Media Markt Cruquius levert dramatische service
Geplaatst: 20 feb 2014 13:00
Goedemiddag allen,
Ongeveer 2,5 jaar geleden heb ik een nieuwe Asus laptop gekocht van €675 bij Media Markt Cruquius. Qua specificaties een nette laptop met een I7 processor en mijn hoop was dan ook dat deze minimaal 3 jaar zou meegaan.
Helaas na 2,5 jaar viel de laptop continu uit en was qua opladen een drama. Media Markt Cruquius constateerde dat het gaat om een defect moederbord en stelde mij voor dat ik €250 zou moeten betalen, want de fabrieksgarantie is voorbij en verrekend met de economische levensduur zou dit correct zijn.
Misschien heb ik het fout? Maar ik vind het belachelijk dat een A-merk laptop zoals Asus met deze specificaties en deze aanschaf prijs na 2,5 jaar al kapot gaat. Je mag er toch vanuit gaan dat een laptop minimaal 3 jaar mee gaat? (Het is geen B-merk.)
Het rare is ook dat Media Markt Cruquius bevestigt dat dit defect te verwijten valt aan het product, maar in verrekening met de economische levensduur moet ik niet zeuren en heb ik de volgende opties:
1: €250 betalen en wordt er een nieuwe moederbord ingezet
2: Afstand doen van het product en €75 restwaarde ontvangen
3: Product niet laten repareren en weer mee naar huis nemen.
Ik ben echt geschrokken dat Media Markt Cruquius zo schandalig met zijn klanten omgaat. Ik wordt met een standaard tekstje afgescheept en ze zeggen eigenlijk 'garantie van 2 jaar is voorbij en i.c.m. de economische levensduur is dit de enige oplossing'.
Belachelijk, een laptop hoort niet zo snel kapot te gaan en de oplossing van €250 aftikken is in mijn ogen onrealistisch.
Ik heb ook verschillende e-mails geschreven dat dit onacceptabel is en voorgelegd dat dit onacceptabel is. Daarnaast bevestigen ze dat het een defect aan het product is en dat dit niet verwijten valt aan mij, maar dat ik alsnog moet betalen.
Ik hoor graag hoe jullie hier tegen aan kijken, want Media Markt Cruquius wilt niets oplossen.
Vriendelijke groet,
Jeroen
P.s. Dit is de reactie die ik schriftelijk ontvangen heb nadat ik mijn situatie heb uitgelegd.
Cruquius, woensdag 19 februari 2014
Geachte klant,
Hierbij ontvangt u nogmaals een toelichting over de prijsopgave inzake uw reparatieopdracht.
In Nederland bent u als consument zeer goed beschermd door het consumentenkooprecht. Ook wanneer de wettelijke garantie of de fabrieksgarantie is verlopen dient een product in eerste instantie kosteloos hersteld te worden gedurende de levensduur van het product. Echter dient u, als consument, te bewijzen dat het defect te wijten is aan het product zelf ( het product is non-conform) en dat u het product normaal heeft gebruikt. Bij defecten veroorzaakt door normale slijtage is er geen sprake van non-conformiteit, deze kosten dient u altijd te betalen.
Wij zijn ons ervan bewust dat het voor u moeilijk is om te bewijzen dat het product defect is gegaan bij normaal gebruik. Gezien de klacht en de analyse van de technicus, is onze service afdeling ervan overtuigd dat dit gebrek aan het product te wijten is (het product is non-conform) en vinden het daarom overbodig dat u dit eerst dient te bewijzen.
Wanneer het gebrek aan het product is te wijten (het product is non-conform), u heeft het product al geruime tijd in uw bezit en herstel/omruil verlengt de levensduur, dan is het redelijk dat u een gedeelte van de reparatiekosten meebetaalt.
Wanneer u, ondanks dat de levensduur wordt verlengd, niet wenst mee te betalen aan de reparatiekostenof niet wenst bij te dragen aan een omruilvoorstel (bij een non-conform product), kunt u de koopovereenkomst ontbinden. Dit houdt in dat u afstand doet van uw product en de restwaarde van uw product in contanten
ontvangt.
Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Service Team | Media Markt Cruquius
Cruquiusplein 10 | 2142 EV Cruquius [/size]
Ongeveer 2,5 jaar geleden heb ik een nieuwe Asus laptop gekocht van €675 bij Media Markt Cruquius. Qua specificaties een nette laptop met een I7 processor en mijn hoop was dan ook dat deze minimaal 3 jaar zou meegaan.
Helaas na 2,5 jaar viel de laptop continu uit en was qua opladen een drama. Media Markt Cruquius constateerde dat het gaat om een defect moederbord en stelde mij voor dat ik €250 zou moeten betalen, want de fabrieksgarantie is voorbij en verrekend met de economische levensduur zou dit correct zijn.
Misschien heb ik het fout? Maar ik vind het belachelijk dat een A-merk laptop zoals Asus met deze specificaties en deze aanschaf prijs na 2,5 jaar al kapot gaat. Je mag er toch vanuit gaan dat een laptop minimaal 3 jaar mee gaat? (Het is geen B-merk.)
Het rare is ook dat Media Markt Cruquius bevestigt dat dit defect te verwijten valt aan het product, maar in verrekening met de economische levensduur moet ik niet zeuren en heb ik de volgende opties:
1: €250 betalen en wordt er een nieuwe moederbord ingezet
2: Afstand doen van het product en €75 restwaarde ontvangen
3: Product niet laten repareren en weer mee naar huis nemen.
Ik ben echt geschrokken dat Media Markt Cruquius zo schandalig met zijn klanten omgaat. Ik wordt met een standaard tekstje afgescheept en ze zeggen eigenlijk 'garantie van 2 jaar is voorbij en i.c.m. de economische levensduur is dit de enige oplossing'.
Belachelijk, een laptop hoort niet zo snel kapot te gaan en de oplossing van €250 aftikken is in mijn ogen onrealistisch.
Ik heb ook verschillende e-mails geschreven dat dit onacceptabel is en voorgelegd dat dit onacceptabel is. Daarnaast bevestigen ze dat het een defect aan het product is en dat dit niet verwijten valt aan mij, maar dat ik alsnog moet betalen.
Ik hoor graag hoe jullie hier tegen aan kijken, want Media Markt Cruquius wilt niets oplossen.
Vriendelijke groet,
Jeroen
P.s. Dit is de reactie die ik schriftelijk ontvangen heb nadat ik mijn situatie heb uitgelegd.
Cruquius, woensdag 19 februari 2014
Geachte klant,
Hierbij ontvangt u nogmaals een toelichting over de prijsopgave inzake uw reparatieopdracht.
In Nederland bent u als consument zeer goed beschermd door het consumentenkooprecht. Ook wanneer de wettelijke garantie of de fabrieksgarantie is verlopen dient een product in eerste instantie kosteloos hersteld te worden gedurende de levensduur van het product. Echter dient u, als consument, te bewijzen dat het defect te wijten is aan het product zelf ( het product is non-conform) en dat u het product normaal heeft gebruikt. Bij defecten veroorzaakt door normale slijtage is er geen sprake van non-conformiteit, deze kosten dient u altijd te betalen.
Wij zijn ons ervan bewust dat het voor u moeilijk is om te bewijzen dat het product defect is gegaan bij normaal gebruik. Gezien de klacht en de analyse van de technicus, is onze service afdeling ervan overtuigd dat dit gebrek aan het product te wijten is (het product is non-conform) en vinden het daarom overbodig dat u dit eerst dient te bewijzen.
Wanneer het gebrek aan het product is te wijten (het product is non-conform), u heeft het product al geruime tijd in uw bezit en herstel/omruil verlengt de levensduur, dan is het redelijk dat u een gedeelte van de reparatiekosten meebetaalt.
Wanneer u, ondanks dat de levensduur wordt verlengd, niet wenst mee te betalen aan de reparatiekostenof niet wenst bij te dragen aan een omruilvoorstel (bij een non-conform product), kunt u de koopovereenkomst ontbinden. Dit houdt in dat u afstand doet van uw product en de restwaarde van uw product in contanten
ontvangt.
Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Service Team | Media Markt Cruquius
Cruquiusplein 10 | 2142 EV Cruquius [/size]