LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
vrijdag 14 februari 2014 heb ik via 1200 opgezegd mijn alles in 1 abonnement opgezegd bij Ziggo Vanwege overstap naar glasvezel. Telefonisch alles keurig doorgelopen met de dame aan de lijn. Na afloop van het gesprek zou ik een bevestigingsmail ontvangen zo werd mij verzekerd.
Ook heb ik na afloop op 14-2 en op 16-2 aanvullend getracht het online opzegformulier in te vullen op de site van Ziggo. Echter deze blijft (bewust?) hangen als deze moet overgaan naar Stap 2.
Ik krijg de indruk dat Ziggo de opzegging bewust tegenwerkt zodat ze nog een maandje of wat langer geld kunnen afschrijven. Heeft iemand hier nog ervaring mee? En welke stappen kan ik nu het beste ondernemen behoudens de afschrijving van Ziggo m.i.v. 14-3 bij mijn bank blokkeren.
Ook heb ik na afloop op 14-2 en op 16-2 aanvullend getracht het online opzegformulier in te vullen op de site van Ziggo. Echter deze blijft (bewust?) hangen als deze moet overgaan naar Stap 2.
Ik krijg de indruk dat Ziggo de opzegging bewust tegenwerkt zodat ze nog een maandje of wat langer geld kunnen afschrijven. Heeft iemand hier nog ervaring mee? En welke stappen kan ik nu het beste ondernemen behoudens de afschrijving van Ziggo m.i.v. 14-3 bij mijn bank blokkeren.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 feb 2014 17:56
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
Als ik zo het verhaal lees dan heb je opgezegd via de telefoon. Normaal is het dan zo dat de medewerkster aan de telefoon alles in haar computer al volledig afwerkt. Opzeggen nog een keer via internet is dan niet meer mogelijk omdat de gegevens reeds verwerkt zijn. De bevestigings mail is wèl belangrijk want dat is het bewijs dat de opzegging goed gegaan is. Helaas zijn er bij dit soort bedrijven regelmatig problemen met dit soort dingen. De volgende stap zou kunnen: is er geen bevestigings mail binnen een paar dagen bel dan weer 1200 en leg dit uit of stuur een mail via de Ziggo site dat je de bevestigings mail niet hebt ontvangen en zet de datum er bij van de opzegging.
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
Hoezo gesaboteerd. Omdat het mailtje nog niet is ontvangen. Dit kan aantal werkdagen duren, je moet ze wel de kans geven e.e.a. te verwerken.
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
biseps schreef:vrijdag 14 februari 2014 heb ik via 1200 opgezegd mijn alles in 1 abonnement opgezegd bij Ziggo Vanwege overstap naar glasvezel. Telefonisch alles keurig doorgelopen met de dame aan de lijn. Na afloop van het gesprek zou ik een bevestigingsmail ontvangen zo werd mij verzekerd.
Ook heb ik na afloop op 14-2 en op 16-2 aanvullend getracht het online opzegformulier in te vullen op de site van Ziggo. Echter deze blijft (bewust?) hangen als deze moet overgaan naar Stap 2.
Ik krijg de indruk dat Ziggo de opzegging bewust tegenwerkt zodat ze nog een maandje of wat langer geld kunnen afschrijven. Heeft iemand hier nog ervaring mee? En welke stappen kan ik nu het beste ondernemen behoudens de afschrijving van Ziggo m.i.v. 14-3 bij mijn bank blokkeren.
Stuur Alex van het een PB, hij of een ander medewerker zoekt wel uit, wat verkeerd is gegaan.
https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=232962
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
Waarschijnlijk is er niks fout gegaan. Dit moet gewoon nog even verwerkt worden. Het is 14/02 opgezegd en nu, 2 weekenddagen later, gaat TS al zeuren. Kom op zeg geeft ze ff tijd. Er is nog niet eens 1 werkdag verstreken.eleven schreef:Stuur Alex van het een PB, hij of een ander medewerker zoekt wel uit, wat verkeerd is gegaan.
https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=232962
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
De meest normale stap is even een paar werkdagen wachten, aangezien ook daar het gros van de administratieve medewerkers gewoon 40 uur werken op normale kantoortijden.biseps schreef:vrijdag 14 februari 2014 heb ik via 1200 opgezegd mijn alles in 1 abonnement opgezegd bij Ziggo Vanwege overstap naar glasvezel. Telefonisch alles keurig doorgelopen met de dame aan de lijn. Na afloop van het gesprek zou ik een bevestigingsmail ontvangen zo werd mij verzekerd.
Ook heb ik na afloop op 14-2 en op 16-2 aanvullend getracht het online opzegformulier in te vullen op de site van Ziggo. Echter deze blijft (bewust?) hangen als deze moet overgaan naar Stap 2.
Ik krijg de indruk dat Ziggo de opzegging bewust tegenwerkt zodat ze nog een maandje of wat langer geld kunnen afschrijven. Heeft iemand hier nog ervaring mee? En welke stappen kan ik nu het beste ondernemen behoudens de afschrijving van Ziggo m.i.v. 14-3 bij mijn bank blokkeren.
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
ziggo zou natuurlijk ook een automatische bevestigingsmail kunnen sturen van de aanvraag van de opzegging.
dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn.
een kwestie van een keuzemenu bij de klantenservice en een knop met versturen.
het is altijd handig om een bevestiging van contact met de klantenservice te hebben.
dan kan in de mail ook het tijdstip van het gesprek en naam van de medewerker worden vermeld.
de details van de opzegging en de laatste verrekening kunnen later via mail of post gestuurd worden.
dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn.
een kwestie van een keuzemenu bij de klantenservice en een knop met versturen.
het is altijd handig om een bevestiging van contact met de klantenservice te hebben.
dan kan in de mail ook het tijdstip van het gesprek en naam van de medewerker worden vermeld.
de details van de opzegging en de laatste verrekening kunnen later via mail of post gestuurd worden.
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
Ik heb nog niet bij Ziggo opgezegd, maar als je een telefonische opzegging bij een ander bedrijf maakt, krijg je meestal van de medewerk(st) aan de telefoon, een bevestigingsmail, dat de opzegging gedaan is.olaf79 schreef:Waarschijnlijk is er niks fout gegaan. Dit moet gewoon nog even verwerkt worden. Het is 14/02 opgezegd en nu, 2 weekenddagen later, gaat TS al zeuren. Kom op zeg geeft ze ff tijd. Er is nog niet eens 1 werkdag verstreken.eleven schreef:Stuur Alex van het een PB, hij of een ander medewerker zoekt wel uit, wat verkeerd is gegaan.
https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=232962
Daarna krijg je dit nog schriftelijk met een brief met de volledige tekst van opzegging met datum.
Dit is de procedure, die ik ken.
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
Ik weet niet of het zo simpel is. Ik denk dat ze eerst e.e.a. willen controleren. Als je gelijk een bevestiging stuurt, kun je daaruit opmaken dat de opzegging is geaccepteerd en definitief.ruud_a schreef:ziggo zou natuurlijk ook een automatische bevestigingsmail kunnen sturen van de aanvraag van de opzegging.
dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn.
een kwestie van een keuzemenu bij de klantenservice en een knop met versturen.
het is altijd handig om een bevestiging van contact met de klantenservice te hebben.
dan kan in de mail ook het tijdstip van het gesprek en naam van de medewerker worden vermeld.
de details van de opzegging en de laatste verrekening kunnen later via mail of post gestuurd worden.
Ik blijf erbij dat het vrij normaal is dat zoiets een paar werkdagen duurt, zeker als er een weekend tussen zit.
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
olaf79 schreef:Ik weet niet of het zo simpel is. Ik denk dat ze eerst e.e.a. willen controleren. Als je gelijk een bevestiging stuurt, kun je daaruit opmaken dat de opzegging is geaccepteerd en definitief.ruud_a schreef:ziggo zou natuurlijk ook een automatische bevestigingsmail kunnen sturen van de aanvraag van de opzegging.
dat hoeft helemaal niet zo ingewikkeld te zijn.
een kwestie van een keuzemenu bij de klantenservice en een knop met versturen.
het is altijd handig om een bevestiging van contact met de klantenservice te hebben.
dan kan in de mail ook het tijdstip van het gesprek en naam van de medewerker worden vermeld.
de details van de opzegging en de laatste verrekening kunnen later via mail of post gestuurd worden.
Ik blijf erbij dat het vrij normaal is dat zoiets een paar werkdagen duurt, zeker als er een weekend tussen zit.
Ook gelezen wat ik heb geschreven?
Een mailtje, dat de opzegging gedaan is en daarna krijg je nog een schriftelijke bevestiging, dat daadwerkelijk de opzegging een feit is met datum.
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
Beste allen,
Dank voor de vele reacties!
Klaarblijkelijk heb ik mij niet voldoende uitgedrukt. De callcentre dame welke ik heb vrijdag 14-2 heb gesproken deelde mee dat ik terstond een bevesttingsmail zou ontvangen.
Ook functioneert de online opzegging van Ziggo niet. tijdens de overstap naar stap 2 blijft de pagina 'hangen'. Ik heb deze opzeggingsmethode ook nog op 16-2 en op 17-2 geprobeerd. Functioneert nog altijd niet.
Welnu, vandaag nogmaals met Ziggo gebeld via het gratis telefoonnummer 1200 via het vaste thuisadres. Dit siert hun t.o.v. mijn nieuwe (dan wel weer glasvezel) aanbieder € 0,10 per minuut aanvullend op de belkosten!
De overigens ook weer uiterst welbespraakte en behulpzame medewerker wist mij te vertellen dat de op vrijdag gezproken callcentre-dame abuis was en dat de bevestiging uitsluitend per post wordt verricht en niet per email.
Ook wist hij mij te vertellen dat online-opzeggen momenteel niet mogelijk is vanwege een storing.
Ook stond mijn opzegging per 14-3 in hun systeem en zal ik binnen 5 werkdagen met de post een bevestiging van de opzegging ontvangen.
Het vertrouwen is weer terug en kijk uit naar de bevestiging per post (ten laatste aanstaande
vrijdag 21-2).
Wordt vervolgd.......
Immers na de in eerste vertwijfeling mijnerzijds mag de naar ik verwacht correcte afhandeling ook breed worden uitgedragen.
Immers ook nodig voor het correct functioneren en doel van dit forum.
Met vriendelijke groet,
Biseps
Dank voor de vele reacties!
Klaarblijkelijk heb ik mij niet voldoende uitgedrukt. De callcentre dame welke ik heb vrijdag 14-2 heb gesproken deelde mee dat ik terstond een bevesttingsmail zou ontvangen.
Ook functioneert de online opzegging van Ziggo niet. tijdens de overstap naar stap 2 blijft de pagina 'hangen'. Ik heb deze opzeggingsmethode ook nog op 16-2 en op 17-2 geprobeerd. Functioneert nog altijd niet.
Welnu, vandaag nogmaals met Ziggo gebeld via het gratis telefoonnummer 1200 via het vaste thuisadres. Dit siert hun t.o.v. mijn nieuwe (dan wel weer glasvezel) aanbieder € 0,10 per minuut aanvullend op de belkosten!
De overigens ook weer uiterst welbespraakte en behulpzame medewerker wist mij te vertellen dat de op vrijdag gezproken callcentre-dame abuis was en dat de bevestiging uitsluitend per post wordt verricht en niet per email.
Ook wist hij mij te vertellen dat online-opzeggen momenteel niet mogelijk is vanwege een storing.
Ook stond mijn opzegging per 14-3 in hun systeem en zal ik binnen 5 werkdagen met de post een bevestiging van de opzegging ontvangen.
Het vertrouwen is weer terug en kijk uit naar de bevestiging per post (ten laatste aanstaande
vrijdag 21-2).
Wordt vervolgd.......
Immers na de in eerste vertwijfeling mijnerzijds mag de naar ik verwacht correcte afhandeling ook breed worden uitgedragen.
Immers ook nodig voor het correct functioneren en doel van dit forum.
Met vriendelijke groet,
Biseps
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
Ik heb vorig jaar oktober opgezegd, en wordt nu nog steeds door Ziggo met allerlei rekeningen lastig gevallen. Deze maand 82 euro, vorige maand 124 euro... en ik maak geen gebruik van hun diensten.
Ik raad iedereen aan om ogenblikkelijk bij Ziggo weg te gaan, en hun diefstalpraktijken volledig te boycotten.
Ik raad iedereen aan om ogenblikkelijk bij Ziggo weg te gaan, en hun diefstalpraktijken volledig te boycotten.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 mar 2014 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: laster / ongefundeerde beweringen verwijderd
Reden: laster / ongefundeerde beweringen verwijderd
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
Neem aan dat je ook een schriftelijke bevestiging hebt gehad.en ik maak geen gebruik van hun diensten.
Wat zegt de Ziggo helpdesk ?
Wordt tijd dat dit soort "klanten" eens een keer wegens smaad voor het gerecht gedaagd wordt wegens dat soort ongefundeerde uitspraken.Het prachtige "Ziggo Dome" is volledig gebouwd met gestolen geld, en de overheid doet niets omdat ze waarschijnlijk veel belastinggeld overhouden aan deze grootschalige diefstal.
Nee hoor, ben al meer dan 12 jaar een heel tevreden klant, toen heette het nog @Home overingens.Ik raad iedereen aan om ogenblikkelijk bij Ziggo weg te gaan, en deze oplichters en hun diefstalpraktijken volledig te boycotten.
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
Nee, maar dat heb je wél gedaan dus. De grote onuitgesproken vraag die je niet beantwoord, is of die kosten terecht zijn of niet. Zonder meer info kunnen wij niet beoordelen wie in jouw situatie gelijk heeft.adarshi schreef:Ik heb vorig jaar oktober opgezegd, en wordt nu nog steeds door Ziggo met allerlei rekeningen lastig gevallen. Deze maand 82 euro, vorige maand 124 euro... en ik maak geen gebruik van hun diensten.
Ik raad iedereen aan om ogenblikkelijk bij Ziggo weg te gaan, en hun diefstalpraktijken volledig te boycotten.
Overigens ben ook ik al ~15 jaar een tevreden @Home/Ziggo klant.
-
- verified
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
- Contacteer:
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
Er wordt geen email gestuurd nadat je telefonisch een opzegging doorgegeven hebt, na een wijziging krijg je per post een overzicht van de diensten welke je opgezegd of aangevraagd hebt. Mocht je nog geen schriftelijke overzicht hebben gekregen, stuur dan middels PB je postcode+huisnummer en klantnummer, dan kijken we dit voor je na.
Groet,
Jelle
Groet,
Jelle
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
Na mijn opzegging van telefonie, televisie en internet bij ZIGGO 11 oktober 2013 heb ik een bevestiging gekregen van opzegging internet per 11 november. Telfort overstapservice. Ik heb voor de zekerheid ook een brief naar ZIGGO gestuurd met beeindigingsaanvraag. Televisie en telefoon bleven vreemd genoeg behouden. Ik heb alles vervolgens online middels de site opgezegd, maar bleef rekeningen ontvangen. Ik heb nogmaals opgezegd, maar bleef rekeningen ontvangen. De enquete kwam in de mail, en daar heb ik mjn gal gespuwd. Op de enquete kreeg ik een telefoontje van de customerservice...deze zou per direct (inmiddels 10 februari 2014) in het systeem beeindigen, en verontschuldiging voor het stroeve handelen. ZIGGO laat niets van zich horen, geen bevestigingsmail, NIETS. Gelukkig had ik per 23 januari NOGMAALS online opgezegd (want ik vertrouwde het niet), en heb daar een schriftelijk bewijs van thuis per 23 februari 2014 ten DERDE MAAL had opgezegd. Gisteren 9 april 2014 kreeg ik een brief van BOS incassodienst dat ik een bedrag niet had betaald van januari, MAAR DAT IS BETAALD. Gek genoeg komen zij ook met een rekening uit MAART???
Incassoburo heeft het bedrag inmiddels verdubbeld en ZIGGO stuurt een REKENING VOOR APRIL EN MEI.
EEN HALF JAAR EN DE ELLENDE DUURT VOORT. EXTRA KOSTE INMIDDELS 782 Euro voor iets dat ik al een half jaar niet gebruik, sterker nog NIETS MEE TE MAKEN WIL HEBBEN.
IK RAAD IEDEREEN AAN MET ZIGGO TE STOPPEN, WANT JE WORDT BESTOLEN WAAR JE BIJ STAAT!
Incassoburo heeft het bedrag inmiddels verdubbeld en ZIGGO stuurt een REKENING VOOR APRIL EN MEI.
EEN HALF JAAR EN DE ELLENDE DUURT VOORT. EXTRA KOSTE INMIDDELS 782 Euro voor iets dat ik al een half jaar niet gebruik, sterker nog NIETS MEE TE MAKEN WIL HEBBEN.
IK RAAD IEDEREEN AAN MET ZIGGO TE STOPPEN, WANT JE WORDT BESTOLEN WAAR JE BIJ STAAT!
Re: Opzegging Ziggo wordt gesaboteerd door Ziggo
adarshi schreef:Na mijn opzegging van telefonie, televisie en internet bij ZIGGO 11 oktober 2013 heb ik een bevestiging gekregen van opzegging internet per 11 november. Telfort overstapservice. Ik heb voor de zekerheid ook een brief naar ZIGGO gestuurd met beeindigingsaanvraag. Televisie en telefoon bleven vreemd genoeg behouden. Ik heb alles vervolgens online middels de site opgezegd, maar bleef rekeningen ontvangen. Ik heb nogmaals opgezegd, maar bleef rekeningen ontvangen. De enquete kwam in de mail, en daar heb ik mjn gal gespuwd. Op de enquete kreeg ik een telefoontje van de customerservice...deze zou per direct (inmiddels 10 februari 2014) in het systeem beeindigen, en verontschuldiging voor het stroeve handelen. ZIGGO laat niets van zich horen, geen bevestigingsmail, NIETS. Gelukkig had ik per 23 januari NOGMAALS online opgezegd (want ik vertrouwde het niet), en heb daar een schriftelijk bewijs van thuis per 23 februari 2014 ten DERDE MAAL had opgezegd. Gisteren 9 april 2014 kreeg ik een brief van BOS incassodienst dat ik een bedrag niet had betaald van januari, MAAR DAT IS BETAALD. Gek genoeg komen zij ook met een rekening uit MAART???
Incassoburo heeft het bedrag inmiddels verdubbeld en ZIGGO stuurt een REKENING VOOR APRIL EN MEI.
EEN HALF JAAR EN DE ELLENDE DUURT VOORT. EXTRA KOSTE INMIDDELS 782 Euro voor iets dat ik al een half jaar niet gebruik, sterker nog NIETS MEE TE MAKEN WIL HEBBEN.
IK RAAD IEDEREEN AAN MET ZIGGO TE STOPPEN, WANT JE WORDT BESTOLEN WAAR JE BIJ STAAT!
Stuur Alex een PB.
https://forum.www.trosradar.nl/memberli ... e&u=232962