q
Geplaatst: 16 feb 2014 18:37
wsd
Koop dan gelijk bij een andere leverancier. Hij heeft je dat ding toch maar mooi schaamteloos aangesmeerd. Gazelle kampt al veel langer met kwaliteitsproblemen dan 2010. Dealers weten dat en toch verkopen ze stug door...Alles voor de 35% marge.bertmidd schreef:Ik heb in augustus 2010 een Gazelle Aristo aangeschaft (catalogusprijs: 1200 euro).
Hoewel deze fiets in een hogere prijsklasse valt, heeft hij dat zich niet vertaald in de degelijkheid die ik van Gazelle voor deze prijs mag verwachten. Ik word vanaf het begin van de aankoop geconfronteerd met allerlei mankementen,.
Al bij de levering bleek dat de versnellingshendel beschadigd was, deze moest vervangen worden. Bij het vervangen is het leren handvat losgeraakt, en de stuurbocht beschadigd. Ook waren de spaken onvoldoende gespannen, zodat de fiets zwabberde.
Reeds na zes weken begon het trapstel te kraken. Om dit te verhelpen heeft de fietsenmaker er nieuwe pedalen opgezet. Dit bood echter geen soelaas, want na 4 weken kraakte het trapstel weer en moest de gehele trapas met pedalen vervangen worden.
Zes weken later werkte mijn versnelling niet goed meer. Het bleek dat de versnellingskabel intern beschadigd was en deze vervangen moest worden.
Twee maanden later kraakte het trapstel weer, en moesten voor de tweede keer de pedalen vervangen worden. De fietsenmaker zei dat dit door door het strooizout kwam. Je zou denken dat een Gazelle ook 's winters gebruikt kan worden!
Weer twee maanden later is er voor de tweede keer een nieuwe trapas inclusief een stel pedalen opgezet. Nu was het volgens de fietsenmaker de “moderne gazellekwaliteit” de oorzaak.
Om het probleem te verhelpen zijn er pedalen van een omafiets opgezet. Dit is echter geen gezicht bij deze moderne lichtgewicht fiets. Bij deze gelegenheid moest ook de versnelling bijgesteld worden, omdat deze ontregeld was.
Een ander euvel is dat de bevestiging van de jasbeschermers steeds losraakt, waardoor deze tegen de band aanloopt en ik regelmatig af moet stappen om hem opnieuw te bevestigen.
Al deze mankementen traden op in de garantieperiode, en werden door de fietsenmaker gratis verholpen. Deze gaf wel al aan dat hij dat niet tot in lengte van dagen zal doen omdat hij voor de kosten opdraait.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze problemen, na deze periode zullen verdwijnen. Ik zal dan zelf voor de kosten moeten opdraaien.
U zult begrijpen dat ik uiterst ontevreden ben over de kwaliteit die Gazelle geleverd heeft. Ik ben ervan overtuigd dat de kwaliteit van de Gazelle fietsen steeds slechter wordt.
Ik heb het dan nog niet eens over de service die de fabriek levert. Bedroevend! Ze sturen je van het kastje naar de muur en behandelen je ronduit onbeschoft.
Ik zou graag willen weten wie er deze mening met mij deelt en andere voorbeelden heeft. Misschien dat we dan gezamelijk iets tegen Gazelle kunnen ondernemen.
Na 3,5 jaar heb ik de moet opgegeven.Hij gaat er definitief uit.
Nog even een update van de mankementen: