LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] totaal loss na verborgen schade aanrijding

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Stance

totaal loss na verborgen schade aanrijding

Ongelezen bericht door Stance »

Beste allemaal,

Vorig jaar ben ik aangereden waardoor ik flinke schade aan mijn auto had. Omdat er een nieuwe motor ingezet was, was mijn auto "net niet" totaal loss.
De schade is gemaakt.
Omdat ik bij deze aanrijding mijn rug heb gebroken mag ik zelf geen auto rijden, waardoor hij een tijdje voor de deur staat.
Als mijn zusje met de auto gaat rijden komt ze na zo'n 50 km langs de weg te staan omdat er een koppelingsstang gebroken blijkt.
Dit blijkt nog door de aanrijding te komen.
Echter, met deze kosten erbij is mijn auto WEL totaal loss.

Wat moet ik nu?

Graag jullie advies.

Groetjes,
Stance

thecure

Re: totaal loss na verborgen schade aanrijding

Ongelezen bericht door thecure »

een gebrek wat zich na een jaar openbaart, tja bewijs maar eens dat het door die aanrijding komt.

en bedoel je niet de koppelingskabel? zo duur zijn deze niet om te vervangen.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Een koppelstang is een verbindingsstangetje tussen de stabilisatorstang en het chassis.
Afhankelijk van het merk van de auto kost zo'n koppelstangetje ergens tussen de 15,= en 75,= euro.
Het lijkt mij sterk dat zo'n bedrag het verschil maakt tussen "total loss"of niet.
Koppelstangetjes gaan wel vaker stuk, met dank aan de diverse drempels en andere snelheidsreducerende maatregelen.
Gewoon laten maken en je zus vrolijk verder laten rijden.

v.d.Heyden

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

was die nieuwe motor erin gezet omdat hij door de aanrijding kapot was of was? het vervangen of repareren van je motor heeft alleen effect op de verkoopwaarde, niet of nauwelijks op de dagwaarde.
ik neem aan dat de verzekering nu ze al die kosten heeft gemaakt om je auto weer op te knappen, niet nu ineens de auto total loss verklaart. ze moeten jou dan voor een tweede keer schadeloos stellen.

en zoals al eerder werd gezegd, probeer de verzekeraar maar eens wijs te maken dat dat stangetje na een jaar ineens kapot is door die aanrijding.

Stance

Ongelezen bericht door Stance »

Vorig jaar is misschien wat misleidend, het ongeluk is begin december gebeurd.
De nieuwe motor is er ingezet ver voor het ongeluk in verband met problemen na de koop.

Het was inderdaad de koppeling stang. Blijkbaar heeft daar een scheur in gezeten door het ongeluk en is hijddus later afgebroken.

In ieder geval al vast bedankt voor jullie reacties.

Stance

Gesloten