en UPC?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door bprosman »

Zit ik hier op een site alleen maar met beroepsreageerders van Ziggo en UPC?
Nee, met een tevreden Ziggo gebruiker die dat "gratis bellen tussen Ziggo abonnee's" nooit gebruikt.
Wat is eigenlijk de "schade" die je hierdoor lijdt ? Hoeveel bel je nu gemiddeld met Ziggo abonnee's waar je nu (wel) voor betaald ?.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door angel1978 »

Fransooknog schreef:
angel1978 schreef:
het lijkt eerder dat jij lastig leest.
U zou echt mijn initiele post nog eens moeten lezen, Ziggo wist allang dat de prijs omhoog ging en gratis bellen afgeschaft werd toen zij het nog volop aanboden en dat was niet zichtbaar op de website.

Verder heb ik bepaalde keuzes gemaakt die het lastiger maken van Ziggo weg te gaan. Dat wordt nu mij verweten in plaats van Ziggo die de afspraken niet na komt. Zit ik hier op een site alleen maar met beroepsreageerders van Ziggo en UPC?
niet relevant voor wat zij verplicht zijn te vertellen. Zij bieden iets aan wat op dat moment geldt. En dan nog, zelfs als zou dat zo zijn, dan nog blijven er enkel de opties over de al eerder gemeld zijn. Of weggaan, of accepteren.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Zit ik hier op een site alleen maar met beroepsreageerders van Ziggo en UPC?
Nee, met een tevreden Ziggo gebruiker die dat "gratis bellen tussen Ziggo abonnee's" nooit gebruikt.
Wat is eigenlijk de "schade" die je hierdoor lijdt ? Hoeveel bel je nu gemiddeld met Ziggo abonnee's waar je nu (wel) voor betaald ?.

Als TS weinig belt , valt het mee. Anders heeft hij juist mazzel , bij Ziggo is het bijna een tientje. Kan je een heel eind voor bellen.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door gilas »

Fransooknog schreef:
angel1978 schreef:
het lijkt eerder dat jij lastig leest.
U zou echt mijn initiele post nog eens moeten lezen, Ziggo wist allang dat de prijs omhoog ging en gratis bellen afgeschaft werd toen zij het nog volop aanboden en dat was niet zichtbaar op de website.

Verder heb ik bepaalde keuzes gemaakt die het lastiger maken van Ziggo weg te gaan. Dat wordt nu mij verweten in plaats van Ziggo die de afspraken niet na komt. Zit ik hier op een site alleen maar met beroepsreageerders van Ziggo en UPC?
Dat ze iets weten wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk ook al zover zijn dat ze het ook al kunnen invoeren.
Voor hetzelfde geld duurde het nog een jaar voordat het zover zou zijn.
Dat je keuzes maakt die het lastiger maken is toch echt jouw probleem en niet die van Ziggo.
Maar goed lastige keuzes of niet,als je het niet eens bent met de voorwaarden die ze nu veranderen kan je gewoon weg bij Ziggo,maar dat is je al eerder verteld.

Ach ja,haal de oude dooddoener er maar weer bij als mensen het niet met je eens zijn,zo voorspelbaar dit.

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

bprosman schreef: Wat is eigenlijk de "schade" die je hierdoor lijdt ? Hoeveel bel je nu gemiddeld met Ziggo abonnee's waar je nu (wel) voor betaald ?.
Mijn schade is slechts 12 euro abonnementsgeld plus nog wat euro's per maand voor het bellen.
Ongetwijfeld zijn er anderen die heel veel meer bellen dan ik.

Maar daar gaat het mij niet om.
Blijkbaar vinden de meesten hier het normaal dat een bedrijf zijn toezeggingen onmiddellijk wijzigt.
En ook normaal dat je als consument niets mag wijzigen, alleen opzeggen als het bedrijf wijzigt en dan alleen binnen de termijn die het bedrijf voorschrijft.
Elke aanbieding van Ziggo van een "jaarabonnement" wordt hiermee een wassen neus.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door bprosman »

Elke aanbieding van Ziggo van een "jaarabonnement" wordt hiermee een wassen neus.
Dat is het voor jou toch ook want je kunt er toch per direct van af ?
Mijn schade is slechts 12 euro abonnementsgeld plus nog wat euro's per maand voor het bellen.
Waar zijn die 12 Euro van ?

Alternatief is glasvezel of de "natte touwtjes snelheid" van ADSL.

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

gilas schreef: Dat ze iets weten wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk ook al zover zijn dat ze het ook al kunnen invoeren. Voor hetzelfde geld duurde het nog een jaar voordat het zover zou zijn.
....
Ach ja,haal de oude dooddoener er maar weer bij als mensen het niet met je eens zijn,zo voorspelbaar dit.
Mijn ouders kregen 2 weken na de aansluiting een mailtje met de gewijzigde tarieven en voorwaarden.
Ik krijg over 10 dagen mijn aansluiting en heb nog steeds geen mailtje met de gewijzigde tarieven.
Rara waarom? Om te voorkomen dat je nu al gaat opzeggen want straks na de aansluiting wordt dat een stuk vervelender.

Ik ben verbaasd hoe weinig behulpzaam men hier is om hier iets aan te doen, maar in plaats daarvan de schuld vooral bij de consument te leggen. In een soortgelijke post hier zag ik zelfs dat iemand verketterd werd omdat hij nog de vaste lijn gebruikt. Verder misbruiken anderen mijn post om elkaar lekker dwars te zitten, een latere lezer zal al snel denken dat hier helemaal niets serieus genomen wordt.

Fransooknog
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:04

Re: Ziggo pleegt contractbreuk en misleidt consumenten

Ongelezen bericht door Fransooknog »

bprosman schreef: Waar zijn die 12 Euro van ?
12 keer 44,95 i.p.v. 43,95.

Gesloten