Peter Mulder jr Automobielen Emmer-Compascuum
Geplaatst: 13 feb 2014 16:26
In oktober 2013 heb ik bij Peter Mulder jr. automobielen (Emmer-compascuum) een auto gekocht.
Het betrof een Peugeot 406 coupe AUT op LPG, met ongeveer 255.000km op de teller.
De auto had forse lakschade aan de buitenzijde, delen van de lak bladerde van onder andere; het dak, de linker zijde en de kofferbak. Ook het interieur was beschadigd, stoelen met scheuren en enkele panelen zaten niet goed vast aan het dashboard.
Ook was er op de achterbumper, aan de linkerkant krasschade.
Al met al was er op het eerste gezicht sprake van een flink vermindering van waarde van de auto.
Toch wilde ik weten hoe de auto reed en nadat ik er samen met mijn vader (oud automonteur) rondom de auto had gelopen en onder de motorkap had gekeken, besloten we een proefrit te maken.
De automaat schakelde redelijk, de auto trok niet ontzettend vlot op, maar op de 50km/u en 60km/u wegen die er in de buurt waren vielen er geen bijzonderheden op te merken. De auto viel niet uit en de opties werkten naar behoren. Kortom, afgezien van het aftandse uiterlijk leek de auto op zich nog goed te functioneren.
Overgegaan tot koop, met in het achterhoofd dat ik er een ander interieur in zou bouwen en misschien te zijner tijd de auto over zou spuiten.
Een week later haalde ik de auto op en reed ik er mee naar huis.
Binnen 20 minuten viel de auto al uit wanneer wij op LPG reden en wilde daarna niet meer op LPG rijden. Op de snelweg schokte de auto ontzettend, terwijl er op benzine werd gereden, waardoor snelheden boven de 100km/u eigenlijk niet mogelijk waren.
Na enkele weken contact opgenomen met de verkoper, nadat er gezocht was naar mogelijke oorzaken en oplossingen. De verkoper wilde de auto graag bij diens eigen garage laten nakijken en repareren.
Dus de auto werd afgeleverd bij Peter Mulder jr. Automobielen voor reparatie, de afspraak die gemaakt werd was: No cure, no pay.
Twee weken later haalde ik de auto weer op. Samen met de verkoper op de 50km/u en 60km/u wegen een proefrit gemaakt.
Tijdens deze proefrit reed de auto op LPG en was het enige bijzondere dat de auto na het starten direct afsloeg om vervolgens na opnieuw starten zonder problemen weg te rijden.
Ik betaalde de verkoper 200 euro, waarbij de verkoper zei dat hij zelf veel meer bij had moeten leggen.
Op de weg terug naar huis reed ik de snelweg op en ontstonden er weer problemen rond de 100-130km/u. Wederom schokte de auto ontzettend, zoals voor de reparatie. Bij thuiskomst direct contact gezocht met de verkoper, het probleem uitgelegd en de verkoper zei toe mij in het begin van de daarop volgende week terug te bellen om vervolgopties te bespreken.
Nadat ik enkele dagen had gewacht op reactie van de verkoper, besloot ik zelf contact met de verkoper te zoeken.
De verkoper gaf aan de auto terug te nemen, maar niet voor het originele aankoopbedrag.
Ik zei dat dit niet acceptabel was omdat de auto al vanaf het begin niet goed is geweest en ik daar niet voor wilde betalen.
De verkoper zei wederom later die week contact met mij te zoeken over het terugkopen van de auto. Daarna heb ik niets meer vernomen van de verkoper.
Het betrof een Peugeot 406 coupe AUT op LPG, met ongeveer 255.000km op de teller.
De auto had forse lakschade aan de buitenzijde, delen van de lak bladerde van onder andere; het dak, de linker zijde en de kofferbak. Ook het interieur was beschadigd, stoelen met scheuren en enkele panelen zaten niet goed vast aan het dashboard.
Ook was er op de achterbumper, aan de linkerkant krasschade.
Al met al was er op het eerste gezicht sprake van een flink vermindering van waarde van de auto.
Toch wilde ik weten hoe de auto reed en nadat ik er samen met mijn vader (oud automonteur) rondom de auto had gelopen en onder de motorkap had gekeken, besloten we een proefrit te maken.
De automaat schakelde redelijk, de auto trok niet ontzettend vlot op, maar op de 50km/u en 60km/u wegen die er in de buurt waren vielen er geen bijzonderheden op te merken. De auto viel niet uit en de opties werkten naar behoren. Kortom, afgezien van het aftandse uiterlijk leek de auto op zich nog goed te functioneren.
Overgegaan tot koop, met in het achterhoofd dat ik er een ander interieur in zou bouwen en misschien te zijner tijd de auto over zou spuiten.
Een week later haalde ik de auto op en reed ik er mee naar huis.
Binnen 20 minuten viel de auto al uit wanneer wij op LPG reden en wilde daarna niet meer op LPG rijden. Op de snelweg schokte de auto ontzettend, terwijl er op benzine werd gereden, waardoor snelheden boven de 100km/u eigenlijk niet mogelijk waren.
Na enkele weken contact opgenomen met de verkoper, nadat er gezocht was naar mogelijke oorzaken en oplossingen. De verkoper wilde de auto graag bij diens eigen garage laten nakijken en repareren.
Dus de auto werd afgeleverd bij Peter Mulder jr. Automobielen voor reparatie, de afspraak die gemaakt werd was: No cure, no pay.
Twee weken later haalde ik de auto weer op. Samen met de verkoper op de 50km/u en 60km/u wegen een proefrit gemaakt.
Tijdens deze proefrit reed de auto op LPG en was het enige bijzondere dat de auto na het starten direct afsloeg om vervolgens na opnieuw starten zonder problemen weg te rijden.
Ik betaalde de verkoper 200 euro, waarbij de verkoper zei dat hij zelf veel meer bij had moeten leggen.
Op de weg terug naar huis reed ik de snelweg op en ontstonden er weer problemen rond de 100-130km/u. Wederom schokte de auto ontzettend, zoals voor de reparatie. Bij thuiskomst direct contact gezocht met de verkoper, het probleem uitgelegd en de verkoper zei toe mij in het begin van de daarop volgende week terug te bellen om vervolgopties te bespreken.
Nadat ik enkele dagen had gewacht op reactie van de verkoper, besloot ik zelf contact met de verkoper te zoeken.
De verkoper gaf aan de auto terug te nemen, maar niet voor het originele aankoopbedrag.
Ik zei dat dit niet acceptabel was omdat de auto al vanaf het begin niet goed is geweest en ik daar niet voor wilde betalen.
De verkoper zei wederom later die week contact met mij te zoeken over het terugkopen van de auto. Daarna heb ik niets meer vernomen van de verkoper.