Pagina 1 van 1

auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 14 feb 2014 21:26
door transpoter
Goedendag
Ik zit met een probleem.
Ik heb een vw transporter van 06-07-2011 180pk met 90000 km op de teller
op 19-07-2013 blijkt dat de zuigers en zuigerveren moeten worden vervangen vanwege hoog olieverbruik.
vw nederland zegt dit is geen garantie de garantie is 13 dagen verlopen. 2jaar
Klopt dit .
Zuiger en zuiger veren moeten langer dan 90000 km mee kunnen gaan. help dit zijn dure reperaties

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 14 feb 2014 21:43
door dhc
Geen garantie.Twee jaar is twee jaar en mankement kan ook door rijstijl komen.
Simpel.

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 14 feb 2014 22:06
door hercu1965
Het hoge olieverbruik van de 180pk motor uit de vw transporter is een KWAAL !
Net als de rechter aandrijfas die na ca 150.000 dwars door zijn vertanding draaid waardoor
je weggesleept moet worden.
Zie hiervoor ook een forum zoals http://www.weetjewel.com
even in de zoekfunctie zetten: olieverbruik 180pk
en het wemelt er van dit soort klachtten.
Ik heb zelf ook hele slechte ervaringen met mijn ex vw transporter 128kw waar na 48 maanden
en 125.000km pompverstuivers a 1200 euro per stuk aan stuk gingen en er op 130.000 km zelfs een hele
nieuwe cijlinderkop op moest van 4000 euro vanwege "uitgeslagen pompverstuiverschachtten"
Volkswagen was 10 jaar terug een kwaliteitsproduct, helaas is heden de kwaliteit zwaar onder de maat
en ook de coulance garantie via PON die zgn. max. 4 jaar of 100.000 km zou moeten zijn.
Ik ben in ieder geval helemaal klaar met PON en VW.

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 14 feb 2014 22:32
door transpoter
IK raak ook op vw uitgekeken
bij 70 km versnellingsbak kapot
bij 12 maanden turboklep kapot dan sta je in de nacht in frankrijk
bij 15 het zelfde
bij 17 maanden egr koeler kapot
bij 19 maanden verschillende meet punten roetmeting enz
bij 24 maanden hoog olie verbruik weer met vakantie in spanje 1 liter op 300 km
bij 27 maanden olie lekkage op de motor
nu 30 maanden oliepomp stuk
gisteren geen koel vloestof meer slang kapot dan sta je weer
wie wil deze bus hebben kosten tot nu 5100 euro en dan nog de dagen dat ik er niet mee kan werken

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 15 feb 2014 08:21
door hawkwind
transpoter schreef: op 19-07-2013 blijkt dat de zuigers en zuigerveren moeten worden vervangen vanwege hoog olieverbruik.
Vreemd, dat de VW een hoog olieverbruik vertoont heeft U toch zelf voor die tijd ook al kunnen constateren?
Of is de auto pas sinds begin juli 2013 olie gaan verbruiken ?

Goedkoopste optie is : olie blijven bijvullen.
Stel dat de VW 1 ltr op 1000 km verbruikt , dan zou de auto 100 ltr op 100.000 km verbruiken.
4 ltr Techno 10W/40 (VW 500.00/505.00)bij de action kost nog geen 10 euro , kosten per 100.000 km
zijn dus 250 euro.
De reparatie zal minimaal het tienvoudige gaan kosten!!

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 15 feb 2014 10:06
door bartsscooterservice
transpoter schreef:Goedendag
Ik zit met een probleem.
Ik heb een vw transporter van 06-07-2011 180pk met 90000 km op de teller
op 19-07-2013 blijkt dat de zuigers en zuigerveren moeten worden vervangen vanwege hoog olieverbruik.
vw nederland zegt dit is geen garantie de garantie is 13 dagen verlopen. 2jaar
Klopt dit .
Zuiger en zuiger veren moeten langer dan 90000 km mee kunnen gaan. help dit zijn dure reperaties
Een beetje merk staat achter zijn product zou je zeggen..
90.000 km is net ingereden voor een diesel.. ( alhoewel dat moderne spul veel sneller op is )
Zou in mijn ogen garantie moeten en horen te zijn.

Zijn de beurten op tijd gedaan en is er goede kwaliteitsmotorolie gebruikt ?

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 15 feb 2014 10:54
door kokka
dhc schreef:Twee jaar is twee jaar en rijstijl kun je niet bewijzen, derhalve irrelevant.
Succes verder.
Ik zou daar toch niet mee akkoord gaan. Ik zou me beroepen op non-conformiteit. Dus transpoter, rechtsbijstand erop en knokken!
900000 km is echt belachelijk weinig voor een diesel, zelfs een opgefokte linkerbaan plakker moet dat makkelijk halen.

Maar over hoeveel olieverbruik hebben we het?

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 15 feb 2014 10:55
door kokka
hawkwind schreef:
transpoter schreef: op 19-07-2013 blijkt dat de zuigers en zuigerveren moeten worden vervangen vanwege hoog olieverbruik.
Vreemd, dat de VW een hoog olieverbruik vertoont heeft U toch zelf voor die tijd ook al kunnen constateren?
Of is de auto pas sinds begin juli 2013 olie gaan verbruiken ?

Goedkoopste optie is : olie blijven bijvullen.
Stel dat de VW 1 ltr op 1000 km verbruikt , dan zou de auto 100 ltr op 100.000 km verbruiken.
4 ltr Techno 10W/40 (VW 500.00/505.00)bij de action kost nog geen 10 euro , kosten per 100.000 km
zijn dus 250 euro.
De reparatie zal minimaal het tienvoudige gaan kosten!!
Ja met olie van de action ga je je motor wel redden!

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 15 feb 2014 11:31
door Veldt01
Die olie van de Action is itt de 180 pk in de transporter prima :mrgreen: (al staat me bij dat de vw diesel 5w40 nodig heeft en die is bij de action ook iets duurder, even naar de vag goedkeurcode op de fles kijken)

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 15 feb 2014 13:09
door hawkwind
Veldt01 schreef:Die olie van de Action is itt de 180 pk in de transporter prima :mrgreen: (al staat me bij dat de vw diesel 5w40 nodig heeft en die is bij de action ook iets duurder, even naar de vag goedkeurcode op de fles kijken)
Juist de iets dikkere 10W40 zou best wel eens tot een iets lager olieverbruik kunnen leiden.
Specs van 10W40 ACEA A3/B3 , API SL/CF , VW500.00/505.00 , MB 229.1 m.a.w. niets mis mee.

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 15 feb 2014 18:09
door bartsscooterservice
Veldt01 schreef:Die olie van de Action is itt de 180 pk in de transporter prima :mrgreen: (al staat me bij dat de vw diesel 5w40 nodig heeft en die is bij de action ook iets duurder, even naar de vag goedkeurcode op de fles kijken)
Gooi maar lekker Action " motorolie " erin, dan weet je zeker dat hij snel kapot gaat. Ik heb al een aantal blokken losgehaald die vastgelopen waren door die goedkope troep, je wordt er niet vrolijk van wat je aantreft.

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 15 feb 2014 18:20
door Veldt01
Zoveel goedkoper is de olie ook weer niet en knap als je aan een blok kan zien of er goede of slechte olie in is gegaan zeker als je beseft dat deze "goedkope" olie uit dezelfde fabriek komt als de dure (maar dan zonder de dure merkreclame).
Tijdig vervangen en je motor goed warmrijden doet honderd keer meer voor het behoud van je blok dan de op zijn hoogst marginale verschillen tussen oliesoorten die stuk voor stuk minimaal moeten voldoen aan de eigenschappen die op de verpakking staan.

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 15 feb 2014 18:38
door hawkwind
bartsscooterservice schreef: Gooi maar lekker Action " motorolie " erin, dan weet je zeker dat hij snel kapot gaat. Ik heb al een aantal blokken losgehaald die vastgelopen waren door die goedkope troep, je wordt er niet vrolijk van wat je aantreft.
Ja , en jij denkt dat Action (of in dit geval Techno uit Sneek)een raffinaderij op de maasvlakte heeft staan :lol:
Onze Nissan rijdt al tig jaren perfect met die "action troep" .
Begonnen met een tellerstand van 120.000 km , en er staat nu bijna 3 ton op de teller :D
Wij verversen om de 30.000 km.

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 17 feb 2014 10:14
door bartsscooterservice
Tjah dat kan iedere gek roepen, mijn praktijk ervaring met 2 en 4 takt olie van de Hema, Action, Kruidvat, Lidl noem maar op is gewoon slecht. Ga nou gewoon eens naar een motorrevisie bedrijf en begin over deze " olie "... kijken hoe hard je uitgelachen wordt, voor een leek draait alles goed, net zoals als de opmerking " olie is toch olie ? "

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 17 feb 2014 19:28
door bokkel
Nou bart, je zult moeten toegeven dat de huidige motoren heel wat kunnen hebben. Omdat ze meestal maar op 80% van hun kunnen staan afgesteld zijn ze behoorlijk tolerant. Met de nieuwe generatie benzinemotoren ( waarvan die kekke TwinAir van Fiat er 1 is ) is die tolerantie heel wat minder. Maar dan nog denk ik dat je met Action-olie net zover komt als met een te duur supermerk..

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 17 feb 2014 23:05
door bprosman
Ondanks dat ik geen VW transporter fan ben (op de Brennerpas zijn het de VW transporters die niet omhoog te schoppen zijn) wil ik een VW dieselblok toch niet vergelijken met een Chinees 1-pits knetterblokje.
Al is het maar het toerental wat al een stuk lager ligt, rustig schakelen doe je al bij 2000/2500 toeren.

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 20 feb 2014 09:29
door bartsscooterservice
Ik bedoel er ook grotere motoren mee.

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 23 feb 2015 18:00
door bloem66
de transsporter 180 pk 2011 is volgens 1 grote drama auto vw vindt het normaal dat elke 1000 km er een liter olie bij moet ik wou dat ik die auto nooit gekocht had doe mij maar de vito 5 ton mee gereden nooit problemen mee gehad was een 150 pk auto heb deze 5 jaar gehad en totaal 3500 euro onkosten ,maar de vw heb ik 2 ton mee gereden en constant problemen en pon verzint de ene naar de andere smoes om maar niet tegemoet te hoeven te komen wat een drama nieuwe dsg bak na 65 duizend km zou komen omdat ik de olie 2000 km te laat had laten vervangen toen de dure turbo stuk kwam door te snel optrekken en rijden met een aanhanger ( het is een bedrijfsauto geen eclectische auto ) dat ding mag 2500 kg trekken en trekt 2000 en met 180 pk moet dat een eitje zijn ophanging stuk komt door te hard over drempels rijden hahaha elektrische storing komt door een te vochtige omgeving , ja maar het regent wel eens in dit land toch en nee ik heb de ramen niet open staan haha lambazonde stuk nog maar 6 keer
ga zomaar door dus wie er over na denkt een t5 te kopen zou ik zeggen blijven nadenken en koop een poster waar die auto opstaat

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 24 feb 2015 07:00
door thecure
bloem66 schreef:de transsporter 180 pk 2011 is volgens 1 grote drama auto vw vindt het normaal dat elke 1000 km er een liter olie bij moet ik wou dat ik die auto nooit gekocht had doe mij maar de vito 5 ton mee gereden nooit problemen mee gehad was een 150 pk auto heb deze 5 jaar gehad en totaal 3500 euro onkosten ,maar de vw heb ik 2 ton mee gereden en constant problemen en pon verzint de ene naar de andere smoes om maar niet tegemoet te hoeven te komen wat een drama nieuwe dsg bak na 65 duizend km zou komen omdat ik de olie 2000 km te laat had laten vervangen toen de dure turbo stuk kwam door te snel optrekken en rijden met een aanhanger ( het is een bedrijfsauto geen eclectische auto ) dat ding mag 2500 kg trekken en trekt 2000 en met 180 pk moet dat een eitje zijn ophanging stuk komt door te hard over drempels rijden hahaha elektrische storing komt door een te vochtige omgeving , ja maar het regent wel eens in dit land toch en nee ik heb de ramen niet open staan haha lambazonde stuk nog maar 6 keer
ga zomaar door dus wie er over na denkt een t5 te kopen zou ik zeggen blijven nadenken en koop een poster waar die auto opstaat
Wordt ook tijd dat u punten en komma's gebruikt, niet te lezen zo.
En als die vito zo goed was, wat let u om nu weer een vito te kopen.

Re: auto vw transporter 180 pk 2011

Geplaatst: 24 feb 2015 10:10
door peteroo
Van deze motoren en nieuwe versnellingsbakken heb ik geen verstand, maar het is me wel duidelijk dat VAG in enorm tempo bezig is zijn eigen glazen in te gooien. Van een toch wel behoorlijk degelijk, betrouwbaar en waardevast merk zakken ze af tot zeer bedenkelijk en dan zijn ze nog enorm arrogant ook. Alhoewel, dat zie je bij meer bedrijven die gigantisch miskleunen maar dat niet kunnen of willen toegeven. VAG lijkt wel een beetje op de NS en ProRail.

Ik moet wel toegeven dat lambazonde kan meedingen naar woord van het jaar.