Hallo,
Ik heb ondetstaande brief naar Eneco gestuurd, nadat ik eerst de klacht telefonisch (10 eurocent pm!) probeerde op te lossen.
Uiteraard kom je eerst in de wacht. Wordt je na 7 minuten geholpen, dan wordt je doorgeschakeld. Na weer 5 minuten in de wacht kom je terug bij de eerste juffrouw en herhaalt je klacht en bevestigt dat de geiser is weggehaald, maar wel betaald voor huur. Ja, dus? Wat gebeurt er nu, vraag ik? Word ik weer doorgeschakeld naar de geiserhuurafdeling, zegt ze. Maar na weer 5 minuten in de wacht komt de eerste juffrouw weer aan de telefoon: verkeerd doorgeschakeld. Ik vraag of ze niet mij kunnen terugbellen, want dat heen en weer schakelen kost mij alleen maar geld (10 ct + 15 ct voor mobiel!). Juffrouw gaat adres e.d. opschrijven en vraagt tot wel 6 keer toe mijn telefoonnummer en herhaalt zo'n drie keer mijn klacht. En ze schrijft het maar 2x op voor de zekerheid... Ondertussen krijgt ze nog een 'hoestaanval' en zit ik weer in de wacht!... Al met al heb ik precies 19 min en 58 sec aan de telefoon gezeten en weet nog steeds nils. Schandalig. Ik heb dus een brief geschreven om ten eerste mijn teveel betaalde kosten voor de geiser te reclameren, maar ook om mijn telefoonkosten vergoed te krijgen. Om mijn verhaal kracht bij te zetten, heb ik in de brief gezet, dat ik een c.c. stuur naar Tros Radar. bij deze dus.
Van: R.J.Roeleveld
Koppelstokstraat 170-172
2583CH Scheveningen
Aan: Eneco Energie
Tav: John van der Wolf
Klantenservice
Postbus 1014
3000BA Rotterdam
betreft: jaarnota
datum: 18 februari 2004
Geachte heer,
Vorige week ontving ik de jaarnota voor bovengenoemd adres. Ik woon daar sinds 11 juli 2003. In september heb ik een combi-ketel laten aanleggen dus was mijn geiser overbodig geworden. Toch is op de afrekening de geiser in rekening gebracht vanaf 1 juli 2003 tot en met 31 januari van dit jaar.
Ik heb daarover eergisteren met de klantenservice gebeld à 0,10 euro per minuut. Om een lang verhaal (20 minuten!) kort te maken: de juffrouw moest toegeven dat de geiser 29 oktober is weggegehaald door EnergieLease maar dat er wel ten onrechte betaald is. Het gesprek en de afwikkeling ging zo tergend langzaam, dat ik de juffrouw verzocht mij terug te (laten) bellen als er een eindconclusie getrokken kon worden. Dat is tot op heden nog niet gebeurd.
Middels deze brief wil ik bij u de volgende posten in rekening brengen:
1) 3,65 maand teveel betaald aan geiserhuur: (3,65/7)x40,28 = 21,00 Euro.
2) Gemaakte telefoonkosten, zowel jullie informatienummer als de kosten voor mijn eigen telefoon: 20 minuten x (0,10+0,15) = 5 Euro.
3) De postzegel voor deze brief à 0,39 Euro.
Totaal wordt het bedrag dus 26,39 Euro, dat u kunt storten op giro 6609915 op naam en adres van ondergetekende.
Hoogachtend,
ir. R.J. Roeleveld
c.c. [email protected]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] jaarnota
Re: jaarnota
Heel goed gedaan, kaats de bal maar eens terug.
Het is toch echt schandalig dat u ook nog voor de kosten zou moeten opdraaien als ze bij uw energie bedrijf een fout maken.
Eigenlijk is het niet meer dan logisch dat ze het bedrag aan u terugstorten( + gemaakte kosten).
Het is toch echt schandalig dat u ook nog voor de kosten zou moeten opdraaien als ze bij uw energie bedrijf een fout maken.
Eigenlijk is het niet meer dan logisch dat ze het bedrag aan u terugstorten( + gemaakte kosten).