Beeld en geluid vallen steeds weg bij Philips 37PFL7676
Geplaatst: 11 feb 2014 21:50
Wij zijn in het bezit sinds 2012 van een 37pfl7676 en hebben tot december 2013 zonder probleem naar gekeken. Maar nu doet zich sinds eind 2013 het volgende probleem voor, het geluid valt meerdere malen weg binnen een uur. Soms valt het beeld en geluid te gelijk uit en de tv start zich dan weer vanzelf op, dit werd met de week erger soms drie keer op een avond. We hebben alle kabels vervagen met de winkel waar de tv is aangekocht is en die aangesloten zitten op de tv zoals de glasvezel box (Amino)en de kabel van het media center.
Dat heeft niet geholpen, dus ook alle stopcontacten gewisseld en stekkerblokken vervangen. Ook dat loste het probleem niet op.
Dus bellen met de provider van de glasvezel box en vragen om een glasvezel box wissel, super snel geholpen met een nieuwe box. En wat denk u het zelfde probleem, dan kan het dus nog maar één apparaat zijn de tv dus.
Wij hebben van de Winkel waar wij de tv gekocht hadden een andere tv te leen gekregen om te kijken of de tv het probleem kon zijn. Zij brachten ons een hagel nieuwe Samsung 7000 tv thuis en wij hebben daar een week probleemloos naar gekeken.
Dus bellen met de Philips helpdesk en het probleem voorgelegd, we werden daar super correct geholpen door de service desk medeweker, en de medewerker stelde voor een pick-up en return reparatie of een refurbished omruil model.
Wel vreemd want wij hadden de tv gekocht met een aan huis service maar dat boden ze niet meer aan.
Dus gingen wij akkoord met een refurbished model want wij hebben maar één tv in huis, zo gezegd zo gedaan wij zijn akkoord gegaan met een omruiling. De afspraak werd gemaakt voor de dinsdag erop, maar we moesten wel de voet onder de tv verwijderen en de kabels los maken.
Aangezien ik zelf die week in het buitenland verbleef hebben we weer een afspraak gemaakt met de monteur van de winkel dit kon voor ons kon doen aangezien mijn vrouw dit niet zou gaan lukken.
Dinsdagochtend stond de monteur van de winkel waar we de tv hadden gekocht voor de deur en hij heeft de tv gedemonteerd want de tv die zou tussen 8:00 en 18:00 worden opgehaald door UPS. Aan het einde van de ochtend stond de chauffeur van UPS voor de deur met een andere tv, de tv zat goed verpakt in een speciale hoes. Zo mevrouwtje wisselt u de tv maar om zei de chauffeur van UPS, dus mijn vrouw met alle macht de tv uit een hoes gehaald en geprobeerd de oude weer in de hoes te krijgen. Naar een tijdje zweten en zwoegen besloot de chauffeur toch maar te helpen, geweldig die garantie die Philips aanbied.
Nu stond de tv in de gang maar nog niet op de voet, dus maar weer bellen met de winkel waar we de tv gekocht hadden en die stuurde direct een monteur. Naar een half uur was de tv weer gemonteerd en de analoge zenders weer ingesteld en digitale box weer aangesloten, prima service en snel gedaan door de winkel. Helaas kregen wij wel een rekening voor gedane arbeid van meer dan 80 euro, maar dat vond wel terecht want zij hoeven de service die Philips belooft toch niet te vergoeden.
Maar u raad het al naar één dag was het probleem terug, deze Philips garantie koste ons dus een vermogen aan nieuwe kabels en monteurs kosten.
Beste service van Philips dit alles is gedaan onder jullie service nr.: 1169137 (22-01-2014)
Ik heb dit probleem ook op het Philips forum gezet maar daar komt geen reactie op, en het hele nieuwe forum is in het Engels. Dit zal wel komen omdat Philips TV nu van het Chinese bedrijf TP-Vision is.
Wat moet je nu met zo'n tv die 5 meter voor een nagelbijtende schaats finale UITVALT.
Dat heeft niet geholpen, dus ook alle stopcontacten gewisseld en stekkerblokken vervangen. Ook dat loste het probleem niet op.
Dus bellen met de provider van de glasvezel box en vragen om een glasvezel box wissel, super snel geholpen met een nieuwe box. En wat denk u het zelfde probleem, dan kan het dus nog maar één apparaat zijn de tv dus.
Wij hebben van de Winkel waar wij de tv gekocht hadden een andere tv te leen gekregen om te kijken of de tv het probleem kon zijn. Zij brachten ons een hagel nieuwe Samsung 7000 tv thuis en wij hebben daar een week probleemloos naar gekeken.
Dus bellen met de Philips helpdesk en het probleem voorgelegd, we werden daar super correct geholpen door de service desk medeweker, en de medewerker stelde voor een pick-up en return reparatie of een refurbished omruil model.
Wel vreemd want wij hadden de tv gekocht met een aan huis service maar dat boden ze niet meer aan.
Dus gingen wij akkoord met een refurbished model want wij hebben maar één tv in huis, zo gezegd zo gedaan wij zijn akkoord gegaan met een omruiling. De afspraak werd gemaakt voor de dinsdag erop, maar we moesten wel de voet onder de tv verwijderen en de kabels los maken.
Aangezien ik zelf die week in het buitenland verbleef hebben we weer een afspraak gemaakt met de monteur van de winkel dit kon voor ons kon doen aangezien mijn vrouw dit niet zou gaan lukken.
Dinsdagochtend stond de monteur van de winkel waar we de tv hadden gekocht voor de deur en hij heeft de tv gedemonteerd want de tv die zou tussen 8:00 en 18:00 worden opgehaald door UPS. Aan het einde van de ochtend stond de chauffeur van UPS voor de deur met een andere tv, de tv zat goed verpakt in een speciale hoes. Zo mevrouwtje wisselt u de tv maar om zei de chauffeur van UPS, dus mijn vrouw met alle macht de tv uit een hoes gehaald en geprobeerd de oude weer in de hoes te krijgen. Naar een tijdje zweten en zwoegen besloot de chauffeur toch maar te helpen, geweldig die garantie die Philips aanbied.
Nu stond de tv in de gang maar nog niet op de voet, dus maar weer bellen met de winkel waar we de tv gekocht hadden en die stuurde direct een monteur. Naar een half uur was de tv weer gemonteerd en de analoge zenders weer ingesteld en digitale box weer aangesloten, prima service en snel gedaan door de winkel. Helaas kregen wij wel een rekening voor gedane arbeid van meer dan 80 euro, maar dat vond wel terecht want zij hoeven de service die Philips belooft toch niet te vergoeden.
Maar u raad het al naar één dag was het probleem terug, deze Philips garantie koste ons dus een vermogen aan nieuwe kabels en monteurs kosten.
Beste service van Philips dit alles is gedaan onder jullie service nr.: 1169137 (22-01-2014)
Ik heb dit probleem ook op het Philips forum gezet maar daar komt geen reactie op, en het hele nieuwe forum is in het Engels. Dit zal wel komen omdat Philips TV nu van het Chinese bedrijf TP-Vision is.
Wat moet je nu met zo'n tv die 5 meter voor een nagelbijtende schaats finale UITVALT.