Auto blijft na reparaties mankementen vertonen
Geplaatst: 14 feb 2014 15:27
Hoi, graag advies over het volgden.
Begin mei kocht ik een auto (Porsche Cayenne) met 6 maanden BOVAG garantie.
Na 3 maanden, begon de auto mankementen te vertonen.
De boordcomputer viel bijvoorbeeld uit en er begonnen allerlei errors in beeld te komen.
De volgende ochtend startte de auto niet meer. Ik belde de garage direct op, echter moest ik er zelf voor zorgen hoe ik de niet startende auto richting jullie garage kreeg.
Helaas hadden wij toen nog geen ANWB lidmaatschap. Na wat omwegen de auto met startkabels weten te starten en hebben we de accu laten vervangen bij de garage die naast ons kantoorpand zit, aangezien ik niemand had die mij kon brengen. Er werd namelijk geen vervangend vervoer aangeboden als ik de auto zou brengen?!
Vervolgens na twee weken, gebeurde hetzelfde probleem weer…het was dus niet de accu.
Helaas nog steeds geen ANWB abonnement afgesloten, dus weer met een omweg de auto startende gekregen en zijn we direct naar jullie garage gereden.
Hier werd ons vreemd genoeg weer geen vervangend vervoer aangeboden, terwijl dit wel zou moeten volgens BOVAG voorwaarden hoorde ik achteraf.
Wij waren dus nogal onthand kunt u wel begrijpen, aangezien dit onze enige auto is en wij de auto voor een aantal dagen kwijt waren.
In de maanden die toen volgden zijn we nog 3 keer bij de garage geweest voor exact hetzelfde probleem (dit keer hadden we wel een ANWB gelukkig ) en zijn we dus ook alle 3 de keren de auto voor meerdere dagen kwijt geweest, zonder vervangend vervoer aangeboden te krijgen.
Na telefonisch overleg met de werkplaats is er gesuggereerd dat het wellicht zou kunnen komen door de carkit.
In samenspraak met vakgarage hemelaar, hebben we meerdere malen Fleetacces bij ons gehad om deze te checken en uiteindelijk de carkit te laten verwijderen, om proberen te achterhalen of dit wellicht de het mankement veroorzaakt wat de accu leeg zou kunnen trekken.
Helaas bleek ook dit niet het probleem, want na uitschakeling van dit systeem vertoonde onze auto wederom het mankement.
Op zaterdag 8 februari 2014 gebeurde het mankement wederom (auto startte weer niet) en staat de auto wederom bij de garage en zitten wij weer zonder vervoer.
Na 8 maanden lang elke ochtend in onzekerheid te zitten of onze auto wel start, denk ik dat jullie inmiddels wel begrijpen dat ons geduld wel op is.
Wij hebben ze in alle redelijkheid en binnen onze garantie periode de kans gegeven om dit mankement te repareren, echter is dit tot dusver niet gelukt. Vandaag 14 februari hoorde wij wederom dat ze geen oplossing konden vinden voor het mankement aan onze auto.
Herhaaldelijke reparatie blijkt in dit geval niet afdoende. BOVAG adviseerde mij om ontbinding van de koop te eisen.
Graag jullie advies tipsen argumenten hierover, in hoe sterk ik hierin sta.
Alvast bedankt!!
Begin mei kocht ik een auto (Porsche Cayenne) met 6 maanden BOVAG garantie.
Na 3 maanden, begon de auto mankementen te vertonen.
De boordcomputer viel bijvoorbeeld uit en er begonnen allerlei errors in beeld te komen.
De volgende ochtend startte de auto niet meer. Ik belde de garage direct op, echter moest ik er zelf voor zorgen hoe ik de niet startende auto richting jullie garage kreeg.
Helaas hadden wij toen nog geen ANWB lidmaatschap. Na wat omwegen de auto met startkabels weten te starten en hebben we de accu laten vervangen bij de garage die naast ons kantoorpand zit, aangezien ik niemand had die mij kon brengen. Er werd namelijk geen vervangend vervoer aangeboden als ik de auto zou brengen?!
Vervolgens na twee weken, gebeurde hetzelfde probleem weer…het was dus niet de accu.
Helaas nog steeds geen ANWB abonnement afgesloten, dus weer met een omweg de auto startende gekregen en zijn we direct naar jullie garage gereden.
Hier werd ons vreemd genoeg weer geen vervangend vervoer aangeboden, terwijl dit wel zou moeten volgens BOVAG voorwaarden hoorde ik achteraf.
Wij waren dus nogal onthand kunt u wel begrijpen, aangezien dit onze enige auto is en wij de auto voor een aantal dagen kwijt waren.
In de maanden die toen volgden zijn we nog 3 keer bij de garage geweest voor exact hetzelfde probleem (dit keer hadden we wel een ANWB gelukkig ) en zijn we dus ook alle 3 de keren de auto voor meerdere dagen kwijt geweest, zonder vervangend vervoer aangeboden te krijgen.
Na telefonisch overleg met de werkplaats is er gesuggereerd dat het wellicht zou kunnen komen door de carkit.
In samenspraak met vakgarage hemelaar, hebben we meerdere malen Fleetacces bij ons gehad om deze te checken en uiteindelijk de carkit te laten verwijderen, om proberen te achterhalen of dit wellicht de het mankement veroorzaakt wat de accu leeg zou kunnen trekken.
Helaas bleek ook dit niet het probleem, want na uitschakeling van dit systeem vertoonde onze auto wederom het mankement.
Op zaterdag 8 februari 2014 gebeurde het mankement wederom (auto startte weer niet) en staat de auto wederom bij de garage en zitten wij weer zonder vervoer.
Na 8 maanden lang elke ochtend in onzekerheid te zitten of onze auto wel start, denk ik dat jullie inmiddels wel begrijpen dat ons geduld wel op is.
Wij hebben ze in alle redelijkheid en binnen onze garantie periode de kans gegeven om dit mankement te repareren, echter is dit tot dusver niet gelukt. Vandaag 14 februari hoorde wij wederom dat ze geen oplossing konden vinden voor het mankement aan onze auto.
Herhaaldelijke reparatie blijkt in dit geval niet afdoende. BOVAG adviseerde mij om ontbinding van de koop te eisen.
Graag jullie advies tipsen argumenten hierover, in hoe sterk ik hierin sta.
Alvast bedankt!!